Güvenli Sürüş İçin Araç Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
Advertisements

KARDA VE BUZDA GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
KAMYON İŞARET LEVHALARI
GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
İŞ BAŞI EĞİTİMİ (TOOLBOX TALK)
Gece Yürüyüşlerinde Önlem Alıyorum
NOSTALJİ GRUBU - Ayla ARSEVEN - Sevda DOĞAN - Ülkü ÜLKER - Aysel YILDIRIM - İsmail YÜKSEL.
EMNİYET KEMERİ TAKMANIN ÖNEMİ
Yaşamak için Sür Drive to Stay Alive (Yaşamak için Sür) defansif sürüş alışkanlıkları edinebilmeniz için hazırlanmış, evinizde de uygulayabileceğiniz çalışma.
Yağmurda Kayganlık (Yağmurda araba kullanmak)
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
YAGMURLU HAVALARDA GÜVENLİ SÜRÜŞ
Yağmurda Kayganlık YAĞMURLU DURUMLARDA ARABA KULLANIRKEN
EMNİYETLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ
TRAFİK HAFTASI.
EMNİYET KEMERİ GEREKLİ Mİ ?
10 OTOMOBİL SÜRÜCÜSÜNÜN SORUMLULUĞUNU TEK BAŞINIZA ÜSTLENİYORSUNUZ MİNİBÜS SÜRÜCÜLERİ : YOLCULARINIZIN GÜVENLİĞİNİ TEHLİKEYE DÜŞÜRECEK İNDİRME VE BİNDİRME.
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
A-TAŞITLAR Taşıtlar, insan, hayvan ve yük taşımada kullanılan araçlardır. Bisiklet, otobüs, tren, uçak bunlardan birkaçıdır. Taşıtlarla bir yerden bir.
TRAFİK KAZALARININ ÖNLENMESİ
Yağmurlu havalarda trafiğe çıkarken çok dikkatli olmalıyız. Çünkü, yağmur yağdığı zaman trafik daha tehlikeli olabilir.
OTOMOBİLLERDE GÜVENLİK SİSTEMLERİ
TAKİP MESAFESİ HIZIN YARISI KADAR METREDİR
GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
TRAFİKTE EMNİYET KEMERİ KULLANMANIN ÖNEMİ
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
TRAFİK İŞARETLERİ Trafik Görevlisinin İşaretleri
Saygıdeğer Öğretmenim ve Sevgili Arkadaşlar
Trafik ve eğitim Psikolojisi
TRAFİK DERSİ TRAFİK DERSİ.
TRAFİK İŞARET LEVHALARI VE GÖREVLERİ
Öğr.Gör. Sinan YENAL DEÜ-SHMYO
ÇIĞ Dağlık alanların dik yamaçlarında, fazla kar yağışından sonra ortaya çıkan kar tabakasının harekete geçmesine " çığ" denir.
KARLI HAVADA YOLCULUK.
10 ÖNEMLİ TRAFİK İŞARETİ VE ANLAMLARI
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
Avrupa’da hız algısı Bugün Avrupa trafiğinde aşırı hız yaptığınız zaman polis sizi kanunlardan kaçıyorsunuz diye değerlendiriyor. Bu kadar hızlı gittiğine.
AĞIRLIK TRANSFERİ. ARKADAN KAYMA Özellikle virajlara hızlı girildiğinde yada kaygan yollarda sollamalarda araç, direksiyonu kırdığımız yönün zıt yönüne.
Aktif ve Pasif Güvenlik Sistemleri
Viraja girmeden önce neler yapmamız gerekiyor ülkemiz trafiğinde sürücülerimizin en bariz hatalarından biri, viraja giriş ve çıkışlarda yaşanmakta işte.
Fren Sistemi Fren Sisteminin Görevi Aracın hızını düşürmek,
Konu : Karayolu Yapısı ve Trafik İşaretleri
Ulaşım; Deniz yolu, hava yolu, demir yolu ve kara yolu ile sağlanmaktadır. Ulaşım türleri arasında en yoğun kullanılan kara yolu ulaşımıdır. Kara yollarında.
Ceyhun Yüksel. Yayaların, hayvanların ve araçların karayolları üzerindeki hâl ve hareketleri trafik olarak adlandırılır. Kamuya açık olan bu alandan herkesin.
Konu : Araçların Işıkları – Bozuk Araçların Çekilmesi
TRAFİK KAZALARI VE NEDENLERİ
: TRAFİK IŞIKLARI :. Trafik ışıkları, trafiğin yoğun olduğu kavşaklarda trafik akışını düzenleyen, hayatımızı kolaylaştıran ve zaman kazandıran son derece.
AKILLI HIZ KONTROL SİSTEMİ
TRAFİK İŞARET LEVHALARI VE GÖREVLERİ
Konu : Geçiş Hakkı – Geçiş Kolaylığı – Geçiş Üstünlüğü
Hasan Esen ZKÜ FEN BİL. ENST. MAKİNE EĞT.BL. ÖĞRENCİSİ
NAKLİYEDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ PROSEDÜRÜ İNŞ MÜH. ÖZKAN KARADAĞ İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI.
TRAFİK VE ÇEVRE DERS NOTLARI
Güvenli Sürüş Teknikleri
Güvenli Sürüş Teknikleri
Yağmurda Kayganlık (Yağmurda araba kullanmak).
DURMA DURAKLAM VE PARK ETME KURALLARI DURMA: Görevli kişilerce verilen dur emrinde, sesli, işaretli dur emrinde, kırmızı ışıkta,işaret.
GÜVENLİ GEÇİŞ YERLERİ.
TRAFİK DERSİ TRAFİK DERSİ.
HASTA YARALI TAŞIMA TEKNİKLERİ
2009 Yılı Trafik Kazaları SON 20 YILDA  5.5 milyon trafik kazası  160 Bin Ölü (Milyonlarca öksüz çocuk)  2.2 Milyon yaralı ve sakat  5 Milyar dolar.
KAMYON İŞARET LEVHALARI Genişlik (Genişliği 2.30 m’den Fazla Olan (Taşıt Giremez) Yükseklik (Yüksekliği 3.50 m’den Fazla Olan Taşıt Giremez) Uzunluk (Uzunluğu.
Güvenli Sürüş Teknikleri Güvenli sürüş teknikleri eğitimi, otomobil, minibüs, otobüs, kamyon, kamyonet, çekici, tır ve motosiklet gibi trafiğe çıkan her.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
SRC UYGULAMA SINAVI Sınav Kuralları
KAMYON İŞARET LEVHALARI Genişlik (Genişliği 2.30 m’den Fazla Olan (Taşıt Giremez) Yükseklik (Yüksekliği 3.50 m’den Fazla Olan Taşıt Giremez) Uzunluk (Uzunluğu.
EMNİYETLİ SÜRÜŞ (DAHA İYİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ)
Sunum transkripti:

Güvenli Sürüş İçin Araç Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Araç kullanırken konsantrasyon kaybedilmemeli, trafik işaretleri gözden kaçırılmamalı, yol ve trafik akışı dikkatli bir şekilde takip edilmeli, trafik akışına uyulmalıdır. Kazaların çok görüldüğü bilinen yol ve kavşaklarda (Kara noktalar) biraz daha dikkatli olunmalıdır. Seyahat ettiğiniz yolların hız limitlerine uyulmalıdır.

Seyahat ettiğiniz yolların hız limitlerine uyun Seyahat ettiğiniz yolların hız limitlerine uyun. Gerçekleşen kazaların çoğunun tespit edilen nedeni aşırı hız ve dikkatsizce yapılan sürücü hareketleridir. Trafik işaret levhalarındaki hız sınırlarının, müsaade edilen maksimum hızlar olduğu ve ancak trafik, hava ve yol koşulları uygunsa bu hızlarda sürülebileceği unutulmamalıdır. Trafik komisyonlarınca belirlenmiş aksine bir işaret bulunmadıkça bu sınırlar geçerlidir.

ABS fren sistemi, virajlarda ıslak yüzeylerde çakıl ve benzeri malzemeli yollarda daha iyi, daha büyük fark yaratacak şekilde yol tutuşu sağlamaz. Olağandan fazla hızla virajlara girerseniz yolda kalmanıza, tutunmanıza yardım edemez. ABS’li frenin de ıslak, kaygan zeminde önünüzdeki aracı hatalı olarak yakın takip ederseniz, ortaya çıkan bir fren zorunluluğunda beklentilerinize uygun bir durma mesafesi olmayacaktır. Takip mesafesi zemine ve hızınıza göre 2 kat, 4 kat…olarak korunmalıdır. Fizik kuralları göz ardı edilmemelidir.

Araç içerisinde bulunanların mutlaka emniyet kemeri takmaları gerekir Araç içerisinde bulunanların mutlaka emniyet kemeri takmaları gerekir.Unutulmamalıdır ki; 50 km/s hızda yapılan ani fren esnasında, araç içerisinde bulunanların ağırlığı yaklaşık 40 kat artarak, oluşan enerji ile öne doğru savrulmalar yaşanabilir. Aynalara görüşü engelletecek objeler asılmamalı, arka cam önüne sert cisimler konulmamalı, bagajdaki sert cisimler sabitlenmelidir. (aynalara CD, çavuş üzümü asmak, arka cam önüne karpuz dilimi, kafası sallanan köpekler koymak gibi)

Çocukları mutlaka yaşına ve kilosuna uygun çocuk koltuğuna oturtmalı ve çocuk koltuklarının kemeri ile çocuklar koltuğa sabitlenmelidir. Araç kullanırken gündüzleri de kısa farlar yakılmalıdır. Çünkü trafikte görmek kadar, görülmek de son derece önemlidir. Sileceklerinizi görüşün kapanmasını beklemeden çalıştırılmalıdır.

Sinyaller yön değiştirmelerde mutlaka kullanılmalıdır Sinyaller yön değiştirmelerde mutlaka kullanılmalıdır. Unutulmamalıdır ki; sinyal vermeniz size geçiş üstünlüğü sağlamaz, kontrol ettikten sonra şerit değiştiriniz. Diğer araçların sinyaline dikkat edilmeli ve kontrollü olarak geçiş yapılmalıdır. Yağmurun yağdığı ilk anlarda dikkatli olunmalı, mıcırlı ve sisli havalarda hız azaltılmalıdır.

Acil fren durumunda mutlaka debriyaja ve frene birlikte basılmalı, daima seyir esnasında ön ve arka trafiği kontrol ederek algılama süresinin kısalması ve daha kısa mesafede durma sağlanmalıdır. Yolda geçiş hakkı için kimseyle çekişilmemeli, geçiş üstünlüğü kuralları doğrultusunda yol verilmelidir

Kırmızıdan sonra yanan yeşil ışık esnasında arkadaki korna seslerini dikkate alınmamalı, yolun güvenli olduğundan emin olduğunuzda, geçiş yapılmalıdır. Unutulmamalıdır ki; yandan çarpmalar da çok tehlikeli sonuçlar doğurur. Sisli havalarda kayganlık faktörü artacağından takip mesafesi artırılmalıdır. Siste önünüzdeki aracı değil de yolun sağındaki yol çizgisi, eğer çizgi yoksa yolun sağ sınırı takip edilmelidir.

Karşıdan gelen sürücü gereksiz yere uzun farlarını yakmışsa, hız azaltılmalı ve karşı tarafta herhangi bir engel varmış gibi davranılmalıdır. Far ayarları zaman zaman kontrol ettirilerek, diğer sürücüler için olumsuzluk yaratabilecek durumlar önlenmelidir. Önde yolcu hava yastığı varsa küçük boylular ön koltukta oturtulmamalıdır

Virajda karşılaşılan araç kaymaları için çözüm önerileri; Fazla gaz vermeden dolayı oluşan arka tekerlek kaymasını sona erdirmek için, öncelikle ayak gaz pedalından çekilir. Aynı anda ön tekerlekler kayma yönünde çevrilerek, denge tekrar kazanılır. Denge kazanıldığında gidiş yönüne yapılacak yumuşak bir yönlenme hareketi ve yumuşak bir şekilde hızlanma ile araca hâkimiyet mümkün olabilir. Bu sırada, uzun süreli direksiyon hareketlerinden kaçınılmalıdır.

Fazla gaz vermeden dolayı oluşan ön tekerlek kaymasını sona erdirmek için, öncelikle ayak gaz pedalından çekilir. Daha sonra kaymaya neden olan sert direksiyon hareketi, direksiyon düz hale getirilerek, araç kaymadan önceki yönde sabit tutulmaya çalışılır. Ön tekerlek kaymaya devam ediyorsa frene yumuşakça basılarak, hızın istenen düzeye inmesini sağlanmalıdır.

Dört tekerlek kaymasını sona erdirmek için; frene basılı ise ayak fren pedalından çekilir, daha sonra tekrar ve hafifçe basılır. Tekerlekler kaymaya başlayıncaya kadar frenlemeye devam edilir, gerekiyorsa bu hareket dizisi sürdürülür. ABS fren sistemine sahip araçlarda kesinlikle pompalama yapmadan, ayak fren pedalı üzerinde sabit tutulmalıdır.

Sürücülerin, kayma riskinin olduğu yüzeyler hakkında yeterli bilgiye sahip olması gerekir. Yağmurun ilk başladığı zaman dilimi, toz ve yaprak gibi birikintiler, hava sıcaklıklarının ani düşmesi ve sıfır derece düzeyine inmesiyle oluşan gizli buzlanma, rüzgârı çok almaları nedeniyle gizli buzlanmanın sıklıkla oluştuğu köprü ve viyadüklü kesimler, gevşek malzemeli ve mıcırlı yüzeyler her zaman aracın kaymasına neden olabilecek unsurlardır.

Ayrıca çok sık görülmemesine rağmen karşınıza çıkabilecek tehlikeli yüzeylerden bazıları; metal yüzeyler, rögar kapakları, çukur, ağır taşıtların oluşturduğu tekerlek izleri ve bunların su ya da yağla dolması, yeni döşenmiş asfalt yol tabakası ile mevcut asfaltın aşırı sıcaklar altında erimesidir.