PAZARLAMADA İNOVASYON Ekrem Akyiğit 27 Kasım 2007
Pazarlama inovasyonu Collezionede pazarlama inovasyonu tüketicinin hayatına değer katacak çözümleri, sosyal ve küresel ilkelerle birlikte işleyen, tüm birimlerin ortak pazarlama hedefi olan stratejiler bütünüdür.
COLLEZİONE’NİN KRONOLOJİSİ 1987 yılında ilk mağazamız Bakırköy’de açtık 1989 yılında üretime giriş sürecimiz başladı, 1996 Uzak doğuda ucuz fason üretim çalışmaları başladı 2003 Uzak doğu fason üretimini azaltma 2003 iç pazarda fason üretimini artırma (hızlı moda) 2004 emek yoğun üretimlerimizi stratejik partnerlere kaydırma 2004 teknoloji ağırlıklı üretime geçiş 2006 teknoloji ağılıklı üretimi stratejik partnerlere kaydırma 2006 perakendeye odaklanma
Müşteriyi ve rakibi anlamak Müşterisini dinlemeyen, beklentilerini anlamayan Rakiplerini ve pazarı tanımayan şirket, ihtiyacı olan yol haritasını oluşturamaz…
DOĞRU ANALİZ EDİLMİŞ MÜŞTERİ İHTİYACI PAZARLAMA İNOVASYONU Pazarlama bölümünün bu sene yapmış olduğu araştırma sonucunda tüketiciyi pazarda dinlediğimizde; karşımıza öncelikleri farklı olan 2 ayrı tüketici profili çıktı: Fiyat ve Kalite odaklı Hemen şimdi ve moda ürüne odaklı (Fast Fashion)
BELİRGİNLEŞEN YOL HARİTASI PAZARLAMA İNOVASYONU Collezione, birbirinden farklı beklentileri olan müşterilerin şu ortak noktalarını tespit etti Moda Eder fiyat Hemen şimdi Kalite Görsel sunum ve paketleme Sosyal ve küresel ilkelere duyarlı
BİLGİ VE TEKNOLOJİ’YE YATIRIM PAZARLAMA İNOVASYONU Geçmişte 25 gün desen numunesini beklerken bu süreyi teknoloji yatırımları ile 1,5 saate indirdik. Orijinal numuneyi ise 3 saatte elde ediyoruz Arge yatırımları toplam giderimizin içinde yüzde 3 paya sahiptir. Tüm sistemde Online bir yapıda çalışıyoruz. Bilgiyi verimli kullanmak için PLM ve MIS gibi bir çok özel yazılımlar kullanıyoruz
HIZLI MODA (FAST FASHİON) KİRLET AT YENİLE PAZARLAMA İNOVASYONU Mağazalarımızı ziyaret eden müşteriler bugün ayda bir kere mağazaya uğruyor (fast fashion) Şu an yılda 6 ana + 6 flash koleksiyon hazırlıyoruz.her hafta mağazalara 120 yeni model ürün girişi oluyor Bu hızlı değişim gelecekte müşterinin 15 günde bir mağazaya uğrayacağını gösteriyor bu yüzden “kirlet at yenile” trendinin başlayacağını düşünüyoruz. Bu nedenle Collezione olarak şimdiden 12 ana ve 12 flash koleksiyon olmak üzere 24 haftalık inovasyon çalışmasının altyapısını oluşturmaya başladık
Pazarlama inovasyonu Frenchsing yönetimine geçerek korner ve bayilik sisteminden cıktık, Karlılık çalışmalarını ürün guruplarına göre farklılaştırdık, Sezonu 3 guruba bölerek indirime giren ürün sayısını azaltıp verimliliği artırdık Stratejik partnerlerle çalışınca üretimde hız ve kalite arttı üretimde harcadığımız zamanı perakendeye ayırıp verimliliği artırdık
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ PAZARLAMA İNOVASYONU Aslında rekabet firmalar arası değil, firmaların tedarik zincirleri arasındaki tasarım yenilik, esnek üretim, teknoloji, hız, kalite,eder fiyat, Tam zamanında teslimat konularında gerçekleşecek. Dondurma gibi Süre: kısa Ürün: riskli Müşteri talebi: değişken
KÜRESEL İLKELER sözleşmeler Çalışanın haklarına, değerlerine saygılı Çocuk işçiliğinin önüne geçilmesi Çevreye saygılı, zarar oluşmadan önleyen çalışmalara katılma Çevreye dost ürünleri destekleme
PAZARLAMA İNOVASYONU Hedef satışa ulaşmak için Sadece Yeni mağaza açmak değil mevcut mağazaları geliştirme yenileme ve verimliliğini arttırma Bu yılki pazarlama inovasyon stratejimizin odak noktası oldu
YENİLEME ÇALIŞMALARI: ÖNCE
YENİLEME ÇALIŞMALARI: SONRA
YENİLEME ÇALIŞMALARI: SONRA
YENİLEME ÇALIŞMALARI: SONRA
COLLEZİONE AKADEMİ Rekabette bir adım önde olmak ve Müşterilerimize daha iyi hizmet verebilmek için eğitim konusunda bir inovasyona gittik ve Collezione Akademiyi kurduk.
EĞİTİME KATKI Collezione olarak eğitim projelerine öncelik veriyoruz. Kısa vadeli planlarımız arasında sektördeki ara eleman açığını kapatmak ve kalifiye eleman yetiştirmek için Moda Marka ve Pazarlama Lisesini Uzun vadede Pazarlama ve perakende üniversitesini kurmak Akyiğit Eğitim Kültür ve Sanat Vakfı’nın öncelikleri arasında. Ülkene, sektörüne, insanına, ve geleceğine sorumluluğunu unutma.
TEŞEKKÜRLER…