Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar
Öğrenciler sorularını sorarlar Bu soruların cevabı için gerekli kanıtları toplar Toplanan kanıtları açıklar Bu araştırma süreci içinde toplanan bilgileri açıklamalara bağlar Açıklamalar için argümanlar üretir
Doğrulayıcı sorgulama Yapılandırılmış sorgulama Rehberli sorgulama Açık Uçlu Sorgulama
Sorgulama Türleri (Inquiry) DOĞRULAYICI Öğretmen soruları sorar ve sonuçkarı belli olan aktivite için gerekli prosedürleri belirler YAPILANDIRILMIŞ Öğretmen ilk soruyu sorar ve prosedürler için bir outline belirler. REHBERLİ Öğretmen sadece araştırma sorularını sorar. Öğrenciler kendi araştırmalarını oluşturma ve sorulan soruyu test etmeyle görevli ve sonuçları ve bulguları sunma AÇIK UÇLU Öğrenciler soruları kendileri sorar. Prosedürleri geliştirerek takip eder.