ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİSİNİN HAKLARI
Advertisements

YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI ÖĞRENCİ DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ
OKULDA VE AİLEDE DİSİPLİN KURALLARI
Anadolu teknik ve teknik lisesine geçiş
Öğrencilerin devamsızlıkları ile ilgili işlemlerde, 08/12/2004 tarihli ve sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim.
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
ÖĞRENCİLERİN UYACAKLARI KURALLAR VE BEKLENEN DAVRANIŞLAR
Yönetmelikler Kürsüsü
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI ÖĞRENCİ DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI İBNİ SİNA İLKÖĞRETİM OKULU
. YÖRÜK ALİ EFE İLKÖĞRETİM OKULU OKUL KURALLARI HAKKINDA
Orta öğretim yönetmeliği
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI ÖDÜL VE DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ
Disiplin Cezaları Ve Cezalara İlişkin Türk Ceza Kanunundaki
KIRKAĞAÇ HACI İSMAİL DEREKÖY ANADOLU LİSESİ
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
ABDULKADİR PAKSOY ANADOLU LİSESİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği
ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ORTAÖĞRETİM SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
Etkinlik, ders, etüt ve dinlenme süreleri (madde:6)
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI ÖDÜL VE DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI ÖDÜL VE DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ
SINIF GEÇME SİSTEMİ-ÖDÜL VE DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ
BÜYÜKŞEHİR HÜSEYİN YILDIZ ANADOLU LİSESİ
KARŞIYAKA ANADOLU LİSESİ
ÖĞRENCİLERİN UYACAĞI KURALLAR.
İLK ÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
OKUL KURALLARINI, HAK VE SORUMLULUKLARINIZI BİLMEK SİZLERİ DAHA GÜÇLÜ VE BAŞARILI KILAR!! AYNUR TAŞ PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
Öğrenci Davranışları, Ödül ve Disipline İlişkin Hükümler
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MUSTAFA KEMAL ANADOLU LİSESİ
Alanların Belirlenmesi ve Seçimi
ETİK SÖZLEŞME.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ ( ) YUNUS EMRE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
BÜYÜKŞEHİR HÜSEYİN YILDIZ ANADOLU LİSESİ
BEŞİR BALCIOĞLU ANADOLU LİSESİ
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ Doğrudan sınıf geçme MADDE 57- (1) Ders yılı sonunda; a) Tüm derslerden başarılı olan, b) Başarısız dersi/dersleri olanlardan,
ÖĞRENCİLERİN UYACAKLARI KURALLAR VE BEKLENEN DAVRANIŞLAR
ÖĞRENCİLERİN UYACAKLARI KURALLAR VE BEKLENEN DAVRANIŞLAR
İLHAN ATIŞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİNİN İNCELENMESİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
DİSİPLİN 657/ m..
ÖĞRETİM YILI EĞİTİM- ÖĞRETİM VE MEVZUAT UYGULAMALARI. ÖDÜL VE DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Vali Nevzat Ayaz Anadolu Lisesi.
GENEL TANITIM OKUL KURALLARI ve OLANAKLARI 2015 ORTA ÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ SINIF GEÇMENİN ŞARTLARI REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ.
Hazırlayan: Rehberlik Öğretmeni Simge ERCAN
DİDİM ESRA KARAKAYA ANADOLU LİSESİ
VİRANŞEHİR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
 DERS KURALLARI (GİRİŞ-ÇIKIŞ,ÖDEV,DERS ARAÇLARI VS)  AHLAK KURALLARI (DÜRÜSTLÜK,YARDIMSEVERLİK,İYİLİK VS)  SOSYAL KURALLAR (SAYGI,SEVGİ,PAYLAŞMA,VS)
ANITTEPE ORTAOKULU Ö Ğ RENC İ DAVRANIŞLARININ DE Ğ ERLEND İ R İ LMES İ.
SAAL. ‘’Disiplin hedefler ve varış arasındaki köprüdür." Jim Rohn ‘’Her disiplin eksikliği kendini engellemeye ve kendinden iğrenmeye dönüşür.’’ Maria.
İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
ÖĞRENCİLERİN UYACAKLARI KURALLAR VE BEKLENEN DAVRANIŞLAR
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ -SINIF GEÇME -ÖDÜL VE DİSİPLİN -ÖDÜL VE DİSİPLİN -ALAN SEÇİMİ HAZIRLAYAN: HASAN HÜSEYİN.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
ÖĞRENCİLERİN UYMASI GEREKEN KURALLAR VE DİSİPLİN
ORTAOKULA GEÇİŞ REHBERLİK SERVİSİ.
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
KURULMASI YASAK OLAN DERNEKLER VE YASAK FAALİYETLER
Sunum transkripti:

ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Öğrencilerden beklenen davranışlar Okula ve derslere düzenli devam etmeleri, Bütün okul arkadaşlarının kendisi gibi Türk toplumunun ve Türkiye Cumhuriyeti’nin bir bireyi olduklarını unutmamaları,onur ve haklarına saygı göstermeleri, Öğretmenlerine,okul yöneticilerine,görevlilere,arkadaşlarına ve çevresindeki kişilere saygılı ve hoşgörülü davranmaları, Doğru sözlü,dürüst olmaları,yalan söylememeleri, İyi ve nazik tavırlı olmaları,kaba söz ve davranışlardan kaçınmaları, Okulda yapılacak sosyal ve kültürel etkinliklere katılmaları, Kitapları sevmeleri,korumaları,okuma alışkanlığı kazanmaları,

Öğrencilerden beklenen davranışlar Çevrenin doğal ve tarihi güzelliklerini,sanat eserlerini korumaları ve onları geliştirmek için katkıda bulunmaları, İyi işler başarmak için çok çalışmaya ve zamana muhtaç olduklarını unutmamaları, geçen zamanın geri gelmeyeceğinin bilincinde olmaları, Millet malını, okulunu ve eşyasını kendi öz malı gibi korumaları, Sigara, içki ve diğer bağımlılık yapan maddeleri kullanmamaları ve bu maddelerin kullanıldığı ortamlardan uzak durmaları,

Öğrencilerden beklenen davranışlar Fiziksel, zihinsel ve duygusal güçlerini millet, yurt ve insanlık için yararlı bir şekilde kullanmaları, Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı kalmaları, bunun aksi davranışlarda bulunmamaları, Yasalara, yönetmeliklere ve toplumun etik kurallarına, millî, manevî ve kültürel değerlere uymaları, Ülkenin birliğini ve bütünlüğünü bozan bölücü, yıkıcı, siyasî amaçlı etkinliklere katılmamaları, siyasî amaçlı sembol kullanmamaları, bunlarla ilgili amblem, afiş, rozet ve benzerlerini taşımamaları, bulundurmamaları ve dağıtmamaları, siyasî amaçlı davranışlarla okulun huzurunu bozmamaları beklenir.

Öğrencilerin Olumsuz Davranışları ve Uygulanacak Yaptırımlar İlköğretim Okulu 6, 7 ve 8 inci sınıf öğrencilerine; gelişim özellikleri dışındaki olumsuz davranışlarının özelliğine göre uyarma, kınama ve okul değiştirme yaptırımlarından biri uygulanır. Bu yaptırımların uygulanmasındaki amaç caydırıcı olması, toplum düzeninin korunması, öğrencinin yaptığı davranışlarının farkına vararak bu davranışlarının olumlu yönde düzeltilmesini sağlamaktır.

Öğrencilerin gelişim dönemleri de dikkate alınarak, bilinçlendirme ile düzeltilebilecek davranışlar için "Uyarma" süreci uygulanır. Uyarma bir süreç olup bu süreç aşağıdaki şekilde işler. SÖZLÜ UYARMA: Öğretmenin öğrenciyle görüşme sürecini oluşturur. Olumsuz davranışın neden yapılmaması gerektiği, öğrenciden beklenen davranışın neler olabileceğini anlaması sağlanmaya çalışılır. Olumsuz davranışların devamı hâlinde kendisine uygulanabilecek yaptırımların neler olabileceği konusunda uyarılır.

ÖĞRENCİ İLE SÖZLEŞME İMZALAMA: Öğrencinin sözlü uyarılmasına rağmen olumsuz davranışlarını sürdürmesi hâlinde öğrenci ve öğretmenler arasında bir görüşme gerçekleştirilir. Bu görüşme sonucunda öğrenci sergilediği olumsuz davranışlarını değiştirmeyi kabul edeceğine ilişkin sözleşmeyi imzalar. (Ek- 10) VELİ İLE GÖRÜŞME:Öğretmen, öğrencinin bu olumsuz davranışları sürdürmesi hâlinde veliyi okula davet eder. Okul yöneticilerinden birinin de katılımı ile yapılan görüşmede öğrencinin olumsuz davranışları ve uygulanabilecek yaptırımları veliye bildirilir. Velinin toplantıya gelmemesi durumunda tutanak tutulur. Bu aşamalardan sonra öğrencinin olumsuz davranışlarını sürdürmesi durumunda; öğretmen, yazılı belgelerin bulunduğu dosyayı hazırlayacağı raporla birlikte görüşülmek üzere öğrenci davranışlarını değerlendirme kuruluna verir.

Kınama; öğrenciye, yaptırım gerektiren davranışta bulunduğunu ve tekrarından kaçınmasının, okul yönetimince yazılı olarak bildirilmesidir.

Okul değiştirme Öğrencinin, bir başka okulda öğrenimini sürdürmek üzere bulunduğu okuldan naklen gönderilmesidir.

Uyarma yaptırımı gerektiren davranışlar Derse ve diğer etkinliklere vaktinde gelmemek ve geçerli bir neden olmaksızın bu davranışı tekrar etmek. Okula özürsüz devamsızlığını, özür bildirim formu ya da raporla belgelendirmemek, bunu alışkanlık hâline getirmek, okul yönetimi tarafından verilen izin süresini özürsüz uzatmak. Yatılı okullarda öğrenci dolaplarını farklı amaçlarla kullanmak, yasaklanmış malzemeyi dolapta bulundurmak ve yönetime bilgi vermeden dolabını bir başkasına devretmek. Okula, yönetimce yasaklanmış malzeme getirmek ve bunları kullanmak. Yalan söylemeyi alışkanlık hâline getirmek. Duvarları, sıraları ve okul çevresini kirletmek. Görgü kurallarına uymamak. Okul kütüphanesinden veya laboratuvarlardan aldığı kitap, araç-gereç ve malzemeyi zamanında teslim etmemek veya geri vermemek.

Kınama yaptırımı gerektiren davranışlar Yöneticilere, öğretmenlere, görevlilere ve arkadaşlarına kaba ve saygısız davranmak. Okulun kurallarını dikkate almayarak, kuralları ve ders ortamını bozmak, ders ve ders dışı etkinliklerin yapılmasını engellemek. Okul yönetimini yanlış bilgilendirmek, yalan söylemeyi alışkanlık hâline getirmek, kopya çekmek, resmî evrakta değişiklik yapmak. Okulda bulunduğu hâlde törenlere özürsüz olarak katılmamak ve törenlerde uygun olmayan davranışlarda bulunmak. Kılık ve kıyafet kurallarına uymamak. Okulda ya da okul dışında sigara içmek. Okulda kavga etmek. Okulun araç-gerecine zarar vermek. Başkasının malını haberi olmadan almak. Öğrencilerin eşya ve araç-gerecine kasıtlı olarak zarar vermek. Dersin veya ders dışı faaliyetlerin akışını ve düzenini bozacak davranışlarda bulunmak. Okul ile ilgili mekân ve malzemeyi izinsiz ve eğitimin amaçları dışında kullanmak. Yatılı okullarda gece izinsiz olarak dışarıda kalmak.

Okul değiştirme yaptırımı gerektiren davranışlar Anayasanın başlangıcında belirtilen temel ilkelere dayalı millî, demokratik, lâik ve sosyal bir hukuk devleti niteliklerine aykırı davranışlarda bulunmak veya başkalarını da bu tür davranışlara zorlamak. Sarkıntılık, hakaret, iftira, tehdit ve taciz etmek veya başkalarını bu gibi davranışlara kışkırtmak. Okula yaralayıcı, öldürücü aletler getirmek ve bunları bulundurmak. Okul ve çevresinde kasıtlı olarak yangın çıkarmak. Okul ile ilgili mekân ve malzemeyi izinsiz ve eğitim amaçları dışında kullanmayı alışkanlık hâline getirmek. Okul içinde ve dışında; siyasi parti ve sendikaların propagandasını yapmak ve bunlarla ilgili eylemlere katılmak. Herhangi bir kurum ve örgüt adına yardım ve para toplamak. Kişi veya grupları dil, ırk, cinsiyet, siyasî düşünce ve inançlarına göre ayırmak, kınamak, kötülemek ve bu tür eylemlere katılmak.

Okul değiştirme yaptırımı gerektiren davranışlar Başkasının malına zarar vermek, haberi olmadan almayı alışkanlık hâline getirmek. Okulun bina, eklenti ve donanımlarını, taşınır ve taşınmaz mallarını kasıtlı olarak tahrip etmek. Okula, derslere, sınavlara girilmesine ve bunların sağlıklı yapılmasına engel olmak. Okul içinde ve dışında okul yöneticilerine, öğretmenlere ve diğer personele karşı saldırıda bulunmak, bu gibi hareketleri düzenlemek veya kışkırtmak. Yatılı okullarda gece izinsiz olarak dışarıda kalmayı alışkanlık hâline getirmek. Okul ile ilişiği olmayan kişileri okulda veya okula ait yerlerde barındırmak. Kendi yerine başkalarını sınava katmak, başkasının yerine sınava girmek. Başkalarını, alkol veya bağımlılık yapan maddeleri kullanmaya teşvik etmek. Kılık ve kıyafet yönetmeliğine uymamakta ısrar etmek.