Tek mi? Çift mi? Yoksa çok mu?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AÇILAR VE AÇI ÇEŞİTLERİ
Advertisements

Birlikler ve onluklar Aşağıdaki tabloyu inceleyerek, sonuçları üzerinde konuşalım.
Geometrik Şekiller.
ÖZEL İSİMLER CİNS İSİMLER
Çıkarma işlemi ...
Bu ne ? Bu kitap. Bu kitap mı? Evet , bu kitap
ADILLAR(ZAMİRLER) Bunu siz mi aldınız? Burası çok sıcak.
TEMEL, ORTA ve İLERİ SEVİLERDE DİL BİLGİSİ KONULARI
ZAMİRLER.
EKLER.
Yeryüzünde kaç tane Atatürk vardır? Elbetteki bir tane vardır.
ve Denklik İlişkileri Kümelerde Eşitlik HAZIRLAYANLAR:
MATEMATİK DERSİ SUNUSU BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
MADDENİN HALLERİ GRUP MUALLİMLER.
Saklı objeleri Bulun.
1.İsimler Kainattaki varlıkları karşılayan kelimelere “isim” denir. İsimler değişik yönlerden incelenir.
Sıfatlar Görev ve Anlamlarına Göre Sıfatlar Niteleme Sıfatları
TÜRKÇE SIFAT (ÖN AD).
Sözcük Türleri Setenay KAYA Hazırlık-D/153
Varlıklardan farklı olanı söyleyiniz
ONDALIK KESİRLER Şuayip POLAT MATEMATİK 4 5. ÜNİTE
TÜRKÇE SÖZCÜK.
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 5 Ekim 2009 Pazartesi Aşağıdaki şemalarda kaç onluk var? Onluk sayısını altlarına yazalım. Örnekteki gibi.
SORU EKİNİN YAZILIŞI ?.
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
UZUNLUKLARI ÖLÇME 2.Sınıflar.
SEVGİLİ ÖĞRENCİLERİM;
HAZIRLAYANLAR AYTAÇ KULA ARİF MUSLU
EŞİT PARÇALAR 1 adet 1 adet
Bölme.
SORU EKİNİN YAZILIŞI ?.
Ö.T.M.G Öğr. Gör. Özgür ŞİMŞEK Ozan Yusuf YILMAZ /B
1.Soru Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bağlaç olan ''de'' yanlış yazılmıştır? A) Bence annen de haksızdı, sen de haksızdın. B) Bıçak ta, kaşık ta ikisi.
 SINIF BAŞKANIMIZI NASIL SEÇMİŞTİK?  AİLENİZDE KARAR ALINIRKEN DÜŞÜNCELERİNİZ SORULUYOR MU?  HANGİ KONULARDA DÜŞÜNCELERİNİZ SORULUYOR?  VERDİĞİNİZ.

Bölme
EŞİT PARÇALAR 1 adet 1 adet
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
Matematik kümeler vedat çelik mesut kılınç.
Narlı 26 Ocak İlkokulu 2-B Sınıfı Selami YÜKSEKLER.
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
Problem: Ali 5 arkadaşına 3’er tane şeker dağıtmış. Acaba Ali kaç şeker dağıtmış?
Adlar (İsimler) Ad soylu sözcükler Fiiller
YAZIM KURALLARI.
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 11 Mayıs 2009 Pazartesi Matematik İşleme uygun soru cümlesi yazalım. Aşağıdaki.
MATEMATİK DERS: KONU: KESİRLER ÜNİTE 5 SÜRE :40 DAK.
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 9 Nisan 2009 Perşembe Matematik Toplamı verilen, toplama işleminin toplananlarını.
MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU İLKOKULU
arkadaş B) konuk C) öğrenci
KONULAR  MADDEY İ TANIYALIM  ÇEVREM İ ZDE SAYISIZ MADDE VARDIR.
Kelime Türleri İsim soylu sözcükler de yediye ayrılır:
MERHABA ÇOCUKLAR, BUGÜNKÜ DERSİMİZ KÜMELER. ŞŞŞŞimdi gelecek olan hayvanları söyleyelim.
Keskin.
MATEMATİK DERSİ TOPLAMA İŞLEMİ (Toplamları 10’a kadar olan sayılar)
AD TAMLAMALARI “Şu dağların eteği, Bu kovanın peteği,
EŞ ANLAM ( ANLAMDAŞ) NE DEMEKTİR? AYNI OLAN kelimelerdir
EĞLENCELİ MATEMATİK.
Hakan Satılmış (Türkçe Öğretmeni) Biz uygarlıktan,bilimden ve fenden güç alıyor ve ona göre yürüyoruz.

Kelime Türleri.
Saklı objeleri Bulun.
Bugün neler öğreneceğiz?
Atatürk Hakkında neler biliyorsunuz?
ADILLAR (ZAMİRLER).
SORU EKİNİN YAZILIŞI ?.
Sıfatlar Görev ve Anlamlarına Göre Sıfatlar Niteleme Sıfatları
ALICAN OZTURK Konu: İsim(Ad).
MATEMAT İ K Yağız AKÇA 7-B 859 KONU:YÜZDELER %. Bir Çokluğun Belirli Bir Yüzdesine Karşılık Gelen Miktarın veya Belirli Bir Yüzdesi verilen Çokluğun Bulunması.
Sunum transkripti:

Tek mi? Çift mi? Yoksa çok mu? Az mı? Çok mu? Tek mi? Çift mi? Yoksa çok mu?

Baştakini nasıl söyleriz? Sondakini nasıl söyleriz?

Bunları nasıl söyleriz? Çocuk çocuklar

Aşağıdaki sözcüklere bakalım. Resim Kalem Silgi Kitap Defter Cetvel

Bunları birer tümcede kullanalım. Panoya resim astım. Elimde kalem var. Çantamda silgi var. İbrahim kitap aldı. Kırtasiyeden defter aldım. Cetvel yere düştü. Buradaki varlıklardan kafamızda kaç tane canlanıyor?

Kaç tane canlandığını karşısına yazalım. Panoya resim astım. (1 resim) Elimde kalem var. (1 kalem) Çantamda silgi var. (1 silgi) İbrahim kitap aldı. (1 kitap) Kırtasiyeden defter aldım. (1.defter) Cetvel yere düştü. (1 cetvel)

Peki bu tümcelere bakalım Panoya resimler astım. Elimde kalemler var. Çantamda silgiler var. İbrahim kitaplar aldı. Kırtasiyeden defterler aldım. Cetveller yere düştü. Şimdi kafamızda kaçar tane canlanıyor?

Bunların da karşılarına yazalım. Panoya resimler astım. (birden çok) Elimde kalemler var. (birden çok) Çantamda silgiler var. (birden çok) İbrahim kitaplar aldı. (birden çok) Kırtasiyeden defterler aldım. (birden çok) Cetveller yere düştü. (birden çok)

Bir tane olanlar nasıl oldu da birden çok oldu? Acaba sonlarına gelen –ler ve –lar ekleri çok hale getirdi diyebilir miyiz? Doğru –ler ve –lar ekleri çok hale getirdi. Öyleyse bu eklere çokluk eki diyebilir miyiz? O zaman tam adını söyleyelim. Bunlara çoğul eki DENİR.

UNUTMAYALIM -ler eki duruma göre –lar haline dönüşür. Silgiler → kitaplar Köpekler → kurtlar Özel isimlerin sonuna gelince ayrılmaz. Berkaylar Mervelere gittiler. Burada Berkay’ın ve Merve’nin aileleri anlamına gelmektedir.

Türkçe defterini çıkartalım Örnek tümceler yazalım.