3-5 Yaş Oyun Ve Oyuncak Seçimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BATIKENT İLKYERLEŞİM ANAOKULU
Advertisements

TEŞVİK ÖDÜLLERİ.
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
OYUNCAKLAR Tanım: Kapsam; oyuncak veya değil Avrupa Standartları
Oyuncak Güvenliği Eğitimi
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
KAVRAM ÖĞRETİMİ.
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÇOCUKLUK ÇAĞINDA ZİHİNSEL GELİŞİMİ DESTEKLEYİCİ OYUNCAKLAR
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
ANASINIFININ ÖNEM İ NEDEN ANASINIFI
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
MADDEYİ TANIYALIM.
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
MERHABA.
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Bilgisayarla tanışmak ya da bilgisayar eğitimine başlamak için okulöncesi yıllar, çoğu eğitimci tarafından uygun dönem olarak değerlendirilmektedir. Öğrenmeyi.
3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Araçları Sınıflandırma İşlemi
3-4 Yaş Gelişim Özellikleri
3-4 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİĞİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM.
Hangi duygularımız var ve bu duyguları nasıl ifade ediyoruz? Drama yaparak her duyguyu yaşadık. Parmak izlerimiz farklımıdır? deneyi ile büyüteçle tanıştık..
4 YAS GELISIM ÖZELLIKLERI
GÖRSEL OKUMA GÖRSEL SUNU Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
OYUN ve OYUNCAK SEÇİMİ.
OYUN ÖRNEKLERİ NAZAN ÜNAL.
ANASINIFI ÇOCUĞA NELER KAZANDIRIR.
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ZİHİNSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILANABİLECEK MATERYALLER
PSİKOMOTOR AKTİVİTELER
3-5 Yaş Çocuklarının Duygu Durumları ve Davranış Özellikleri
MÜZİKTE KULLANDIĞIMIZ SESLER MÜZİKTE KULLANDIĞIMIZ SESLER İNSAN SESLERİ ÇALGI SESLERİ DOĞAL SESLER YAPAY SESLER.
HİKÂYE ANLATMA TEKNİKLERİ
AİLEYE VERİLECEK GENEL ÖNERİLER 1.Çocuğunuzla normal çocuklarla nasıl iletişime giriyorsanız aynı şekilde sözlü iletişime girin. 2.Çocuğunuzla sözlü iletişime.
BÖLÜM 11 YAŞLARA GÖRE OYUNCAK SEÇİMİ
4 yaşındaki çocukta otizm belirtilerinin araştırılması
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
Bebeklik ve İlk Çocukluk Dönemi Çocuklarında Gelişim ve Kitap Seçimi
Hazırlayan: Muharrem Toptaş.   Bilgisayar öncesi en basit tabiri ile kağıda çizilen karakterlerin, sayfaları hızlıca döndürülmesiyle oluşturulan ufak.
Küresel Bağlantılar BÖLÜM 11 Genel olarak, NCSS program standartlarının (2010) dokuzuncu tematik alanı olan Küresel Bağlantılar; coğrafya, tarih, ekonomi.
ÇOCUĞUM NASIL ÖĞRENİYOR?. “Geleceğin Cahili,okumayan kişi olmayacaktır. Nasıl öğreneceğini bilmeyen kişi olacaktır. Alvin Toffler.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
FARKLI YAŞLARA GÖRE OYUN MATERYALLERİ VE OYUNCAKLAR
OYUN MATERYALLERİ VE OYUNCAK SEÇİMİNDE AİLELERE VE EĞİTİMCİLERE ÖNERİLER Doç. Dr. Ender DURUALP.
OYUN MATERYALLERİ VE OYUNCAKLAR
Sembolik Düşünce Nedir
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
OYUN ve OYUNCAKLAR.
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
0 – 6 YAŞ GRUBUNDAKİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
Sunum transkripti:

3-5 Yaş Oyun Ve Oyuncak Seçimi KIRIKKALE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ KASIM-2012 Yeşim AYYILDIZ

Okul öncesi çocuklar; Gerçekçi ayrıntıları ve işleyen parçaları olan oyuncakları tercih ederler. Bu yaş dönemindeki çocuklar yakın zamanda yaşadıkları olayları ve gözlemlerini, oynadıkları oyunlar ve çizimleri aracılığıyla yansıtırlar. Bu yüzden, bu dönemdeki çocukların özellikle sembolik anlatılarında kullandıkları karakterlere, isimlere ve oyun içeriğine ailelerin dikkat etmesi tavsiye edilir.

… Bu yaş grubunda çocuklar 2-3’erli gruplar halinde oyunlar kurmaya başlarlar. Ancak oyunlar sırasında paylaşım kavgaları yaşanabilir. Bu durumda gözetimde bulunan yetişkinin öncelikle kavga eden çocuklar arasında çözüm yolu bulmalarını beklemesi gerekir. Eğer kavga devam ediyorsa barış sağlanması için çocukların da düşüncesi alınarak ortak bir karara varılmalı ve çocuklardan bu karara saygı duymaları beklenmelidir. Yetişkinin çocukların kararlaştırılmış olan planı takip edip etmediklerini gözetlemeye devam etmesi gerekir.

… 3-5 yaş arası dönemdeki çocukların ayrıca taklit ve canlandırma oyunlarına karşı ilgileri artar ve beş yaşında bu ilgi tepe noktasına ulaşır. Kukla oyunlarına karşı ilgileri de çok yüksektir. Genellikle planlı veya hedefe yönelik Lego oyunları oynarlar. Küçük figürler ve arabalarla çeşitli canlandırma oyunlarına ilgileri de tepe noktasına ulaşır. Bu yaştaki çocukların çoğu küçük parçalar içeren oyuncaklarla oynayabilir. Ancak çocuk hala nesneleri ağzına götürme eğilimi gösteriyorsa küçük parçalar içermeyen oyuncakları tercih etmelisiniz. Oyuncaklar sert yapılı olmalı, keskin kenar veya köşeleri olmamalı, kolayca kırılmamalı ve parçalarına ayrıldığında keskin köşeler çıkmamalıdır. Bir yetişkin gözetiminde olmadığı sürece elektrikli parça içermemelidir.

HANGİ OYUNCAKLAR? Küçük trenler, el arabaları, bebek pusetleri, alışveriş arabaları gibi itme-çekme oyuncakları. Üç tekerli bisiklet, beş yaştan itibaren destek tekerleri olan iki tekerli bisiklet. Park oyuncakları, her ebatta top, kızak, hafif malzemeden frizbi, sivri uçlu olmayan manyetik dart.

… İrili ufaklı tahta bloklar, birbirine geçmeli bloklar, Legolar. Boncuk dizme, basit dokumalar, renk, şekil ve resme göre eşleştirme oyuncakları. Basit sayma oyuncakları. Düğme ilikleme, bağcık bağlama oyuncakları, iri plas iğneli basit dikiş setleri. Kum ve su oyuncakları.

Saçlı, gözü, ağzı hareket eden, ayrıntılı ve gerçekçi oyuncak bebekler. Düğmeler, giysiler gibi aksesuarları olan tüylü oyuncaklar. Gerçekçi, ayrıntılı kuklalar, kostümler, gerçekçi ayrıntılara sahip ekipmanlar (5 yaşında bunların gerçekten çalışmasını isterler)

Oyuncak telefon, fotoğraf makinesi, doktor setleri, askeri kostümler ve oyuncaklar, garaj, çiftlik, havaalanı, uzay gibi çeşitli ve gerçeğine uygun oyun sahneleri, birkaç odası, aksesuarları ve mobilyaları olan bebek evleri.

Her türlü ritim enstrümanı, üflemeli enstrümanlar, piyano, çeşitli boya kalemleri, resim kağıtları, yuvarlak uçlu makas, yapıştırıcı, radyo, kaset veya CD çalar, basit video oyunları.

Bilim malzemeleri (büyüteç, mıknatıs, el feneri gibi), abaküs, oyuncak daktilo veya bilgisayar. Resimli kitaplar, alfabe kitapları, tanıdık yerleri ve kişileri anlatan kitaplar. Gerçekçi öyküler, şiirler, insanlar gibi davranan hayvanlara ilişkin öyküler  

SAKINCALI OYUN VE OYUNCAKLAR -Boğulma tehlikesi yaratabilecek, küçük parçalı oyuncaklar, -Zehirlenme tehlikesi yaratabilecek, keskin kokulu oyuncaklar, -Bilyeler, -Katkı maddesi içeren oyun hamurları, -Sivri uçlu, keskin hatlı ve sert oyuncaklar, -Düğme, boncuk, pul… gibi detaylara sahip oyuncaklar, -Piyasada kolayca bulunan ve üzerinde PRC ibaresinin ya da ‘’ made in china’’ ibaresinin bulunduğu her türlü oyuncak. -Gerçeğiyle birebir aynı detaylara sahip oyuncak silah ve tüfekler, -Bir bebek görünümünden ziyade, daha çok yetişkin bir kadın görünümüne sahip bebekler (barby,sindy...) -Gereğinden fazla ve yüksek biçimde ses çıkaran, ışıklar saçan oyuncaklar.

KIRIKKALE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ