DÖNGÜLER
DÖNGÜLER *FOR DÖNGÜSÜ *FOREACH DÖNGÜSÜ *WHILE DÖNGÜSÜ
DÖNGÜLER FOR DÖNGÜSÜ Döngü değiskeni, döngünün kullanımında önemli bir rol oynar. Kullanımlardan genellikle döngü değiskeni ile bir dizinin elemanı ya da kayıt sayısı gibi değerler temsil edilir.
DÖNGÜLER FOR YAPISI for(……..;………;………;) { Label1.Text=Convert.Tostring(); } Değişken belirlenir ve eşitlenir Ne kadar döneceği belirlenir Ne kadar arttırılacağı yazılır Ekrana yazdırmak için kodlar girilir
DÖNGÜLER Ekrana 3 kez «merhaba» yazdıralım.. For(int i=0;i<3;i=i+1) { Label1.Text=Label1.text + <br> + ‘Merhaba’; }
DÖNGÜLER Başla i=0 i=i+1 i<3 i Ekran Cıktısı: Merhaba Dur
DÖNGÜLER FOREACH DÖNGÜSÜ C#’ta foreach döngüsü bir dizi belirten ifadenin veya bir koleksiyonun her elemanı için yapısındaki kodları çalıştıran döngüdür.
DÖNGÜLER Tanımlanan değişken, sırasıyla belirtilen dizi içerisindeki elemanları tutar. Foreach döngüsü döngüye ait değişkeni kullanmamıza imkan sağlar. Değişkeni istediğimiz şekilde istediğimiz işleme sokabiliriz. Ancak döngüye müdahale edemeyiz.
DÖNGÜLER foreach (degisken_tipi degisken in dizi) { //kodlar; }
DÖNGÜLER string isim = TextBox2.Text; int c=0; Textboxdan girilen kelimenin sadece ilk 3 harfini yazdıran program string isim = TextBox2.Text; int c=0; foreach (char harf in isim) { c=c+1; Label1.Text = Label1.Text + Convert.ToString(harf); if(c==3) break; }
DÖNGÜLER WHİLE DÖNGÜSÜ Bir koşul sağlanıyorken dönmeye devam eden döngüdür. Koşul yanlış sonucu verdiğinde işlem durur.
DÖNGÜLER String ad=‘Galatasaray’; int i=0; While(i<5) { i=i+1; Label1.text=Label1.text+ <br> + a; } Kosul Yanlıs Doğru Komutlarr
TESEKKÜRLER Busra YUCEL