/ 411 Turan SET, Assist. Prof. Atatürk University Medical Faculty, Erzurum QUALITY IN HEALTH CARE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
Advertisements

GREEN TOUCH PROJECT Bu Proje TOBB ve Eurochambres Koordinasyonunda Yürütülmektedir.Bu Proje Avrupa Birliği Tarafından Finanse Edilmektedir.
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Kavramı.
Fakültelerimiz nasıl birer doktor mezun etmeyi uygun görmektedir? The medical school faculty must define the objectives of its educational program. (LCME.
AçIk ve Uzaktan Öğrenmede KalİTE Güvence
KAYSERİ SANAYİ ODASI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. İSO VE EN * ISO NEDİR? * 1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete.
Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi AD
/ 481 Doç. Dr. Zekeriya Aktürk 29 Mart 2006 Gülhane Askeri Tıp Akademisi, Ankara SAĞLIKTA KALİTE ve KALİTE ÇEMBERLERİ
/ 361 Zekeriya Aktürk EQuiP Türkiye Delegesi Aile Hekimliğinde Kalite Kursu KALİTEve İlişkili Kavramlar Prof. Dr. ; Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi.
OHSAS NEDİR? FİRMA ADI.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
I ASİMO I ASİMO PREPARED: CENGİZ MURAT TEKİNBÜĞRÜ English Course Presentation TURKEY Mechatronics Engineering at SAKARYA UNIVERSITY PREPARED: CENGİZ.
24 Kalite yönetimi.
6. Kariyer Yönetimi Birey açıdan Örgüt açısından
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu DİPLOMA EKİ PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (KAZANIMLARI) DİPLOMA EKİ EĞİTİM SEMİNERİ Dönemi Bologna Sürecinin Türkiye’de.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Building Mutual Trust Between the Labour Market and Education Panel Session.
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi,
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Reach customers with Mobile Search Network.
A-hekim.tv Survey via web site. 2 Contribution of a-hekim.tv %88 of the total physicians declared that a-hekim.tv helps to improve their scientific knowledge.
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Bu Proje Avrupa Birliği ve T ü rkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir ” CIVIL SOCIETY DIALOGUE EU – TURKEY CHAMBERS PARTNERSHIP GRANT.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
/ 141 Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk University Medical Faculty, Erzurum QUALİTY CIRCLES
Anasayfa/Homepage/Главная страница
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Geliştirilmesi Projesi Improving.
Kampanyanızı optimize edin. Görüntülü Reklam Kampanyası Optimize Edici'yi Kullanma Display Ads Campaign Optimizer. Let Google technology manage your diplay.
Bu proje Avrupa Birliği ve Tu ̈ rkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Technical Assistance for Increasing Primary School Attendance Rate of.
> > < < GAZÜ KAYSERİ GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, 2000 EŞ ZAMANLI MÜHENDİSLİK KARA HARP OKULU GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ Dr. Türkay DERELİ.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Introduction to Business Process
TÜBİTAK Ufuk 2020 Enerji Verimli Binalar ve Sürdürülebilir İşlem Endüstrileri Konu Başlıkları Merve AKKUŞ Bilimsel Programlar Uzmanı Nanoteknoloji,
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Database for APED Büşra Bilgili | Emirhan Aydoğan | Meryem Şentürk | M. Arda Aydın COMPE 341.
Spor ve Etkinlik İçin Pazarlama Eylemleri (Çabaları)
“Ekserji Yönetim Sistemi Standardı: Yeni Bir Yaklaşım“ Arif HEPBAŞLI (Sertifikalı Enerji Yöneticisi) Yaşar Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Enerji.
Environmental pollution Traffic Infrastructural problems Unconscious employee Urbanization and industrialization Lack of financial sources.
TEKSTİL SEKTÖRÜNDE ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİ VE İNSAN KAYNAĞI İHTİYACI Hayri ŞEN 1 1 Trakya Üniversitesi / Edirne Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu.
/ 451 Zekeriya Aktürk Prof. Dr. Şifa Üniversitesi Tıp Fakültesi SAĞLIKTA KALİTE ve KALİTE ÇEMBERLERİ.
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
Elke HOFFMANN & Engin YILMAZ Hessenkolleg- Wetzlar / Almanya İzmir Özel Fatih Koleji / Türkiye Grup Çalışması ve e-Twinning: Metodlar ve Sonuçları / Grup.
Mobil Devletten Ne Anlamaliyiz?. Mobil Devlet mGCI hakkinda mDevlet Kim icindir ve eDevlet Iliskisi? Vatandas icin mDevlet Kamu Sektoru Icin mDevlet Stratejik.
We just want to have the peace for our world Dünyamız için sadece barış istiyoruz.
VIRTUAL ENTERPRISES VIRTUAL ENTERPRISES. Bornova Selçuk Yaşar Boyacılık Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi About the Programme: Entrepeneurship is studied.
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
Kosta Sandalci, Chief Executive Officer, Balnak Logistics AS and President of Association of International Freight Forwarders (tbc) Right Market Positioning.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Neil Armstrong
CHAPTER Section 1.1 What Is Entrepreneurship? Section 1.2 Characteristics of an Entrepreneur Introduction to Entrepreneurship.
DISCUSSION
CHILD PORNOGRAPHY IŞIK ÜNİVERSİTESİ
In addition to this our company includes expert doctors and professors as advisors and researches high technology and new devices in the field of medicine.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
Türkiye Sağlık Sistemi Health System of Turkey
Celtic-Plus Proposers Day 22 September 2016, Istanbul
Celtic-Plus Proposers Day 23 November 2016, Leuven
BİLİMSEL ÇALIŞMA BASAMAKLARI SCIENTIFIC WORKING STEPS MHD BASHAR ALREFAEI Y
ÇEVRE EĞİTİM VE BİLİNÇLENDİRME
Organizational Communication
ETwinning Nedir?. Türkiye’de 81 ilin katılımıyla yürütülen 1.Projemiz.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
We are pleased to welcome you to the opening ceremony of
PRODUCTION. CONTENT  WHAT IS PRODUCTION  BENEFITS OF PRODUCTION  ELEMENTS THAT CHARACTERIZE THE PRODUCTION PROCESS  CLASSIFICATION OF PRODUCTION SYSTEMS.
“Differentiation for making a positive Difference!!!!”
BİLL GATES Şule Eslem ÖZTÜRK NUN OKULLARI Prep-A.
Feminism, unlike the idea of ​​ mankind, is a trend that is prioritized to bring gender inequality to the agenda. The notion of feminism, which is not.
SUBJECT NAME Prepeared by Write the names of group members here
Sunum transkripti:

/ 411 Turan SET, Assist. Prof. Atatürk University Medical Faculty, Erzurum QUALITY IN HEALTH CARE

/ 412 Aim : Participants will have knowledge about the Quality concepts and related factors Objectives : At the end of this session the participants will be able to; define the quality concept describe the historical process of quality define quality of health care count the benefits of quality

/ 413 What is Quality

/ 414 Latin qualis = actually to be like that Latince qualis= gerçekte öyle olmak the nature of something or someone bir şeyin ya da birinin doğası, niteliği, the features being good or bad bir şeyin iyi ya da kötü olma özelliği, superiority, completeness from any aspect herhangi bir bakımdan üstünlük, eksiksizlik Quality

/ 415 Appropriateness to use. (Dr. J.M. Juran) Quality

/ 416 suitabiliyt to conditions. Şartlara uygunluktur. (P.B.Crosby) Quality

/ 417 The extent of covering needs. İhtiyaçların karşılanabilme oranıdır. Quality Kalite

/ 418 To meet the needs at the first time, every time and on time. İstenen şartlara ilk defada, her defasında ve zamanında uymaktır. Quality

/ 419 Customer satisfaction. Müşteri memnuniyetidir. Quality

/ 4110 Of a product or service is the total of properties based on ability to meet the determined or probable needs. Bir ürün veya hizmetin belirlenen veya olabilecek ihtiyaçları karşılama kabiliyetine dayanan özelliklerin toplamıdır. (TS9005) Quality

/ 4111 Total Qaulity Management Meeting customer`s needs with the participation of management and all employees. Yönetim ve bütün çalışanların katılımı ile müşteri isteklerinin karşılanmasıdır.

/ 4112 MEMBERS TARAFLAR Patients Management QUALİTY Employees

/ 4113 The expectation of maximum health benefit in the process of the health service delivery by balancing the benefits and the harms. Sağlık hizmeti sunumu sürecinde kurumu oluşturan birimlerin ortaya koyduğu yarar ve zarar dengelerinin yargısı neticesinde varılan maksimum bir iyileşme beklentisidir. Avedis Donabedian Quality of Health Care Sağlık Hizmeti Kalitesi

/ 4114 QUALITY, in the light of today’s knowledge is the extent of increasing desired outcomes and decreasing undesired outcomes. KALİTE, günün bilgileri ışığında verilen bakımın, hastalardan istenen sonuçların alınmasını artırma ve muhtemel istenmeyen sonuçları azaltma derecesidir Quality of Health Care Sağlık Hizmeti Kalitesi Accreditation Committee of American Health Organization Amerikan Sağlık Örgütleri Akreditasyon Komitesi

/ 4115 Technology (especially communication) Teknoloji (Özellikle iletişim) Decreased borders Sınırların azalması Competition environment Yarışma ortamı Better service Daha iyi hizmet Total Quality Management Human İnsan

/ 4116 History TARİHÇE  The laws of Hammurabi, the papyrus fo Egypt, Aristo Hammurabi kanunları, Mısır papirüsleri, Aristo  Lodges of traders, Ahi organization Esnaf locaları, Ahi teşkilatı  After the second world war 2. dünya savaşı sonrası  Japanese industry Japon sanayisi  Prof. William Edwards Deming (  1954 Joseph M. Juran (  Dr. Kaoru Ishikawa  First meeting: 1962 Tokyo İlk toplantı: 1962 Tokyo  USA 1985, 90% of the biggest industry companies 1985 ABD’de en büyük sanayi şirketlerinin %90’ı  Turkey 1969, health committees in health offices Türkiye: 1969 yılında sağlık ocağı sağlık kurulları

/ 4117 Different views Farklı görüşler COMMON DENOMINATOR ORTAK PAYDA

/ 4118 According to Donabedian Donabedian’a göre The seven factors determining quality: Kaliteyi belirleyen 7 faktör: Efficiency Etkinlik (efficient; randımanlı) Effectiveness (achievement of desired results in the time frame expected)Etkililik (effective) Productivity (cost effective use of resources and value for money) Verimlilik Optimality Optimallik Acceptability Kabul edilebilirlik Legitimacy Meşruluk Equity Eşitlik (adil) Safety (potential risks of a treatment or the enviroment are identified, avoided or minimized), Güvenli, Patient oriented and Hasta merkezli ve Timely service Zamanında hizmet +

/ 4119 Quality Circle Kalite Döngüsü W. Edwards Deming

/ 4120

/ 4121 Quality is a process Kalite Bir Süreçtir

/ 4122 Corrective system Düzeltici Sistem Analysis of customer needs Müşteri istekleri analizi Improving activity Düzeltici faaliyetler Process control Sürecin kontrolü Marketing and selling Pazarlama ve satış Approachs of the quality Kalite Yaklaşımları

/ 4123 Preventive system Önleyici Sistem Analysis of customer needs Müşteri istekleri analizi Design and development Tasarım ve geliştirme Process control Sürecin kontrolü Marketing and selling Pazarlama ve satış Approachs of the quality Kalite Yaklaşımları

/ 4124 What kind of quality expectations do we have as a person? BİREY OLARAK NE GİBİ KALİTE BEKLENTİLERİMİZ VAR?

/ 4125 Achieving Quality Kalitenin Sağlanması Quality Assurance Systems Kalite Güvence Sistemleri Quality Management Teams Kalite Yönetim Ekipleri Quality Circles Kalite Çemberleri

/ 4126

/ 4127

/ 4128

/ 4129 ISO 9000 Includes standarts about the quality management Kalite Yönetimi ile ilgili standartları içerir What is ISO? ISO nedir?  International Organization for Standardization  Established for standardization is an international organization Standardizasyon için kurulmuş uluslararası bir örgüttür  145 countries participate 145 ülkenin katılımı var  It has 180 technical committees 180 teknik komitesi var  Each technical committee is interested in a specific area (e.g. asbestosis) Her teknik komite bir özel alanla ilgilenir (örn. Asbestoz, çinko)  Its aim is to create standarts to facilitate the cooperation in international exchange of product and service and in intellectual, scientific, technological and economic activities Amacı uluslararası ürün ve hizmet değişimini ve entellektüel, bilimsel, teknolojik ve ekonomik aktivitelerde kooperasyonu kolaylaştırmak için standartlar oluşturmaktır

/ 4130 ISO 9000 standards series is not a level of excellence. It is a guideline defining the minimun requirements of quality in an institution!! ISO 9000 standartlar serisi bir mükem-mellik seviyesi olmayıp, bir işletmede kalite yönetim sisteminin kurulması için asgari şartları belirleyen bir kılavuz niteliğindedir !!

/ 4131 Who defines the ISO 9000 standarts? ISO 9000 standarları serisini kim oluşturur?  Technical committee number numaralı teknik komite  Countries with representatives of their organizations offer ideas to this committee Ülkeler kendi örgütlerinin temsilcileri ile bu komiteye fikir sunarlar  From Turkey: TSE Türkiye’den TSE

/ 4132  The first series was created in 1987 İlk seri 1987’de oluşturulmuştur  ISO 9001  ISO 9002  ISO 9003  Revisions were done in 1994 and ve 2000 yılında revizyonlar yapıldı  In the ISO 9000/2000 version ISO 9000/2000 versiyonunda;  Standards of 9001, 9002, 9003 have been reduced to one with the title “9001” 9001, 9002, 9003 standartları 9001 başlığı altında teke indirgenmiştir ISO 9000 Standarts ISO 9000 Standartları

/ 4133  Increasing of knowledge Bilgilerini artırma  Learning to work together Birlikte çalışmayı öğrenme  Learning to interact Etkileşimi öğrenme  Increased motivation Moral yüksekliği  Increased self-confidence Özgüven yüksekliği  Systematic working Sistematik çalışma  Activity planning Etkinlikleri planlama  Learning problem solving techniques Problem çözme tekniklerini öğrenme  Prevention of problems Problemleri önleyebilme  Better diagnosis Daha başarılı tanı koyma  More efficient and economic prescriptions Daha etkin ve ekonomik ilaç kullanımı  Dicovery of hidden talents Gizli kalmış yeteneklerin ortaya çıkması  Increased work satisfaction İş tatmininda artma  Acquiring new skills Yeni beceriler kazanma  Opportunity of promotion İşinde terfi etme imkanı Developing leadership features Liderlik özelliklerinin gelişmesi Benefits of Total Quality Management Toplam Kalite Yönetiminin Yararları For Employees Çalışanlara

/ 4134 Benefits of Total Quality Management Toplam Kalite Yönetiminin Yararları To Employer İşverene  Economic saving s Maddi tasarruf  Fewer dismissal Daha az işten çıkarma  Reduction in employees absenteeism rates Çalışanların işe gelmeme oranlarında azalma  Fast delivered of products Ürünün hızlı ulaştırılması  Increased product quality Ürün kalitesinde artma  Efficient use of equipments Araç ve gereçlerin etkin kullanımı

/ 4135 Benefits of Total Quality Management Toplam Kalite Yönetiminin Yararları General Genel  Increased product quality Ürün kalitesinde artma  Better communication İletişimde artma  Better trained workforce Daha iyi eğitilmiş iş gücü  More effective teamwork Daha etkili ekip çalışması  Creating of trusted enviroment Güven ortamı oluşması  Participation to work and motivation İşe katılım ve motivasyon  Increasing job security İş güvenliğinde artma

/ 4136 Is the quality measurable? Kalite Ölçülebilir mi? Markers of quality (its indicators) Kalite Belirteçleri (Endikatörleri) Performance (activity) indicators Performans (aktivite) endikatörleri

/ 4137 Summary What is quality? Appropriate to use. Suitable to conditions. The extent of covering needs. Appropriate to desired conditions at the first time, every time and on time. Customer satisfaction. Of a product or service is the total of properties based on ability to meet the needs in which determined or probable.

What is Total Qaulity Management? / 4138

/ 4139 Which is not a feature of the preventive quality system? Hangisi önleyici kalite yaklaşımı sisteminin özelliklerinden değildir?

Which properties has the health in terms of quality? Kalite açısından sağlığın hangi özellikleri vardır? –Increasing patient satisfaction Hasta memnuniyetinde artma –Incresing employee satisfaction Çalışan memnuniyetinde artma –Diagnosing more successfully Daha başarılı tanı koyma –Using medicine more efficient and economic Daha etkin ve ekonomik ilaç kullanımı –Increasing patient and employee security Hasta ve çalışan güvenliğinde artma –Increasing life expectancy Beklenen yaşam süresinde artma / 4140

What benefits have quality practices for employees? Kalite uygulamalarının çalışanlara ne gibi yararları vardır? / 4141