Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Teknoloji Omnibus Teknoloji kullanıcıları raporu Mart 2007.
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ. KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ ETKİNLİKLERİ Sosyal, sanatsal ve kültürel bir eğitim-öğretim merkezi olan Kültür Müdürlüğümüz, Öğrenci kulüpleri ve.
AB TÜRKİYE ODA FORUMU TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYONU Dr. Mustafa LALE Sanayi Dairesi Başkanı 16 Kasım 2009, İSTANBUL.
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TÜRK ODA/BORSA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ IV. Dönem Odalar için Eğitim Semineri Ş. Sibel AYGÜN.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
GEÇMİŞTE VE GÜNÜMÜZDE PAYLAŞTIĞIMIZ AVRUPA TOPLU ANKET SONUÇLARI DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, KÜTAHYA GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, GAZİANTEP HARRAN ÜNİVERSİTESİ,
ORGANİZASYON ZAMANI ŞEKLİ Referans Hekimlerin Eğitimi.
Öğretim Görevlisi: Hasan Avcıoğlu Doç. Dr. Gönül Akçamete
Hakem İşleri Organizasyon Şeması
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
ARALARINDA ASAL SAYILAR
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
KBRN FARKINDALIK EĞİTİMİ (HASTANE ÖNÜ ORGANİZASYON)
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
TÜRKİYE HALK SAĞLIĞI KURUMU BAŞKANLIĞI 0-6 Yaş Çocuğun Psikososyal Gelişimini Destekleme Programı (ÇPGD)
REHBERLİK DERS II.
ODA AKREDİTASYON SİSTEMİ TÜRK ODA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ: ODA AKREDİTASYON SİSTEMİ III ncü Dönem Odaları için Eğitim Semineri – Ankara Miray.
TEST – 1.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
9.Sınıf Psikoloji 4.Ünite Ruh Sağlığının Temelleri
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
ZEKA ZEKA: Problem çözme, öğrenme ve soyut düşünme yeteneği.
TDMS TEK DÜZEN MUHASEBE SİSTEMİ Ali Gazi Hastane İşletmeciliği Uzmanı
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ Ş. Sibel AYGÜN TOBB Akreditasyon Kurul Sekreteri 19 Ekim 2007 Ankara.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
1 DELL CONFIDENTIAL. 2 NASIL İŞLER? AMAÇ: –Müşterinin teknik desteği kendi adresinde alabilmesidir. –Müşteri Dell Destek Hattını arar. (Hafta içi 9:00-17:30)
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
KUTLU OLSUN TUTUM ve YATIRIM HAFTASI TÜRK MALLARI.
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
KUMLUCA RAM’DA TANILANAN ENGEL TÜRLERİ VE YÖNLENDİRME
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Turkcell Kurumsal Satış Direktörü
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
TANILAMA.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
ÖZEL EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR
BE BEP NEDİR ?.
Zeka Testleri.
Yrd.Doç.dr.h. denİz gülleroğlu
ESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
REHBERLİK DERS II.
Deprem öncesi yapılması gerekenler Deprem çantası hazırlanmalı Raflar duvarlara sabitlenmeli Ağır cisimler raflarda altlara yerleştirilmeli Duvardaki lamba,
TÜİK NİSAN İHRACAT RAKAMLARI
Sunum transkripti:

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü

Pearson Assesment Publishing yayınevinden; ÖZEL EĞİTİMİN GÜÇLENDİRİLMESİ KAPSAMINDA STANDARDİZASYONU YAPILAN PSİKOLOJİK ÖLÇME ARAÇLARI Pearson Assesment Publishing yayınevinden; Wechsler Sözel Olmayan Yetenek Testi ile Kaufman Kısa Zeka Testi telif hakları ile birlikte satın alınmıştır.

1.Wechsler Sözel Olmayan Yetenek Testi (WNV): 4 ile 21 yaş 11 ay arasındaki bireylerin genel bilişsel yeteneklerini belirlemek üzere hazırlanmış dile dayanmayan (sözel olmayan) bireysel zeka testidir. Test genel yeteneği sözel ifadelere gerek duyulmadan ya da en aza indirerek ölçebilecek biçimde geliştirilmiştir.

Güncelleme tarihi: 2006 Hedef yaş: 04 ile 21 yaş Alt Testler: Geçerlilik ve güvenirlik katsayıları yüksek olan bu testte altı alt test bulunmaktadır. Bunlar; - Mantık Yürütme Kareleri, - Parça birleştirme, - Şifre, - Tanıma, - Uzamsal Dizi, - Resim Düzenleme’ dir.  

4:0-7:11 ve 8:0-21:11 yaş aralıkları için farklı biçimler oluşturulmuştur. Bu farklı biçimlerde her yaş aralığı için 4’lü ya da 2’li alt test bataryası bulunmaktadır. Bataryanın Kullanım Alanları Türkçeyi az bilen ya da yeni öğrenen Gelişimsel gecikme ya da zorlukları olan Eğitimler ilgili zorlukları olan

Dil Temelli Öğrenme Bozuklukları , Dil Bozuklukları ya da Konuşma Bozuklukları Olan Kültürel ve dilsel olarak farklı kökenlerden gelen İşitme Engelli ya da İşitme Güçlüğü Olan Otistik Bozukluğu ya da Seçmeli Konuşmazlık Olan Üstün Yetenekli ve Özel Yetenekliler için eğitim programlarına kabul edilen Zihinsel Engelli olduğuna karar verilen test alanlara yararlı olmaktadır.

2.Kaufman Kısa Zeka Testi: 4 ile 85 yaş arasındaki bireylerin sözel ve sözel olmayan zihinsel yeteneklerini değerlendirmek için hazırlanmış ve bireysel olarak uygulanan bir zeka testidir. Ülkemizde 4-45 yaş arasındaki bireylere yönelik norm çalışması yapılmıştır. Güncelleme tarihi: 2004 Hedef yaş: 04 ile 85 yaş

Geçerlilik ve güvenirlik katsayıları yüksek olan iki alt testten oluşmaktadır. İlk alt test bireyin, Sözel becerileri, Kelime yeteneğini, Kristalize yeteneğini ölçerken İkinci alt test bireyin; Sözel olmayan beceriler, Hızlı düşünme, Problem çözebilme becerilerini ölçmektedir.  

Bataryanın Kulanım Alanları Daha derin ölçümler gerektiren risk grubu çocukların tespitinde Özel yetenekli olduğu düşünülen çocukların bilişsel becerileri hakkında ön fikir gerektiğinde İş başvurusunda bulunan yetişkin ve ergenlerin işe alım ve yerleştirmelerinde Psikiyatri hastalarının durum değerlendirmesi için ortaya çıkan davranışların kişilik mi yoksa zeka ile mi ilişkili olduğunun tespitinde

Ordu, hastane gibi yüksek başvuruların olduğu kurumlarının durum değerlendirmelerinde Nörolojik, eğitsel ya da psikolojik tedavi görenlerin periyodik izlemelerinde Erken yaşlarda özgül öğrenme güçlüğü başta olmak üzere diğer eğitsel sorunların tespitinde

Zekayı izlemeyi gerektiren bilimsel araştırmalarda Türkçeyi az bilen ya da yeni öğrenen test alanlarda Kültürel ve dilsel olarak farklı kökenlerden gelen test alanlarda

. İl bazında dağılımları aşağıda yer almaktadır Antalya: 3 Kocaeli:1 Manisa:1 Samsun : 3 Siirt:1 Zonguldak :2 Erzurum:2 İzmir : 4 İstanbul :10 Isparta: 1 Ankara: 8 Kayseri:2 Adana:3 Trabzon:2

Kahramanmaraş:1 Gaziantep:1 Diyarbakır: 4 Konya: 3 Van:1 Bursa : 2 Eskişehir:1 Denizli :1 Tokat:2 Siirt:2

3.Woodcock-Johnson® III Test Bataryası (Riverside Yayınevi ): Woodcock-Johnson III Başarı Testleri Woodcock-Johnson III Bilişsel Yetenekler Testleri

Testler, öğrenme yetersizliklerini tanılamak, farklılıkları tespit etmek, eğitim programları ile bireysel programları planlamak, gelişimini değerlendirmek, bireylerin güçlü ve zayıf yönlerini tanılamak için kullanılmaktadır. Güncelleme tarihi: 2005 Hedef yaş: 2 ila 90+ yaşları Hedef Grup: Tüm bireyler

Ülkemizde 2-23 yaş arasındaki bireylere yönelik norm çalışmasının yapılmasına karar verilmiştir. ÖZEGEP kapsamında testlerin Türk diline adaptasyonu, yeni maddelerin ve alt testlerin hazırlanması, 4 ayrı ilde (Ankara, İstanbul, Adana ve Diyarbakır) deneme uygulamaları yapılmıştır. Pilot uygulamaları yapılarak norm çalışmaları tamamlanacaktır.

Woodcock-Johnson III Bilişsel Yetenekler Testleri; Genel bilişsel yetenekleri ve eğitsel başarıyı değerlendiren test bataryasıdır. Testler; işitsel ve görsel işleme, bilgi işleme hızı, anlık bellek, planlama, dikkat ve öğrenme gibi zihinsel becerileri ölçmeyi amaçlayan 20 alt testten oluşmaktadır.

Woodcock-Johnson III Başarı Testleri; Woodcock-Johnson Başarı Testleri öğrenme yetersizliklerini ve özel eğitim hizmetlerine ihtiyaç duyup duymadıklarını değerlendirmek için kullanılmaktadır. Sözel ifade, dinlediğini anlama, yazılı ifade, temel okuma becerileri, okuduğunu anlama, aritmetik hesaplama becerileri ve matematiksel akıl yürütme gibi becerileri ölçmektedir. Test 22 alt test ve iki ayrı formdan oluşmaktadır ( A ve B formu ).

WOODCOCK JOHNSON III UYARLAMA ÇALIŞMASI Tamamlanan Çalışmalar Riverside yayınevinden Woodcock Johnson III testleri (Woodcock-Johnson III Başarı Testleri A,B ve C formu ile Woodcock-Johnson III Bilişsel Yetenekler Testleri) satın alınarak bu testlerin Türkçe’ye çeviri çalışmaları yapılmıştır. Testin standardizasyon çalışmasının hazırlık aşamasında, Türkçe, matematik, rehberlik, fen ve sosyal bilgiler alan öğretmenlerinden oluşan bir komisyon kurulmuştur. Ulusal ve uluslararası uzmanlarla birlikte çalışan komisyon tarafından, test maddeleri Türk dil yapısına ve kültürüne uygunluk bakımından değerlendirilmiş ve uygun olmayan maddeler değiştirilmiştir.

Hazırlanan alt testlere yönelik okullarda 10 kişilik küçük gruplara uygulamalar yapılmış ve testlere deneme uygulaması öncesi son şekli verilerek çoğaltımı yapılmıştır. Deneme Uygulaması Eğitimi için program hazırlanmış ve 27 öğretmene 3 hafta (15 gün) eğitim verilmiştir. Testin deneme uygulamaları 4 ilde (Adana, İstanbul, Ankara, Diyarbakır) gerçekleştirilmiştir. (Her bir test için yaklaşık 450 kişi) Deneme uygulamasının sonuçları analiz edilerek, pilot uygulama için hazır hale getirilmiş ve çoğaltılmıştır

Woodcock-Johnson III uyarlama çalışmaları Genel Müdürlüğümüz bünyesinde devam etmektedir. Norm toplama çalışması kapsamında 28 ilden rehber öğretmenler yetiştirilerek , veri toplama çalışmaları yapılacaktır. Toplanan veriler analiz edilerek Türkiye normları çıkarılacak, çoğaltımı yapılarak Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde uygulanmaya başlayacaktır.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ…