İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Strateji Tasarımı İlker acar.
Kalite Kavramı.
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
KALİTE EKONOMİSİ T.C. ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
PAZAR YÖNLÜLÜK.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
24 Kalite yönetimi.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
DÜŞÜNCE KALİTESİ-YARATICILIK-iNOVASYON
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
1 Yeni bir destek programı İŞBİRLİĞİ - GÜÇBİRLİĞİ DESTEK PROGRAMI 3 yılda 121 adet proje başlatılmış, TL destek sağlanmıştır. 27/08/2013.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
BEN BİLİNÇLİ BİR TÜKETİCİYİM
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ. Kalite yönetim sistemi, amaçlanan kaliteye ulaşmak amacıyla ilerletilen tüm süreçleri, açıklanan prosedürleri, ve benimsenen.
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
KALİTE VE VERİMLİLİK KALİTE MALİYETİ.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
KİTAP: PROF.DR. BÜLENT KOBU
Kalite ile ilgili kavramlar
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Müşteri Memnuniyetini Geliştirme Planı
ISO
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
Pazarlama İletişimi
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
DESTEK VE TEŞVİK PROGRAMLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ GENEL OLARAK KALİTE, BİR ÜRÜNÜN veya HİZMETİN MÜŞTERİ İHTİYAÇLARINI KARŞILAMA DERECESİDİR. TÜKETİCİ İSTEKLERİNİ YANSITMA DERECESİNE TASARIM KALİTESİ, TASARIMA UYGUN ÜRETİMİ GERCEKLEŞTİRMEK UYGUNLUK KALİTESİdir.

TOPLAM KALİTE KAVRAMI BİR İŞLETMEDE YAPILAN BÜTÜN İŞLERDE MÜŞTERİ İSTEKLERİNİ KARŞILAYABİLMEK İÇİN ŞART OLAN YÖNETİM, İNSAN, YAPILAN İŞ, ÜRÜN ve HİZMET KALİTELERİNİN BİR SİSTEM YAKLAŞIMI İÇERİSİNDE TÜM ÇALIŞANLARIN KATILIMI HEDEF FİKİR BİRLİĞİ SAĞLANARAK ELE ALINMASI GELİŞTİRİLMESİ BÖYLECE İŞLETMENİN AMAÇLARINA ULAŞILMASIDIR.

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ BİR İŞLETMEDE HER İŞİN BİR DEFADA ve HATASIZ, EKSİZSİZ OLARAK (SIFIR HATA İLE ) YAPILMASI VE MÜŞTERİNİN YÜZDE YÜZ MEMNUN EDİLMESİDİR.

SÜREKLİ AYNI ŞEYLERİ YAPARSANIZ AYNI SONUÇLARI ELDE EDERSİNİZ

KALİTE MALİYETLERİ 1- YATIRIM MALİYETLERİ (Bina,Tesisat,Faiz,Amortisman vb.) 2- FAALİYET MALİYETLERİ, a- Önleme Maliyetleri(İmaj araştırması,Tasarım geliştirme,ölçüm cihaz.Bakımı vb.) b- Ölçme Değerlendirme Maliyetleri(Kalite denetimi,Muayene ayar cihaz ve özel değ.maliyeti gibi.) 3-BAŞARISIZLIK(HATA)MALİYETLERİ a- İç Başarısızlık Maliyeti(İşletmedeki imalat ve kalite yetersizliğinden doğan maliyettir.) b- Dış Başarısızlık Maliyeti(Şikayetler 4-HARİCİ GÜVENCE MALİYETİ

HİÇBİR ÜRÜN, KALİTESİNDEN ÖDÜN VERİLMEDEN, DAHA UCUZA SATILAMAZ...!

KALİTEYE ULAŞMADA GEREKLİ AŞAMALAR 1- PİYASA ARAŞTIRMASI 2- ÜRÜN GELİŞTİRME 3- ÜRETİM MÜHENDİSLİĞİ 4- SATIN ALMA 5- ÜRETİM 6- DENETİM 7- PAZARLAMA 8- SERVİS 9-REKLAM

Nerede olursanız olun, elinizdekilerle yapabileceklerinizin en iyisini yapın. Roosevelt

KALİTEYİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER 1- İNSAN 2- PARA 3- YÖNETİM 4- PAZAR 5- MOTİVASYON 6- MALZEME 7- MAKİNE ve TEÇHİZAT 8- MODERN BİLGİ METODLARI 9- ÜRETİM PARAMETLERİ OLUŞTURMA

Çocuklarımızın ayaklarına batan dikenler ya bizim ektiklerimiz yada biçemediklerimizdir.

PRODÜKTİVİTE ÜRETİM İŞLEMİNDE KULLANILAN ÜRETİM ELEMANLARI ile SONUÇTA ELDE EDİLEN ÜRETİMİN MİKTAR ve KALİTE YÖNÜNDEN DEĞERLERİ ARASINDAKİ ORANDIR. Diğer bir deyişle;VERİMİN ÖLÇÜSÜ PRODÜKTİVİTE dir.

KALİTE GÜVENCE SİSTEMLERİ (KGS) ÜRETİM FAALİYETLERİ ile İLGİLİ OLARAK, ULUSAL ve ULUSAL ARASI KALİTE KURULUŞLARI, FİRMALAR AÇISINDAN; VERİMİ,KARI,PAZAR PAYINI ARTIRMAK,MALİYETİ AZALTMAK,ÇALIŞANLARI TATMİN ETMEK,MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİNİ AZALTMAK vb. MÜŞTERİLER AÇISINDANDA; KULLANIMDA UYGUNLUK,GÜVENLİK, SAĞLIK vb.ÇALIŞMALAR YAPMAKTADIRLAR.

REKABET BİR YARIŞTIR ve BU YARIŞTA ÜSTÜN KALİTEYİ DÜŞÜK MALİYETTE ELDE EDEBİLEN KAZANACAKTIR.

YAŞAM HER İNSAN İÇİN BİR DEĞERDİR. KALİTE BU DEĞERİ YAKALAYABİLMEKTİR.

KALİTESİZ HİZMET ve ÜRÜNÜ HİÇBİR KAMUFLAJ SAKLAYAMAZ.

KALİTE KURULUŞLARI 1- ASOC (Amerika Kalite Kontrol Kurumu) 2- JUSE (Japon Bilim Adamları ve Mühendisler Birliği) 3- EOOC (Avrupa Kalite Kontrol Örgütü) 4- TSE (Türk Standartları Enstitüsü) 5-IEC (Uluslar arası Elektro teknik Teşkilatı) 6-ISO (Uluslar arası Standart Organizasyonu)