MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ
ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU
N O R M A L
ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU ÜST GRUP PARLAK BİLEN, KOLAY ÖĞRENEN SINIFTA ÖNE ÇIKAN N O R M A L ALT GRUP HAFİF ZİHİNSEL ENGELLİ ORTA ZİHİNSEL ENGELLİ AĞIR ZİHİNSEL ENGELLİ İLERİ ZİHİNSEL ENGELLİ İŞİTME ENGELLİ ORTAPEDİK ENGELLİ GÖRME ENGELLİ KONUŞMA ENGELLİ SPASTİK ENGELLİ PSİKOLOJİK ENGELLİ
ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU ÜST GRUP ÜSTÜN SIRADIŞI KARMAŞIK VE SOYUT DÜŞÜNÜR KOLAY VE ÇABUK ÖĞRENİR PARLAK BİLEN, KOLAY ÖĞRENEN SINIFTA ÖNE ÇIKAN N O R M A L ALT GRUP HAFİF ZİHİNSEL ENGELLİ ORTA ZİHİNSEL ENGELLİ AĞIR ZİHİNSEL ENGELLİ İLERİ ZİHİNSEL ENGELLİ İŞİTME ENGELLİ ORTAPEDİK ENGELLİ GÖRME ENGELLİ KONUŞMA ENGELLİ SPASTİK ENGELLİ PSİKOLOJİK ENGELLİ
ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU ÜST GRUP DAHİ TAMAMIYLA SIRADIŞI ÜSTÜN SIRADIŞI KARMAŞIK VE SOYUT DÜŞÜNÜR ÇOĞU KEZ PROBLEMDİR PARLAK BİLEN, KOLAY ÖĞRENEN SINIFTA ÖNE ÇIKAN N O R M A L ALT GRUP HAFİF ZİHİNSEL ENGELLİ ORTA ZİHİNSEL ENGELLİ AĞIR ZİHİNSEL ENGELLİ İLERİ ZİHİNSEL ENGELLİ İŞİTME ENGELLİ ORTAPEDİK ENGELLİ GÖRME ENGELLİ KONUŞMA ENGELLİ SPASTİK ENGELLİ PSİKOLOJİK ENGELLİ
Genel zihinsel yetenek Özel akademik yetenek Yaratıcı ya da üretici dü ş ünce yetene ğ i Liderlik yetene ğ i Gösteri görsel sanat yetene ğ i Psiko-motor yetenek ZEKANIN KATEGOR İ LER İ
Üstün veya Özel yeteneklilik 4 temel insan özelli ğ i arasındaki etkile ş imden olu ş ur. bireyin çevreye uyumu öğrenebilme yeteneği soyut düşünebilme yeteneği motivasyon ÜSTÜN ZEKA VEYA ÖZEL YETENEKL İ ÇOCUK K İ MD İ R? “ Üstün zekalı çocuklar” okul öncesi, ilkö ğ retim ya da lise seviyesinde olup zihinsel, yaratıcı ve özel akademik yetene ğ i ya da liderlik kabiliyeti olan, görsel ve uygulamalı alanlarda yüksek kabiliyet gösteren çocuklardır.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÖZEL YETENEKL İ ÇOCUKLARIN ÖZELL İ KLER İ Erken yürüme Erken konuşma Aktif hareketler Okuma- bilgiye ilgi ve düşkünlük Gelişmiş bellek-hafıza gücü Geniş ilgi alanı Dil becerisi-kendini ifade edebilme Soyut düşünebilme Akademik başarı Liderlik Doğaya ilgi( Gözlem yapma yeteneği) Yüksek Motivasyon
Okuma- bilgiye ilgi ve düşkünlük Gelişmiş bellek-hafıza gücü Dil becerisi-kendini ifade edebilme Akranlarından daha çabuktur
Kendine Güvenir Farklıdır…
Doğaya ilgi( Gözlem yapma yeteneği) Yüksek ideallere sahiptir
PES ETMEZ Yapılamayanı yapmak ister
Yanıtları bilir.Sorular sorar. İlgilidir.Aşırı meraklıdır. Dikkatini yoğunlaştırır.Hem zihinsel hem de fiziksel olarak katılım gösterir. İyi fikirleri vardır.Çılgın, saçma gelen düşüncelere sahiptir. Çok çalışır. Etrafta dolanıp çalışmaz gibi görünürken sınavlar dabaşarılıdır. Soruları yanıtlar.Ayrıntıları dikkate alarak tartışır, zenginleştirir. Üst grubu oluşturur.Grubun ötesindedir. İlgiyle dinler.Kuvvetli duygu ve düşünceler sergiler. Kolaylıkla öğrenir.Zaten biliyordur. Tam olarak öğrenmesi için 6-8 tekrar gerektirir.Tam olarak öğrenmesi için 1-2 tekrar yeterlidir. Düşünceleri anlar.Soyutlamalar yapar. Yaşıtlarından hoşlanır.Yetişkinleri tercih eder. Anlamı yakalar.Varsayımlar ortaya atar. Ödevlerini tamamlar.Yeni proje atılımlarında bulunur. Doğru olarak kopya eder.Yeni bir desen yaratır. Okulu sever.Öğrenmeyi sever. Bilgileri emer.Bilgilerle oynar. Teknikçidir.İcatçıdır. İyi ezberler.İyi tahmincidir. Doğru, ardıl bir sonuçtan hoşlanır.Karmaşıklığa açlık duyar. Uyanık, dikkatlidir.Keskin gözlemcidir. Öğrendiği kadarıyla tatmin olur.Çok fazla öz eleştiri yapar. PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN ÇOCUK
YARINLARIMIZI B İ RL İ KTE HAZIRLAYALIM… BU YOLCULUKTA YANIMIZDA OLDUĞUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.