SAFETY NOTICE BIL HS Department - SN-08-005 June 2008 Kamçı Travması S. Petmecky/ASE.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
9.Örnek Olay Çalışması Emniyet Kemeri Kullanımı: Doktor bey yaralandı!
Advertisements

FİZİKSEL RİSK ETMENLERİ
Çevrimdışı Ol, Sağlıklı Yaşam Sürdür !
14 Dakikada Mükemmel Bir Vücut
HASTA / YARALILARI TAŞIMA TEKNİKLERİ
ELLE TAŞIMA BİLİNCİ ELLE TAŞIMA... DOĞRUSU NASILYAPILMALIDIR???
EMNİYET KEMERİ TAKMANIN ÖNEMİ
Computer Related Repetitive Strain Injury (Cumulative Trauma Disorder)
Ankilozan Spondilit hastaları için Günlük egzersiz programı
Yaşamak için Sür Drive to Stay Alive (Yaşamak için Sür) defansif sürüş alışkanlıkları edinebilmeniz için hazırlanmış, evinizde de uygulayabileceğiniz çalışma.
ESNETME EGZERSİZLERİ Cemal KOLAY & Ceyhun İRİŞİK
Dr. Onur FISTIKOĞLU 2013 ARALIK
OFİSTE EGZERSİZ PROJESİ
HASTA YARALININ BİRİNCİ VE İKİNCİ DEĞERLENDİRMESİ.
FORKLİFT KULLANIMINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
EMN İ YET KEMER İ TAKIYORUM EK İ N SU MUTLU. EMN İ YET KEMER İ TAKIYORUM E ğ er emniyet kemeri takmaksak ani firen oldu ğ unda ba ş ımıza ciddi kazalar.
HASTA VE YARALI TAŞIMA TEKNİKLERİ
EMNİYET KEMERİ GEREKLİ Mİ ?
HASTA POZİSYONLARI VE MOBİLİZASYONU
6.SINIF FEN VE TEKNOLOJİ.
Omuz ve Kol için Gerdirme Hareketleri
KIRIK,ÇIKIK,BURKULMALARDA İLKYARDIM
TRAFİKTE EMNİYET KEMERİ KULLANMANIN ÖNEMİ
ELLE TAŞIMA İŞLERİ TALİMATI
ELLE TAŞIMA İŞLERİ YÖNETMELİĞİ UYGULAMALARI
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
Eğitimimizin Amacı elle kaldırma ve taşıma işlerinde iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi edinmek Öğrenim Hedeflerimiz Elle kaldırma ve taşıma işlerinden.
HASTA/ YARALI TAŞIMA TEKNİKLERİ ELAZIĞ UMKE.
BİLGİSAYAR KULLANIMI VE SAĞLIK
İLKÖĞRETİM Bilgisayar ve Sağlık.
ELLE TAŞIMA.
Fen Bilgisi Öğretmenliği
BİLGİSAYAR KULLANIMINDA GÜVENLİK VE SAĞLIK
BİT KULLANIMI VE SAĞLIK
EMNİYET KEMERİ KULLANIMI
Araba Güvenliği Arş.Grv.Dr.Gülistan Tanrıverdi.
Bilgisayar ve Sağlığımız
Avrupa’da hız algısı Bugün Avrupa trafiğinde aşırı hız yaptığınız zaman polis sizi kanunlardan kaçıyorsunuz diye değerlendiriyor. Bu kadar hızlı gittiğine.
Aktif ve Pasif Güvenlik Sistemleri
İŞ UYGULAMALARI VE EKSTRİKASYON YÖNTEMLERİ
“ AYNALARIN DAHA İYİ KULLANIMI”
BİLGİSAYAR ve SAĞLIK.
BİLGİSAYAR KULLANIMI VE SAĞLIK
BEL – BOYUN FITIKLARI.
ÇEKİÇ ATMA.
Temel Cimnastik Duruşları
: TRAFİK IŞIKLARI :. Trafik ışıkları, trafiğin yoğun olduğu kavşaklarda trafik akışını düzenleyen, hayatımızı kolaylaştıran ve zaman kazandıran son derece.
Yaralanmalar Bölüm 5.
MERT VE ANNESİYLE BİLGİSAYAR VE SAĞLIK DERSİ. MERT VE ANNESİYLE BİLGİSAYAR VE SAĞLIK DERSİ.
Kalça ve alt taraf kemiklerinin kırık, çıkık ve burkulmaları, üst taraf kemiklerinde olduğu gibi düşme, çarpma ya da trafik kazaları gibi şiddetli travmalar.
HASTA / YARALININ OLAY YERİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ
TAŞIMA TEKNİKLERİ.
ON PARMAK KLAVYE (F KLAVYE)
Bilgisiyar Karşısında Nasıl Oturmalıyız?
HAZIRLAYAN: TANER BULUT FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENİ. Destek ve hareket sistemi İskelet sistemi KıkırdakKemikEklem Kas sistemi.
HASTA YARALININ BİRİNCİ VE İKİNCİ DEĞERLENDİRMESİ.
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI VE SAĞLIK
Kamçı Travması S. Petmecky/ASE BIL HS Department - SN June 2008.
“ AYNALARIN DAHA İYİ KULLANIMI”
Ankilozan Spondilit hastaları için Günlük egzersiz programı
HASTA YARALI TAŞIMA TEKNİKLERİ
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
“ AYNALARIN DAHA İYİ KULLANIMI”
YATAK İÇİNDE DÖNME EGZERSİZLERİ Zeliha IŞIK
Bilgisayarın Kullanım Alanları
Ekranlı Ekipmanlarla Çalışma
3Ekim2013.
YATAK İÇİ DÖNME EGZERSİZLERİ Amacı: 1.Onu rahatlatmak, 2.Dolaşımı hızlandırmak, 3.Vücudun belirli bir bölgesinde uzun süre basınç, uygulamasını önlemek,
6. Sınıf 2. Ünite Destek ve Hareket Sistemi
DESTEK VE HAREKET SİSTEMİ
Sunum transkripti:

SAFETY NOTICE BIL HS Department - SN June 2008 Kamçı Travması S. Petmecky/ASE

S A F E T Y N O T I C E BIL HS Department - SN June 2008 Tanım: Kamçı Travması (çarpışmaya bağlı kafanın ileri-geri sarsılması sonucu oluşan zedelenme) en azından orta şiddette Kamçı Travması nedir? crushed kemikler, kaslar, sinirler, tendonlar ve boyun bölgesi vertebral disklerde gerilmeye neden olan akut zedelenmedir. Kafanın, çarpma etkisiyle ani ve beklenmedik şekilde önce arkaya sonra öne hareketiyle normal anatomik yapının bozulmasıdır.

S A F E T Y N O T I C E BIL HS Department - SN June )Trafik ışıklarında (‘trafik ışık rahatsızlığı’) 2)Trafikteki sıranın sonunda 3)Spor yaparken (Boks, Karate, Judo…) 4)Lunaparklardaki eğlence bineklerinde Nerede olabilir?

S A F E T Y N O T I C E BIL HS Department - SN June 2008 Semptomlar (Belirtiler) Baş ağrısı, migren, boyunda tutulma, katılık, boyun ağrısı, sersemlik hissi (bulantı, kusma), düşünme ve hatırlamada problemler, uyuşukluk ve karıncalanma (kollar, yüz, omuzlar), çene ağrısı, alt sırt ağrısı, kalça ağrısı, görmede bozukluk. Semptomlar nedir?

S A F E T Y N O T I C E BIL HS Department - SN June 2008 Önce Sonra Muhtemel sonucu nedir? Kamçı travması olan bir zedelenmeden sonra vertebral disklerin (boyun omurgasının) normal eğriliğinin düzleştiğine dikkat ediniz.

S A F E T Y N O T I C E BIL HS Department - SN June 2008 Sürücüye ne oluyor? 1) Sırtlığın açısına ve emniyet kemerinin yükseklik ayarına göre, vücut yukarıya doğru hareket eder… 2) …kafa geriye doğru ani hareket eder… 3) …başlığı aşağıya doğru iter Arkadan çarpma esnasında - Başlık - Koltuk konumu - Emniyet kemeri yüksekliği doğru ayarlı değilse ne oluyor?

S A F E T Y N O T I C E BIL HS Department - SN June 2008 Gerçekler: - Düşük hızda kazalar bile ağır yaralanmalara sebep olabilir; arabanın neresinden ve nasıl çarpıldığı, araba içindeki konumunuz, kafanın konumu, koltuk tipi, başlık konumu ve diğer etkenler, kazadan önceki sağlık durumunuz kaza sonucunda değişebilir. - Kamçı travması geçirdikten on sene sonra, insanların sadece % 12'sinde kazanın belirtisi görülmemektedir. - Aktif koruma sistemi (SAHR) ilk olarak Saab şirketi tarafından piyasaya sunuldu; Volvo’nun “Kamçı travması korumalı oturma sistemi boyunu etkileyen ivmelenme kuvvetleri %50’e kadar azaltıyor yılında Young ve meslektaşları tarafından düzenlenen ankette kontrol edilen başlıklardan %93’ünün, gereken yerden aşağı pozisyonda oldukları anlaşılmıştır. A L Young, B T Ragel, E Su, C N Mann, E H Frank: Assessing automobile head restraint positioning in Portland, Oregon; Injury Prevention 2005; 11: Gerçekler nedir?

S A F E T Y N O T I C E BIL HS Department - SN June 2008 Terminoloji Kaynaklar: 1)Başlığın üstü kafanızın üstüyle aynı seviyede mi, kontrol ediniz. 2)Başlığı kafanızın arkasına mümkün olduğu kadar yaklaştırınız. Nasıl önlenebilir? Başlığınızı ayarlayın Mesafe (cm) Yükseklik (cm) 7 cm 6 cm Kafa üstünden yükseklik (cm) İYİ UYGUN MARJİNAL UYGUN DEĞİL Mesafe (cm)

S A F E T Y N O T I C E BIL HS Department - SN June 2008 Kaynak: Nasıl önlenir? İyi ve kötü ayarlanmış başlık örnekleri Resim 1 Bu resimde iyi ayarlanmış başlık görünmektedir, böylece Kamçı Travması geçirme riski azalmıştır. Koltuğun sırt kısmı oldukça dik konumda, böylece başlığı kafanın arkaya yakın bir yerine ayarlanak mümkündür. Başlığın üstü yolcunun kafasıyla aynı seviyede olduğu için yaralanma olasılığı daha azalmaktadır. Resim 2 Bu resimde kusurlu ayarlanmış başlık görünmektedir. Başlık yolcunun kafasıyla aynı seviyede olmasına rağmen, başlık ve yolcunun kafası arasında büyük boşluk vardır. Mesafe - sarı okla işaretlenmiş - kafanın geriye hareket edebilir ve eğilebilir olması, yaralanma olasılığını artırmaktadır. İyi ayarlanmış başlık Kötüce ayarlanmış başlık

S A F E T Y N O T I C E BIL HS Department - SN June 2008 Kaynak: Nasıl önlenir? İyi ve kötü ayarlanmış başlık örnekleri Resim 3 Bu resimde iyi ayarlanmış bir başlık daha görünmektedir. Resim 1’de olduğu gibi, dikkat edeceğimiz ana noktalar şöyle: Başlığın üstü yolcunun kafasıyla aynı seviyede, ayrıca başlık yolcunun kafasının arkasına yakındır. Resim 4 Bu resimde kusurlu olarak ayarlanmış başlık görünmektedir. Sarı ok başlığın üstü ve yolcunun kafa arasındaki mesafeyi işaretlemekte, bu mesafe yaralanma olasılığını artırmaktadır. Doğru ayar için başlık yukarıya doğru kaldırılmalıdır; resim 3’de gösterildiği gibi. İyi ayarlanmış başlık Kötüce ayarlanmış başlık

S A F E T Y N O T I C E BIL HS Department - SN June 2008 İlk olarak sürücünün sırtı koltuğun arka kısmına düz olarak yaslanmalı, bacakların altı koltuğun alt kısmıyla temas etmelidir. Vücudun koltuğa temas eden kısımlarının koltukla arasında boşluk kalmayacak şekilde teması sağlanmalıdır. Bu pozisyonun maksadı şoför ve koltuğu arasında azami temas kurmaktır. Bu hem güvenlik için yararlıdır, hem de şoföre azami dokunsal geribildirim sağlar. İkinci olarak kol pozisyonu. Kollar tam uzatıldığında bilekleri direksiyon simidi üstüne gelecek şekilde olmalıdır. Böylece direksiyonu çevirirken kollar dirseklerde hafifçe eğimli/kıvrık olmasını sağlıyor. Bunun maksadı direksiyonu çevirirken kolları fazla uzatılmasından korumak (kolları birbiri üstüne getirme gerektiğinde sırtın koltuktan ayrılması sağlanmalıdır). Kolların fazla uzatılması erken yorulmaları, ve şoförün direksiyondaki titreşimleri algılama hassasiyetinin azalmasına sebep olur. Üçüncü olarak bacak yerleşimi. Herhangi bir pedal ayak tabanıyla (parmaklarla değil) tam basıldığında, dizde bacak hala kıvrık olmalıdır. Kollar için anlatıldığı gibi bacakların fazla uzatılmasını önlemek içindir. Dizlerin gösterge paneline veya direksiyon kutusu altına değmemesine dikkat ediniz. Aslında, kaza anında yaralanmayı önlemek için birkaç santim boşluk olmalıdır. Kaynak: Koltuğunuzu ayarlayınız Nasıl önlenir?

S A F E T Y N O T I C E BIL HS Department - SN June )Başlığınızı ayarlayın – (sadece kendi arabanızda değil!) 2)Koltuğunuzu ayarlayın 3)Emniyet kemeri yükseklik ayarını kontrol edin 4)Eğer trafik kuyruğunda en son sıradaysanız, önünüzdeki arabayla aranızda (ani bir durumda kaçabilmek için) yeteri kadar boşluk bırakın – arkadan gelen trafiği dikiz aynasından daima takip edin 5)Yeni veya ikinci el araba almadan önce, araba hakkındaki güvenlik kriterlerini mutlaka inceleyin (daha ayrıntılı bilgi için, alttaki linklere bakabilirsiniz) Emniyet kurallarını ciddiye al, seni seven bir ailen olduğunu unutma! Araba güvenliği ile ilgili faydalı linkleri: (Avrupa Yeni Araba Değerlendirme programı) (Yol Güvenliği için Sigorta Kurumu – ABD) (Amerikan Pediatri Akademisi – Çocuk araba koltukları) (İngiltere Ulaşım Bakanlığı – çeşitli konular) (Başlık ile ilgili bilgiler) Nasıl önlenir?