BAŞARI VE MOTİVASYON.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bu sözleri hiç duydunuz mu?
Advertisements

SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
SINAV KAYGISINDA ANNE BABANIN ROLÜ
ÖZEL ÇAYCUMA AÇI DERSHANESİ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ
9.SINIF ÖĞRENCİ PSİKOLOJİSİ twitter.com/yamanlarkoleji
BAŞARI VE MUTLULUK Ramazan BERKEBAN Psikolojik Danışman
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
YGS & LYS İPUÇLARI.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
Bursa Birey Dershaneleri
ALAN SEÇİMİ SEMİNERİ.
10. Sınıf 9 nolu kazanım etkinliği
Rakamlarla Öğrenme Biz.. %80 Söylediklerimizin %90
LİSE 1. SINIF (9. SINIF) ORTAK ALAN.
Etkin Çalışma Yöntemleri.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
OKUL REHBERLİĞİNDE MESLEK DANIŞMANLIĞI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
MESLEK SEÇİMİ.
BAŞARI VE MOTİVASYON.
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Hüsnü DURSUN
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
SINAV KAYGISI.
AMAÇ BELİRLEME.
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
SULUOVA FEN (ANADOLU ÖĞRETMEN ) LİSESİ
DERS-ALAN SEÇİMİ.
Ders seçimi veli, “öğrenci” tarafından yapılır.
ALAN SEÇİMİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARI VE MOTİVASYON PSİKOLOJİK DANIŞMAN ZEYNEP HATUN ÜNAL.
MOTİVASYON Fatma Nur İSPENOĞLU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Hayat Biçimini Seçmektir
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
AMAÇ VE HEDEF BELİRLEME
SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ  Sosyal Bilimler Liseleri 2003 yılında, Edebiyat ve Sosyal Bilimler alanlarında ihtiyaç duyulan üstün nitelikli bilim insanlarının.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.  Bahanelerle kendinizi küçültmeyin  Sizi engelleyen tek şey kendinizsiniz  Kendinizi engellemeyeceğinize söz verin Birbirinizden.
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
MESLEK TERCİHİNDE AİLE Dr.M.Zeki İLGAR Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dr.M.Zeki İLGAR.
2013 SBS SİSTEMİ VE SINAVLARDA NASIL BAŞARILI OLURUM SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ Sevilay TAGTAŞ Rehber Öğretmen AKEV REHBERLİK SERVİSİ.
REHBERLİK SERVİSİ motivasyon semineri.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
YAKUP KALAFATOĞLU ORTAOKULU SOSYAL BİLGİLER DERSİ 2.DÖNEM 1.PROJE GÖREVİ HAZIRLAYAN ÖĞRENCİLERİN; ADI:Cansu SOYADI:HAMZAÇEBİ ADI:Emine SOYADI:USTA YAKUP.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
DERS-ALAN SEÇİMİ.
BAŞARI VE MOTİVASYON.
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
ORYANTASYON PROGRAMIMIZA HOŞ GELDİNİZ.
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
DÜNYANIN EN ZEKI INSANI OLMAK HAZIRLAYAN : AHMET AYIK SIZDE BU YOLLARLA BAŞARILI VE ZEKI OLACAKSINIZ.
Sunum transkripti:

BAŞARI VE MOTİVASYON

GÜDÜLENME-MOTİVASYON GÜDÜLENME : ÇALIŞILACAK KONUYA YAPILACAK ETKİNLİĞE İLİŞKİN İSTEK DUYMAK VE ÇABA HARCAMAYA HAZIR OLMAK DEMEKTİR.

GENELDE BU SÖZLERİ BİRÇOK ÖĞRENCİ SÖYLER ÇALIŞMAM GEREKTİĞİNİ BİLİYORUM AMA ÇALIŞAMIYORUM. KİTABI AÇIYORUM AMA KİTABA BAKARAK ÖYLE OTURUYORUM. NEDENDİR BİLMEM AMA BİR TÜRLÜ DERSİN BAŞINA OTURAMIYORUM.

ÇALIŞMAYI SEVMEMENİN BAZI NEDENLERİ OLABİLİR!..

O DERSİ VEYA KONUYU SEVMEMEK DERSLER BİZLERİ BAŞARIYA GÖTÜREN BASAMAKLARDIR. ÖRNEĞİN ÖĞRENCİ HUKUK FAKÜLTESİNİ KAZANMAK İSTİYOR. HUKUK FAKÜLTELERİNİN YÜKSEK PUANI OLDUĞU İÇİN AĞIRLIK KATSAYISI YÜKSEK OLAN TÜRKÇE VE EDEBİYAT GİBİ DERSLERDE BAŞARILI OLMALIYIZ. TÜRKÇEYİ VEYA EDEBİYATI SEVMEDİĞİMİZ HALDE HUKUK FAKÜLTESİNİ KAZANMAK İÇİN ÇOK ÇALIŞMAMIZ GEREKİR.

AMA HUKUK FAKÜLTESİNİ KAZANDIĞIMIZ ZAMAN , FAKÜLTE DE OKURKEN TÜRKÇE VEYA EDEBİYAT DERSİ GÖRMEYECEĞİZ. NE OLDU SONUÇTA TÜRKÇE VE EDEBİYAT BİZİ HEDEFİMİZE GÖTÜRDÜ. YANİ BASAMAK OLDU. ARTIK HUKUK FAKÜLTESİNDEYİZ…..

O DERSİN ÖĞRETMENİNİ SEVMEMEK ÖĞRENCİLERİN YAPTIĞI EN BÜYÜK HATALARDAN BİRİDİR. ÖĞRETMENİ SEVMİYORUZ DİYE O DERS BIRAKILMAMALI. ÖRNEĞİN MATEMATİK ÖĞRETMENİNİ SEVMİYORUZ BU YÜZDEN DE MATEMATİK DERSİ ÇALIŞMAYI BIRAKTIK. AMA GELECEK SENE MATEMATİK ÖĞRETMENİMİZ DEĞİŞTİ VE YENİ MATEMATİK ÖĞRETMENİNİ ÇOK SEVİYORUZ.

YENİ ÖĞRETMENİ SEVDİĞİMİZ İÇİN MATEMATİĞE ÇALIŞMAYA BAŞLADIK. AMA BU SEFERDE GÖRDÜK Kİ GEÇEN SENE HİÇ MATEMATİK ÇALIŞMADIĞIMIZ İÇİN BİRÇOK KONUDA GERİ KALMIŞIZ. ARTIK MATEMATİĞE DAHA FAZLA ÇALIŞMAMIZ DAHA FAZLA EMEK VERMEMİZ LAZIM. SONUÇTA ZARARI KİM GÖRDÜ ?

MESLEKİ VE EĞİTSEL HEDEFLERİMİZ OLMALI TIP FAKÜLTESİNİ KAZANACAĞIM ANADOLU LİSESİNİ KAZANACAĞIM MATEMATİK YAZILISINDAN EN AZ 90 ALACAĞIM DOKTOR ÖĞRETMEN MÜHENDİS OLACAĞIM

HEDEFLER HEDEF BELİRLEMEDE EN ÖNEMLİ NOKTA HEDEF KENDİ HEDEFİMİZ OLMALI. ANNEMİZ BABAMIZ ABİMİZ İSTİYOR DİYE DEĞİL ACABA ONLARIN İSTEDİĞİNİ SEN İSTİYOR MUSUN?

HEDEFLERİMİZ BABAN VEYA ANNEN İSTİYOR DİYE TIP FAKÜLTESİNİ KAZANMAYA ODAKLANDIN. AMA SEN HİÇ İSTEMİYORSUN…. HEDEFİN SANA GÖRE OLMADIĞI İÇİN DERSE ÇALIŞMAKTA ZORLANDIN AMA SONUÇTA KAZANDIN… MEZUN OLDUN VE ARTIK DOKTORSUN.

HEDEFLERİMİZ İLGİN YETENEĞİN OLMAYAN SEVMEDİĞİN SADECE ANNEN BABAN İSTİYOR DİYE BİR MESLEK SAHİBİ OLDUN BU MESLEĞİ ORTALAMA 30 YIL YAPACAKSIN. 30 YIL HER SABAH SEVMEDİĞİN BİR İŞE GİTMEK İÇİN EVDEN ÇIKIP İŞE GİTMEK GALİBA EZİYET OLSA GEREK. MESLEĞİNDE BAŞARILI OLMAN DA ÇOK ZOR

HEDEFLERİMİZ AMA BİR DE TERSİNİ DÜŞÜNÜN KENDİN İSTEDİĞİN İÇİN İLGİN YETENEĞİN OLDUĞU İÇİN ÖĞRETMEN OLDUN. SABAHLARI İŞİNE SEVEREK GİDERSİN O MESLEĞİ YAPARKEN ÇOK MUTLU OLURSUN. MESLEĞİNDE BAŞARILI OLURSUN VE BAŞARILI ÖĞRENCİLER YETİŞTİRİRSİN

KISA VE UZUN VADELİ HEDEFLER HEDEFLERİMİZ , UZUN VADELİ VEYA KISA VADELİ OLABİLİR. LİSE 1. SINIF ÖĞRENCİSİ , UZUN VADE DE HUKUK FAKÜLTESİ OKUMAK İSTİYORUM HEDEFİNİ KOYABİLİR. KISA VADE DE İSE MATEMATİK DERSİNİN 2. YAZILISINDAN 80 VE ÜZERİ NOT ALMALIYIM HEDEFİ KOYABİLİR. BAZEN UZUN VADELİ HEDEF KOYMADAN , KISA VADELİ HEDEF KOYMAK DAHA ETKİLİ OLABİLİR.

KISA VE UZUN VADELİ HEDEFLER ÖRN, LİSE 2. SINIFTA OKUYAN BİR ÖĞRENCİ DÜŞÜNELİM. MATEMATİK DERSİ ZAYIF. AMA ÖĞRENCİ UZUN VADE DE SINIF ÖĞRETMENLİĞİNİ İSTİYOR. ÖĞRENCİNİN MATEMATİĞİ ZAYIF OLDUĞU İÇİN BU HEDEFİ UZAK VE ULAŞILMAZ GÖREBİLİR VE ZAMANLA MOTİVASYONU BİTEBİLİR. AMA AYNI ÖĞRENCİMİZ MATEMATİK DERSİNE DÜZENLİ ÇALIŞMAYA BAŞLADIĞI ZAMAN İLERLEMELERİNİ 1 ER AYLIK PERİYODDA GÖRMEYE ÇALIŞSA MOTİVASYONU ARTMA İHTİMALİ DAHA YÜKSEKTİR. EVET , GEÇEN AYA GÖRE MATEMATİK NETİMİ 4 NET ARTIRMIŞIM VEYA 3 AY ÖNCESİNE GÖRE TM-2 PUANIMI 20 PUAN ARTIRMIŞIM. BU FARKINDALIK ÖĞRENCİNİN MOTİVASYONUNU ARTIRABİLİR.

GERÇEKÇİ HEDEFLER ÇALIŞMAMIZA YÖNELİK HEDEF Mİ ? HEDEFİMİZE YÖNELİK ÇALIŞMAK MI? ÖĞRENCİNİN EN BAŞTA CEVAP VERMESİ GEREKEN BİR SORU. ÇÜNKÜ BU 2 SORUNUN CEVABINI VEREMEYEN ÖĞRENCİ MAALESEF SINAV SONUÇLARI AÇIKLANDIĞINDA BÜYÜK BİR HAYAL KIRIKLIĞINA UĞRAMAKTADIR.

GERÇEKÇİ HEDEFLER ÖRN , ÖĞRENCİ HUKUK FAKÜLTESİNİ İSTİYOR AMA DERS BAŞARISI BU HEDEFİNE ULAŞMASI YÖNÜNDE DEĞİL. ZAMANLA HEDEFİNİN HUKUK FAKÜLTESİ OLDUĞUNU ÇEVRESİNE BELİRTİYOR. AMA ÇALIŞMA STRATEJİSİNİ HUKUK FAKÜLTESİNE GÖRE AYARLAMAMIŞSA SONUÇLAR AÇIKLANDIĞINDA BÜYÜK BİR HÜSRAN YAŞIYOR. AMA HUKUK FAKÜLTESİ HEDEFİNE GÖRE ÇALIŞAN ÖĞRENCİ , BU YÖNDE DOĞRU BİR STRATEJİ İZLEMİŞSE HEDEFİNE ULAŞMA İHTİMALİ YÜKSEKTİR.

SINAV SİSTEMİNİ BİLMEK SINAV SİSTEMİNİ BİLEN BİR ÖĞRENCİ HEDEF KOYARKEN BİLİNÇLİ BİR ŞEKİLDE HEDEF KOYAR VE BU HEDEFE NASIL ULAŞACAĞINI BİLİR. HEDEFİNDEKİ BÖLÜM HANGİ PUAN DİLİMİNDE? O PUAN DİLİMİNDE HANGİ DERSLERİN AĞIRLIĞI DAHA FAZLA? SINAV SİSTEMİNİ BİLEN BİR ÖĞRENCİ BUNLARI BİLİR VE ÇALIŞMA STRATEJİSİNİ AYARLARKEN BU ETMENLERİ GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURUR.

HEDEFLEDİĞİNİZ MESLEĞİ ARAŞTIRIN GÜNÜMÜZDE ARTIK BİR MESLEĞİN ÖZELLİKLERİNİ , OLUMLU VE OLUMSUZ YÖNLERİNİ ÖĞRENMEK ÇOK KOLAYDIR. ÖĞRENCİ HEDEFLEDİĞİ MESLEĞİ , MÜMKÜNSE O MESLEĞİ YAPAN KİŞİLERLE GÖRÜŞEREK MESLEĞİN UYGULAMADAKİ ÖZELLİKLERİNİ ÖĞRENMELİDİR. MESLEĞİN ŞARTLARI , ÖZELLİKLERİ BİZİM DÜŞÜNDÜĞÜMÜZ GİBİ Mİ? MESLEĞİN OLUMSUZ YÖNLERİ VARSA BU YÖNLER İLERİDE MESLEĞE YÖNELİK MOTİVASYONUMUN KAYBOLMASINA YOL AÇAR MI?

BAŞARILAR….