Sorgulamaya Dayalı Öğrenme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZKAN BİRER BEYKENT OKULLARI EDİRNE BEYKENT OKULLARI
Advertisements

Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
Nesneye Dayalı Programlama
*Araştırma sorgulamaya dayalı etkileşimli ders yazılımlarının fen eğiminde etkili kullanımı nasıl olur? *Yapılandırılmış bilgi inşası nedir? *Tartışmanın.
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Yrd. Doç. Dr. Orhan ER Amaç ve Hedefler Yrd.Doç.Dr. Orhan ER.
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Nitel Araştırmalarda Görüşme
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Bilimsel Süreç Becerileri
SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRENME
BILIMSEL AÇıKLAMA VE ARGÜMANLAR 13/03/2015 Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar.
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
AÇIK EĞİTİM YAKLAŞIMI.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
BILIMSEL AÇIKLAMALAR VE ARGÜMANLAR 27/03/2015
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Veri Tabanı Yönetim Sistemleri 2 Ders 2 Oracle 11g Kurulumu
IFBö5520* Bilimsel Açıklamalar ve Argümanlar 27/02/2015
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
F.Ç Soru : 1 F.Ç Cevap : 1 F.Ç Soru : 2 F.Ç Cevap : 2.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
IFBO5520-Bilimsel acıklamalar ve argumanlar 03/04/2015
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
SINAVDAN ÖNCE YAPACAKLARIMIZ.. SINAV HAFTASI DENEME SINAVI ÇÖZÜN.(SAAT 10:00-12:00 ARASI) UYKU DÜZENİNİZE DİKKAT EDİN. SİZE ZARAR VEREBİLECEK ETKİNLİKLER.
PROJENİN ADI: MERAK KORİDORU PROJEYİ UYGULAYAN OKUL: ÇİĞDEMLİK İLKOKULU PROJENİN AMACI: Öğrencilere Merak Uyandırıcı Sorular Sorarak Bilgiye Çeşitli.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri 6. Hafta- Örnekleme yöntemleri ve Anket Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
SORU SORMA.
Kan ve Kalp Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 4. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
Ders 6 Doğrudan öğretim yöntemi
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
Öğretim Programı Tasarım Soruları
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Bilimsel Süreç Becerileri
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
MADDE VE YAPISI SORU BANKASI
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
TEOG SONRASI YENİ SINAV SİSTEMİ LKS
Öğrenme Alanı: D. MÜZİK KÜLTÜRÜ
Programdan Sorular.
ABİDE Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Toplumsal Araştırma.
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
MADDE VE YAPISI TEST.
Çalışma Dilim Tasarım Başarı İçin Çalışmak.
TEST.
Sunum transkripti:

Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar

Öğrenciler sorularını sorarlar Bu soruların cevabı için gerekli kanıtları toplar Toplanan kanıtları açıklar Bu araştırma süreci içinde toplanan bilgileri açıklamalara bağlar Açıklamalar için argümanlar üretir

Doğrulayıcı sorgulama Yapılandırılmış sorgulama Rehberli sorgulama Açık Uçlu Sorgulama

Sorgulama Türleri (Inquiry) DOĞRULAYICI Öğretmen soruları sorar ve sonuçkarı belli olan aktivite için gerekli prosedürleri belirler YAPILANDIRILMIŞ Öğretmen ilk soruyu sorar ve prosedürler için bir outline belirler. REHBERLİ Öğretmen sadece araştırma sorularını sorar. Öğrenciler kendi araştırmalarını oluşturma ve sorulan soruyu test etmeyle görevli ve sonuçları ve bulguları sunma AÇIK UÇLU Öğrenciler soruları kendileri sorar. Prosedürleri geliştirerek takip eder.