TELEVİZYON ve ZARARLARI. Akşamları evde ne yapıyorsunuz?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Oyun Oyunlaştırma Yöntemi
Advertisements

TÜRK TÜRKMEDYASININPROFİLİ MEDYASININPROFİLİ ÇOK ÖNEMLİ BİR ARAŞTIRMA...
GELİŞİM DÖNEMLERİ.
TELEVİZYON VE BİLGİSAYAR
ÇOCUĞUNUZ SINAVA HAZIRLANIYOR!..
TV’NİN KİŞİLER ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
ANNE-BABA TUTUMLARI.
8/B SINIFI VELİ TOPLANTISI
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
TÜRKİYE HALK SAĞLIĞI KURUMU BAŞKANLIĞI 0-6 Yaş Çocuğun Psikososyal Gelişimini Destekleme Programı (ÇPGD)
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TELEVİZYON ve ZARARLARI Psikolojik Danışman Ali ULUÇAY.
TEST – 1.
KİTLE İLETİŞİMİ VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA.
Televizyon Bilgisayar -İnternet-
ÇOCUK VE MEDYA.
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
Neden açıkhava?. Televizyondan sonra en hızlı ulaşan mecra! %88 %56 %48 %42 %30 %14 %6 Kaynak: TGI 2013r1 İlkbahar (Mart 12- Şubat 13) (TV, açıkhava,
DİSİPLİN NEDİR ? Davranışı yönlendirmeyi amaçlayan bir eğitimdir
Yeterli ve Dengeli Beslenme
Metin’in yaşı kardeşinin yaşının 3 katı kadardır
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
Hepimiz biliriz ki,bizi biz yapan kurallar vardır.Bu kuralların temelini oluşturan ögelerden bir kaçını sizlerle geçen ay ki;bültenimizde paylaşmıştım…
OLUMLU OLUMSUZ TUTUMLAR

AİLE ÇOCUK VE TELEVİZYON
MAHİDE KOŞUKÇU İLKOKULU
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
Çocuklarda Tırnak Yeme Alışkanlığı
H A Y L E Ğ İ T M GÜCÜ Hamdi ÖZDUMAN
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
TV ve ÇOCUK Hazırlayan CELAL ÇELİK.
İÇERİK BOŞANMA BOŞANMIŞ ANNE OLMAK BOŞANMIŞ BABA OLMAK BOŞANMANIN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ.
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
EKRAN BAĞIMLILIĞI SEMİNERİ
Çocuklarda Travma sonrası stres bozukluğu
KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
OKUL KORKUSU VE BAŞ ETME YOLLARI
TELEVİZYONUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU
TELEVİZYONUN İNSAN HAYATINDAKİ YERİ, ÖNEMİ VE ETKİLERİ
HAZIRLAYAN: GÖZDE KANDİŞ
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
TELEVİZYON VE İNTERNET KULLANIMININ ZARARLARI
ANA BABA OKULU SEMİNERİ.
ÇOCUK ve TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
Kötü Alışkanlık ve Davranışlardan Korunma Yolları
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
Anne Baba Tutumları ve Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri.
ALBERT BANDURA SOSYAL BİLİŞSEL KURAM 1925
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Sunum transkripti:

TELEVİZYON ve ZARARLARI

Akşamları evde ne yapıyorsunuz?

BUNLARA UYUYORMUSUNUZ?

Savaş haberlerinin toplumun % 31'ini tedirgin ve huzursuz etmektedir.

 % 54 savaş-ölüm,  % 14 kaza-ölüm  % 32 diğer

 % 90 tv,  % 5 radyo,  % 5 gazete

 % 49 gerçektir,  % 32 korkutucudur,

 % 59 tv,  % 3 radyo,  % 10 gazete,  % 13 anne,  % 12 baba,  % 3 komşu

 Erkek çocukların % 17'si, kız çocukların % 5'i savaş ve ölüm görüntüleriyle yüklü olan "Bosna- Hersek ve Çeçenistan" haberlerini, güzel haber olarak değerlendirmişlerdir.

 % 7 anne ile,  % 9 baba ile,  % 62 ailece,  % 11 yalnız,  % 11 cevapsız

Anne - babaların çocuklarla birlikte oturup sürekli TV seyretmesi, farkında olmadan TV’nin çocuğa istenilen ve istenilmeyen bir çok davranışı kazandırmasına neden olmaktadır.

 Hiç farkına varmadan çocuklarınızı geleceğe korkuyla bakan, şiddeti ve saldırganlığı benimseyen, tv'yi anne ve babalarından daha güvenilir bulan insanlar hâline getiriyorsunuz.  Çocuklarımızı menfî etkileyen tv silâhının tetiğini kendimiz çekiyoruz.

2004 yılında İzmir’de yedi yaşındaki bir çocuğun oynarken anlaşamadığı dokuz yaşındaki arkadaşını bıçaklayarak öldürmesi, 2002 yılında ise Gaziantep’te bir çocuğun pokemonlara özenerek kendisini evlerinin penceresinden atması, 2004 yılında “Kurtlar Vadisi” dizisinde başrol oyuncusunun öldürülmesi üzerine bütün ülkede yas ilan edilmesi,

 Televizyonlardaki karakterlerin çocuklar ve gençler tarafından taklit edildiği, model alındığı bilinmektedir.  Türk televizyon dünyasında en fazla vurgulanan olgu %62 ile şiddet, %48 ile suçtur.

 Konuşma bozukluğu görülmektedir.  Hareketsizlikten dolayı kaslar yeterli gelişememektedir.  İletişim kuramama, içe kapanıklılık, arkadaş edinememe sorunları ortaya çıkmaktadır.  Ders çalışmak istememekte ve Okula gitmek istememektedir.  Hayal dünyası gelişmemektedir.

 Dış çevreyi anlamakta zorlanmaktadır.  Ders notları düşmekte, aile içi huzursuzluk meydana gelmektedir.  Kitap okuma alışkanlığı gelişmemektedir.  Okul dönüşü 1 saat TV seyreden öğrencinin o gün 4 saat gördüğü dersi unuttuğu tespit edilmiştir.

 13 yaşına kadar tv çocuğun zekâsının gelişimine katkı sağlıyor,  Ancak 13 yaş sonrasında tv kendini tekrara düştüğünden dolayı zekâyı olumsuz etkiliyor.

Araştırmacılar  anlaşmazlık,  tv seyretme  saldırganlık arasında üçlü bir bağ olduğu sonucuna vardılar.