KENDİNİ DEĞERLENDİRME ENVANTERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAPGRAFİKLERİBAPGRAFİKLERİ. ZİRAAT FAKÜLTESİ BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ.
Advertisements

ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
MESLEKİ YÖNELİM ENVANTERİ
GEÇERLİLİK Kapsam Geçerliliği
Yükseköğretime Öğrenci Seçme Sınavı ve Doğru Tercih Yapmak Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu Ankara Üniversitesi.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ABKO ve KDE ile ilgili genel bilgiler
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖZGÜRLÜK VE BAĞIMSIZLIK BENİM KARAKTERİMDİR
ÜSTÜN YETENEKLİLER EĞİTİM MERKEZİ. Misyonumuz Hedef kitlesindeki öğrencilerden zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasiteleri veya özel akademik alanlarda.
Psiko-motor hız ölçülür.
LADİK İLÇESİ İLK VE ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIK DÜZEYLERİ VE OKUMA GÜDÜLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÖĞR. GÖR. KADİR YALINKILIÇ ONDOKUZ.
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
75. Yıl şehit üsteğmen murat erdem çok programlı LİSESİ
Yerleştirme Sistemindeki
TRAFİKTE ÖFKE.
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
MESLEKİ OLGUNLUK ÖLÇEĞİ
TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
2013- ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS)
Madde (soru istatistikleri)
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE
Hangi Liselere Gidebilirim?
Öğrencilerimi ne kadar tanıyorum? Adım…, müzik dinlemek, …olmak istiyorum.. Ben Mesut, babam …, Adım …, hobilerim… Merhaba ben.
 Meslek seçimi neden hayatınızın dönüm noktalarından biridir?  Mesleğin insan yaşamındaki yeri  Mesleğe yönelme  Meslek seçme döneminde gençleri etkileyen.
Uygulama I.
Tekirda ğ - Kapaklı Anadolu Lisesi. Kişilerin belli bir e ğ itimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli ve kurallı faaliyetler.
Hazırlayan: Ufuk ŞENSOY ZAİM Giresun Mimar Sinan Anadolu Lisesi Rehber Öğretmeni ÖSYS SINAV S İ STEM İ (YGS – LYS)
AKADEMİK BENLİK KAVRAMI ÖLÇEĞİ
Yrd.Doç.Dr. Özden ŞAHİN İZMİRLİ Proje Yürütücüsü Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü.
SEVGİLİ GENÇLER; İLKÖĞRETİM 8. SINIF ÖĞRENCİSİ OLARAK HAZİRAN AYINDA BİR KARAR VERECEKSİNİZ. BEN OKULU BİTİRİNCE NE YAPACAĞIM? OKUYACAK MIYIM? OKUMAYACAK.
SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ ( SBS )
Adem Göleç Doç.Dr. Katılımcılar: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Senato Üyeleri 2015 KTMÜ ÖSYM Sınavı Aday Değerlendirme Anketi Sonuçları.
Her Noktada Maviokul.com YGS - LYS YGS - LYS Üniversiteye Giriş Sistemi Birikim Eğitim Kurumları 2009.
Her Noktada Gölge Okul… Birikim Dersaneleri YGS - LYS YGS - LYS Üniversiteye Giriş Sistemi Birikim Eğitim Kurumları 2009.
ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS) 1. AŞAMA2. AŞAMA YGS LYS.
YETENEK VE İLGİ ALANLARI.
Bağcılar Rehberlik ve Araştırma Merkezi. Değerli Velimiz, Teog sürecinin en önemli aşamalarından biri olan Lise Tercih aşamasına gelmiş bulunmaktayız.
BATMAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
Sayısal, Eşit Ağırlık, Sözel ve Yabancı Dil Alanlarında Eğitim Almak Mümkündür. Öğrencileri ilgi, yetenek ve başarılarına göre yükseköğretim programlarına.
NON-PARAMETRİK TESTLER Doç. Dr. Kemal DOYMUŞ K.K.E.F İlköğretim Bölümü.
1: Şehit Yüzbaşı Beşir Bayraktar Ortaokulu,
VERİLERİN TOPLANMASI Doç. Dr. Ender DURUALP.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
2016 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS)
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
GENÇLERDE UYUM.
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMANIN DİĞER SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
Ölçme ve Değerlendirme
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Yrd. Doç.dr. h. deniz gÜlleroĞlu
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YGS-LYS SINAV SİSTEMLERİ SUNUSU
Uzay ve Uzay Çalışmaları.
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
Yrd.doç.dr.h.deniz gülleroğlu
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
MARMARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ EĞİTİM –ÖĞRETİM YILI HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ 1. SINIF ÖĞRENCİ PROFİLİ İstanbul-2018.
GELİŞİM.
Sunum transkripti:

KENDİNİ DEĞERLENDİRME ENVANTERİ

Prof. Dr. Yıldız KUZGUN tarafından geliştirilen bu envanter ilgi yetenek ve değerlerini ölçmeye yarayan bir ölçme aracıdır. Genellikle yüksek öğretim programlarına hazırlanan gençlere uygulanmaktadır.

YETENEK Öğrenme gücü, belli bir eğitimden yararlanma gücü olarak tanımlanabilir. Yetenek, kalıtımla getirilen gizilgücün, eğitim ve çevre etkisi ile geliştirilmiş kısmını ifade etmektedir.

1- sözel yetenek 2- sayısal yetenek 3- şekil – uzay ilişkileri yeteneği

İLGİLER İlgi duyduğu faaliyet alanı genellikle onun yetenekli olduğu bir alandır. İnsan ancak yetenekli olduğu alanda başarılı çalışmalar yapar.

BAŞLICA İLGİ ALANLARI Temel bilim Sosyal bilim Canlı varlık Mekanik İkna Ticaret İş ayrıntıları Edebiyat Güzel sanatlar Müzik Sosyal yardım

DEĞERLER İnsan davranışının amacı bir takım ihtiyaçları karşılamaktır. İnsanlar ömürlerinin yaklaşık üçte birini kapsayan meslek faaliyetlerinden doyum beklerler. Meslek faaliyetlerinin sonunda beklenen doyum genellikle mesleki değer olarak adlandırılır.

BAŞLICA DEĞER ALANLARI Yeteneğini Kullanma Yaratıcılık Yarışma İşbirliği Değişiklik Düzenli yaşam Liderlik Kazanç Ün sahibi olma

PUANLANMASI Cevap kağıdında yaptığınız işaretlemelerin sayısal değerleri şöyledir. A) 1 B) 2 C) 3 D) 4

1. aşama Önce EK=3 te bulunan madde numaralarına ilgili soru aralıklarına o soru ile ilgili alınan puan yazılır.en alt satırda toplam kısmına ise o bölüm ile ilgili alınan toplam puanı yazılır. Bu işlem değerler, yetenekler ve ilgiler olmak üzere hepsi için ayrı ayrı yapılır.

2. aşama Sonra Ek= 5 teki kendini değerlendirme envanteri tablosu (genel) her alt bölümle ilgili alınan ham puanların yüzdelik karşılıkları bulunur.

3. aşama Daha sonra genel tablo düzenlendikten sonra, kendi cinsiyetinize göre diğer ekteki cinsiyet profiline işlenir.

4. aşama Daha sonra kendini değerlendirme envanteri profil kağıdına kendi cinsiyet üzerinizden aldığınız puanların yüzdelik dilimlerini işleyerek puanlanma işlemine son verirsiniz.

DEĞERLENDİRME Bu envanterde önemli olan % 75’lik kısım ve yukarısına ilgisinin var olduğunu söyleyebiliriz.

TEŞEKKÜR EDERİM.