OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BİLGİSAYAR OYUNLARININ ETKİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Günlük Akış ve Günlük Akışın Önemi
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
Evimizin Kuralları Sınıfta ,okulda ve sokakta bazı kurallara uymamız gerekir.Evimizde de bazı kurallar vardır.
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI UĞUR BÖCEKLERİ SINIFI VELİ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ.
“Çocuğunuzun Yaşam Kalitesini Yükseltin”
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÇEVRİMİÇİ VE ÇEVRİMDIŞI İLETİŞİM VE SONUÇLARI.  Teknolojik imkânlar ve bu bağlamda internet imkânları sayesinde sosyal, psikolojik ve nörogelişimsel.
PARMAK OYUNLARI.
Aileler İçin Güvenli İnternet Kullanımı
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Bilgisayarla tanışmak ya da bilgisayar eğitimine başlamak için okulöncesi yıllar, çoğu eğitimci tarafından uygun dönem olarak değerlendirilmektedir. Öğrenmeyi.
REHBERLİK DERSİ III.
DERS:ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ KONU:OYUNLAR DERS SORUMLUSU: Yrd.Doç.Dr. Mustafa AKDAĞ HAZIRLAYAN: EMRAH GÜNGÖRMEZ Malatya-2003.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ZEKA ZEKA: Problem çözme, öğrenme ve soyut düşünme yeteneği.
UYGUNSUZ İÇERİKLİ SİTELER
Bilgisayar Destekli Eğitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
Özel Gereksinimli Çocuklar
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Sapkınlık, Aile ve Arkadaşlar
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Recaizade Ekrem İlköğretim Okulu 3 – B Sınıfı
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
EKRAN BAĞIMLILIĞI SEMİNERİ
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Patolojik Teknoloji Kullanımı
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
BAĞIMLILIK TÜRLERİ 1-TEKNOLOJİ 2-TÜTÜN 3-MADDE 4-ALKOL 5-KUMAR
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
TELEVİZYONUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
Çocuk Sağlıgı Açısından Teknoloji ve İnternetin Zararları
OKULÖNCESİ DÖNEMDE TV VE BİLGİSAYAR KULLANIMI
1 BİLGİSAYAR-2 Eğitim Teknolojisi Dr. Hüseyin Arak.
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
1: Şehit Yüzbaşı Beşir Bayraktar Ortaokulu,
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DÜNYA DA OKULÖNCESİ ÖRNEKLERİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Olimpik Anneler, Türkiye’de çocukların sporla büyümesini ve gelişmesini sağlamak amacıyla P&G ve Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi ile birlikte oluşturulmuş.
REHBERLİK DERSİ III.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Askerlerin harp oyunlarıyla,
Evimizin Kuralları Sınıfta ,okulda ve sokakta bazı kurallara uymamız gerekir.Evimizde de bazı kurallar vardır.
Sunum transkripti:

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BİLGİSAYAR OYUNLARININ ETKİLERİ Hazırlayan Yüksel ÖZBEK Neriman YILMAZER

Günümüzde kitle iletişim araçları eğitimin önemli bir parçası haline gelmiştir.İnsan davranışları üzerinde sürekli yaygın ve birinci derecede etkili olan kitle iletişim araçları dikkate alınmadan bir eğitim olayı düşünülemez denilebilir.Bu araçlar çocuğun davranışlarını,hayat biçimini daha çok etkiler.

Aileler,çocuklarını ekran önünde başı boş bırakmamalı,mutlaka kendi gözetimlerinde belli süre ile oynamalarına izin vermelidir.Oyunların içeriğine de sınırlamalar getirmelidirler.

Çocuğun zihin,beden ve kalp gelişimine oyunun tesiri,hem oyunun içeriğine, hem de oyunda geçirilen süreye bağlıdır.Bu süre ne çok nede az olmalıdır.Bu hususta dengeyi tutturmak,çocuğa zamanı verimli kullanma eğitimi vermekle mümkündür.

Bilgisayar karşısında geçirilen saatler,çocuğun pasifleşmesine,sosyalleşmemesine ve çevreden uzaklaşmasına sebep oluyor

Küçük yaşlardan itibaren çok fazla bilgisayar oyunları oynayan çocukların yaşama karşı duyarsızlaştıkları görülmüştür.Ayrıca bilgisayar başında saatlerce aynı pozisyonda oturan bir çocukta gelişim bozukluğu görülebilir.Parmak,boyun,sırt ağrısı,karıncalanma hissi,göz ve duruş bozuklukları gibi bir çok sağlık sorunlarını da beraberinde getiriyor.

   Bilgisayar oyunları doğru ve bilinçli şekilde seçildiğin de,çocukların bilişsel becerilerinin gelişiminde olumlu etkileri de vardır.Özellikle problem çözme,dikkat,yaratıcılık,bilgiyi öğrenme alanlarında bilgisayar oyunları çocukların gelişimini olumlu etkilemektedir.                                                              

son