Çarpma İşlemi
Ders : Matematik-1 Konu : Çarpma İşlemi (Çarpımları 10’a kadar olan doğal sayılarla çarpma işlemi)
(Hedef ve Davranışlar) Öğrenci Kazanımları (Hedef ve Davranışlar)
HEDEF – 1: Çarpımları 10’a kadar olan doğal sayıların çarpma işlemini kavrayabilme.
Davranışlar “Tane”, “kere”, “çarpı” kelimelerinin çarpma işlemi ile ilgili olduğunu söyleme. İki doğal sayının çarpma işlemini “tane”, “kere” ve “çarpı” işaretlerini kullanarak yazma. Verilen iki doğal sayının çarpma işlemini “x” işaretini kullanarak yazma. İki doğal sayının çarpma işlemini yan yana yazarak gösterme. İki doğal sayının çarpma işlemini alt alta yazarak gösterme. Bir çarpma işleminde, çarpanları ve çarpımı gösterip, söyleme. Bir çarpma işleminde,çarpanların yerleri değiştirildiğinde çarpımın değişmediğini söyleme. Çarpanları ve çapımı verilen bir çarpma işlemini sayı doğrusunda gösterme. Sayı doğrusunda, çarpanları ve çarpımı verilen bir çarpma işlemini yazma.
Ünite Kavramları ve sembolleri (Davranış örüntüsü) Çarpma Çarpma İşlemi Tane Kere Çarpı Çarpma işareti (x) Çarpan Çarpım Sayı doğrusu
Tümevarım Tümden Gelim Soru – Cevap Anlatım Gösterip Yapma Uygulama Öğretme – Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Tümevarım Tümden Gelim Soru – Cevap Anlatım Gösterip Yapma Uygulama
Kullanılan Eğitim Teknolojileri, Araç, Gereçler ve Kaynakça Matematik Ders Kitabı Yardımcı kitaplar Resim ve modeller
Öğretme ve Öğrenme Etkinlikleri Dikkati Çekme Gözden Geçirme Derse Geçiş Çoklu Zeka Etkinlikleri Bireysel Öğrenme Etkinlikleri Grupla Öğrenme Etkinlikleri Özet
Öğretme ve Öğrenme Etkinlikleri Dikkati Çekme Şarkı söyleme, sayı sayma veya tekerleme söylenip öğrencilerin dikkati çekilir.
Öğretme ve Öğrenme Etkinlikleri 2. Güdüleme Dün evimize 3 kişi misafir geldi. Annem her tabağa 2’şer elma koyarak misafirlere ikram etti. Acaba annem bütün misafirlere kaç elma ikram etti?
Öğretme ve Öğrenme Etkinlikleri 3. Gözden Geçirme Şeklinde bir sorunun sınıfa sorulması ve sorunun cevaplandırılmasının istenmesi. Soruya uygun şekil ve şemanın çizilmesi
Soruya uygun matematiksel ifadenin yazdırılması. 2 2 2 + + = ?
2 + 2 + 2 = ? İfadesinde 2, 3 defa tekrar ediliyor. Bu ifadeyi, “3 tane 2, 6 eder.” “3 kere 2, 6 eder.” “3 defa 2, 6 eder.” biçiminde söyleriz ve “3 x 2 = 6” biçiminde yazarız. Şeklinde ifade edilmesi.
3 x 2 = 6 Çarpma işleminde, çarpan ve çarpımın gösterilmesi. Çarpım Birinci çarpan Çarpım İkinci çarpan
Çarpma işleminde, çarpanların yerleri değiştirildiğinde çarpımın değişmediğinin söylenmesi Çarpma işleminde, çarpan ve çarpımın gösterilmesi. 3 x 2 = 6 Birinci çarpan Çarpım İkinci çarpan
Çarpanları ve çarpımı verilen bir çarpma işleminin sayı doğrusunda gösterilmesi 3 x 2 = 6 6 2 2 2 1 2 3 4 5 6 7
Çoklu Zeka Etkinlikleri Çoklu Zeka Etkinlikleri
Çoklu Zeka Etkinlikleri Sözel-Dilsel Çarpma işlemi ile ilgili düşüncelerini söyleme
Çoklu Zeka Etkinlikleri 2. Sosyal-Kişiler Arası Arkadaşlarının işlemlerini kontrol etme ve yorumlama
Çoklu Zeka Etkinlikleri 3. Görsel-Uzaysal Yapılan ilemlere uygun şekiller çizilmesi
Çoklu Zeka Etkinlikleri 4. İçsel-Bireysel Çarpma işlemi ile hoşlandıkları ve hoşlanmadıkları
Çoklu Zeka Etkinlikleri 5. Mantıksal-Matematiksel Çarpma işleminde sayıların artmasındaki mantığı kavrama
Çoklu Zeka Etkinlikleri 6. Müziksel-Ritmik Yaptığı çarpma işlemlerinin ritimle söylenmesi
Çoklu Zeka Etkinlikleri 7. Bedensel-Kinestetik Yapılan çarpma işlemine uygun dramatizasyon yapılması
Çoklu Zeka Etkinlikleri 8. Doğacı Konuyu doğa ile ilişkilendirme çalışması
Bireysel Öğrenme Etkinlikleri (Ödev, deney, problem çözme vb.) Anlatım, dinleme ve izleme, soru-cevap, yaparak yaşayarak öğrenme
Grupla Öğrenme Etkinlikleri Verilen örneklerin sıra gruplarına çözdürülmesi
Özet Sadece 2’yi katlamalara dayanan ve çarpımı 10’u geçmeyen sayılarla çarpmalar yapılması
Ölçme- Değerlendirme Bireysel öğrenme etkinliklerine yönelik ölçme değerlendirme Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik ölçme değerlendirme Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler ve ileri düzey öğrenme hızında olan öğrenciler için ek ölçme değerlendirme etkinlikleri
Bireysel Değerlendirme Ders kitabının ilgili sayfalarında yer alan alıştırmaların yaptırılması. Grup Değerlendirme: 1- Soru-cevapla değerlendirme. 2- Dönüt düzeltmeler yapma. 3- Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerle birebir ilgilenme.
Çağlayan Memduh Gülseçen İlköğretim Okulu Hüseyin GEZER Çağlayan Memduh Gülseçen İlköğretim Okulu Osmangazi/Bursa