Kaleardı75. Yıl İlkokulu 10.04.2017.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
Advertisements

Televizyon ve okul başarısı
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
OKUL BAŞARISINDA ANNE BABANIN ROLÜ
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA
3/27/20151 I. Erasmus Ailesi Toplantısı2 Haziran 2010 MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARINI ORTAYA ÇIKARAN FAKTÖRLER
1 Öğretme yöntemleri Hazırlayan:A.Nevzat TANIŞIK.
NOKTALAMA İŞARETLERİ NOKTA VİRGÜL SORU İŞARETİ ÜNLEM KONUŞMA ÇİZGİSİ
ENGELL İ L İĞ E_NÖROLOJ İ K YAKLA Ş IM Doç. Dr. Recep ALP Nöroloji AD RALP.
1 Süt Pazar Durumu Brüksel, 22 Ocak Ocak AB ÜRETİMLERİ AB-28 Tedarik/Üretim Gelişmeleri Ocak-Kasım 2014 ile Ocak-Kasım 2013 kıyaslaması.
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
YAŞLI HASTA İLE İLETİŞİM
ÇOCUKLARIMIZ… Bizim en değerli varlıklarımız… Tüm çabalarımız
GELİŞİM PİSKOLOJİSİ.
BTO 206 Öğretim Tasarımı İş/Görev Analizi.
BB419 BAHÇE BİTKİLERİNDE MESLEKİ İNGİLİZCE 3 teorik Pazartesi 13:30-16:15 Doç. Dr. Zeynel DALKILIÇ ,
ÇOCUK HASTA İLE İLETİŞİM ADÖLESAN HASTA İLE İLETİŞİM
ANNE-BABALARIN DİKKATLERİNE!
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
SURRAM.
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ERGENLE İLETİŞİM.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
HASAN TÜREK ANADOLU LİSESİ Uzman Psikolojik Danışman Murat AYDOĞDU Kasım, 2013.
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
HOŞ GELDİNİZ.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
“Benim çocuğumun durumu nasıl?..”
SEVGİLİ ANNE-BABALAR. Gençlerimizin sorumluluk sahibi, başarılı, mutlu,olumlu,kendilerini ve yaşamayı seven insanlar olarak yetişmelerini istiyorsak;onlara.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
PATNOS RAM 1 AİLE EĞİTİM SUNUSU 4. 2PATNOS RAM EĞİTİM BAŞARISINI YÜKSELTMEDE, SAĞLIKLI VE MUTLU İNSANLAR YETİŞTİRMEDE “AİLENİNİN ROLÜ”
Hazırlayan : Ziya ÖZDEMİR1 Yaylıca İlkokulu/Ortaokulu Okul-Aile Birliği Toplantısına Hoş Geldiniz.
ANNE-BABANIN SORUMLULUKLARI
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİ HOŞGELDİNİZ FİLİZ OBUZ ERDOĞAN REHBER ÖĞRETMEN.
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
HAZIRLAYAN: CANAN MAÇAN BALİBEY İLKÖĞRETİM OKULU
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
AİLELER ÇOCUKLARINI NASIL DESTEKLEYEBİLİR?
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Sunum transkripti:

Kaleardı75. Yıl İlkokulu 10.04.2017

Anne-Baba-Çocuk Üçlüsünün İletişimi Nasıl Olmalıdır? 10.04.2017

Çocuğunuzu dinlemek için zaman ayırın. Onunla konuşurken dikkat dağıtan öğelere mümkün olduğunca engel olun. Televizyon,el işi vb. bırakıp onu dinleyin. 10.04.2017

Tüm dikkatinizi ona yöneltin ve deneyimlerini anlayabilmek için kendinizi onun yerine koyun. (Empati kurun) 10.04.2017

Çocuğunuz konuşurken göz kontağını sürdürün. Konuşmayı sürdürmesi için onu teşvik edin. 10.04.2017

Söylediklerini dinleyin, özetleyin ve çocuğunuza tekrarlayın. Buna yansıtıcı dinleme denir. 10.04.2017

Kendisini ve geleceğini güvende hissetmesini sağlayın. 10.04.2017

Çocuğunuza,onu ne kadar çok sevdiğinizi, ne kadar iyi ve sevilecek bir çocuk olduğunu herhangi bir koşul koymadan söyleyin. 10.04.2017

Çocuğunuza verdiğiniz sözleri tutun ve sözlerini tutması için fırsat verin. 10.04.2017

Yapabileceklerini göstermesi için fırsat tanıyın Yapabileceklerini göstermesi için fırsat tanıyın. Tek başına karar vermesine izin ve fırsat verin. 10.04.2017

Çeşitli etkinliklere katılması ve size yardım etmesi için olanak tanıyın. 10.04.2017

Sadece başarıları için değil, aynı zamanda çabaları, ufak çaplı değişimleri ve ilerlemeleri için de övgüde bulunun. 10.04.2017

Ona ailenin bir parçası olduğunu gösterin. Onunla vakit geçirin, tatillerinizi ona ayırın,, beraber özel etkinliklere katılın. 10.04.2017

Çocuğunuzu kabul edin, çevreyi çocuğunuza göre ayarlayın. Ona serbestlik tanımakla birlikte,uymak zorunda olduğu kesin ve belirli kurallar koyun. 10.04.2017

Çocuklarınızı reddetmeyin, soğuk davranmayın, kural belirsizliği içinde bırakmayın ve aşırı ödün vermeyin. 10.04.2017

Sizin fikirlerinizle uyumlu olmasa dahi çocuğunuzun söylediklerini kabul edin ve saygı gösterin. 10.04.2017

sadece davranış üzerine odaklanın ve bu davranışı Belirli bir davranışı ödüllendirme ve cezalandırma söz konusu olduğunda, sadece davranış üzerine odaklanın ve bu davranışı onun bütün kişiliğine genelleyerek eleştiride bulunmayın. 10.04.2017

Çocuğunuzu olduğu gibi, kendisi olarak görmeyi öğrenin. Onun ilgi ve yeteneklerini iyice tanıyın ve keşfedin ki ÇITAYI DOĞRU YÜKSEKLİĞE KOYABİLESİNİZ. 10.04.2017

Haklı başarılarından dolayı çocuğu ÖVMEK konusunda tereddüt etmeyin. 10.04.2017

ÇOCUK ve ÖDEV 10.04.2017

Ödevini yaptığı saatte çocuğun dikkatini dağıtacak bir etken olmamasına özen gösterin. 10.04.2017

Çocuğunuz, ödevini yaparken ona yardıma hazır olduğunuzu bilmelidir Çocuğunuz, ödevini yaparken ona yardıma hazır olduğunuzu bilmelidir. İçten ve gerçek bir çaba göstermişse, bir-iki yanlışı da olsa, başarılı olduğu bölümü vurgulayın. Hatasını, bırakın öğretmeni sınıfta söylesin 10.04.2017

Çocuk kendi görevleriyle baş başa kalmalıdır Çocuk kendi görevleriyle baş başa kalmalıdır. Onun görevini üstlenip, sorununu çözmeye kalkışmayın. Ödevini yapmadığı zaman çocuk kendi sorununu öğretmeni karşısında kendi başına çözebilme yollarını bulmalıdır. 10.04.2017

Çocuğunuzun ödevini arkadaşından öğrenerek ödevi onun yerine yapmayın. Yanlış yaptığı için çocuğa ödevini yeniden yaptırmayın. 10.04.2017

Ödevini, gerekli dikkati ve çabayı gösterip bitirdikten Ödevini yaptıktan sonra onu ödüllendirin. En güzel ödül onaylamak ve övmektir. Ödevini, gerekli dikkati ve çabayı gösterip bitirdikten sonra dışarı çıkıp oynamasına ya da ev içinde sevdiği bir etkinliğe olanak tanıyın. 10.04.2017

Çocuğa zamanını yönetmesini öğretin. Programını öyle yapsın ki ödevlerin yanı sıra bir spor ya da müzik etkinliğine zamanı kalsın. 10.04.2017

Eğer bir davranışı sıklıkla yapmasını istiyorsanız,vereceğiniz işi sevdiği bir aktiviteden önce yaptırın. Her gece TV izlemeden önce şu kadar sayfa kitap okumalısın gibi. 10.04.2017

Başarısını değerlendirirken başkalarıyla karşılaştırmayın Başarısını değerlendirirken başkalarıyla karşılaştırmayın. Dünden bugüne gelişme göstermişse, bu başarılı olduğunu gösterir. Ayrıca başarısızlık diye bir şey yoktur, öğrenilecek dersler vardır. 10.04.2017

ERGENLİK DÖNEMİ Kızlarda 11-20 yaş Erkeklerde 13-20 yaş 10.04.2017

Bu dönemdeki genç, karamsar,huzursuz ve sıkıntılıdır. Çözüm:Güven verecek ve bu durumun yaşa bağlı,geçici olduğunu anlatacak bir anne ve babaya ihtiyacı vardır. 10.04.2017

Otoriteye karşı olma, söz dinlememe, eleştirme, hata bulma, bu dönemdeki gençlerin ortak tutumundandır 10.04.2017

değer veren bir tutum içine girmesi kimlik Yetişkinlerin baskılı davranmaktan çok gence karşı sevgi gösteren,güven veren,önemseyen ve değer veren bir tutum içine girmesi kimlik geliştirmesini kolaylaştırır 10.04.2017

nasıl davranacağını bilemez. Kimlik bunalımına düşer. Gelişme döneminde “Çocukluğu bırak” “Büyüdün artık” gibi ikili tutumunuz çocuğu olumsuz yönde etkiler.Ne zaman nasıl davranacağını bilemez. Kimlik bunalımına düşer. 10.04.2017

Bu dönemdeki genç anlaşılmamaktan korkar ve anlaşılmadığını düşünür. Çözüm: Eleştirmeden, küçümsemeden ve yargıla- madan dinlemek ve gencin kendini anlatmasına fırsat vermek gerekir. 10.04.2017

Özellikle karşı cinsle ilgili konularda onu anlayacak,dinleyecek birine ihtiyaç duyar. 10.04.2017

Anne-babanın genci kendine benzetmek istemesi ve yanlış yönlendirmesi,beklentilerinin gencin yapabileceklerinden fazla olması , genci kaygılandırır,hırçınlaştırır. 10.04.2017

Anne-babanın genci aşağılaması,başkalarıyla kıyaslaması genci kaygılandırır,kendine olan güvenini yok eder, çatışmalara neden olur. 10.04.2017

Akranlarının yanında kaba davranılması, eleştirilmesi genci kaygılandırır,özgüvenini kaybetmesine yol açar. 10.04.2017

Katıldığınız için teşekkürler. 10.04.2017