TEMEL YETENEK “Temel yetenek, bir işletmeyi başka işletmelerden ayıran, işletmenin vizyonunun gerçekleştirmesinde rol oynayan, rakipler tarafından kolayca.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Sistem Analizi ve Planlama
1507 KOBİ Ar-Ge Başlangıç Destek Programı.
Yrd. Doç. Dr. Gültekin ALTUNTAŞ
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TEMEL YETENEK RAQİF QASIMOV.
İŞLETME ANALİZİ RAQİF QASIMOV.
İNOVASYON NEDİR? Sunan Bülent Orta Stratejik Yapılandırma Danışmanı
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 Ortak Beklentiler Yurt dışı dernekleri ile etkileşiminin.
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
Yeni Pazarlama Teknikleri
PAZAR YÖNLÜLÜK.
TEST – 1.
BİR İŞLETMENİN HEDEFİ 1.Müşteri kazanmak 2.Müşterileri firmada tutmak
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Yeni Pazarlama Teknikleri
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
1 ŞEKERBANK BİREYSEL BANKACILIK Kasım/ TÜRKİYE’DE BİREYSEL BANKACILIK-İLKLER.
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Örn: Dönen varlıkları: 40 TL
Pazarlama ve Temel Kavramlar
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
TEMEL YETENEK VE DIŞ KAYNAKLARDAN YARARLANMA
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Stratejik Pazarlama 2. Hafta
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 3. Hafta İşletme Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
Şirket Adı İş planı sunusu.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
İşletmelerde Dış Kaynak Kullanımı
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Hazırlayan İNOVASYON BİLAL ÇİÇEK 8\A 759 İNOVASYON Önce sonra.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
HEDEF PAZAR.
İNOVASYON Yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında yeni yöntemlerin uygulanmasıdır.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SLAYT.
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Sunum transkripti:

Menderes KÖMÜR Ali BİNBOĞA Murat BULUT

TEMEL YETENEK “Temel yetenek, bir işletmeyi başka işletmelerden ayıran, işletmenin vizyonunun gerçekleştirmesinde rol oynayan, rakipler tarafından kolayca taklit edilemeyen bilgi, beceri ve yeteneği ifade etmektedir.”

Müşteriler için görülebilir değere sahip, Rakiplere göre emsalsiz TEMEL YETENEK Temel yetenekler bütünleştirilmiş ve organizasyonel öğrenme prosesleri tarafından koordine edilmiş; Müşteriler için görülebilir değere sahip, Rakiplere göre emsalsiz Zor taklit edilebilen Bir çok pazara potansiyel giriş sağlayabilen, teknolojilerin, süreçlerin ve bakış açılarının bütünüdür.

TEMEL YETENEK İLİŞKİLİ KAVRAMLAR

ÖZELLİKLERİ Müşteri Değeri Rakiplerden Farklılık Hamel ve Prahald, “Geleceği Kazanmak” adlı eserinde bir becerinin temel yetenek olarak görülebilmesi için üç özelliğe sahip olması gerektiğini söylemektedirler. Bunlar: Müşteri Değeri Rakiplerden Farklılık Yaygınlaştırılabilirlik

ÖZELLİKLERİ Temel yetenek, ürünleri ve işlevleri değil, bilgi, beceri ve yetenekleri ifade eder. Temel yetenek esnek ve uzun dönemli olmalıdır. Temel yetenekler sınırlı olmalıdır. Temel yetenekler, organizasyonun hakim olabileceği alanlarda olmalıdır. Temel yetenekler, organizasyon yapısına uyum sağlayabilmelidirler.

Temel Yetenek; Değer yaratabilmeli, Taklit edilememeli, İkame edilemez olmalı, Nadir bulunur olmalıdır.

TEMEL YETENEKLERİN BELİRLENMESİ

TEMEL YETENEKLERİN İŞLETMEYE ETKİSİ Temel yetenekler müşteri faydasını ve işletmenin değerinin yükselmesini belirler. Temel yetenekler işletmenin başarısı üzerinde belirleyici rol üstlenir Temel yetenek, anlamlı bir rekabet avantajı sağlar Temel yetenekler işletmelerin daha iyi yaptığı işlere odaklanmasını ve daha verimli çalışmasını sağlar

REKABET AVANTAJI Temel yetenek, bir firmanın rakiplerine kıyasla iyi yaptığı iştir. İşletme rakiplerine oranla iyi olduğu bir ya da bir kaç temel yeteneğini geliştirerek rekabet avantajı elde edebilir.

KABİLİYET - REKABET Her temel yetenek bir kabiliyettir, ama her kabiliyet bir temel yetenek değildir.

Temel Yeteneklerin Geliştirilmesinin Önemi Karı maksimize etmek isteyen bir işletme temel yeteneklerine yatırm yaparak, kaliteyi arttırmalıdır.  İşletmeler mevcut yeteneklerini günün koşullarına uyduracak çalışmalar yaparken, yeni temel yetenekler de geliştirmelidirler.

“Benim temel yeteneklerim nelerdir?” Her işletme müşterilerini rakiplerden daha çabuk memnun edebilecek kendi temel yeteneklerini tanımlamalı, bunu korumaya ve geliştirmeye konsantre olmalı veya yeni temel yetenekler oluşturmalıdır.

TEMEL YETENEKLERİN TEST EDİLMESİ Avantaj sağlayacak ve rekabet gücünü arttıracak, rakiplerine karşı üstün pozisyona gelecek teknoloji, know-how veya süreçler açısından işletme ne durumdadır? Yeni faaliyet alanlarına giriş imkanı sağlıyor mu?

Temel yetenekler rakipler tarafından kesinlikle taklit edilemeyecek şekilde emniyet altına alınmış mı? Temel yetenekler birçok faaliyet alanına hizmet ediyor mu?

DÜNYA VE TÜRKİYE’DEN ÖRNEKLERLE FİRMA TEMEL YETENEKLERİ

satın alma gücüne bağlı fiyatlandırma yapması

-