3-4 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
HARFLERİMİZ HAZIRLAYAN ABDULLAH BÜYÜKYILDIZ
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “OCAK AYI BÜLTEN”
Sorular ve Cevaplar.
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
1 . ÜNİTE : GEOMETRİK ŞEKİLLER
Anasınıfı Veli Sunumu Anasınıfı Dönemi Gelişim Özellikleri Halil KARAKUŞ.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ATATÜRK ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
Köylü ulusun efendisidir.
BASINÇ SORULAR.
Özel Üçgenler Dik Üçgen.
ÖZEL AKDENİZ YÜKSELİŞ KOLEJİ ÖĞRENCİLERİNİN UYMASI GEREKEN KURALLAR.
PSİKOMOTOR-BİLİŞSEL AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
KAVRAM ÖĞRETİMİ.
BİLMECELER.
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
1/22 GEOMETRİ (Üçgen-Çember-Cisimler) Üç kenarı ve üç köşesi olan kapalı şekillere ne denir? Kare Dikdörtgen Üçgen Çember A B C D.
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
4-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Karenin Çevre Uzunluğu
KONU KESİRLER BASİT KESİR GJFX BİLEŞİK KESİR.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
EĞİTİM 8 Kişisel Hijyen Oğuz Güler 1.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “MART AYI BÜLTEN”
TÜRKİYE BASKETBOL FEDERASYONU MERKEZ HAKEM KURULU EĞİTİM DEPARTMANI
TEST – 1.
YÜZDELER YÜZDELER.
1/20 GRAFİKLER Yandaki grafik, hangi çeşit grafiktir? Şekil Sütun Çizgi Daire KIZ ERKEK   Her resim 4 öğrenciyi gösteriyor A B C D.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZ BAKIM BECERİLERİ
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
MURAT ŞEN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ Üçgenler.
Çevre ve Alan İlköğretim 6. Sınıf.
EŞİTSİZLİK GRAFİKLERİ
Metin’in yaşı kardeşinin yaşının 3 katı kadardır
Okula ve Çevreye Uyum: Çocuğun aileden sonra sosyalleşme sürecine devam ettiği yerlerden biri de okul öncesi eğitim kurumlarıdır. Çocuğun okul öncesi.
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
ÇOCUGUNUZU YAŞ GRUPLARINA GÖRE TANIYOR MUSUNUZ?
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 25 Eylül 2009 Cuma Matematik Aynı türden 10 nesnenin sayısına ………… denir. Aynı türden …. nesnenin sayısına.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
3-6 YAŞ ÇOCUKLARININ GELİŞİMSEL ÖZELLİKLERİ
4 YAS GELISIM ÖZELLIKLERI
Anasınıfı Veli Sunumu Anasınıfı Dönemi Gelişim Özellikleri
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
BÖLÜM 3 MOTOR GELİŞİM VE DESTEKLEYİCİ ÖNERİLER
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇOCUK GELİŞİMİ VE AİLENİN ROLÜ
DİL GELİŞİMİ.
TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ
OYUN ve OYUNCAKLAR.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE (3-6 YAŞ) BÜYÜME GELİŞME
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
0 – 6 YAŞ GRUBUNDAKİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ
Sunum transkripti:

3-4 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİĞİ HAZIRLAYAN : ECE VE ÜMRAN KÜÇÜKDEĞİRMENCİ

ÖZ BAKIM BECERİLERİ 1-Kendi kendine yemeklerini yiyebilir 2-Yardımla tişörtünü giyer 3-Hatırlatıldığında burnunu siler 4-Yedi sabahtan ikisinde altı kuru olarak uyanır 5-Erkek çocuklar ayakta tuvalette çiş yapar 6-Düğmeliler hariç giyinip soyunmaya başlar ve giyinmeyi tamamlar (%75) 7-Giyeceklerindeki çıtçıtları ve çengelleri açar kapatır 8-Hatırlatıldığında mendiline sümkürür 9-Bilindik tehlikelerden ( örneğin cam kırmak ) sakınır 10-Ceketini askıya asar 11-Sözel direktif verildiğinde dişlerini fırçalar 12-Parmaksız eldivenleri giyer 13-Büyük düğmeleri ceket asılı iken veya masada yayıldığında açar 14-Büyük düğmeleri ceket asılı iken veya masada yayıldığında ilikler 15-Botlarını ( çizmelerini ) giyer

MOTOR BECERİLERİ 1-Üç parçalık yap-bozu birleştirir. 2-Makasla keser. 3-20 cm lik yükseklikten iner. 4-Kendisine yuvarlanan topa tekmeyle vurur. 5-Parmak ucunda yürür. 6-10 adım koşar. (koordineli el hareketleri ile) 7-150 cm lik mesafede pedal çevirir. (3 tekerlekli bisikletle) 8-Hareket başlatıldığında salıncakta sallanır. 9-Yukarı tırmanır ve kaydıraktan 120-180 cm. aşağı kayar. 10-İleriye doğru takla atar. 11-Ayak değiştirerek merdivenleri çıkar. 12-Asker gibi yürür. 13- iki eli ile karşıdan atılan topu tutar. 14-Kalıp çıkarır. 15-3 mm lik kaymalarla 20 cm lik düz çizgiyi kesebilir.

SOSYAL GELİŞİM BECERİLERİ 1-Müzik eşliğinde dans edip şarkı söyler 2-Diğer çocukların hareketlerini taklit ederek kurallara uyar 3-Hatırlatılmadan da tanıdığı yetişkinleri selamlar 4-Yetişkinin yönettiği grup oyunlarında kurallara uyar 5-Arkadaşından onun oynadığı oyuncakla oynamak için izin ister 6-Kendiliğinden “lütfen” ve “teşekkür ederim” der(%50 oranında) 7-Telefonlara cevap verir. Yetişkini telefona çağırır veya tanıdık kişi ile telefonda konuşur 8-Sırasını bekler 9-Daha büyük çocukların liderliğini yaptıkları grup oyunlarında kurallara uyar 10-Yetişkinlerin isteklerine bağlı olarak iş birliği yapar(%75 oranında) 11-Bahçede kendine gösterilen alanlarda oynar(oyun alanları) 12-Kendi projesi üzerinde çalışırken diğer çocukların yanında oynar ve onlarla konuşur

BİLİŞSEL GELİŞİM 1-Büyük ve küçük nesneleri isimlendirir (bu nasıl top) 2-Sözel direktif verildiğinde 10 vücut kısmını gösterir (saç, göz, burun, ağız, kulak, kol, bacak, el, ayak, diz) 3-Sözel direktif verildiğinde kız ve erkeği gösterir (ayırt eder) 4-Bir nesnenin ağır veya hafif olduğunu ifade eder 5-Bütünü oluşturmak için bir şeklin iki parçasını eşleştirir 6-Basit ve sık tekrarlanan bir hikayede sonra ne oldu sorusuna beklenen cevabı verir 7-Söz ve hareket içeren bazı parmak oyunlarını tekrarlar 48-Bire bir eşleştirme yapar (3 veya daha fazla nesne ile) 9-Sorulduğunda uzun ve kısa nesneleri gösterir 10-Hangi nesnelerin ilişkili olduğunu söyler

DEVAM… 11-Model olduğunda 3 e kadar sayar 12-Nesneleri sınıflandırır (en az 2 nesne grubunu) 13-Model olduğunda v harfini çizer 14-10x10 cm lik kare kağıdın bir köşesinden diğer köşesine (sözel yönerge ile ) çapraz çizer 15-Model olduğunda on nesneyi sayar 16-Modele bakarak üç küple köprü yapar 17-Küplerden oluşan örüntüyü eşleştirir 18-Bileşik V serisini çizer (VVVVVV) 19-Eksik insan resmine kol veya bacak ekler 20-Deneme yanılma olmaksızın 6 parçalı bul-yap ı tamamlar 21-Nesnelerin benzer ve farklı (özelliklerine ve fonksiyonlarına göre) olduğunu söyleyebilir 1-Bana bunun aynısını göster 2-Bana burada farklı olanı göster 22-Model olduğunda kare şeklini çizer 23-İstenildiğinde 3 rengi isimlendirir 24-Kare daire ve üçgeni isimlendirir

DİL GELİŞİMİ 1-Soru cümlesi için ( mi ) ekini kullanır ( annem geldi mi?) 2-Öykü saatinde 5 dakika süre ile bir hikayeyi anlatır 3-İki bağımsız emri yerine getirir ( kapıyı aç yerine otur) 4-İstendiğinde adını ve soyadını söyler 5-Nasıl sorusuna cevap verir 6-Geçmiş zamanla ilgili ifadeleri kullanır 7-En son yaptığı deneyimleri anlatır 8-Sık kullanılan nesnelerin nasıl kullanıldığını söyler ( su nasıl içilir?) 9-Gelecek ile ilgili ifadeleri kullanır ( istemek planlamak zorunda olmak) 10-Soru sormak için cümle yapısında değişiklik yapar 11- Oluş sırasına göre iki olayı anlatır.

ÇOCUKLARINIZIN NELERİ YAPIP YAPAMADIĞINI BU BECERİ KONTROL LİSTESİNDEN DEĞERLENDİREBİLİRSİNİZ. YAPAMADIĞI MADDELER ÇOĞUNLUKTAYSA GELİŞİM GERİLİĞİ ŞÜPHESİYLE DOKTORA BAŞVURULMALIDIR.