PAZARLAMADA İNOVASYON

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DIŞ TİCARETİNİZ BURDA BAŞLAR!
Advertisements

Tosyöv Bursa Destekleme Derneği
UYUM ELEKTRİK SAN ve TİC LTD ŞTİ
Strateji Tasarımı İlker acar.
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
SAĞLIKLI NESİLLERLE MUTLU BİR GELECEĞE
Perakendenin Yükselen Değeri.  1991 den Bugüne 1993 te Konya nın ilk hipermarketini açan Adese, zamanla Konya merkez ve ilçelerinin yanı sıra, Ankara,
Kütahya Porselen, 1970 yılında temelleri atılan, 1984 yılında %75’i Güral ailesine geçmiş, %26’sı hissesi de halka açık olarak İMKB de işlem görmekte.
Girişimcilik.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
Yeni Pazarlama Teknikleri
TEMSA GLOBAL Grup Adı: YEŞİL Grup Üyeleri: Aslınur Dalkılıç
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
KALICI ÇÖZÜMLER Sorunlarınıza PROGEM YAZILIM Cover 1
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
TİCARET, YENİLİK VE TEKNOLOJİ BİR ADIM ÖTENİZDE. Ege İhracatçı Birliklerine üye 7000’in üzerinde ihracatçı firma 12 sektörde, 181 ülkeye 7 milyar $’ın.
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
E-TİCARET.
Hızlı Tüketim Ürünleri
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
HAKKIMIZDA Firmamız Seray Uluslararası Taşımacılık şirketi 1998 yılında kurulmuştur. Kurulduğu günden bugüne balkan ülkelerine taşımacılık hizmeti sunmaktadır.
DÜŞÜNCE KALİTESİ-YARATICILIK-iNOVASYON
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Bilişim Ortağınız.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
KOBİLERDE AR-GE ve İNOVASYON
GİRİŞİMCİ.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Tchibo Marka Araştırması
Teknoloji ve Tasarım Dersi
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
GELECEĞİ BİRLİKTE YARATMAK İÇİN BİR ÖNERİMİZ VAR:
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Reel Sektörde Ekonomik Kriz ve Kalite Yaklaşımları
DESTEK VE TEŞVİK PROGRAMLARI
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
Sunum transkripti:

PAZARLAMADA İNOVASYON Ekrem Akyiğit 27 Kasım 2007

Pazarlama inovasyonu Collezionede pazarlama inovasyonu tüketicinin hayatına değer katacak çözümleri, sosyal ve küresel ilkelerle birlikte işleyen, tüm birimlerin ortak pazarlama hedefi olan stratejiler bütünüdür.

COLLEZİONE’NİN KRONOLOJİSİ 1987 yılında ilk mağazamız Bakırköy’de açtık 1989 yılında üretime giriş sürecimiz başladı, 1996 Uzak doğuda ucuz fason üretim çalışmaları başladı 2003 Uzak doğu fason üretimini azaltma 2003 iç pazarda fason üretimini artırma (hızlı moda) 2004 emek yoğun üretimlerimizi stratejik partnerlere kaydırma 2004 teknoloji ağırlıklı üretime geçiş 2006 teknoloji ağılıklı üretimi stratejik partnerlere kaydırma 2006 perakendeye odaklanma

Müşteriyi ve rakibi anlamak Müşterisini dinlemeyen, beklentilerini anlamayan Rakiplerini ve pazarı tanımayan şirket, ihtiyacı olan yol haritasını oluşturamaz…

DOĞRU ANALİZ EDİLMİŞ MÜŞTERİ İHTİYACI PAZARLAMA İNOVASYONU Pazarlama bölümünün bu sene yapmış olduğu araştırma sonucunda tüketiciyi pazarda dinlediğimizde; karşımıza öncelikleri farklı olan 2 ayrı tüketici profili çıktı: Fiyat ve Kalite odaklı Hemen şimdi ve moda ürüne odaklı (Fast Fashion)

BELİRGİNLEŞEN YOL HARİTASI PAZARLAMA İNOVASYONU Collezione, birbirinden farklı beklentileri olan müşterilerin şu ortak noktalarını tespit etti Moda Eder fiyat Hemen şimdi Kalite Görsel sunum ve paketleme Sosyal ve küresel ilkelere duyarlı

BİLGİ VE TEKNOLOJİ’YE YATIRIM PAZARLAMA İNOVASYONU Geçmişte 25 gün desen numunesini beklerken bu süreyi teknoloji yatırımları ile 1,5 saate indirdik. Orijinal numuneyi ise 3 saatte elde ediyoruz Arge yatırımları toplam giderimizin içinde yüzde 3 paya sahiptir. Tüm sistemde Online bir yapıda çalışıyoruz. Bilgiyi verimli kullanmak için PLM ve MIS gibi bir çok özel yazılımlar kullanıyoruz

HIZLI MODA (FAST FASHİON) KİRLET AT YENİLE PAZARLAMA İNOVASYONU Mağazalarımızı ziyaret eden müşteriler bugün ayda bir kere mağazaya uğruyor (fast fashion) Şu an yılda 6 ana + 6 flash koleksiyon hazırlıyoruz.her hafta mağazalara 120 yeni model ürün girişi oluyor Bu hızlı değişim gelecekte müşterinin 15 günde bir mağazaya uğrayacağını gösteriyor bu yüzden “kirlet at yenile” trendinin başlayacağını düşünüyoruz. Bu nedenle Collezione olarak şimdiden 12 ana ve 12 flash koleksiyon olmak üzere 24 haftalık inovasyon çalışmasının altyapısını oluşturmaya başladık

Pazarlama inovasyonu Frenchsing yönetimine geçerek korner ve bayilik sisteminden cıktık, Karlılık çalışmalarını ürün guruplarına göre farklılaştırdık, Sezonu 3 guruba bölerek indirime giren ürün sayısını azaltıp verimliliği artırdık Stratejik partnerlerle çalışınca üretimde hız ve kalite arttı üretimde harcadığımız zamanı perakendeye ayırıp verimliliği artırdık

TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ PAZARLAMA İNOVASYONU Aslında rekabet firmalar arası değil, firmaların tedarik zincirleri arasındaki tasarım yenilik, esnek üretim, teknoloji, hız, kalite,eder fiyat, Tam zamanında teslimat konularında gerçekleşecek. Dondurma gibi Süre: kısa Ürün: riskli Müşteri talebi: değişken

KÜRESEL İLKELER sözleşmeler Çalışanın haklarına, değerlerine saygılı Çocuk işçiliğinin önüne geçilmesi Çevreye saygılı, zarar oluşmadan önleyen çalışmalara katılma Çevreye dost ürünleri destekleme

PAZARLAMA İNOVASYONU Hedef satışa ulaşmak için Sadece Yeni mağaza açmak değil mevcut mağazaları geliştirme yenileme ve verimliliğini arttırma Bu yılki pazarlama inovasyon stratejimizin odak noktası oldu

YENİLEME ÇALIŞMALARI: ÖNCE

YENİLEME ÇALIŞMALARI: SONRA

YENİLEME ÇALIŞMALARI: SONRA

YENİLEME ÇALIŞMALARI: SONRA

COLLEZİONE AKADEMİ Rekabette bir adım önde olmak ve Müşterilerimize daha iyi hizmet verebilmek için eğitim konusunda bir inovasyona gittik ve Collezione Akademiyi kurduk.

EĞİTİME KATKI Collezione olarak eğitim projelerine öncelik veriyoruz. Kısa vadeli planlarımız arasında sektördeki ara eleman açığını kapatmak ve kalifiye eleman yetiştirmek için Moda Marka ve Pazarlama Lisesini Uzun vadede Pazarlama ve perakende üniversitesini kurmak Akyiğit Eğitim Kültür ve Sanat Vakfı’nın öncelikleri arasında. Ülkene, sektörüne, insanına, ve geleceğine sorumluluğunu unutma.

TEŞEKKÜRLER…