Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Ferdi Odabaşı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Bilişsel Alan Kuramları ve Eğitim Programları S.37-47
Türkçe Ana Dili Öğretmeni
BİLİŞSEL SÜREÇLER Abdurrahman İNAN
Bilişsel süreçler Ömer Faruk KOCAMAN
GELİŞİM ÖĞRENME ÖĞRENMENİN DOĞASI-Sadreddin ARSLAN
Öğrenme İle İlgili Kavramlar ABDÜLKADİR UÇAR
ÖĞRENMENİN DOĞASI Alev Üstün
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
YAŞAM ALANI Lewin ve Gestalt Selma Çelik
GESTALT KURAMINDA ÖĞRENME YILMAZ TORUN
Pragnanz Yasaları Cemil YAYLAR
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
Yapılandırmacılık ve Proje Tabanlı Öğrenme S
ÖĞRENMENIN DOĞASI Gülay ÇENGEL
Eğitim Programı Tasarımı S.47-57
Hazırlayan :Cemal ÖZYALÇIN Sivas-Eğ.Hiz.Mer.Md.Fen Bil.Öğr.
Bilgiyi İşleme Modeli TAHİR BENEK
Avrupa’da Yaygın Olan Program Modelleri S.57-64
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
Öğretim Etkinlikleri Modeli
SOSYAL ÖĞRENME KURAMI İlhan AYDOĞDU
Sağlıklı Büyüme
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
HAZIRLAYANLAR:
Gözlem Yoluyla Öğrenme Süreçleri Ali ÇOBAN AKIN
1 Öğretme yöntemleri Hazırlayan:A.Nevzat TANIŞIK.
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
TEST – 1.
DERS: HAYAT BİLGİSİ KONU: VÜCUDUMUZU TANIYALIM.
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
ÖĞRENMENİN DOĞASI.
Beyin Temelli Öğrenme.
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
7.SINIF 1. ÜNİTE: DENETLEYİCİ VE DÜZENLEYİCİ SİSTEMLER
Öğretim Durumlarını Planlama
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Soru Cevap.
Öğrenme Öğretme Süreci
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Vücudumuzu Tanıyalım Duyu Organlarımız İç Organlarımız
Vücudumuzu Tanıyalım Duyu Organlarımız İç Organlarımız
DAVRANIŞ VE DAVRANIŞIN BİYOLOJİK TEMELLERİ
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
Öğretimin Planlanması
Sağlıklı Büyüme.
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
Sunum transkripti:

Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Ferdi Odabaşı 165-173 Kaynak II; Eğitim Psikolojisi Yazar;B.YEŞİLYAPRAK Hazırlayan;Ferdi ODABAŞI 2005-2006 Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ , 1-Önce Soruları Tıklayın Yanıtlamaya Çalışın. 2-Verdiğiniz Yanıtların Şıklarını Kenara Yazın. 3-Sonra Yanıtlarınızı Kontrol Ediniz. 4-Yanlış Yanıtları Muhakeme Ediniz. 5-Gösteriyi İzleyin Tekrar Aynı İşlemi Yapınız.

e) Fizyolojik Durum: Öğrenmenin gerçekleşebilmesi için kişinin fizyolojik durumunun sağlıklı olması gerekir. Özellikle görme, işitme gibi duyum bozuklukları ya da kronik bedensel bir hastalık gibi sağlık bozukluğu durumlarında yeterli verim ya çok az sağlanır, ya da hiç sağlanamaz

Öğrenmenin Doğasını Bilmek Öğretmen İçin Neden Gereklidir? İnsan günlük yaşamında milyonlarca uyarıcıya maruz kalmakta, adeta uyarıcı bombardımanına tutulmaktadır. Örneğin; gözümüze kulağımıza ve diğer duyu organlarımıza gelen fiziksel uyarıcılar sinir sistemimizce seçilerek sinirsel iletilerle mesaj haline dönüştürülmektedir. Daha sonra bu mesajlar, depolanabilme ve hatırlanabilme için sinir sisteminde başka değişimlere uğramaktadır.

SOL BEYİN Vücudun sağ yanını kontrol eder. SAĞ LOB Ritim Müzik Bütünü görme Hayal gücü Hayal kurma Sentez Renkler, şekiller Üç boyutlu düşünme Görüntüler SAĞ BEYİN Vücudun sol yanını kontrol eder. SOL LOB Sözcükler Mantık Sayılar Ardışıklık Matematik Analiz Listeleme Konuşma Yazma

Öğretmenler, eğitim durumunda öğrencini beynin her iki yarı küresini de kullanmasını sağlayacak biçimde öğretme-öğrenme etkinliği düzenleyebilir. Örneğin; somut yaşantı kazandıran gerçek varlık ve olayları gözlemekten başlayarak mümkün olduğunca çok duyu organına hitap edecek araçlar kullanılabilir. Öğretmen sınıfa neyin öğrenileceğinin mesajını açıkça vermelidir. Bunu yaparken öğrencilerden aldığı dönütleri de düzeltmelidir. Amaç; öğrencilerin bilgi, beceri ve davranış düzeylerini arttırmaktır.

Öğrencilerin konuyu yalnızca anlamaları yetmez, onlara demonstrasyon yapmak, yardımla yaptırmak, bağımsız yaptırmak yapılanın alışkanlık haline gelmesini sağlamak gerekir. Yoksa öğrenilenler çabuk unutulur. Öğrencinin öğrenememesi halinde öncelikle öğrencinin sinir sistemi ve duyu organlarının sağlıklı olup olmadığı empatik bir yaklaşımla öğretmen tarafından kontrol edilmelidir. Sonuca göre önlem alınmalıdır.