Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DÖRTGENSEL BÖLGELERİN ALANI
Advertisements

1 . ÜNİTE : GEOMETRİK ŞEKİLLER
DÖRTGENLER.
GEOMETRİK CİSİMLER.
Hazırlayan: Ali ATMACA
Sıvı Ölçüleri Sıvıyağ,süt,meyve suyu,su gibi bulunduğu kabın şeklini alan maddelere sıvı maddeler denir. Sıvı maddelerin temel ölçü birimi litredir.Kısaca.
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
Kazanımlar : Geometrik Cisimler
Geometrik Cisimler ve Şekiller
KARE, DİKDÖRTGEN VE ÜÇGENİN ÖZELLİKLERİ
1/22 GEOMETRİ (Üçgen-Çember-Cisimler) Üç kenarı ve üç köşesi olan kapalı şekillere ne denir? Kare Dikdörtgen Üçgen Çember A B C D.
GEOMETRİK CİSİMLER.
ALAN ÖLÇME.
MATEMATİK 4 4. ÜNİTE Alan Şuayip POLAT.
Kütle Nedir? Kütleyi Nasıl Ölçeriz?
MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ
HACİM ÖLÇME.
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
CİSİMLERİN YÜZEYLERİ.
DİKDÖRTGEN Dikdörtgenler prizması şeklindeki cisimlerin yüzeyleri dikdörtgensel bölgedir. Dikdörtgensel.
DİK PRİZMALAR Tabanları birbirine eş herhangi bir çokgen ve yan
SIVILARI ÖLÇME Sıvı : maddenin ana hallerinden biridir. Sıvılar, belli bir şekli olmayan maddelerdir, içine konuldukları kabın şeklini alırlar, akışkandırlar.
Karenin Özellikleri Karenin Tanımı Karenin Çevre Uzunluğunu Hesaplama.
AD: BERİL ECE SOYAD: ERDOĞAN SINIF: 5/A NUMARASI: 41 DERS: MATEMATİK
Geometri Öğrenme Alanı Temel Beceriler
GEOMETRİK CİSİMLER.
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLER
MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ. 1. KÜTLE Kütle, madde miktarının bir ölçüsüdür. Aynı büyüklükteki maddeler, farklı kütlelere sahip olabilir. Maddenin.
KÜP 1- 8 KÖŞESİ VARDIR 2-12 AYRITI ( KENARI) VARDIR
DÖRTGENLER.
GEOMETRİ.
Matematik performans görevi
ÜÇGEN Üçgen prizma şeklindeki cisimlerin alt ve üst yüzeyleri üçgensel bölgedir. Üçgensel bölgeyi çevreleyen kapalı şekil ise üçgendir. Üçgen prizma.
PRİZMALARIN YÜZEY ALAN BAĞINTILARI
DİK PİRAMİDİN HACİM BAĞINTISI
TUĞBA TAŞOLUK İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Çokgenler.
MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ
HAZIRLAYAN:Mesut ACAR NO:
ÇEVRE hesabı.
KARE.
HACİM NEDİR ?.
PRİZMALAR.
Burak ÇURÇUN İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ 2/B
GEOMETRİ VE ÖLÇME AYŞE URAL
Maddenin Ölçülebilir Özellikleri
MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ
PRİZMALAR.
GEOMETRİ ÖZEL DÖRTGENLER.
ÇOKGENLER VE DÖRTGENLER
ÜÇGEN VE DÖRTGENLER.
MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ
DÖRTGENLER.
ÜÇGEN KARE DİKDÖRTGEN.
GEOMETRİK ŞEKİLLER KARE
KARE DİKDÖRTGEN VE ÜÇGEN
ÜÇGENLER VE DÖRTGENLER 1 . ÜÇGENLER 2 . DÖRTGENLER.
5.Sınıf GEOMETRİK CİSİMLER Düzenleyen : Ömer TÖK.
MATEMATİK 4 4. ÜNİTE Alan Şuayip POLAT.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖLÇME
ÜÇGENLER VE DÖRTGENLER
ALAN HESAPLAMALARI Doğru Parçası Milyonlarca Noktanın Birleşmesi ile oluşmuştur. … Şeklin Çevresini Ölçmek için uzunlukları.
SİMETRİ Hikmet SIRMA
Karenin Özellikleri Karenin Tanımı Karenin Çevre Uzunluğunu Hesaplama.
Maddenin Ölçülebilir Özellikleri
... HACİM CİSMİN UZAYDA KAPLADIĞI YERE HACİM DENİR...
KATI(GEOMETR İ K) C İ S İ MLER MATEMATİK PROJE SLAYTI M.AŞKIN ERDOĞAN
Sunum transkripti:

Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci Ölçme Öğrenme Alanı

Alt öğrenme alanları Uzunlukları Ölçme (1.,2.,3,4.5) Paralarımız (1.2.,3) Zamanı ölçme (1.,2.3,4,5) Tartma (1.,2.3,4) Sıvıları ölçme (2.,3,4,5) Çevre (3.4,5) Alan (3.4.5.) Hacim (5.sınıf)

Sıvıları ölçme

Standart olmayan sıvı ölçme birimlerini kullanarak sıvıların miktarını ölçer. Sürahideki suyun kaç su bardağı, kaç çay bardağı olduğu belirletilir. Aynı miktarda suyu iki farklı kapa koyarak miktarlarının değişmediğini, sıvıları karşılaştırmada kabın büyüklüğünün önemli olmadığı vurgulanmalıdır. İki kap birbiriyle karşılaştırılırken bir kap diğerine göre “Daha çok alır.” veya “Daha az alır.” gibi ifadelerin anlamları tartıştırılır.

Standart sıvı ölçme aracı ve birimlerinin gerekliliğini açıklayarak litre veya yarım litre birimleriyle ölçmeler yapar. Marketlerde kapalı kutularda satılan bir litre ve yarım litrelik meyve suyu, su ve süt 1 litrelik dereceli kap veya 1 litrelik cam sürahi ile ölçtürülerek 1 litre ve yarım litre ölçüsü fark ettirilir.

Bir kaptaki sıvının miktarını litre ve yarım litre birimleriyle tahmin eder ve ölçme yaparak tahminini kontrol eder. Annesi Ali’den tatlı yapmak için yarım litre süt almasını istedi. Ali bakkaldan 1 litre süt aldı. Ali’nin annesi tatlıya sütü doğru miktarda nasıl koyar? Bir litre süt kullanırsa doğru tarifi uygulaması için ne yapmalıdır?

Litre ve mililitre arasındaki ilişkiyi belirtir. (4.sınıf) Süt kutusu, ilâç şişesi vb. yardımı ile bir litrenin içinde kaç tane 50 mL, 100 mL, 200 mL, 500 mL bulunduğu tartışılarak 1L= 1000 mL olduğu fark ettirilir.

Litre ve mililitre arasında dönüşümler yapar. 1 L = 1000 mL 1 L = 2  500 mL 1 L = 4  250 mL 1 L = 5  200 mL 1 L = 10  100 mL 1 L = 20  50 mL

Litre ve mililitre ile ilgili problemleri çözer ve kurar Her öğrenciden problem yazma etkinliği Bir şişe şurup 35 mL ve bir tatlı kaşığı şurup 5 mL ise bir şişe şurup kaç tatlı kaşığı gelir?   100 mL, 500 mL ve 30 mL suyun tamamı 3 eş kaba bölünmek isteniyor. Her kapta ne kadar su vardır?

Litre ve mililitre birimlerini birbirine dönüştürür. (5.sınıf) 425 mL = 425/1000 L = 0,425 L

Sıvı ölçme birimlerinin kullanıldığı problemleri çözer ve kurar. Sekiz saatte bir, bir ölçek (5mL) şurup içmesi önerilen bir hasta 6 günlük tedavi süresince ne kadar şurup içer? Bir bardak, 175 mL süt almaktadır. Sekiz saatte bir bardak süt içmesi önerilen bir çocuk 6 günde ne kadar süt içer ?

Çevre

Nesnelerin çevrelerini belirler (3.sınıf) Bir resmi, fotoğrafı, kartpostalı vb. çerçevelemeleri istenir. Çerçeveleme için ip, kordon, kurdele vb. araçlar bir bütün hâlinde kullandırılır. Çerçeveleme yaparken ipin köşelerden gergin geçirilmesi istenir. Kullanılan ip, kordon, kurdele uzunluğunun nesnelerin çevre uzunluğu olduğu fark ettirilir.

Düzlemsel şekillerin çevre uzunluğunu hesaplar.

Çevre uzunluğu 16 birim olan kareyi geometri tahtasında oluşturunuz? Kare ve dikdörtgenin çevre uzunlukları ile kenar uzunlukları arasındaki ilişkiyi belirler. (4.sınıf) Bir karenin çevre uzunluğunun, bir kenarının uzunluğunun dört katı olduğu nasıl vurgulanız? Çevre uzunluğu 16 birim olan kareyi geometri tahtasında oluşturunuz?

Aynı çevre uzunluğuna sahip farklı geometrik şekiller oluşturur. Geometri tahtası, kareli veya noktalı kâğıt kullandırılarak iki çivi veya nokta arası 1 birim kabul edilerek aynı çevre uzunluğuna sahip farklı düzlemsel şekiller oluşturmaları sağlanır.

Üçgen, kare, dikdörtgen, eşkenar dörtgen, paralelkenar ve yamuğun çevre uzunluklarını belirler. (5.sınıf) Üçgensel, karesel, dikdörtgensel bölgelerle, eşkenar dörtgen, paralelkenar ve yamuk bölgelerinin çevre uzunlukları harf kullandırılarak ifade ettirilir.

ALAN Alan kavramı ne ifade eder? Öğrenciye nasıl fark ettirilir?

Cisimlerin bir yüzünün alanını standart olmayan birimlerle ölçer. (3 Cisimlerin bir yüzünün alanını standart olmayan birimlerle ölçer. (3.sınıf) Ölçme birimi, alanı bulunacak cismin bir yüzünü tam olarak kapatmadığı durumlarda neler yapılabileceği tartışılır.

Masanın alanı, 6 defterdir. Bir alanı, standart olmayan alan ölçme birimleriyle tahmin eder ve birimleri sayarak tahminini kontrol eder. (4.sınıf) Verilen bir alanı belirli bir kağıt, birim kare vb nesnelerle ifade etme Masanın alanı, 6 defterdir.

Birim kare üzerine çizilen bir resmin alanını ifade etme Düzlemsel bölgelerin alanlarının, bu alanı kaplayan birim karelerin sayısı olduğunu belirler. Birim kare üzerine çizilen bir resmin alanını ifade etme

Karesel ve dikdörtgensel bölgelerin alanlarını birim kareleri kullanarak hesaplar. Karesel bölgenin içindeki birim kareleri sayarak ve kenarlar arasındaki ilişkiyi belirlemek

Standart alan ölçme birimlerinin gerekliliğini açıklar; 1cm2 lik ve 1 m2 lik birimleri kullanarak ölçmeler yapar (5.sınıf) Karton, kâğıt vb. yardımıyla 1 cm2 ve 1 m2 lik karesel bölge modelleri yaptırılır. Belirlenen bir alan ölçtürülür. 1 cm2 ile 1 m2 lik büyüklükler algılatılır

Dikdörtgensel ve karesel bölgelerin alanlarını santimetrekare ve metrekare birimleriyle hesaplar. Kenar uzunlukları belli olan karesel ve dikdörtgensel bölgelerin alanlarının kenar uzunluklarının çarpımı olduğu fark ettirilir. Alan, harf kullandırılarak ifade ettirilir.

Paralelkenarsal bölgenin alanını bulur. Nasıl elde edilir?

Üçgensel bölgenin alanını bulur. Nasıl elde edilir?

HACİM (5.sınıf) Bir geometrik cismin hacmini standart olmayan bir birimle ölçer. Aynı sayıdaki birim küpleri kullanarak farklı yapılar oluşturur.

Bir geometrik cismin hacmini standart olmayan birimle ölçer. Küp şeker–paket, sakız–paket, paket–koli vb. modeller kullanarak birim ile hacim ilişkisi fark ettirilir. Kolinin hacmi, 10 tane şeker paketidir. Paketin hacmi, 360 küp şekerdir. Kolinin hacmi, 10360=3600 küp şekerdir.

Aynı sayıdaki birim küpleri kullanarak farklı yapılar oluşturur. İzometrik kâğıtta çizimleri verilen yapıların hacminin kaç birim küp olduğu buldurulur. Üç küpten şekiller oluşturulur. Oluşturulan farklı yapılardaki hacimlerin değişip değişmediği sorgulanır