Alois Alzheimer Kaynak: Deutsche Alzheimer Konu:Bakımını Üstlenenlerin Zorlukları Modul IV Timuçin Gülensoy ( Aile Danışmanı-Terapist) Alzheimergesellschaften.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam kalitesini korumak Alkol hakkında faydalı bilgiler
Advertisements

İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
tüm öğrencilere başarılar dileriz.
AŞIRI SINAV KAYGISI.
İngilizceden çeviri : Orkideler İngilizceden çeviri : Müzik: Autumn Rose.
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ
Stres ve Stres Yönetimi
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
KIYMET NECİP TESAL İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK SERVİSİ
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SINAV KAYGISI VE BAŞ ETME YOLLARI
Okul Rehberlik Servisi
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
SINAV KAYGISINI NASIL YENERİZ ?
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
İNSANIN PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İHTİYACI
SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞUN AİLESİNE YAKLAŞIM ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞUN AİLESİNE YAKLAŞIM ALİAĞA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Rehberlik ve.
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
Kaygı Nedir? Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu değildir. Kaygı.
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
STRES VE STRES TEPKİLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI BÜYÜKÇİĞLİ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
İnternet Okur Yazarlığı
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
AİLELERİN KABUL SÜREÇLERİ Nazim DUMAN Müdür Yardımcısı Maltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi Kasım 2012.
DİĞER TUTUMLAR.
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU TEOG İLK 3 ÖĞRENCİSİ –Taha Emir Arslan –Bican Çağrı Göksel – Ramazan Duyar.
GÜVENLİ OKULLAR. GÜVENLİ OKUL KRİTERLERİ Olumlu ilişkiler kurulmasını sağlar. Çocukların duygularını özgürce ifade edebilecekleri olanaklar yaratır. Çocuk.
HAKAN KIRBAŞ- PSİKOLOJİK DANIŞMAN1 SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ.
Kardeşler,engelli kardeşlerin bakımı konusunda aldıkları sorumluluktan dolayı baskı hissedebilirler. Engelli olmayan çocuklar,engelli kardeşinden ailenin.
SINAV KAYGISI DUMLUPINAR İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
  Kendi ihtiyaç ve isteklerimizle çelişen durumlarda ya da reddetmek istediğimiz bir isteğe bir öneriye çekinmeden hayır demeliyiz. NEDEN HAYIR DEMELİYİZ?
HAYIR D İ YEB İ LME. NEDEN HAYIR DEMEL İ Y İ Z? Kendi ihtiyaç ve isteklerimizle çelişen durumlarda ya da reddetmek istedi ğ imiz bir iste ğ e bir öneriye.
Sunum transkripti:

Alois Alzheimer Kaynak: Deutsche Alzheimer Konu:Bakımını Üstlenenlerin Zorlukları Modul IV Timuçin Gülensoy ( Aile Danışmanı-Terapist) Alzheimergesellschaften NRW Projekt „Leben mit Demenz“

Landesverband der Alzheimergesellschaften NRW Projekt „Leben mit Demenz“ Yardım olarak Ambulant ve Teilstationer alanlarda farklı olanaklar vardır. Bu olanakları kullanırken maddi Objektiv ve manevi Subjektiv ortaya çıkar. Maddi (objektiv) Engeller: - Yardımlardaki eksiklikler - Eksik bilgi ve danışmanlık - Karmaşık yapılanmalar - Bakım parasını ek gelir olarak görme - Hastayı bakım kuruluşlarından uzak tutmak Ortaya Çıkan Engeller (I)

Landesverband der Alzheimergesellschaften NRW Projekt „Leben mit Demenz“ Ortaya Çıkan Engeller Manevi (Subjektiv) Engeller Kişisel görüşler Yerine kimsenin eşlik edememesi duygusu Özlem hasta tarafından Hastanın hastalığını kabul edememe, Kontrolü kaybetme duygusu Utanma,çekinme bir grup içinde, Kurumlarla yaşanılan olumsuz deneyimler Çekinme, psikolojik baskılara boyun eğme Çevre tepkilerinden korkma

Landesverband der Alzheimergesellschaften NRW Projekt „Leben mit Demenz“ Göç Kaynaklı Sorunlar Olumsuz deneyimler Aileden ve çevreden ayrılık ve soyutlanma Sağlanamayan toplumsal uyum Düşük gelir Karşılanamamış beklentiler Net olmayan kimlikler

Landesverband der Alzheimergesellschaften NRW Projekt „Leben mit Demenz“ Göçten Kaynaklı Sorunlar Yaşlılık süreci göçten kaynaklanan nedenlerden dolayı Alman toplumundan daha hızlı oluşmakta Farklı yaşlanma aşamaları Hastalık ve sağlık anlayışı Sağlık sisteminin sağladığı olanaklardan ve amaçlardan eksik olan bilgilendirmeden dolayı yeterince faydalanamama

Landesverband der Alzheimergesellschaften NRW Projekt „Leben mit Demenz“ Destekler Zaman ile ilgili, Psikolojik destekler, Sosyal olanaklar, Fiziki ve Ekonomik

Landesverband der Alzheimergesellschaften NRW Projekt „Leben mit Demenz“ Zaman ile İlgili Destekler En önemli zorluk sürekli hastayla birarada olma Kısa Süreli Bakım Kurzzeitpflege Eğer kişi hasta ve izin ihtiyacı olunca Kim yardım edebilir: Bakım evleri Pflegeheim, Günlük Bakım Kuruluşları, Sosyalmerkezler Sozialstationen Günlük Bakım Tagespflege Kısa süreli destek amaçlı 5 gün hasta kurumda gündüzleri akşamları ve haftasonu evde Yemek, bakım uğraşı olanakları, konuşma grupları Komşuluk ya da Gönüllüler Kısa süreli destekler: Caritas / Diakonie, Alzheimer Dernekleri, Sosyalmerkezler gibi

Landesverband der Alzheimergesellschaften NRW Projekt „Leben mit Demenz“ Psikolojik ve Sosyal Destekler Korkuyu Suçluluk duygusunu ve diğer psikolojik yıpranmalara karşı olanak sağlamak dışarısıyla ilişki sağlamak ve devam ettirmek psikososyal yardım konuşma olanakları hasta yakını grupları eşlikli tatil gibi Danışmanlık Hasta yakınını yardım olanakları teknik yardımlar ekonomik yardımlar yasal zorunlu kurumlar sivil toplum örgütlenmeleri sosyal yardım daireleri Sosyal Olanaklar Hasta Yakınları Grupları Hasta yakınları arasında bilgi alışverişi düzenli toplantılar uzman eşliğinde kendi kendine yardım anlayışı Fiziki ve Ekonomik Yardımlar - Maddi ve malzeme yardımları - Bakım kurslarının karşılanması - Bakıcının emeklilik işlemleri

Landesverband der Alzheimergesellschaften NRW Projekt „Leben mit Demenz“ Bakımı Etkileyici Nedenler Aşağıdaki konularda kararsız kalmak Sevgi ve bakım konusunda Bağımlılık ya da kişisel karar hakkı Umut ve yılgınlık Soğukkanlılık ve kendi açmaz içinde hissetmek Doğallığıyla yapıyorum veya artık dayanamıyorum Güçlü olabilme ile teslimiyet arasında Davranışların arkasında yatan nedenler nelerdir?

Landesverband der Alzheimergesellschaften NRW Projekt „Leben mit Demenz“ Kişisel Bakım Yaşam alışkanlıklarınız ve hangi alışkanlıklar size iyi geliyor, şu an yaşantınızda bu alışkanlıkların yeri? Daha önceden zevkle yapıp ta bugu ̈ n özlediğiniz, alışkanlıklarınız? Hangi ilişkiler sizin için, demans hastalığından dolayı yaşantınızdan kaybolup gitti bu ilişkilerin arıyor musunuz? Demans hastanıza eşlik konusunda ailenizden ve yakınçevrenizden nasıl daha fazla yardım alabilirsiniz? Hobiler edininiz

Landesverband der Alzheimergesellschaften NRW Projekt „Leben mit Demenz“ Yardım Kabul Ediniz Size yardım edebilecek gönülü ̈ ler Aileniz Arkadaş çevreniz Komşularınız Tanıdıklarınız vb. Profesyonelce size yardım edebilecekler Hastabakım destekleri Engelli bakım Günlü ̈ k ayakta bakım Günlük bakım Kısa süreli bakım Herşeyin karşılandığı bakım

Landesverband der Alzheimergesellschaften NRW Projekt „Leben mit Demenz“ Stresi azaltma becerilerini öğrenmek ve kullanmak Stresi azaltıcı rahatlama teknikleri Bedensel rahatlama Düşünsel rahatlama Bedensel ve düşünsel rahatlama teknikleri stresli durumlar karşısında bedenimizin gösterdiği tepkileri azaltmaya yardımcı olur.

Landesverband der Alzheimergesellschaften NRW Projekt „Leben mit Demenz“ Düşünsel rahatlama Hayal kurmak : Kendinizi güvenli, rahat ve huzurlu hissettiğiniz bir ortamda hayal edin, Hayalinizde bir süre o ortamda dolaşıp orada bulunan her şeyi inceleyin ve isterseniz orada hoşunuza giden bir şeyi yanınıza aldığınızı düşünün, Hayalinizden uzaklaşıp gerçekte bulunduğunuz yere gelin, Gergin bir durumla karşılaştığınızda kısa da olsa bu yere yine hayali bir ziyaret yapabilirsiniz.

Landesverband der Alzheimergesellschaften NRW Projekt „Leben mit Demenz“ Sözlü telkinde bulunmak: Olumsuz düşünceler olumsuz davranışları doğurur. 1- Durum karşısında yaptığınız iç konuşmalarınızı fark edin. 2- Olumsuz olan düşünceleri olumluya çevirin. Olumsuz düşünceyi olumlu düşünceye çevirmede iki aşama vardır. Hazırlık Takdir

Landesverband der Alzheimergesellschaften NRW Projekt „Leben mit Demenz“ Strese Karşı Beden ve Ruh Sağlığının Korunması Az sık ve yavaş çeşitli besin maddelerinden oluşan yiyecekleri seçin. Kendize gün, hafta, ay, yıl içinde dinlenme saatleri ayırın Bu sürelerde bakımın dışındaki olaylarla konularla ilgilenin Dinlenme sırasında sağlık durumunuza, yaşınıza göre, yürüyüş, fizik çalışmaları gibi sporlar yapmak için zaman ayırın. Ailenize zaman ayırın ve çocuklarınızla oynayın.

Landesverband der Alzheimergesellschaften NRW Projekt „Leben mit Demenz“ Strese Karşı Beden ve Ruh Sağlığının Korunması II İletişim sırasında kurmaya, kendinizi başkalarının yerine koyarak durup düşünmeye çalışın Başkalarından gelen önerilere her zaman açık olun. Ancak son kararı daima siz verin. Kendinize güvenin, kendinizde eksik, yetersiz, hatalı kötü gördüğünüz yanlann başkalarında da bulunduğunu düşünün. Sorumluluk, özgürlük ve özerklik sınırlarınızı iyi belirtin. Ağır sorumlulukların baskısı altıda ezilmeyin. Saygı duyduğunuz, değer verdiğiniz duygularınız, düşünceleriniz, inançlarınız olsun. Bunlar için çaba harcayın, çalışın.

Landesverband der Alzheimergesellschaften NRW Projekt „Leben mit Demenz“ Strese Karşı Beden ve Ruh Sağlığının Korunması III Görev ve sorumlulukları ertelemeyin, zamanında yerine getirin. Hayır demeyi öğrenin, istemediğiniz, size yeni yükler getirecek, sorunlar oluşturacak, sizi zorlayacak durumlara hemen boyun eğmeyin. Seçeneklerin arasında "yukarıdakilerin hiç biri" seçeneğinin bulunduğunu unutmayın. Kendinizi eksiksiz ve kusursuz iş yapma baskısından kurtarın. Kendi değerinize sahip çıkın. Ne olursa olsun kendinizden hoşnut olun. Farklı olmaktan korkmayın. Yapabileceğinizle yetinin.