Çok Kültürlü Bir Bakış Açısına Göre Çocuklar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Advertisements

SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
TED Üniversitesi-Mütevelli Bşk Yrd.
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Problem Çözme Becerileri
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
YANSITICI DÜŞÜNME.
Bilgisayar Destekli Eğitim
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
Bolum 4- 2.
Professor Kay Livingston İstanbul. İskoçya’daki Dil Politikası Avrupa Birliği’nin 1+2 modeline dayalı olarak okullarda dil öğretimi ile ilgili bir.
GELECEĞİ PLANLAMAK MESLEK SEÇİMİ.
Bilgilendirme Toplantısı
1. HAFTA: Özel Gereksinimli Bireyler
Öğretmenin öğrenme üzerindeki etkisi Pek çok deneysel çalışma, öğretmenin öğrenci başarısı üzerinde büyük bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir.(Bkz.
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
BEYİN ve BİLİŞSEL GELİŞİM
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
DİĞER TUTUMLAR.
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri.
Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Hazırlayan = Büşra Kocaman
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 1: Değerlendirme Basamakları Gönderme Öncesi Süreç Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
İNSAN HAKLARI DEMOKRASİ
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
YAYGIN EĞİTİM.
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Sosyal Kabulün Artırılması
Karşılaştırmalı Eğitim
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
21. YY BECERİLERİ.
TOPLUMSAL BİR OLGU OLARAK ETNİK KÜLTÜR:
Sunum transkripti:

Çok Kültürlü Bir Bakış Açısına Göre Çocuklar BÖLÜM 1 Çok Kültürlü Bir Bakış Açısına Göre Çocuklar

Çeşitlilik Gösteren Bir Dünyada Erken Çocukluk Gelişiminin Öğrenilmesi Erken Çocukluk Gelişimi Nedir? Erken Çocukluk Gelişimi Neden Öğrenilmelidir? Kitabın Rehber Olabileceği Alanlar: • Çocuklarla İletişim İçin Bir Rehber • Müfredat Planlanmasına Bir Rehber Çocukların Gözlemlenmesi ve Özel Gereksinimlerin Belirlenmesi İçin Bir Rehber • Farklılıkların Anlaşılması ve Takdir Edilmesi İçin Bir Rehber • Hakların Savunulması ve Kamu Politikalarının Şekillendirilmesi İçin Bir Rehber Erken Çocukluk Gelişimi Neden Çok–Kültürlü Bir Bakış Açısıyla İncelenmelidir? Özet

Erken Çocukluk Gelişimi Nedir? Erken çocukluk gelişimi ana rahmine düşüş ile çocukların 8 yaşı arası gelişimi olarak tanımlanmıştır.

Erken Çocukluk Gelişimi Neden Öğrenilmelidir? Çocuklarla karşılıklı iletişim Müfredat planlaması Özel gereksinimli çocukların belirlenmesi ve gözlemlenmesi Farklılıkların anlaşılması ve bunların memnuniyet ile karşılanması Çocuk haklarının savunulması ve kamu politikalarına şekil verilmesi

Çocuklarla İletişim İçin Bir Rehber Küçük çocukların yetişkinlerden farklı düşünüp hareket ettiklerini biliriz. Küçük çocukların nasıl oldukları hakkında bilgi sahibi olmayan yetişkinler, onlarla iletişim kurmada, onlara karşı koymada, düşünce tarzlarını zorlamada ve akranlarıyla olan problemlerini çözmelerine yardımcı olmada zorluk çekecektir.

Müfredat Planlanmasına Bir Rehber Küçük çocukların düşünme stilleri ve davranışlarını tam olarak kavrama, bu yaş grubu için uygun faaliyet ve materyal hazırlama için kritik bir öneme sahiptir. Gelişimsel özellikleri görmezden gelmek yaşlarına uygun olmayan bir müfredat oluşturulmasına sebep olabilir.

Çocukların Gözlemlenmesi ve Özel Gereksinimlerin Belirlenmesi İçin Bir Rehber Gözlemler etkili öğretimin temel taşlarıdır. Öğretmenler ve bakıcılar müfredat programlama ve eğitimsel müdahale kararlarını çocukların gelişimsel ihtiyaçları üzerine yapılmış gözlemlere dayandırırlar.

Farklılıkların Anlaşılması ve Takdir Edilmesi İçin Bir Rehber Karakter ve davranışlar; mizaç, kültür, cinsiyet, sosyo—ekonomik statü ve başka diğer faktörlerin etkisiyle değişiklikler gösterir. Çocuklar kendilerine özgü şekillerde geliştikleri için yetersiz veya risk altında olarak değerlendirilmemelidir. Farklı hayat tecrübeleri sebebiyle alternatif iletişim yolları sergileyebilirler.

Hakların Savunulması ve Kamu Politikalarının Şekillendirilmesi İçin Bir Rehber Pek çok öğretmen ve bakıcı, profesyonel rollerinin sınıflarının dört duvarının dışına uzandığının bilincindedir. Çoğu zaman, kamu politikası yapanlara çocuk haklarının savunuculuğunu ve lobisini yapar, yerel gazetelerin yazı yönetmenlerine mektuplar yazar, politik hareket gruplarında görev alır veya çocuklar için programlar oluşturmayı destekleyen adayların kampanyalarına katılırlar. Bu kitap bu tür bir savunuculuk için rehber olarak hizmet eder.

Erken Çocukluk Gelişimi Neden Çok Kültürlü Bir Bakış Açısıyla İncelenmelidir? Bu yeni yüzyılda, geleneksel olarak yetersiz temsil edilmiş grupların çocukları —genelde azınlık olarak anılırlar. Farklı kültürlerden gelen çocukların yetişkin ve akranlarıyla iletişimleri, nasıl oynayıp öğrendikleri ve okul ve öğretmenleri nasıl değerlendirdikleri de farklılıklar gösterir.

Kendine özgü farklı gereksinimler Özel gereksinimler Aşağıdaki anahtar terimler farklılığın değişik kaynaklarını açıklığa kavuşturmada yardımcıdır: Kendine özgü farklı gereksinimler Özel gereksinimler Kültürel / etnik farklılıklar Sosyo–ekonomik statü (SES) Farklı ırklardan çocuklar/tarihi olarak yetersiz temsil edilmiş grupların çocukları

Özet Gelişim insanların zaman içinde niteliksel ve niceliksel olarak değişimi sürecidir. Bu süreç hakkında bilgili olmak profesyonellerin küçük çocuklarla etkili iletişimine, müfredat planlamasına, özel gereksinimleri olan çocukların belirlenmesine, kamu politikalarının şekillendirilmesine ve çocuk hakları savunuculuğuna yardımcı olur.

Çocuk gelişimini çok kültürlü bir bakış acısıyla öğrenmek çok önemlidir. Çünkü kültürel farklılıklar, ABD’de giderek çoğalıyor ve çocukların da düşüncesinde, öğrenmesinde, oynamasında, iletişim ve karşılıklı etkileşiminde kültürel varyasyonlar görülüyor.