INTERNET ÜZERİNDEN ANKET YOLUYLA VERİ TOPLAMA YÖNTEMİ Doç. Dr. Şule Özmen Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. İngilizce İşletme Bölümü İhsan Çakmaklı Marmara Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümü Doktora Öğrencisi
İçerik zAraştırma konusunun uygunluğu zAvantajları zDezavantajları zUygulama zSonuç
zHedef Kitlenin anket formuna erişimi yIntranet -> Firma içi araştırmalar yExtranet -> Bayiler, müşteriler, firmalar arası yInternet -> Internet hizmetleri ve kullanıcıları ile ilgili zHedef kitlenin anket konusuna ilgisi zAraştırmacıya duyulan güven Araştırma Konusunun Uygunluğu
Avantajları zVeri toplama süresinin azalması zMaliyetinin azalması zDinamik tasarım ve ekran dizaynındaki esneklik zVerilerin otomatik analizinin yapılabilmesi zEk verilerin de alınabilmesi zCoğrafi sınırların bir engel teşkil etmemesi zAnakütle –Örneklem büyüklüğü zTesadüfü hatanın azaltılması
Dezavantajları zElektronik ortama bağlı güvenlik kaygıları zAnket dolduranın belirsizliği zAnkete erişim problemleri zAraştırma hassasiyetinin kavranılamayışı zTüm araştırmaların yapılamaması zInternet anketlerinde ödül anlayışının olması
Uygulama zKonusu: Kobi’lerin Internet-extranet kullanımı zHedef kitle: Türkiye’deki Kobi’ler zUygulama adımları yYeni Domain ismi alındı (kobidata.com) yWeb sayfaları oluşturuldu yErişim için E-posta adresleri alındı yE-posta ile Kobi’lere sayfa tanıtımı yapıldı yDoldurulan anketler otomatik e-posta’ya yönlendirildi
Uygulama problemleri zUlaşmayan ve/veya hatalı e-posta adresleri zİlgisiz ve/veya yanlış anket doldurmaları zInternet Sayfasına erişim problemleri
SONUÇ zAlternatif bir veri toplama yöntemi zMaliyeti düşük zInternetin büyük bir hızla yaygınlaşması gerçeğinden dolayı göz ardı edilmemesi gereken bir yöntem zBilgi çağında bilgiye duyulan ihtiyacın artmasıyla verilerin toplanma ve analiz sürecinde çok önemli değerler katması.