Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİŞSEL SÜREÇLER Abdurrahman İNAN
Advertisements

Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Etkinlikleri Modeli
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
Bilişsel Öğrenme Kuramı
Bireysel Farklılıklar
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
Başlıca Öğrenme Stratejileri
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Strateji, Yöntem ve Teknikleri
Öğretim Hedeflerinin Sınıflandırılması
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
BELLEK VE BELLEK SÜREÇLERİ
Öğrenme Stratejileri. Öğrenme stratejileri Öğrenme stratejleri: bireyin öğrenmesini etkileyen süreçler, öğrenmeyi etkili kılmak için yapılanlar, bilginin.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğrenme Stratejileri.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Durumlarını Planlama
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ SOYLU
Öykü Tabanlı Öğretim The Storyline Method
ETKİLİ OKUMA.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Verimli ders çalışma, amaç ve öncelikleri belirleyerek, uygun teknikleri kullanarak ve zamanı verimli kullanarak yapılan çalışmadır.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME- ÖĞRENME YAŞANTILARI)
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİM DURUMLARI (ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ)
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÜNİTE 11 ÖĞRENME ve ÖĞRETME STRATEJİLERİ. ÜNİTE 11 ÖĞRENME ve ÖĞRETME STRATEJİLERİ.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 13 Yazma Bir Bilişsel Yazma Modeli Faaliyet Ortamı.
Öğrenme Stratejileri. Öğrenme stratejileri Öğrenme stratejleri: bireyin öğrenmesini etkileyen süreçler, öğrenmeyi etkili kılmak için yapılanlar, bilginin.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI KOLAYLAŞTIRAN YÖNTEMLER BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 3 DESTEK SÜREÇLERİ.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Duyuşsal Alan.
ÖĞRENME STİLLERİ - STRATEJİLERİ
Öğrenme ve Öğretme Stratejilerini Tasarlama
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
GENEL KARAKTERİSTİK ÖZELLİKLER GİRİŞ ÖZELLİKLERİ ÖĞRENME STİLİ VE STRATEJİSİ Bireysel Farklılıklar.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRENMEDE BİLİŞSEL YAKLAŞIM: BİLGİYİ İŞLEME MODELİ
İNSANCIL (HÜMANİST,DUYUSAL) ÖĞRENME KURAMLARI. İNSANCIL (HÜMANİST) KURAMIN TEMEL İLKELERİ İnsanda doğal bir öğrenme isteği vardır. Öğrenilen konu; ancak.
Sunum transkripti:

Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğrenme Stratejileri Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Öğrenme stratejileri Öğrenme stratejleri: bireyin öğrenmesini etkileyen süreçler, öğrenmeyi etkili kılmak için yapılanlar, bilginin belleğe kodlanması ve geri çağrılması için kullanılan işlemlerdir.

Öğrenme stratejileri temel olarak şu başlıklarda toplanabilir: Dikkat stratejileri Tekrar stratejileri Anlamlandırma stratejileri Örgütleme stratejileri Yürütücü biliş stratejileri Duyuşsal stratejiler

Öğrenmede dikkat önemli bir değişkendir. Aşağıdaki stratejiler dikkati artırmaya yönelik stratejilere örnek olarak söylenebilir: Altını çizme Anahtar sözcükleri belirleme Başlıkları ve alt başlıkları inceleme Bilinmeyen sözcükleri işaretleme

Tekrar stratejileri bilginin kısa süreli bellekte tutulması ve oradan uzun süreli belleğe aktarılmasında rol oynamaktadır.

Aşağıdaki stratejiler tekrar stratejilerine örnek olarak verilebilir: Tekrar etme Tekrar okuma Sesli olarak tekrarlama Yazıya aktarma Bazı bölümleri aynen yazma

Anlamlandırmayı artırma stratejilerinin temel olarak bilginin kodlanmasıyla ilgili olduğu söylenebilir. Anlamlandırmayı artıran stratejiler bilginin uzun süreli bellekte anlamlı bir bütün olarak depolanmasını sağlarlar.

Aşağıdaki stratejiler anlamlandırmayı artırmaya yönelik stratejilere örnek olarak verilebilir: Konunun ana fikrini belirleme Özetleme Metni yorumlayarak not alma Sorular oluşturma Karşılaştırma Bellek destekleyiciler kullanma Yerleşim Zincirleme Askı sözcük Baş harfleri düzenleme

Örgütleme stratejileri, yeni öğrenilen bilgi ile geçmiş öğrenmeler arasında bağ kurulmasına ve bu bağların güçlendirilmesine yönelik stratejilerdir. Aşağıdaki stratejiler örgütleme stratejilerine örnek olarak verilebilir: Geçmiş öğrenmelerle ilgili sorular sorma Geçmiş öğrenmelerle ilişkilendirme Benzetimler kurma

Yürütücü biliş stratejileri, bireyin kendi düşünme süreçlerinin ve öğrenmesinin farkında olmasıyla ilgilidir.

Aşağıdaki stratejiler yürütücü biliş stratejilerine örnek olarak verilebilir: Öğrenme stratejilerini bilme Uygun öğrenme stratejisini uygulayabilme Kendi öğrenme stilini bilme Hedeflere ulaşma durumunu sorgulama

Öğrenciler öğrenirken uygun bilişsel stratejileri kullansalar bile kimi kez öğretim hedeflerine ulaşmada güçlüklerle karşılaşırlar. Bu güçlükler, duygusal etmenlerden kaynaklanabilir. Öğrenmede duygusal ya da güdüsel etmenlerden oluşan engelleri ortadan kaldırmak için kullanılan stratejiler duyuşsal stratejiler olarak adlandırılmaktadır.

Aşağıdaki stratejiler duyuşsal stratejilere örnek olarak verilebilir: Önemini belirleme Hedef belirleme Olumlu öz konuşma

Türkiye’nin Eurovizyon Yarışmasına Gönderdiği Şarkılar (1978 – 1990) Uygulama 1 Yerleşim (loci) yöntemi Eski Yunan’da hatiplerin uzun konuşmalarını belleklerinde tutmak için başvurdukları bir yoldur. Bu stratejide anımsanmak istenen bilgiler nesnelerle ilişkilendirilir. Örneğin hatırlanması istenen bilgiler evden işe giderken yolda karşılaştığımız binalarla, nesnelerle ilişkilendirilerek öğrenilir. Siz de Eurovizyon şarkı yarışmasında Türkiye’yi temsil eden şarkıların isimlerini “yerleşim” yöntemi ile ezberleyiniz: Türkiye’nin Eurovizyon Yarışmasına Gönderdiği Şarkılar (1978 – 1990) Seninle bir dakika Sevince Petrol Dönme dolap Hani Opera Halay Diday diday Haley Şarkım sevgi üstüne Sufi Bana bana Gözlerinin hapsindeyim

Uygulama 2 Düşük benlik algısı olan, başarısız bir öğrencinize olumlu öz konuşmayı öğretmek istiyorsunuz. Bir örnek durumu kurgulayınız.