ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Çocuk bugünün yarını, yarının umududur.
Advertisements

HOŞGELDİNİZ.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Değerler Eğitimi Özgüven.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ Dinleme ve Öğrenme Becerileri
ÖZVERİ DERSHANESİ REHBERLİK.
İLETİŞİMİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER:
OLUMSUZ AİLE TUTUMLARI
Ergenlik Nedir? Bireyde biyolojik, psikolojik, zihinsel ve sosyal açıdan gelişme ve olgunlaşmanın (değişmenin) olduğu; çocukluktan yetişkinliğe (erişkinliğe)
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İSTEK ÖZEL ACIBADEM OKULLARI
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
SEMİNERİN TEMEL FELSEFESİ
Çocuk Psikolojisi Hazırlayanlar TATKAVAKLI İLKÖĞRETİM
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ÖZGÜVEN ÖZGÜVEN SAHİBİ ÇOCUK NASIL YETİŞTİRİLİR?
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
TAHİRİNİ DURAN DUDU GÜMÜŞ İLKOKULU VE ORTAOKULU YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Çocuğunuz Sınava Hazırlanıyor… ÇOCUĞUNUZ SINAVA HAZIRLANIYOR!..
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
ÇOCUK NE YAŞIYORSA ONU ÖĞRENİR!.
İNSANI İNSAN YAPAN DEĞERLER…
Eğer bir çocuk kınanarak yaşarsa suçlamayı öğrenir.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
İLETİŞİM BECERİLERİ.
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
© Hayat Rehberiniz ÇOCUKLARIMIZ… Bizim en değerli varlıklarımız… Tüm çabalarımız onların iyiliği için…
HEDEF BELİRLEME, VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ÇOCUK NE YAŞIYORSA ONU ÖĞRENİR!
KARATAY DR.SEDAT YÜKSEL İLKOKULU
BAŞARILI ANNE BABA OLABİLMEK
ÇOCUK İ HMAL İ VE İ ST İ SMARI H. HÜSNÜ TEKIŞIK REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
HOŞGELDİNİZ.
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
HOŞ GELDİNİZ.
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
ANA BABA OKULU SEMİNERİNE
ETKİLİ ANA BABA OLMAK… Psikolojik Danışman: Yavuz ERTEKİN.
Çocuk Yaşadığını Öğrenir
ATA İLKOKULU 1/A SINIFI BİRİNCİ DÖNEM 1. VELİ TOPLANTISI
ANA BABA OKULU SEMİNERİ.
İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Çocuklarınızı hayata hazırlarken….
EMEK ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Tülay DÖLEKBAŞ Filiz FİLİZKIRAN
Gökçe Erinç Büyükşengür
Çocuğunuz Sınava Hazırlanıyor… ÇOCUĞUNUZ SINAVA HAZIRLANIYOR!..
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Sunum transkripti:

ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ SABAP

ÇOCUK YAŞADIĞINI ÖĞRENİR EĞER BİR ÇOCUK SÜREKLİ ELEŞTİRİLMİŞSE, KINAMA VE AYIPLAMAYI ÖĞRENİR EĞER BİR ÇOCUK KİN ORTAMINDA BÜYÜMÜŞSE, KAVGA ETMEYİ ÖĞRENİR EĞER BİR ÇOCUK ALAY EDİLİP AŞAĞILANMAIŞSA, SIKILIP UTANMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK DEVAMLI UTANÇ DUYGUSU İLE EĞİTİLMİŞSE, KENDİSİNİ SUÇLAMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK HOGÖRÜ İLE YETİŞTİRİLMİŞSE, SABIRLI OLMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK DESTEKLENİP YÜREKLENDİRİLMİŞSE, KENDİNE GÜVEN DUYMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK ÖVÜLMÜŞ VE TAKDİR EDİLMİŞSE, TAKDİR ETMEYİ ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK HAKKINA SAYGI DUYULARAK BÜYÜTÜLMÜŞSE, ADİL OLMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK KABUL VE ONAYI GÖRMÜŞSE, KENDİNİ SEVMEYİ ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK AİLE İÇİNDE DOSTLUK VE ARKADAŞLIK GÖRMÜŞSE, BU DÜNYADA MUTLU OLMAYI ÖĞRENİR. NOLTE

ÖZGÜVEN NEDİR? ÇOK BASİT MANADA ÖZGÜVEN: ”BİREYİN KENDİ DEĞERİNİN FARKINA VARMASIDIR.”

Özgüven Ne Zaman Oluşur? Özgüven bir anda oluşan bir kavram değildir, zaman içerisinde yaşanan olaylar çocuğun özgüveninin oluşumunu ve gelişimini sağlar. Çocuğun özgüvenin gelişmesinde öğretmenler de en az aile ve arkadaş çevresi kadar etkilidir.

Çocukta Özgüvenin Oluşmasını Neler Engeller? Çok yüksek beklentiler Umursamama Olumsuz beklentiler Öğrenilmiş çaresizlik Çifte standartlar

Çok Yüksek Beklentiler: Çocuklardan çok yüksek beklentiler içerisine girdiğimiz zaman eğer çocuk bizim beklentilerimizi cevap veremezse hiçbir şeyi başaramayacağına inanır. Beklentilerimizi çocukların başarabileceği gerçekçi hedefler üzerine kurmalıyız.

Umursamamak Çocuğu en az yüksek beklentiler kadar olumsuz etkiler, çünkü çocuk değer verdiği insanlar tarafından önemsenmek ister.

Olumsuz Beklentiler: Eğer yapabileceğini düşünüyorsan yapabilirsin, eğer yapamayacağını düşünürsen haklısın. Çocuğa bir iş veriyorsunuz ve bu işi onun zaten başarabileceğine inanmıyorsunuz, böyle bir durumda çocuk o işi yapamayacaktır

Çifte standart: Büyükler değişik hak ve ayrıcalıklara sahip olduğunu düşünürler. Yanlış olduğunu düşündükleri şeylerin çocuklar tarafından yapılmasını istemezler ama kendileri büyük oldukları için yapabileceklerini düşünürler. Unutulmamalıdır ki çocuk söylediklerimizi değil yaptıklarımızı öğrenir.

Öğrenilmiş Çaresizlik: Çocuğa sürekli sen yapamazsın beceremezsin dersek veya bu düşüncelerimizi ona hissettirirsek çocuk bir müddet sonra buna gerçekten inanacaktır.

Öğretim Yoluyla Özgüven Geliştirme Öğrencilerin özgüvenleri psikolojik danışma ve drama yöntemiyle geliştirilebilir. Ayrıca öğretmenler de öğretim teknikleri ve öğrencilerle kuracakları ilişkiler ile öğrencilerin özgüvenlerini geliştirebilir.

Kaliteli Bir Öğretmen Öğrenci Etkileşiminde Olması Gerekenler Kabul İçtenlik Empati

KABUL Öğrencinin kişiliğini yargılamadan ve eleştirmeden olduğu gibi kabul etmektir, çocuğu olduğu gibi sevebilmektir.

İÇTENLİK Kendimiz olmayı gerektirir.Maskelerin arkasına sığınmadan kendimiz olmaktır.

EMPATİ Bir kimsenin diğer bir kişinin duygularını ve hislerini yakalaması, bireyin kendini karşısındaki kişinin yerine koyarak, tıpkı onun gibi yaşaması ve bir ayna gibi karşısındaki kişiye yansıtmasıdır.

ÖZGÜVEN VE İLETİŞİM Sözsüz iletişim Sözel iletişim Öğretmen beklentileri Günlük temas

SÖZSÜZ İLETİŞİMİM GÜCÜ Öğretmen öğrenci iletişiminde öğrenciler için sözel olmayan ipuçları (jestler, mimikler, vücudun duruşu, göz kontağı, sesin tonu ve hızı) oldukça önemlidir.

SÖZEL İLETİŞİM Öğretmenlerin öğrencilere karşı kullandıkları güdüleyici ve moral verici sözcükler öğrencilerin özgüvenlerini yükselttiği gibi, aksi sözcükler öğrencilerin özgüvenlerini düşürür.

ÖĞRETMEN BEKLENTİLERİNİN ETKİSİ Öğrenciler öğretmenlerinin beklentilerine kendilerini ayarlamaktadır.

GÜNLÜK TEMESIN ÖNEMİ Öğrencinin özgüvenini en çok etkileyen etmenlerden bir tanesi günlük temastır. Hal hatır sorma, gülümseme, ismiyle hitap etme vb. güdüleyici davranışlar çocuğun kendini önemli ve değerli hissetmesine neden olur.

ÖĞRETMENLERİN KENDİ ÖZGÜVENLERİ Özgüveni yüksek öğretmenlerin özgüveni yüksek öğrenciler yetiştirdikleri gözlenmiştir. Eğer öğretmelerin özgüveni yeterince yüksek değilse öğrencilerine yeterince ilgi gösteremezler ve öğrencilerinin özgüvenlerini yükseltme çalışmalarında başarılı olamazlar. Böyle bir durumda öğretmen önce kendi ruhsal yapısını sağlıklı hale getirmek için çalışmalıdır. Unutulmamalıdır ki ne kadar güç olursa olsun, insanın kendini değiştirebileceği ve bu potansiyele sahip olduğunu bilmek gerekir.

Olumlu Geri Bildirim Verme Uygunluk düzeyi:her yaş grubu Bir halka oluşturulur ve öğrencilerden biri seçilerek hedefe alınır. Daha sonra bu öğrenci hakkında grubun geri kalan üyelerinin sırayla hedefteki öğrenci hakkında olumlu şeyler söylemeleri istenir.olumlu şeyler gelmeye devam ettiği sürece bu öğrenci hedefte kalmaya devam eder, kimsenin söyleyecek olumlu bir şeyi kalmayınca en son olumlu şeyi söyleyen öğrenci oyunu kazanmış olur. Daha sonra diğer öğrencilerde hedef olur ve grubun diğer üyeleri tarafından olumlu geri bildirimler alılar. Böylece gruptaki herkes kendilerine ilişkin olumlu düşünceleri almış olurlar