Çarpma İşlemi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

ORAN VE ORANTI ÖZGE ALTUNTAŞ.
Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
TAM SAYILAR.
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
ÜSLÜ SAYILAR.
1 ÖMER ASKERDEN EMLAK KREDİ İLKÖĞRETİM OKULU UZMAN MATEMATİK ÖĞRETMENİ AKSARAY ÜNİTE: HARFLİ İFADELER VE DENKLEMLER KONU:HARFLİ İFADELERİ ÇARPANLARA AYIRMA.
MERHABA.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
TAM SAYILAR.
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
ALGORİTMA ve PROGRAMLAMA
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
Tarafından yayınlanmaktadır. KOÇ İLKÖĞRETİM OKULU KOÇ İLKÖĞRETİM OKULU.
İÇİNDEKİLER Öğretimin Yönetimi Etkili Öğretmenler
ÇARPMA İŞLEMİ çarpı kere çarpı çarpı kere X X X X tane kere tane tane
 Bir dönemi daha geride bıraktık. 2 haftalık bir tatile girmiş bulunuyoruz. Öğrencilerimizin bu süre içinde kontrollü bir şekilde tatil yapmalarını sağlamasınız.
TURGUT OĞUZ MATEMATİK ÖĞRETMENİ
Problem Çözme Süreci.
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
KÜMELER.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
Öğretim Durumlarını Planlama
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
MERHABA.
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
SAYI ÖRÜNTÜLERİ ANAHTAR KAVRAMLAR MODELLEME ÖRÜNTÜ SAYI ÖRÜNTÜSÜ ÜS
KONU:TOPLAMA İŞLEMİ + = = = ?.
İki Basamaklı Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Asal Sayılar ve Çarpanlarına Ayırma
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
ÖDEVİ HAZIRLAYANLAR ÇİĞDEM DEMİR 3/B ZAHİDE TRAMPACI
BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER
İŞLEM ÖNCELİĞİ.
Çarpanlar ve Katlar ÇARPANLAR.
MATEMATİK DERS: KONU: KESİRLER ÜNİTE 5 SÜRE :40 DAK.
Asal Sayılar ve Çarpanlarına Ayırma
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ÖZKAN ÖZCAN
Öğrencilerimi ne kadar tanıyorum? Adım…, müzik dinlemek, …olmak istiyorum.. Ben Mesut, babam …, Adım …, hobilerim… Merhaba ben.
MATEMATİK DERSİ TOPLAMA İŞLEMİ (Toplamları 10’a kadar olan sayılar)
İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
REFORM HAREKETLERİ.
IV.MEHMET DÖNEMİ.
Prof. Dr. Ahmet Arıkan (Hilal Gülkılık’tan alınmıştır)
MATEMATİK DERSİ 3. SINIF BÖLME
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
19-25 EYLÜL 2016 TEOG DERS ÇALIŞMA PROGRAMI
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Mutluköy İlköğretim Okulu
EĞİTİM , Öğretimde planlama
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
ÇARPANLAR ve KATLAR.
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
TAM SAYILAR.
ZEKA TÜRLERİ Beynimiz iki lobdan oluşmaktadır. Sol beyinde:Sözcükler,sayılar,man tık ve irdelemek. Sağ beyinde:İmgeler,renk,hayal kurmak...
Zeka Dr. Ege Akgün.
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
Çoklu Zeka Kuramı.
RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Asal Sayılar ve Çarpanlarına Ayırma Asal sayılar, sadece matematikte değil;elektronik haberleşmede,sesli haberleşmede,askeri sistemde,internette kullanılır.
Sunum transkripti:

Çarpma İşlemi

Ders : Matematik-1 Konu : Çarpma İşlemi (Çarpımları 10’a kadar olan doğal sayılarla çarpma işlemi)

(Hedef ve Davranışlar) Öğrenci Kazanımları (Hedef ve Davranışlar)

HEDEF – 1: Çarpımları 10’a kadar olan doğal sayıların çarpma işlemini kavrayabilme.

Davranışlar “Tane”, “kere”, “çarpı” kelimelerinin çarpma işlemi ile ilgili olduğunu söyleme. İki doğal sayının çarpma işlemini “tane”, “kere” ve “çarpı” işaretlerini kullanarak yazma. Verilen iki doğal sayının çarpma işlemini “x” işaretini kullanarak yazma. İki doğal sayının çarpma işlemini yan yana yazarak gösterme. İki doğal sayının çarpma işlemini alt alta yazarak gösterme. Bir çarpma işleminde, çarpanları ve çarpımı gösterip, söyleme. Bir çarpma işleminde,çarpanların yerleri değiştirildiğinde çarpımın değişmediğini söyleme. Çarpanları ve çapımı verilen bir çarpma işlemini sayı doğrusunda gösterme. Sayı doğrusunda, çarpanları ve çarpımı verilen bir çarpma işlemini yazma.

Ünite Kavramları ve sembolleri (Davranış örüntüsü) Çarpma Çarpma İşlemi Tane Kere Çarpı Çarpma işareti (x) Çarpan Çarpım Sayı doğrusu

Tümevarım Tümden Gelim Soru – Cevap Anlatım Gösterip Yapma Uygulama Öğretme – Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Tümevarım Tümden Gelim Soru – Cevap Anlatım Gösterip Yapma Uygulama

Kullanılan Eğitim Teknolojileri, Araç, Gereçler ve Kaynakça Matematik Ders Kitabı Yardımcı kitaplar Resim ve modeller

Öğretme ve Öğrenme Etkinlikleri Dikkati Çekme Gözden Geçirme Derse Geçiş Çoklu Zeka Etkinlikleri Bireysel Öğrenme Etkinlikleri Grupla Öğrenme Etkinlikleri Özet

Öğretme ve Öğrenme Etkinlikleri Dikkati Çekme Şarkı söyleme, sayı sayma veya tekerleme söylenip öğrencilerin dikkati çekilir.

Öğretme ve Öğrenme Etkinlikleri 2. Güdüleme Dün evimize 3 kişi misafir geldi. Annem her tabağa 2’şer elma koyarak misafirlere ikram etti. Acaba annem bütün misafirlere kaç elma ikram etti?

Öğretme ve Öğrenme Etkinlikleri 3. Gözden Geçirme Şeklinde bir sorunun sınıfa sorulması ve sorunun cevaplandırılmasının istenmesi. Soruya uygun şekil ve şemanın çizilmesi

Soruya uygun matematiksel ifadenin yazdırılması. 2 2 2 + + = ?

2 + 2 + 2 = ? İfadesinde 2, 3 defa tekrar ediliyor. Bu ifadeyi, “3 tane 2, 6 eder.” “3 kere 2, 6 eder.” “3 defa 2, 6 eder.” biçiminde söyleriz ve “3 x 2 = 6” biçiminde yazarız. Şeklinde ifade edilmesi.

3 x 2 = 6 Çarpma işleminde, çarpan ve çarpımın gösterilmesi. Çarpım Birinci çarpan Çarpım İkinci çarpan

Çarpma işleminde, çarpanların yerleri değiştirildiğinde çarpımın değişmediğinin söylenmesi Çarpma işleminde, çarpan ve çarpımın gösterilmesi. 3 x 2 = 6 Birinci çarpan Çarpım İkinci çarpan

Çarpanları ve çarpımı verilen bir çarpma işleminin sayı doğrusunda gösterilmesi 3 x 2 = 6 6 2 2 2 1 2 3 4 5 6 7

Çoklu Zeka Etkinlikleri Çoklu Zeka Etkinlikleri

Çoklu Zeka Etkinlikleri Sözel-Dilsel Çarpma işlemi ile ilgili düşüncelerini söyleme

Çoklu Zeka Etkinlikleri 2. Sosyal-Kişiler Arası Arkadaşlarının işlemlerini kontrol etme ve yorumlama

Çoklu Zeka Etkinlikleri 3. Görsel-Uzaysal Yapılan ilemlere uygun şekiller çizilmesi

Çoklu Zeka Etkinlikleri 4. İçsel-Bireysel Çarpma işlemi ile hoşlandıkları ve hoşlanmadıkları

Çoklu Zeka Etkinlikleri 5. Mantıksal-Matematiksel Çarpma işleminde sayıların artmasındaki mantığı kavrama

Çoklu Zeka Etkinlikleri 6. Müziksel-Ritmik Yaptığı çarpma işlemlerinin ritimle söylenmesi

Çoklu Zeka Etkinlikleri 7. Bedensel-Kinestetik Yapılan çarpma işlemine uygun dramatizasyon yapılması

Çoklu Zeka Etkinlikleri 8. Doğacı Konuyu doğa ile ilişkilendirme çalışması

Bireysel Öğrenme Etkinlikleri (Ödev, deney, problem çözme vb.) Anlatım, dinleme ve izleme, soru-cevap, yaparak yaşayarak öğrenme

Grupla Öğrenme Etkinlikleri Verilen örneklerin sıra gruplarına çözdürülmesi

Özet Sadece 2’yi katlamalara dayanan ve çarpımı 10’u geçmeyen sayılarla çarpmalar yapılması

Ölçme- Değerlendirme Bireysel öğrenme etkinliklerine yönelik ölçme değerlendirme Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik ölçme değerlendirme Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler ve ileri düzey öğrenme hızında olan öğrenciler için ek ölçme değerlendirme etkinlikleri

Bireysel Değerlendirme Ders kitabının ilgili sayfalarında yer alan alıştırmaların yaptırılması. Grup Değerlendirme: 1- Soru-cevapla değerlendirme. 2- Dönüt düzeltmeler yapma. 3- Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerle birebir ilgilenme.

Çağlayan Memduh Gülseçen İlköğretim Okulu Hüseyin GEZER Çağlayan Memduh Gülseçen İlköğretim Okulu Osmangazi/Bursa