MDBS 116 Kişilerarası İletişim Becerileri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
Advertisements

Sunum & Follow teknikleri Sunum & Follow – Ataner Şapçı.
ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ
Hitabetin 10 Altın Kuralı
PowerPoint Slayt Hazırlama
MDBS 116 Kişilerarası İletişim Becerileri
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Hazırlık 2. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Etkili Sunumlar İçin Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
Nasıl Öğreniriz?. Hepimiz vücudumuza dışarıdan gelen etkileri içsel olarak ifade etmek amacıyla kullandığımız beş duyuya sahibiz.
District 2420 Liderlerin Liderliğine Hoşgeldiniz H.Tahsin Tuğrul GDG, Liderlik Eğitimi.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
HALKA İLİŞKİLER VE FAALİYETLERİ
SÖZLÜ SUNUM Zeynep DOĞAN - Müge ALNIAÇIK.
Sunum Araçlarının Kullanımı
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI SÖYLEYİŞ VE TELAFFUZ HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
PARMAK OYUNLARI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Uzaktan eğitimde etkili teknikler. Uzaktan eğitimdeki eğilim verilen eğitimi aktif ve dinamik bir hale öğrenim deneyimi haline getirmek.
Slayt (PowerPoint) Hazırlama
TOPLULUK KARŞISINDA KONUŞMADA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER Mahmut AÇIL Zirve Üniversitesi Öğretim Görevlisi
Sunum Oluşturma ve PowerPoint Kullanımı
Mustafa Kemal YALINKILIÇ
MAVİ BAYRAK PROGRAMI’NDA ÇEVRE EĞİTİMİ VE BİLİNÇLENDİRME
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
Sunu HazIrlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler
-İLETİŞİM- SUNUSU.
Özel Gereksinimli Çocuklar
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
Dr. Yener ATASEVEN Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
Hekim-Hasta İletişimi
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
Matematikten Neden Korkarız?
Teste Başla Nasıl OynanırKonu Anlatımı. İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş.
ÇOKLU ORTAM TASARIM İLKELERİ
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
İLETİŞİM VE EMPATİ.
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
HOŞGELDİNİZ Bayram KOÇ.
Rekreasyon Eğitimi Ders Notları
S U N U M T E K N İ K L E R İ B A Ş A R I L I S U N U M Yaşamımızın her noktasında düşüncelerimizi aktarır, destekler, karşılaştırır, alırız. Bu iletişim.
GÖRSEL TASARIM.
DİL ANLATIM SLAYT SUNUM&SÖYLEV.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
POWERPOINT 2010 KULLANIMI TEMEL SUNUM İŞLEMLERİ
SUNUM / SUNUŞ.
ETKİLİ SUNUM NASIL YAPILIR?
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
Gökçe Erinç Büyükşengür
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
Eğitim Sunusunun Başlığı
BİL1007 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARI
Sunum Teknikleri - Prof.Dr. Durmuş Dündar Arş.Gör. Nurten Çalışkan
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
ÖZGEÇMİŞ-MÜLAKAT işsizlik KUYUMCU -TASARIMCI tezgahtarlık
Eğitim Sunusunun Başlığı
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ. Dinle beni Bulursun bir bilmediğini Konuş benimle Bulurum bir bilmediğimi.
Sunum transkripti:

MDBS 116 Kişilerarası İletişim Becerileri SUNUM TEKNİKLERİ MDBS 116 Kişilerarası İletişim Becerileri

“DENEYİM PİRAMİDİ” İNSANLAR GENELLİKLE ŞÖYLE HATIRLARLAR OKUDUKLARININ %10’UNU DUYDUKLARININ %20’SİNİ GÖRDÜKLERİNİN %30’UNU DUYUP GÖRDÜKLERİNİN %50’SİNİ OKUMA SÖZEL DUYMA RESİM GÖRME FİLM GÖRME GÖRSEL TANITIM / GÖSTERİM / İZLEME SÖYLEYİP YAZDIKLARININ %70’İNİ UYGULADIKLARININ %90’INI YERİNDE ZİYARET KINESTHETIC (DENEYİMSEL) DRAMATİK SUNUM YAPMA GERÇEK BİR DENEYİMİ CANLANDIRMA UYGULAMA Wiman & Meirhenry, .Educational Media, 1960 on Edgar Dale’dan alınmıştır

EĞİTİM ORTAMININ HAZIRLANMASI EĞİTİM ORTAMINDAKİ SES, IŞIK, ISI GİBİ ETKENLER EĞİTİCİ TARAFINDAN EĞİTİM İÇERİĞİNE GÖRE UYGUN AYARLANMALIDIR. BU EĞİTİM PROGRAMININ BAŞARISINA OLUMLU YÖNDE KATKI SAĞLAYACAKTIR.

EĞİTİM ORTAMININ HAZIRLANMASI EĞİTİM PROGRAMININ İÇERİĞİNE GÖRE, YERLEŞİM PLANININ OLABİLDİĞİNCE RAHAT, KATILIMCILARIN EĞİTİCİYE ULAŞABİLECEĞİ VE EĞİTİCİNİN DE KATILIMCILARI GÖREBİLECEĞİ ŞEKİLDE OLMASINA OLDUKÇA ÖZEN GÖSTERMEK GEREKİR.

BİR SUNUM SIRASINDA GİRİŞİ İLGİ ÇEKİCİ YAPMANIN YOLU: DİNLEYİCİLERE GELDİKLERİ İÇİN TEŞEKKÜR EDİN GÜVENİLİRLİĞİNİZİ SAĞLAYIN GÜNDEMİ AÇIKLAYIN KATILIMCILARDAN BEKLENTİLERİNİZİSÖYLEYİN NE ZAMAN ARA VERİLECEĞİNİ BELİRLEYİN

BİR SUNUM SIRASINDA GİRİŞİ İLGİ ÇEKİCİ YAPMANIN YOLU: DİNLEYİCİYE SUNUM SONUNDA NE ÖĞRENMELERİNİ /HANGİ KONULARDA FARKINDALIK YARATMAYI UMDUĞUNUZU SÖYLEYİN HER ŞEYİ BİLEN VE KİBİRLİ BİR İLK İZLENİM VERMEYİN DİKKATLERİ ÜZERİNİZDE TOPLADIĞINIZ ZAMAN, GEÇİŞİNİZİ YAPIN

SUNUM YAPARKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN ALTIN KURALLAR TANIŞMA TANIŞMA, MASA VE ORTAMIN DÜZENİ SUNUMUN ETKİNLİĞİ AÇISINDAN ÖNEMLİDİR. SUNUMU YAPAN KİŞİ ÇOK KISA OLARAK KENDİNİ TANITMALIDIR.

YERLEŞİM MASANIN KONUMU SUNUMUN GÖRSELLİĞİ VE SUNUCULARIN HAREKET KABİLİYETİ İÇİN OLDUKÇA ÖNEMLİDİR. BU YÜZDEN MASANIN EN UYGUN ŞEKİLDE YERLEŞTİRİLMESİ GEREKMEKTEDİR. EĞER YAPILAMIYORSA MASA KALDIRILMALIDIR. SUNUMU YAPAN GRUP KALABALIK İSE SAHNENİN İKİ YANINA DENGELİ OLARAK DAĞILMALIDIR.

YERLEŞİM FLİP-CHART / BEYAZ TAHTA KULLANILIRKEN KATILIMCILARLA VE PERDE İLE İLİŞKİNİN KAYBEDİLMEMESİNE DİKKAT EDİLMELİDİR. BİR ZORUNLULUK OLMADIKÇA SUNUMA BAŞLAMADAN ÖNCE FLİP-CHART’IN / BEYAZ TAHTANIN YAZILI OLMAMASINDA YARAR VARDIR. SUNUMU YAPAN KİŞİ TAHTAYI/ FLİP-CHART’I KAPATMAMALIDIR SUNUM SIRASINDA ÇEVREDE İZLEYENLERİN VE SUNUMU YAPAN KİŞİNİN DİKKATİNİ DAĞITACAK ŞEYLER BULUNMAMALIDIR

EĞİTMENİN DURUŞU VE SES TONU SUNUMU YAPAN KİŞİNİN DURUŞU VE DAVRANIŞI ÖNEMLİDİR. SUNUMU YAPAN KİŞİ VÜCUDUNUN AĞIRLIĞINI İKİ AYAĞI ÜZERİNE DENGELİ OLARAK DAĞITMALIDIR. AYAKLAR BİRBİRİNE PARALEL OLMALI VE İKİ AYAK ARASINDAKİ AÇIKLIK OMUZ GENİŞLİĞİNDE OLMALIDIR. KENDİSİNİN VE İZLEYİCİLERİN DİKKATİNİ DAĞITACAK DAVRANIŞLARDAN KAÇINMALIDIR.

EĞİTMENİN DURUŞU VE SES TONU KONUŞMAYI AKICI OLARAK SÜRDÜREBİLMEK VE KONUŞURKEN İSTENMEDİK SESLER ÇIKARMAMAK İÇİN KONUŞMACI KENDİ SESİNİ DİNLEYEBİLMELİDİR. SUNUMU YAPAN KİŞİ GİYİMİNE ÖZEN GÖSTERMELİDİR. (NE ÇOK ŞIK, NE ÇOK PASPAL) KONUŞMA SIRASINDA ÇOK SIK TEKRARLANAN KELİMELER OLMAMASINA DİKKAT EDİLMELİDİR.

EĞİTMENİN DURUŞU VE SES TONU NET, İŞİTİLEBİLİR VE BERRAK BİR SES İLE KONUŞULMALIDIR. DURUŞ ÖNEMLİDİR. DURUŞ, İZLEYİCİLERDE KARARLI, İNATÇI, DÜŞÜNCELİ, DALGIN, BİLGİN, DÜŞÜNÜR VB. İZLENİMLERİ BIRAKABİLİR. VÜCUDUYLA, SESİYLE İNSANIN İÇTEN VE İNANDIRICI OLMASI GEREKİR. YAPTIĞIMIZ İŞE NE KADAR İNANIR VE İÇTENLİKLE YAPARSAK O KADAR İNANDIRICI OLABİLİRİZ. GÖZ TEMASINA DİKKAT EDİLMELİDİR.

HEYECAN HALİNDE; SU VE KALEM HAYAT KURTARIR. HEYECANLANDIĞIMIZ YA DA NEFESİMİZİ KONTROL ETMEKTE ZORLANDIĞIMIZ ANLARDA SU İÇMEK RİTMİMİZİ YENİDEN YAKALAMAMIZA YARDIMCI OLACAKTIR. ELİMİZİ KOLUMUZU NEREYE KOYACAĞIMIZI BİLEMEDİĞİMİZ VE BU SEBEPLE KENDİMİZİ RAHATSIZ HİSSETTİĞİMİZDE ELİMİZE BİR KALEM ALMAK İYİ BİR ÇÖZÜMDÜR.

SORULARI DİNLEMEK CEVAPLARINIZI DÜŞÜNMEDEN ÖNCE DİNLEYİCİLERİNİZİN SORULARINI VE YORUMLARINI DİNLEYİN. ZOR SORULARI HOŞ KARŞILAYIN YAKINLIK KURMAK İÇİN “BU İYİ BİR SORU” DEYİN KİŞİ İLE DİREK GÖZ TEMASI KURUN SORULARI SORARKEN DİNLEYİCİYE YOĞUNLAŞIN

SORULARI CEVAPLAMAK KİŞİYE DOĞRU YAKLAŞIN SORUYU SORAN KİŞİYE HİTABEN CEVAP VERİN DAHA SONRA GÖZ TEMASINI TÜM DİNLEYENLERE KAYDIRIN SORUYU KISA VE ÖZ CEVAPLAYIN FİKRİNİZE SAHİP ÇIKIN CEVAPLARKEN DİKKATİ SORU SORANA YÖNLENDİREREK BİTİRİN

SORULARI CEVAPLAMAK CEVABI BİLMİYORSANIZ, SÖYLEYİN; SUNUMU YAPAN KİŞİNİN HER KONUDA UZMAN OLMASI BEKLENEMEZ. BİLMEDİĞİMİZ BİR SORU İLE KARŞILAŞTIĞIMIZ ZAMAN İÇTENLİKLE VE ÇEKİNMEDEN “BU KONU HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ DEĞİLİM, ARAŞTIRIP SİZE DÖNEYİM” CEVABINI VERMEK GEREKİR. UYGUNSA “YARDIMCI OLABİLDİM Mİ” VEYA “SORUNUZU CEVAPLANDIRABİLDİM Mİ” DİYE SORUN

OYUNLAR OYUNLAR, SUNUMA KATILANLARI MOTİVE ETMEK İÇİN İYİ BİR ARAÇTIR. ANCAK AŞAĞIDAKİ KONULARA DİKKAT EDİLMESİ GEREKİR. OYUN, KATILIMCILARIN KONUYA ODAKLANMASINI SAĞLIYORSA YARARLIDIR. OYUN SÜRESİNİN İYİ HESAPLANMASI VE KONTROLÜN KAYBEDİLMEMESİ GEREKİR. OYNANIŞ BİÇİMİ YÖNÜNDEN KONTROLÜN KAYBEDİLMESİNE YOL AÇACAK OYUNLAR SEÇİLMEMELİDİR.

POWERPOİNT SLAYTLARI POWERPOİNT SUNUMLARINDA, METİN YAZMAKTAN KAÇINILMALIDIR. HER BİR SLAYTTAKİ BİLGİ, OLABİLECEK EN AZ SAYIDA MADDELENEREK GÖSTERİLMELİDİR. MADDELER HALİNDE ANLATILMASI GEREKEN SUNUMLARDA MADDELER ARASINDAKİ BAĞLANTILAR BELLİ EDİLMELİDİR. MADDELEMELERE DİKKAT EDİLMELİ, TASARIM VE DÜZENLEMESİNE ÖZEN GÖSTERİLMELİDİR. SLAYTLARDA GEREKSİZ PARANTEZ KULLANMAMALIDIR

POWERPOİNT SLAYTLARI POWERPOİNT KULLANILIRKEN UYGUN RENK BİLEŞENLERİ KULLANILMALI VE MADDELERİN BİRBİRİNDEN FARKLI OLDUĞUNU HİSSETTİRECEK BİR DİZİLİŞ OLMALIDIR. GEREKSİZ RESİMLER DİKKATİ DAĞITIR. KULLANILAN RESİMLER AMACA UYGUN OLMALIDIR. İNSANLARI ACİZ DURUMDA GÖSTEREN RESİM VE FOTOĞRAFLAR KULLANMAKTAN KAÇINILMALIDIR. UYGUN RENK BİLEŞENLERİ KULLANILMALIDIR.

DİKKAT ! EN KÖTÜ SUNUMLAR İKİNCİ YAPILANLARDIR. BİRİNCİ SUNUMDA ÇOK DİKKAT EDİLİR. İKİNCİSİNDE İSE GENELLİKLE “NASIL OLSA BAŞARIYORUM” DİYE YETERİNCE ÖZENLİ DAVRANILMAZ VE EN ÇOK HATA O ZAMAN YAPILIR. BÜTÜN SUNUMLARA AYNI ÖZENLE HAZIRLANMAK GEREKİR.

KATILDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER…