V.UNİTE DEĞERLENDİRME.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YALOVA SOSYAL GELİŞİM DERNEĞİ (YALOVA SOGEL) ZİYARETÇİ ANKETİ-RESMİ SONUÇLARI 5-6 Temmuz 2013 Yalova-Merkez UM Kültür-Sarayı merkezi önündeki KAB Platformu-Feyzül.
Advertisements

Hayat Biçimini Seçmektir
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
 Bir sistemin amaçlarına yönelik olarak çalışma durumunun değerlendirilmesi, sistemin bütünlüğü ve sistemden çıkan ürün için önem taşır.  Sistemlerin.
ÖĞRENME STİLLERİ.
PROGRAM TASARIMI
Öğretim Durumlarını Planlama
Portfolyo Nedir ? İş başvurularında çoğu zaman cv yeterli olmaktadır. Ama bazı işler vardır ki Portfolyo sunmanız gerekebilir. Peki nedir bu Portfolyo?
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Mimio İle İnteraktif Eğitim
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
Quest Atlantis’in Derse Destek Materyal Olarak Kullanılması Pilot Çalışma Ayşegül BAKAR.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER.
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
Portfolyo Nedir? Portfolyo Nasıl Hazırlanır? Elektronik Portfolyo Nedir? Fatma Taşkıran.
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
Mesleki Bilgi Sistemi, yaşam boyu sürecek öğrenme ve gelişim yolculuğunda size rehberlik etmeyi amaçlamaktadır.

ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
TEKNO FARKLILAŞTIRMA Ideal 2015 Amasya Üniversitesi Kasım 2015.
ORTAK DERSLER, zorunlu alınması gereken derslerdir, 33 saat ortak zorunlu alınması gereken ders vardır.  SEÇMELİ DERSLER, Genel kültür derslerini kapsar.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
UZAKTAN EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME Amine Mirzaoğlu. DEĞERLENDİRME: Ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılma işine değerlendirme denir. Örneğin : Sınavdan.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Öğretimin Planlanması
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
Öğretim Tasarımı Analiz.
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
Öğretim Yazılımı Tasarımı Rehberi
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

V.UNİTE DEĞERLENDİRME

AKTİF ÖĞRENME Aktif öğrenme ortamları öğrencilerin öğrenme etkinlikleri için hem hazırlayıcı hem de katılımcı olmalarını gerekli kılar.

Cevaplanması Gereken Sorular Öğrenciler alternatif ödevler önerme imkanına sahip mi? Öğrenciler tartışma gruplarında yeni konular açmaya teşvik ediliyor mu? Öğrenciler yeni öğrenme etkinlikleri önerme imkanına sahip mi? Öğrenciler öz değerlendirme ve akran değerlendirmesinde görev alıyor mu?

İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME Öğrencilerin yalnızlık duygularının giderilmesinde ve sosyalleşmelerinde önemli bir yere sahiptir.

Cevaplanması Gereken Sorular Tartışma oturumlarında öğrenciler küçük gruplara ayrılıyor mu? Derslerin işlenişinde grup ödevleri yer alıyor mu? Derslerin işlenişinde grup projeleri var mı?

ESNEK ÖĞRENME Etkili İTE öğrenciye seçenekler sunar; neyi, ne zaman, nerede, nasıl ve niçin öğreneceği konusunda karar verici olmaya teşvik eder ve seçiminde yardımcı olur.

Ne Sorusu Öğrenciler içerik seçeneklerine sahipler mi? Öğrenciler kendi konularını ya da projelerini yapılandırabiliyorlar mı? Öğrenciler bilgi alanlarına ve derinliğine karar verebiliyorlar mı?

Ne Zaman Zamana bağlı öğretim etkinlikleri var mı varsa zorunlu mu ve ne sıklıkta? Öğrenciler derslere giriş ve çıkış zamanları ve ilerleme hızında seçeneğe sahipler mi? Kaynaklara yirmi dört saat erişim mümkün mü?

Nerede Sorusu Öğrenciler evde, işte, okulda, kütüphanede ne kadar çalışmak zorunda? Grup toplantıları değişik yerlerde olabiliyor mu? Kaynaklara ulaşmak için seyahat etmek zorunda mı?

Nasıl Sorusu Öğrenciler nasıl çalışacakları konusunda seçime sahipler mi? Çeşitli ve alternatif öğrenme etkinlikleri ve materyalleri var mı?

Niçin Sorusu Eğitim ihtiyaçlarını karşılamak için öğrenciler farklı seçeneklere sahipler mi? Çeşitli ve alternatifli öğrenme etkinlikleri ve materyalleri var mı?

DEMOKRATİK ÖĞRENME Öğrenci kitlesinin oldukça geniş sosyal, siyasi, kültürel ve sosyo-ekonomik gruplardan oluşabileceğini göstermektedir.

Cevaplanması Gereken Sorular Farklı görüşlere saygı var mı? Farklı görüşler teşvik ediliyor mu?

KÜLTÜREL ZENGİNLİK ve BİREYSEL FARKLILIK Ders içeriği hazırlanırken kültürel yanlılık yapılmamasına dikkat edilmeli; kültürel kimlikler ve yaşantılar aşağılanmadan, ders içeriğinde gereğince yansıtılmalıdır.

Cevaplanması Gereken Sorular Ders içeriği kültürel zenginliği yansıtıyor mu? Ders içeriği farklı kültürlerden örnekler içeriyor mu? Öğrenme materyalleri farklı öğrenme yeteneklerini karşılıyor mu? Öğretim elemanı bireysel farklıklara saygı ve ilgi gösteriyor mu? Öğretim elemanı öğrenciler arasında oluşan kültürel ve bireysel farklılıkları doğru yönetebiliyor mu?

ÖĞRENMENİN DEĞERLENDİRİLMESİ İTÖ öğrencileri için ölçme ve değerlendirme sürecinin her aşamasının; açık, anlaşılır, adil ve tutarlı olarak işlemesi; Her türlü ölçme işleminden önce öğrencilerinin yeterli bir zamanda haberdar edilerek hazırlanması kritik öneme sahiptir.

Cevaplanması Gereken Sorular Verilen notlar adil mi? Not verme davranışı hedef davranışın ölçülmesine uygun mu? Not sistemi ve notlandırma açık ve anlaşılır mı? Öğrenciler öz değerlendirme ve akran değerlendirmeler de bulunuyor mu?

KURUMSAL DESTEK İTÖ öğrencileri için yaşayabilecekleri eğitim sorunlarında kendilerine yardımcı olabilecek bir eğitim kurumunun var olduğunu bilmek, hissetmek ve gerektiğinde desteğini almak önemlidir?

Cevaplanması Gereken Sorular Öğrencilerin başvurabileceği tüm kurumsal iletişim adreslerini gösteren bir rehbere sahipler mi? Öğrenciler derse kayıt, dersi seçme, bitirme vb. konularda ihtiyaç duydukları bilgi ve belgeye kolaylıkla sahipler mi? Öğrenciler için bir rehberlik ve danışmanlık sistemi var mı? Etkili işliyor mu? Öğrenciler sosyal, sağlık hizmetlerinden yararlanabiliyor mu?

GENEL İTÖ DOYUMU İTÖ ilgi çekici bulunuyor mu? İTÖ dersi almaya devam edebilir mi? İTÖ dersleri almak hoşuna gidiyor mu? İTÖ dersi almaktan memnun mu? İTÖ’de kendini başarılı buluyor mu? İTÖ ile yeterince öğrendiğini düşünüyor mu?

ÖĞRENCİ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ Çalışma Yaprakları Çalışma Klavuzları Yansıtma Ödevleri Yansıtma tartışmaları Günlükler Ödevler Projeler Gelişim dosyaları

Öğrencİlerİn Eğİtİm Programına Devam ve Bırakma Oranlarının Değerlendirilmesİ Öğrencileri derslere aktif katılımdaki devamlılıkları İTÖ’nün başarısının da ölçüsüdür. Öğrencilerin derse katılım sıklıklarının belirlenmesinde tüm İTÖ öğrenme yönetim sistemleri araçlar sunmaktadır. Tartılma tahtalarından elde edilen sohbet verileri kullanılabilinir.

HAZIRLAYAN 086014021 ELİF KIPCAK