KASIM AYI BÜLTENİMİZ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARALIK AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ
Advertisements

TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “OCAK AYI BÜLTEN”
EKİM AYI BÜLTENİMİZ.
A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
ARALIK AYI BÜLTENİ.
YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
EKİM AYI BÜLTENİMİZ.
ARALIK-OCAK AYI PARTİMİZ
OCAK AYI BÜLTENİMİZ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
ARALIK AYI BÜLTENİMİZ.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
EYLÜL-EKİM AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ
EYLÜL-EKİM AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ
KASIM AYI BÜLTENİ.
PSİKOMOTOR-BİLİŞSEL AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “EYLÜL AYI BÜLTEN”
OCAK AYI BÜLTENİ.
KASIM AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ KASIM AYI KAVRAMLARIMIZ KASIM AYI MEYVEMİZ KASIM AYI GEZİMİZ KASIM AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ ARALIK AYINDA.
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OCAK AYI BÜLTENİ.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
ARALIK AYI BÜLTENİMİZ.
OCAK AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR? OCAK AYINDA NELER YAPTIK?
ARALIK AYI BÜLTENİ.
KASIM AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ KASIM AYI KAVRAMLARIMIZ KASIM AYI GEZİMİZ ŞENLİKKÖY POSTANESİ KASIM AYI TİYATROMIZ ÇİZGİ TİYATRO.
EKİM AYI BÜLTENİMİZ.
ARALIK AYI BÜLTENİMİZ.
MART AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR? MART AYINDA NELER YAPTIK?
OCAK AYI BÜLTENİMİZ.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
TANIŞMA GÜNÜMÜZ OKULUMUZUN BÖLÜMLERİNİ GEZEREK TANIDIK.
MAYIS - HAZİRAN BÜLTENİMİZ.
ARALIK-OCAK AYI PARTİMİZ
KASIM AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ
ARALIK AYI BÜLTENİ.
OCAK AYI BÜLTENİ.
KASIM AYI BÜLTENİ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
ARALIK AYI BÜLTENİ Subheading.
ARALIK AYI BÜLTENİ.
MAYIS AYI “GEMS” KONULARIMIZDAN UĞURBÖCEKLERİ İLE İLGİLİ OLAN ETKİNLİKLERİMİZ.
ŞUBAT AYI BÜLTENİMİZDE
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
OCAK-ŞUBAT AYI BÜLTENİMİZ.
EKİM AYI BÜLTENİMİZ.
KASIM AYI BÜLTENİ.
ARALIK -OCAK AYI BÜLTENİMİZDE
ŞUBAT AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
KASIM AYI BÜLTENİ.
OCAK AYI BÜLTENİ.
Hangi duygularımız var ve bu duyguları nasıl ifade ediyoruz? Drama yaparak her duyguyu yaşadık. Parmak izlerimiz farklımıdır? deneyi ile büyüteçle tanıştık..
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
OCAK AYI BÜLTENİ.
ARALIK AYI BÜLTENİ.
OCAK AYI BÜLTENİ.
MAYIS - HAZİRAN BÜLTENİMİZ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
ARALIK-OCAK AYI PARTİMİZ
OCAK AYI BÜLTENİ.
ARALIK 2016 ÖZEL ATABEK ANAOKULU.
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ARALIK 2016 ÖZEL ATABEK ANAOKULU.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ HAZIRLAMA. Etkinlik 1: Rüzgâr Gücünü Gözleme.
Sunum transkripti:

KASIM AYI BÜLTENİMİZ

BÜLTENİMİZDE NELER VAR? KASIM AYI AMAÇ VE KAZANIMLARIMIZ KASIM AYI KAVRAMLARIMIZ KASIM AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ KASIM AYI GEZİMİZ KASIM AYI TİYATRO VE SİNEMAMIZ KASIM AYI SEBZESİ KASIM AYI PARTİSİ KASIM AYI DOĞUM GÜNÜMÜZ ARALIK AYI MİNİ PROGRAMI ARALIK AYI AİLE KATILIMI

KASIM AYI AMAÇ VE KAZANIMLARIMIZ PSİKOMOTOR ALAN Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar 2.Değişik yönlere yuvarlanır 4.Sözel yönergelere uygun olarak yürür 5.Sözel yönergelere uygun olarak koşar 7.Belli bir yüksekliğe çıkar 8.Belli bir yüksekliğe tırmanır 9.Tırmanılan yükseklikten uygun şekilde iner Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme 7.El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır 8.Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir 9.Değişik malzemeler kullanarak resim yapar 10.Yönergeye uygun çizgiler çizer 13. Malzemeleri istenilen nitelikte keser 14. Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır Amaç 4. Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme 2.Nesneleri sıkar 4.Malzemelere elleriyle şekil verir 5.Malzemelere araç kullanarak şekil verir

SOSYAL-DUYGUSAL ALAN Amaç 2. Duygularını fark edebilme Kazanımlar 1.Duygularını söyler Amaç 3. Duygularını kontrol edebilme 1Olumlu/olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyar 3.Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar Amaç 4. Kendi kendini güdüleyebilme 1.Kendiliğinden bir işe başlar 2.Başladığı işi bitirme çabası gösterir Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme 4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir 5.Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir 6.Gerekli durumlarda nezaket sözcüklerini kullanır Amaç7. Hoşgörü gösterebilme 1.Hata yapabileceğini kabul eder 2.Kendi hatalarını söyler Amaç 15. Atatürk ile ilgili etkinliklere ilgi gösterebilme 1.Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır 2.Atatürk ile ilgili etkinliklerde

DİL ALANI Amaç 1. Sessleri ayırt edebilme Kazanımlar 4. Verilen sese benzer sesler çıkarır Amaç 3. Türkçe’yi doğru kullanabilme 1.Konuşmalarında söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanır Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme 5.Söz almak için sıra bekler 6.Duygu, düşünce ve hayallerini söyler Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme 2. Dinlediklerine ilişkin sorular sorar 3. Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir 4. Dinlediklerini özetler Amaç 6. Sözcük dağarcığını geliştirebilme 1.Dinlediklerinde yeni olanları fark eder 2.Yeni sözcüklerin anlamlarını sorar 3.Verilen sözcüğün anlamını açıklar 4.Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır

BİLİŞSEL ALAN Amaç 1. Kendisi ve ailesi ile ilgili bilgileri kavrayabilme Kazanımlar 1. Kendisi ile ilgili bilgileri açıklar 4. Doğum gününü gün ve ayı ile söyler Amaç 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme 1.Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler 2.Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır Amaç 3. Dikkatini toplayabilme 1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı fark eder 2.Dikkatini nesne/durum/olay üzerinde yoğunlaştırır 3.Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı söyler Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme 4.Varlıkların şeklini söyler 5.Varlıkların sayısını söyler 6.Olay ya da varlıkların sırasını söyler 7.Nesnelerin neden yapıldığını söyler Amaç 5. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme 1.Varlıkları birebir eşleştirir 2.Varlıkları renklerine göre eşleştirir 3.Varlıkları şekillerine göre eşleştirir 4.Varlıkları büyüklüklerine göre eşleştirir

Amaç 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme Kazanımlar 3.Varlıkları büyüklüklerine göre gruplar 6.Varlıkları kullanım amaçlarına göre gruplar Amaç 7. Nesne, durum ya da olayları çeşitli özelliklerine göre sıralayabilme 1 Nesneleri büyüklüklerine göre sıralar 2. Sıralanmış nesne grubu içinde nesnenin yerini gösterir 7 Olayları oluş sırasına göre sıralar Amaç 8. Nesneleri ölçebilme 1.Ölçme sonucunu tahmin eder 2.Standart olmayan birimlerle ölçer Amaç 9. Nesneleri sayabilme 1.20 sayısı içinde ileriye doğru birer birer ritmik sayar 3.Söylenilen sayı kadar nesneyi gösterir 4.Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar Amaç 10. Geometrik şekilleri tanıyabilme 1.Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler 2.Daire, üçgen, kare ve dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterir Amaç 11. Günlük yaşamda kullanılan belli başlı sembolleri tanıyabilme 3.10 sayısı içindeki rakamları okur 4. 10 içindeki rakamları modele bakarak yazar

Amaç 12. Mekanda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme Kazanımlar 1. Nesnenin mekandaki konumunu söyler 2. Yönergeye uygun olarak mekanda konum alır 3. Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir Amaç 13. bir örüntüdeki ilişkiyi kavrayabilme 1. Modele bakarak nesnelerle örüntü oluşturur 2. Bir örüntüde eksik bırakılan öğeyi söyler 3. bir örüntüde eksik bırakılan öğeyi tamamlar Amaç 16. Belli durum ve olaylarla ilgili neden-sonuç ilişkisi kurabilme 1.Bir olayın olası nedenlerini söyler 2.Bir olayın olası sonuçlarını söyler 3.Yarım bırakılan olayı,durumu, şiiri, öyküyü, şarkıyı vb. özgün bir şekilde tamamlar Amaç 17. Zamanla ilgili kavramlar arasında ilişki kurabilme 2. Zamanla ilgili kavramları anlamına uygun şekilde kullanır. 4. Haftanın günlerini sıra ile söyler. Amaç 19. Nesne grafiği hazırlayabilme 1.Nesneleri kullanarak grafik oluşturur 2.Nesne ve varlıkları sembollerle gösterir 3.Hazırlanmış nesne grafiği çerçevesine sembolleri yerleştirir 4.Grafikte yer alan nesneleri sayar

Amaç 20. Atatürk’ü tanıyabilme Kazanımlar 1.Atatürk’ün hayatı ile ilgili olguları söyler 2.Atatürk’ün kişisel özelliklerini söyler Amaç 21. Atatürk’ün Türk Toplumu için önemini açıklayabilme 1.Atatürk’ün getirdiği yenilikleri söyler 2.Atatürk’ün getirdiği yeniliklerin önemini açıklar ÖZBAKIM BECERİLERİ Amaç  1. Temizlik kurallarını uygulayabilme 2.El, yüz ve vücudun diğer kısımlarını uygun biçimde yıkar 4.Yiyecek ve içeceklerin temizliğine dikkat eder 5.Ev ve okuldaki eşyaları temiz ve düzenli kullanır 6.Beslenme için gerekli araç-gereçleri temizlik kurallarına uygun kullanır 7.İçinde bulunduğu çevreyi temiz tutar Amaç 2. Giysilerini giyme ve çıkarabilme 2.Giysilerini yardımsız çıkarır 3.Giysilerini yardımsız giyer 4.Giysilerini doğru şekilde giyer 6.Giysilerini asar Amaç 3. Doğru beslenmenin önemini fark edebilme 1. Yiyecekleri ve içecekleri ayırım yapmadan yer/ içer 2. Yiyecekleri ve içecekleri yeterli miktarda yer/ içer 3. Yiyecekleri yerken sağlık ve görgü kurallarına özen gösterir

KASIM AYI KAVRAMLARIMIZ BÜYÜK-KÜÇÜK-ORTA UZUN- KISA TEMİZ- KİRLİ GENİŞ-DAR YUKARI-AŞAĞI İÇİNDE-DIŞINDA SERT- YUMUŞAK PÜTÜRLÜ-KAYGAN KOKULU-KOKUSUZ SESLİ-SESSİZ ÖNCE-SONRA UZAK-YAKIN ÖN-ARKA SAĞ-SOL İLERİ-GERİ ACI-TATLI-EKŞİ-TUZLU TAZE-BAYAT SİVRİ-KÜT ÇİĞ-PİŞMİŞ KATI-SIVI MUTLU-ÜZGÜN-KIZGIN-KORKMUŞ-ŞAŞKIN AÇIK-KAPALI BAŞLANGIÇ-BİTİŞ TEMİZ- KİRLİ AÇ-TOK PARA DÜZ-EĞRİ DÜZENLİ-DAĞINIK ISLAK-KURU TÜYLÜ-TÜYSÜZ MEVSİMLER CANLI-CANSIZ HAREKETLİ-HAREKETSİZ DOĞRU-YANLIŞ KIRILAN-KIRILMAYAN PARLAK-MAT KAHVERENGİ-YEŞİL-SARI-TURUNCU-MAVİ-BEYAZ-KIRMIZI 1-20 ARASI SAYILARLA RİTMİK 3-5 ARASI RAKAMLARI TANIMA VE YAZMA DAİRE-OVAL-KARE-DİKDÖRTGEN ŞEKİLLERİNİ NESNELERLE TANIMA, EŞLEŞTİRME, GRUPLAMA KENAR-KÖŞE KARE ŞEKLİNİ ÇİZME DAİRE-KARE-ÜÇGEN SIRALAMA

KASIM AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ

FLORYA ATATÜRK ORMANI’NA GİDEREK GEMS “AĞAÇEVLER” KONUMUZA BAŞLADIK… KURUMUŞ YAPRAKLAR ÜZERİNDE YÜRÜYEREK ÇIKAN SESİ DİNLEDİK.

BİRBİRİNDEN FARKLI AĞAÇLAR İNCELEDİK…

DAL, FARKLI BÜYÜKLÜK VE RENKLERDE YAPRAKLAR TOPLADIK. AĞAÇLARI İNCELEYEREK DAL, FARKLI BÜYÜKLÜK VE RENKLERDE YAPRAKLAR TOPLADIK. BİR AĞACIN GÖVDESİNDE BULUNAN KARINCA YUVASINI İNCELEDİK…

TOPLADIĞIMIZ NESNELERLE SINIFLAMA VE GRUPLAMA ÇALIŞMALARI YAPTIK… GRUPLADIĞIMIZ YAPRAK, DAL, AĞAÇ KABUĞU VE MEYVELERİ BÜYÜTEÇLERLE İNCELEDİK…

BÜYÜK-KÜÇÜK-ORTA KAVRAMLARINI ÖĞRENEREK… SINIFIMIZDA AĞAÇ FİGÜRÜ OLUŞTURDUK, AĞACA ÜÇ FARKLI BOYDA YUVALAR AÇTIK.

EVDEN GELEN HAYVAN OYUNCAKLARIMIZI KULLANARAK HAYVANLARI YAŞADIKLARI YERLERE GÖRE GRUPLAMA ÇALIŞMASI YAPTIK…

BAYKUŞ KUKLALARI KULLANARAK “BAYKUŞ AİLESİ” DRAMASINI UYGULADIK…

SINIFIMIZDA TOPLADIĞIMIZ GERİ DÖNÜŞÜMÜ OLAN ATIK MALZEMELERİ OKUL BAHÇEMİZDE BULUNAN KONTEYNIRA BIRAKTIK

“AĞACA ÖVGÜ” VE “YUMURTASI ÇATLADI” İSİMLİ ŞARKILARI ÖĞRENDİK, RİTM ALETLERİ İLE EŞLİK ETTİK.

Onu gördüm çok çok sevdim AĞACA ÖVGÜ Her ağacın çok meyvesi var Yaz güneşinde gölgesi var Kış geliyorken dallarının Türküye benzer bir sesi var Dağlara süstür bozkıra can Yemyeşil olsun ülke vatan Hiç korumazsak onları biz Çöl kalacaktır yurdum inan YUMURTASI ÇATLADI Kabukları oynadı Minik civciv göründü Yorgun argın bakındı Merak ettim bekledim Olanları izledim Bir lokmacık vücudu Onu gördüm çok çok sevdim

SANAT ETKİNLİĞİNDE KARTON TABAKLAR İLE “BAYKUŞ” YAPTIK.

YUMURTALAR KONUSUNA “AYŞEGÜL” DRAMASI İLE BAŞLADIK VE YUMURTALAR İLE İLGİLİ BİLDİKLERİMİZİ AYŞEGÜL’E ANLATARAK “NE BİLİYORUZ? NELER ÖĞRENMEK İSTİYORUZ?” PANOLARINI OLUŞTURDUK.

“İLK YUMURTA” RESMİMİZİ YAPTIK. SANAT ETKİNLİĞİNDE KESME YAPIŞTIRMA TEKNİĞİNİ KULLANARAK TAVUKLAR YAPTIK. “İLK YUMURTA” RESMİMİZİ YAPTIK.

YUMURTALARI İNCELEDİK ÖZELLİKLERİNİ KONUŞTUK.

YUMURTANIN İÇİNDE CİVCİVİV OLUŞUM EVRELERİNİ İNCELEDİK VE BU EVRELERİ GÖSTEREN RESİMLERİ SIRALADIK.

YUMURTA İLE YAPILAN YİYECEKLERİN NELER OLDUĞUNU KONUŞTUK. BILDIRCIN, DEVEKUŞU VE TAVUK YUMURTALARINI İNCELEYEREK ÖZELLİKLERİNİ KARŞILAŞTIRDIK.

EVDEN GETİRDİĞİMİZ PARALARI TANIDIK VE OMLET YAPMAYA KARAR VERDİKTEN SONRA ALIŞVERİŞ LİSTESİ HAZIRLAYARAK MARKETE GİTTİK.

MARKETTEN ALDIĞIMIZ MALZEMELER İLE OMLET YAPTIK VE AFİYETLE YEDİK.

YUMURTA ŞEKİLLERİNİ KESTİK VE DESENLER YAPARAK SÜSLEDİK.

YAPTIĞIMIZ YUMURTALAR İLE “YUMURTAMI BUL” OYUNUNU OYNADIK.

YUMURTADAN ÇIKAN HAYVANLARI TANIDIK VE GRUPLANDIRDIK.

“YUMURTADAN ÇIKIŞ” İSİMLİ DRAMA ÇALIŞMASINI YAPTIK.

OYUNCAK YUMURTALARIMIZDAN ÇIKAN HAYVANLARI AYAK SAYILARINA GÖRE GRUPLADIK.

“YUMURTA TAŞIMA” OYUNUNU OYNADIK.

KİL VE KOZALAKLAR KULLANARAK YUMURTADAN ÇIKAN HAYVANLAR YAPTIK.

YERE ÇİZİLEN GEOMETRİK ŞEKİLLERİN İÇİNE AYNI ŞEKİLLERDE OLAN EŞYALAR KOYARAK EŞLEŞTİRDİK. MÜZİK EŞLİĞİNDE KENAR KÖŞE VE İÇİNDE DIŞINDA OYUNLARINI OYNADIK.

ÖĞRENDİKLERİMİZ İLE HİKAYELER OLUŞTURARAK YUMURTA KİTABINI YAPTIK. YUMURTALAR KONUSU SIRASINDA YAPTIKLARIMIZI FOTOĞRAFLARA BAKARAK HATIRLADIK VE NELER ÖĞRENDİĞİMİZİ KONUŞTUK. ÖĞRENDİKLERİMİZ İLE HİKAYELER OLUŞTURARAK YUMURTA KİTABINI YAPTIK.

"10 KASIM ATATÜRK'Ü ANMA TÖRENİ"

ATATÜRK SERGİSİ' Nİ GEZDİK...

KASIM AYI GEZİLERİMİZ

"DOLMABAHÇE SARAYI"

"AVRUPA YAKASI POSTA İŞLEME MERKEZİ" BAYRAM KARTLARI HAZIRLADIK… HAZIRLADIĞIMIZ KARTLARI POSTALAMAK İÇİN “AVRUPA POSTA İŞLEME MERKEZİ’NE” GİTTİK.

1. DÖNEM ARA KARNELERİMİZİ ALDIK...

KASIM AYI TİYATROMUZ "BU NE BİÇİM MÜZİKAL"

KASIM AYI SİNEMAMIZ "CESUR BALIK"

KASIM AYI MEYVEMIZ "ELMA" ELMA MEYVESİNİ İNCELEYEREK, ÖZELLİKLERİNİ, YARARLARINI ÖĞRENDİK. ELMALARI KULLANARAK TAM-YARIM-ÇEYREK KAVRAMI İLE İLGİLİ ÇALIŞMALAR YAPTIK.

"OYUNBAZ ÇOCUKLAR" PARTİSİ

PARTİDE “ESKİ MİNDER”, “AÇ KAPIYI BEZİRGAN BAŞI”, “MENDİL KAPMACA”, “YAĞ SATARIM-BAL SATARIM”, “UÇAK OL”, “YERDEN YÜKSEK” OYUNLARINI OYNAYARAK EĞLENDİK.

KASIM AYI DOĞUM GÜNÜMÜZ ALAADDİN ÇALIŞKAN ASLI ALTUN

ANNE- BABA OKULUMUZ BAŞLADI...

ARALIK AYI MİNİ PROGRAMI 06 GEMS “PENGUENLER” Konumuza başlıyoruz. Kutuplarda kimler yaşar? Akıl haritası yapıyoruz. İlk penguen resmimizi yapıyoruz. “Kutuplarda Yaşam” isimli belgeseli izliyoruz. 07 Buz evimizde Katı, sıvı ve gaz kavramlarını deneyler yaparak öğreniyoruz. Mantar penguenler yaparak yüzdürüyoruz. Suda batan ve batmayan Nesneleri gözlemliyoruz. “Pengu Arkadaş Arıyor” isimli hikayeyi dinliyoruz. 08 “ŞİŞLİ DENEME BİLİM MERKEZİ’NE” Deprem Ve Yangın Eğitimine gidiyoruz. Gezi sonrası sohbet ediyoruz. “Gezi İzlenimleri” etkinliğimizi yapıyoruz. 09 Penguenlerimize yaşam alanı oluşturuyoruz. “Penguenler ve Kutuplar” proje çalışmamıza başlıyoruz. Renkli buzlarla yeni renkler keşfediyoruz. Müzik ile penguen öykünmeleri yapıyoruz. 10 İmparator Pengueni oluşturuyoruz ve özellikleri hakkında sohbet ediyoruz. Kendi boyumuz ile karşılaştırıyoruz. “Anne ve Bebek Penguen” dramasını yapıyoruz. Kutuplarda penguenler nasıl beslenir? Bebek penguenlere nasıl bakılır? öğreniyoruz. 13 YAŞAYAN DEĞERLER konumuz “Tutumlu Olmak” ile ilgili sohbet ediyoruz. “Tutumlu Çocuk” hikayesi ile tutumlu olmak için neler yapmamız gerektiğini öğreniyoruz. “Aç Penguen” matematik çalışmasında balık krakerlerle toplama –çıkarma yapıyoruz. “Penguen” isimli şarkıyı öğreniyoruz. 14 Sıcak – soğuk deneyini yapıyoruz. Kutuplarda yaşayan diğer hayvanları tanıyarak ortak özelliklerini öğreniyoruz. Elips şeklinden özgün penguenler oluşturuyoruz. 15 Penguen ve Balıklar ile örüntü çalışması yapıyoruz. Çevre Eğitim Projesi (ÇEP) kapsamında “Geri Dönüşüm” isimli kitabı inceleyerek, “Buruşuk Kağıt Parçası” isimli hikayeyi okuyoruz “Balık Avı” isimli oyunu oynuyoruz. 16 “Neşeli Ayaklar” isimli sinema filmini izliyoruz. Penguenler ile ilgili öğrendiklerimiz hakkında sohbet ediyoruz. “Son Penguen” resimlerimizi yapıyoruz ve ilk penguen resimlerimizle karşılaştırıyoruz. 17 Madeni paraları tanıyarak “Alışveriş” isimli dramayı yapıyoruz. TUTUM YATIRIM VE TÜRK MALLARI HAFTASI Ülkemizde yetişen ürünleri tanıyoruz ve bunları yiyoruz. NOT: Evden gelirken ülkemize özgü yiyecekler getirmeyi unutma! (meyve, kuruyemiş, lokum v.b.)

20 Bu hafta ki konumuz “GÖKYÜZÜ VE UZAY” Okul kütüphanesine giderek gökyüzü ve uzay ile ilgili kitapları inceliyoruz. GEZİ ETKİNLİĞİ “İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ GÖZLEM EVİ’ NE ‘’ gidiyoruz. Gezi sonrası “Gezi İzlenimleri” etkinliğimizi yapıyoruz. 21 Güneş sistemi maketini inceliyoruz ve Güneş ve Ay ‘ın özelliklerini öğreniyoruz. “Gökyüzünde Neler Var?” isimli şarkıyı öğreniyoruz. “Bulutla Yolculuk” isimli drama çalışmasına katılıyoruz. 22 Uzay nedir? Uzayda neler bulunur? Beyin fırtınası yapıyoruz. “Aklımdaki Uzay” isimli resim çalışması yapıyoruz. “Meraklı Uzay Çocuğu” isimli hikayeyi dinliyoruz. 23 “Güneş Sistemi ve Uzay” isimli proje çalışmamızı oluşturuyoruz. “Güneş Sistemi” isimli orff çalışmasına katılıyoruz. Uzay ile ilgili belgesel izliyoruz. 24 Gezegenleri tanıyoruz. Resimlerden inceliyoruz. Gezegenlerle sıralama çalışması yapıyoruz. “Öğrendiğim Uzay” isimli resim çalışması yapıyoruz. 27 Bu hafta ki konumuz “YENİYIL, SAAT, TAKVİM, ZAMAN” ‘’ Poldi ‘’ sesli kitaplardan ‘’ Zaman ‘’ isimli kitabı dinliyoruz. Gece Gündüz deneyi ile dünyanın hareketlerini öğreniyoruz. 27–28 ARALIK TARİHLERİNDE GEZİCİ KÜTÜPHANE PAFİN OKULUMUZDA! KİTAP ALMAK İSTERSEN 10–20 TL ARASI PARA GETİREBİLİRSİN. 28 Bugün evden gelirken istediğin bir saati getirmeyi unutma! Getirmiş olduğumuz saatlerimizi inceliyoruz. Çeşitli özelliklerine göre gruplama çalışmaları yapıyoruz. Farklı dokularda rakamlar hazırlayarak sınıfımıza dev bir saat oluşturuyoruz. “Tirik Tırak” isimli şarkıyı öğreniyoruz. BP ÇOCUK TİYATROSU OKULUMUZDA! 29 Konferans salonumuzda “Mickey‘ in Yılbaşı Hikayeleri” isimli sinemayı izliyoruz. Bugün herkes kendi planını yapıyor. Saat üzerinden tam, yarım, buçuk saatleri öğreniyoruz. ARALIK AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZİN DOĞUM GÜNLERİNİ KUTLUYORUZ. 30 AYIN MEYVESİ ‘’PORTAKAL’’ Bugün evden gelirken portakal getirmeyi unutma ! Portakal meyvesi nerede yetişir? Faydaları nelerdir? İnternetten araştırmalar yaparak öğreniyoruz. Takvim Nedir? Ne işe yarar ? Konulu sohbet ederek farklı takvim türleri inceliyoruz. “FLORYA FAMİLY DENT” diş kliniğine giderek dişlerimizi kontrol ettiriyoruz. 31 SÜPER SHOW ile “YENİ YIL” Partimizi yapıyoruz. NOT: Yeni Yıl nedeniyle nöbetçi sınıf uygulamamız olmayacaktır. MUTLU YILLAR

ARALIK AYI AİLE KATILIMI 06 Çocuğunuzla penguenlerle ilgili araştırmalar yaparak fotoğraf, kitap ve oyuncakları okula getiriniz. 07 Mutfakta bulunan katı ve sıvı haldeki yiyecekler ve içecekleri çocuğunuzla birlikte bulunuz. 08 Çocuğunuz ile bugün gittiği gezi ile ilgili sohbet ediniz. 09 Çocuğunuzdan bebek penguen resmi yapmasını ve bebek penguenin özelliklerini size anlatmasını isteyiniz. 10 Çocuğunuzla birlikte onun boyunu ve ailedeki bireylerin boyunu ölçün. Odasında bir bölüm oluşturarak boy uzunluklarını işaretleyin ve birbiriyle karşılaştırın. 13 Çocuğunuzla evdeki legolarla artırma ( toplama ) çalışması yapınız. 14 Çocuğunuzdan kutuplarda yaşayan hayvanların taklitlerini yapmasını isteyiniz ve birlikte tahmin oyunu oynayınız. 15 Çocuğunuzla Penguen ve Balık arasında ki benzerlik ve farklılıkları konuşun. 16 Yarın yapılacak “Tutum Yatırım ve Türk Malları’’ kutlaması için okula getirmek üzere ülkemize özgü yiyeceklerden çocuğunuzla birlikte hazırlayınız. 17 Evde orta boy kutularla geri dönüşüm kutularını yapınız. (Kağıt-cam-metal-pil ) “Geri Dönüşüm ne demektir?” birlikte sohbet ediniz.

Çocuğunuzdan gece ve gündüzü anlatan birer resim yapmasını isteyin. 20 Çocuğunuzdan gece ve gündüzü anlatan birer resim yapmasını isteyin. Daha sonra bu iki resim arasında bulunan farklılıklarla ilgili sohbet ediniz. 21 Çocuğunuzla birlikte gece gökyüzünü inceleyin. Ayın nasıl göründüğünü ve daha başka hangi şekillerde göründüğü hakkında sohbet ediniz. 22 Çocuğunuzdan uzayı anlatan bir resim yapmasını isteyiniz. 23 Çocuğunuzla yırtma – yapıştırma tekniğini kullanarak bir güneş oluşturunuz. 24 Çocuğunuzla internetten gezegenler ile ilgili resimler araştırarak renkleri ve şekilleri hakkında sohbet ediniz. 27 Çocuğunuzla yarın okula getirmesi için evden bir adet saat seçiniz. 28 Çocuğunuzla evde bulunan malzemeleri kullanarak bir ‘’ saat ‘’ oluşturunuz. 29 Çocuğunuzla yarın getirmesi gereken portakalı birlikte çantasına koyunuz. Çocuğunuzla yarın birlikte yapacağınız bir etkinlik planlayınız. 30 Çocuğunuzla dün planladığınız etkinliğinizi yapınız. 31 Çocuğunuzla okulda yaptığı Yeni Yıl Partisi ile ilgili sohbet ediniz. NİCE MUTLU YILLARA…