MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özellikleri – Eğitimleri – Uygulamalar
Advertisements

ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ.
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
ÜSTÜN ZEKALI ÇOCUKLAR Bir öğretmen, görev süresi içinde üstün zekalı çocuklarla ya hiç karşılaşmaz, veya bir kez karşılaşabilir…Bu özel durumdan dolayı.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLi ÇOCUKLAR
ÖZEL EĞİTİM NEDİR ? Genel eğitimden farklı bir eğitim
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
ÜSTÜN YETENEKLİLER EĞİTİM MERKEZİ. Misyonumuz Hedef kitlesindeki öğrencilerden zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasiteleri veya özel akademik alanlarda.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL YETENEKLİ BİREYLER
ÜSTÜN YETENEKLİ BİREYLER
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
GÖLCÜK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİ TANILAMA VE ADAY GÖSTERME SÜRECİ
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
HOŞGELDİNİZ BİLİM SANAT MERKEZLERİNE
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM)
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YENİŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ MERSİN BİLİM VE SANAT MERKEZİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRME SÜRECİ VE YAPILACAK ÇALIŞMALAR.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ NAZİLLİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
SAMSUN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
İBRAHİM KURŞUNGÖZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN TANILAMA TAKVİMİ VE SINIF.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
HOŞGELDİNİZ ÜMRANİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ŞAHİNBEY VE ŞEHİTKAMİL
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve ÖZELLİKLERİ
BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM
Özel Yetenekli Bireyler
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE.
Özel Yetenekli Birey Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda, yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans.
ŞEREFLİKOÇHİSAR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ UYUM DÖNEMİ VELİ TOPLANTISI.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
ÜSTÜN ZEKALI VE DAHİ ÇOCUKLAR
ELAZIĞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ
BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ (BİLSEM) BİLGİLENDİRME TOPLANTISI EKİM 2016
KARAMAN BİLİM VE SANAT MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
Sunum Başlıkları: BİLSEM Nedir? Ne Değildir? Bilsem program Basamakları Özel Yetenekli Bireylerin Özellikleri Tanılama Süreci.
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BAFRA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
2018 – 2019 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI
İSTANBUL İL MİLLİ EĞİTİM MDÜRÜLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Sunum transkripti:

MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ

ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU

N O R M A L

ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU ÜST GRUP PARLAK BİLEN, KOLAY ÖĞRENEN SINIFTA ÖNE ÇIKAN N O R M A L ALT GRUP HAFİF ZİHİNSEL ENGELLİ ORTA ZİHİNSEL ENGELLİ AĞIR ZİHİNSEL ENGELLİ İLERİ ZİHİNSEL ENGELLİ İŞİTME ENGELLİ ORTAPEDİK ENGELLİ GÖRME ENGELLİ KONUŞMA ENGELLİ SPASTİK ENGELLİ PSİKOLOJİK ENGELLİ

ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU ÜST GRUP ÜSTÜN SIRADIŞI KARMAŞIK VE SOYUT DÜŞÜNÜR KOLAY VE ÇABUK ÖĞRENİR PARLAK BİLEN, KOLAY ÖĞRENEN SINIFTA ÖNE ÇIKAN N O R M A L ALT GRUP HAFİF ZİHİNSEL ENGELLİ ORTA ZİHİNSEL ENGELLİ AĞIR ZİHİNSEL ENGELLİ İLERİ ZİHİNSEL ENGELLİ İŞİTME ENGELLİ ORTAPEDİK ENGELLİ GÖRME ENGELLİ KONUŞMA ENGELLİ SPASTİK ENGELLİ PSİKOLOJİK ENGELLİ

ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU ÜST GRUP DAHİ TAMAMIYLA SIRADIŞI ÜSTÜN SIRADIŞI KARMAŞIK VE SOYUT DÜŞÜNÜR ÇOĞU KEZ PROBLEMDİR PARLAK BİLEN, KOLAY ÖĞRENEN SINIFTA ÖNE ÇIKAN N O R M A L ALT GRUP HAFİF ZİHİNSEL ENGELLİ ORTA ZİHİNSEL ENGELLİ AĞIR ZİHİNSEL ENGELLİ İLERİ ZİHİNSEL ENGELLİ İŞİTME ENGELLİ ORTAPEDİK ENGELLİ GÖRME ENGELLİ KONUŞMA ENGELLİ SPASTİK ENGELLİ PSİKOLOJİK ENGELLİ

Genel zihinsel yetenek Özel akademik yetenek Yaratıcı ya da üretici dü ş ünce yetene ğ i Liderlik yetene ğ i Gösteri görsel sanat yetene ğ i Psiko-motor yetenek ZEKANIN KATEGOR İ LER İ

Üstün veya Özel yeteneklilik 4 temel insan özelli ğ i arasındaki etkile ş imden olu ş ur. bireyin çevreye uyumu öğrenebilme yeteneği soyut düşünebilme yeteneği motivasyon ÜSTÜN ZEKA VEYA ÖZEL YETENEKL İ ÇOCUK K İ MD İ R? “ Üstün zekalı çocuklar” okul öncesi, ilkö ğ retim ya da lise seviyesinde olup zihinsel, yaratıcı ve özel akademik yetene ğ i ya da liderlik kabiliyeti olan, görsel ve uygulamalı alanlarda yüksek kabiliyet gösteren çocuklardır.

ÜSTÜN ZEKALI VE ÖZEL YETENEKL İ ÇOCUKLARIN ÖZELL İ KLER İ Erken yürüme Erken konuşma Aktif hareketler Okuma- bilgiye ilgi ve düşkünlük Gelişmiş bellek-hafıza gücü Geniş ilgi alanı Dil becerisi-kendini ifade edebilme Soyut düşünebilme Akademik başarı Liderlik Doğaya ilgi( Gözlem yapma yeteneği) Yüksek Motivasyon

 Okuma- bilgiye ilgi ve düşkünlük  Gelişmiş bellek-hafıza gücü  Dil becerisi-kendini ifade edebilme  Akranlarından daha çabuktur

Kendine Güvenir Farklıdır…

 Doğaya ilgi( Gözlem yapma yeteneği)  Yüksek ideallere sahiptir

 PES ETMEZ  Yapılamayanı yapmak ister

Yanıtları bilir.Sorular sorar. İlgilidir.Aşırı meraklıdır. Dikkatini yoğunlaştırır.Hem zihinsel hem de fiziksel olarak katılım gösterir. İyi fikirleri vardır.Çılgın, saçma gelen düşüncelere sahiptir. Çok çalışır. Etrafta dolanıp çalışmaz gibi görünürken sınavlar dabaşarılıdır. Soruları yanıtlar.Ayrıntıları dikkate alarak tartışır, zenginleştirir. Üst grubu oluşturur.Grubun ötesindedir. İlgiyle dinler.Kuvvetli duygu ve düşünceler sergiler. Kolaylıkla öğrenir.Zaten biliyordur. Tam olarak öğrenmesi için 6-8 tekrar gerektirir.Tam olarak öğrenmesi için 1-2 tekrar yeterlidir. Düşünceleri anlar.Soyutlamalar yapar. Yaşıtlarından hoşlanır.Yetişkinleri tercih eder. Anlamı yakalar.Varsayımlar ortaya atar. Ödevlerini tamamlar.Yeni proje atılımlarında bulunur. Doğru olarak kopya eder.Yeni bir desen yaratır. Okulu sever.Öğrenmeyi sever. Bilgileri emer.Bilgilerle oynar. Teknikçidir.İcatçıdır. İyi ezberler.İyi tahmincidir. Doğru, ardıl bir sonuçtan hoşlanır.Karmaşıklığa açlık duyar. Uyanık, dikkatlidir.Keskin gözlemcidir. Öğrendiği kadarıyla tatmin olur.Çok fazla öz eleştiri yapar. PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN ÇOCUK

YARINLARIMIZI B İ RL İ KTE HAZIRLAYALIM… BU YOLCULUKTA YANIMIZDA OLDUĞUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.