Hayatta başarılı olmak için sahip olmanız gereken ilk şey nedir?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
Advertisements

SINAV KAYGISININ NEDENLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
“Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez”
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
  VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Alaattin SEMİZ Rehberlik Servisi.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
10. Sınıf 9 nolu kazanım etkinliği
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
“DERS ÇALIŞMAK: Bir şey öğrenme etkinliği ya da süreci olarak tanımlanabilir.” der Öğretmen.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
MESLEKİ HEDEFLERİM Kazanım: Kısa ve uzun dönemde mesleki hedeflerini belirler. 11. Sınıf 91 nolu kazanım etkinliği.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri OSMAN ATİLA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SINAV KAYGISI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Rehber Öğretmen Kaan KARAKAYA
SINAV KAYGISI.
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Ardahan Rehberlik Araştırma Merkezi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Teknikleri MEHMET EKİCİ
SINAV KAYGISI.
Ders Çalışma Teknikleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi.
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
SINAV KAYGISININ NEDENLERİ Zamanı iyi kullanamama Kötü çalışma alışkanlıkları Beklenti düzeyi Görev ve sorumlulukları erteleme Başarısız olma ve değerlendirilme.
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI

SEMINER 1 : MERHABA SıNAV ÇALIŞMAYI SEVMEK. TEOG sistemini dikkate alarak çalışmalarımızı nasıl yapılandırmalıyız, verimli ders çalışma tekniklerini nasıl.
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
REHBERLİK SERVİSİ.
MOTİVASYON MOTİVASYON: İnsanların belirli bir amacı gerçekleştirmek için davranışa geçmeleridir. MOTİVASYON SORUNLARI Motivasyonu sağlayabilmek için öncelikle.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Eğitim Bir yıl sonrasını düşünüyorsan tohum ek,
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Sunum transkripti:

Hayatta başarılı olmak için sahip olmanız gereken ilk şey nedir? Çalışkan olmak mı, bilgili olmak mı? BAŞKA?

“BİR AMACA SAHİP OLMAKTIR”. Doğru cevap “BİR AMACA SAHİP OLMAKTIR”. HEDEFİNİZİ ON İKİDEN VURABİLMEK İÇİN ÖNCE BİR HEDEFİNİZİN OLMASI GEREKİR.

ÇALIŞABİLMEK İÇİN AMAÇ BELİRLEMEK ÇOK ÖNEMLİDİR VERİMLİ ÇALIŞABİLMEK İÇİN AMAÇ BELİRLEMEK ÇOK ÖNEMLİDİR

Bir Üniversitenin mezunları arasında yapılan bir araştırma; (Yale Üniversitesi) Mezunlarla yapılan görüşmede onlardan açık ve belirli amaçlara sahiplerse bunlara nasıl ulaşacaklarına ilişkin planlarını yazmaları istenmiştir. Mezunların sadece %3’ünün böyle yazılı amaçlara sahip olduğu görülmüştür. Yirmi yıl sonra 1973’te araştırmacılar, 1953’te görüşme yaptıkları kişilere tekrar gitmişler, daha önce yazılı amaçlara sahip olan %3’lük kesimini finansal açıdan ; geri kalan %97’nin toplamından daha iyi durumda olduklarını görmüşlerdir. Bu sadece kişilerin finansal gelişmelerini göstermektedir. Araştırmacılar ölçümü zor olan; mutluluk, neşeli olma gibi subjektif durumlarda da %3′lü’ kesimin çok daha iyi olduklarını belirlemişlerdir. Bu durum, amaçlarını belirlemenin gücünü göstermektedir.

Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır.

Verimli ders çalışmak çok çalışmak değildir!

Sınav zamanına kadar çalışmayıp, sınav zamanı yoğun bir şekilde çalışmak toplu öğrenmedir.

Verimli (planlı- programlı) ders çalışma ise aralıklı öğrenmedir; yani azar azar ama düzenli öğrenme.

Amaçlarınızı belirleyin Ders çalışma alışkanlıklarınızı tanıyın Plan yapın Zamanınızı verimli kullanın Uygun bir çalışma ortamı seçin Derse hazırlıklı gidin Not tutun 8) Kendinize güvenin 9) Öğrendiklerinizi tekrar ederek unutmayı önleyin

GİDECEĞİ LİMANI BİLMEYEN GEMİYE HİÇBİR RÜZGAR YARDIM EDEMEZ

BAŞARILI İNSANIN HER ZAMAN BİR PLANI, BAŞARISIZIN İSE HER ZAMAN BİR MAZERETİ VARDIR.

HER ŞEYİ SON GECEYE SIKIŞTIRMADAN HER GÜN ÇALIŞIN! PLANLI ÇALIŞIN HER ŞEYİ SON GECEYE SIKIŞTIRMADAN HER GÜN ÇALIŞIN!

ÇALIŞMA PLANI B ) NEYİ ÇALIŞMALIYIM? C) NE KADAR ÇALIŞMALIYIM? A ) NE ZAMAN ÇALIŞMALIYIM? B ) NEYİ ÇALIŞMALIYIM? C) NE KADAR ÇALIŞMALIYIM? D) NASIL ÇALIŞMALIYIM? E)NEREDE ÇALIŞMALIYIM

Etkili bir program haftalık olarak düzenlenir Etkili bir program haftalık olarak düzenlenir. Çünkü günlük programları hazırlarken ve uygularken sizi engelleyecek pek çok bahane bulunabilir. Çalışma programının her hafta yeniden gözden geçirilmesi gerekir. Çünkü, çalışılacak dersler ve konular her hafta değişecektir.

ZAMAN Zamanı kötü kullanmanız etkilerini hemen yarın göstermez. Ama aylar ya da yıllar sonra sizi hayatta çok farklı yerlere götürebilir.

NEYİ ÇALIŞACAĞIM ? Temel probleminiz, yeterli bilgi birikimine sahip olmamaksa; öncelikle konu bazındaki eksiklerinizi gidermelisiniz.... Temel probleminiz, bildiklerinizi hatırlayamamak ise, tekrar alışkanlığınızı gözden geçirmelisiniz.... Temel probleminiz; bilgileri hatırladığınız halde, yorumlamakta güçlük çekmekse, öğrenme tekniğinizi gözden geçirmelisiniz. Eğer konuları biliyor, ancak uygularken çok hata yapıyorsanız, çalışmalarınızda soru çözümüne yeterli zaman ayırmıyor olabilirsiniz....

“TAŞI DELEN, SUYUN GÜCÜ DEĞİL; DAMLALARIN SÜREKLİLİĞİDİR.” DERSLERDE NOT TUTUN! Tuttuğunuz notları kısa ve öz bir şekilde yazınız. Başkasından fotokopi ile not alıp çalışmayınız. Sürekli kendi notunuz olsun. Tuttuğunuz not; öğretmenin anlattığı konunun ana fikrini tam olarak yansıtmalıdır. Derste tuttuğunuz notları evde düzenleyerek tekrar yazınız. Kitap okurken sürekli elinizin altında kağıt, kalem bulundurunuz. Okuduğunuz yerlerle ilgili not alınız. “TAŞI DELEN, SUYUN GÜCÜ DEĞİL; DAMLALARIN SÜREKLİLİĞİDİR.”

İNANDIĞINIZ ZAMAN AKLINIZ O ŞEYİ YAPMANIN YOLUNU BULUR Bir şeyin imkansız olduğuna inanırsanız aklınız bunun neden imkansız olduğunu ispatlamak üzere çalışmaya başlar. Ama bir şeyin yapılabileceğini inandığınızda, gerçekten inandığınızda aklınız onu yapmak üzere çözümler bulmanıza yardım etmek için çalışmaya başlar.

Ders çalışma isteksizliği

TEKRAR TEKRAR TEKRAR! Öğrendiğiniz bilgileri tekrar etmeniz bilginin uzun süreli hafızanızda kalmasını sağlayacaktır.

DÜZENLİ TEKRAR YAPILMAZSA NE OLUR? Yapılan araştırmalar öğrenilen bilginin %70'inin 24 saatte unutulduğunu göstermektedir. Bu nedenle günlük tekrar çok önemlidir. Tekrar yapılmadan biriktirilen bilgi, altından kalkılması çok güç olan bir "yığın" gibidir. Bu yığının karşısında durup baktığınızda çaresizliğe düşebilirsiniz. Oysa yapılacak olan bir tekrar programı ile bu yığını eritmek ve bilgiyi ihtiyaçlar doğrultusunda kullanmak mümkün olacaktır. Tekrar yapmayı geciktirdiğinizde, öğrenmiş olduğunuz şeyleri yeniden öğrenmek için ikinci bir çaba sarf eder ve zaman harcarsınız.

ZİHNİN DAĞILMASINA YOL AÇARAK DERS ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN DIŞ SEBEPLER

MASA BAŞINDA OTURARAK ÇALIŞIN Çalışma masasında sadece hangi derse çalışacaksanız o dersle ilgili kaynaklar olmalıdır.

YARARSIZ VE YARARLI DÜŞÜNCELER Biliyorum bu sınavda başarılı olamayacağım. Başarmak için elimden geleni yapacağım!

YARARSIZ VE YARARLI DÜŞÜNCELER Yeterli zamanımın olmadığı doğru. Ancak olan zamanımı en etkili şekilde nasıl kullanabilirim? Sınava hazırlanmak için gerekli zamanım yok ki!

YARARSIZ VE YARARLI DÜŞÜNCELER Sınavlar niye yapılıyor, ne gerek var? Yapmam gereken nedir?

YARARSIZ VE YARARLI DÜŞÜNCELER Tüm kaynakları çalışamasam bile, önemli bölümlere öncelik vererek sınava hazırlanabilirim, hiç olmazsa bu bölümlerden puan kazanırım. Çok fazla konu var, hangi birine hazırlanabilirim ki?

Verimli ders çalışma yolları ile ilgili son olarak şunları unutmayın!!!!!

ZORLANDIĞINIZ DERSİ BİR KENARA BIRAKMAYIN!

Konuları biriktirmeden çalışın ki bıkkınlık verici olmasın.

Önemli yerlerin altını çizmeniz dikkatinizi arttıracak ve konunun hatırlanmasını kolaylaştıracaktır.

Derse karşı ilginizi arttırmak için okuduğunuz konu ile ilgili kendinize "buradan nasıl bir soru gelir", "bunu öğrenmek bana ne kazandırır" gibi sorular sorun.

Kendinize güvenin, “zafere çiçekli yollardan gidilmeyeceğini” , dolayısıyla karşınıza birtakım engellerin çıkabileceğini unutmayın.

BÜYÜK BAŞARILARA ERİŞMENİZ DİLEĞİYLE Sabırlı olman gerektiğini unutma ! BÜYÜK BAŞARILARA ERİŞMENİZ DİLEĞİYLE MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET CANDEMİR