Çok Kültürlü Bir Bakış Açısına Göre Çocuklar BÖLÜM 1 Çok Kültürlü Bir Bakış Açısına Göre Çocuklar
Çeşitlilik Gösteren Bir Dünyada Erken Çocukluk Gelişiminin Öğrenilmesi Erken Çocukluk Gelişimi Nedir? Erken Çocukluk Gelişimi Neden Öğrenilmelidir? Kitabın Rehber Olabileceği Alanlar: • Çocuklarla İletişim İçin Bir Rehber • Müfredat Planlanmasına Bir Rehber Çocukların Gözlemlenmesi ve Özel Gereksinimlerin Belirlenmesi İçin Bir Rehber • Farklılıkların Anlaşılması ve Takdir Edilmesi İçin Bir Rehber • Hakların Savunulması ve Kamu Politikalarının Şekillendirilmesi İçin Bir Rehber Erken Çocukluk Gelişimi Neden Çok–Kültürlü Bir Bakış Açısıyla İncelenmelidir? Özet
Erken Çocukluk Gelişimi Nedir? Erken çocukluk gelişimi ana rahmine düşüş ile çocukların 8 yaşı arası gelişimi olarak tanımlanmıştır.
Erken Çocukluk Gelişimi Neden Öğrenilmelidir? Çocuklarla karşılıklı iletişim Müfredat planlaması Özel gereksinimli çocukların belirlenmesi ve gözlemlenmesi Farklılıkların anlaşılması ve bunların memnuniyet ile karşılanması Çocuk haklarının savunulması ve kamu politikalarına şekil verilmesi
Çocuklarla İletişim İçin Bir Rehber Küçük çocukların yetişkinlerden farklı düşünüp hareket ettiklerini biliriz. Küçük çocukların nasıl oldukları hakkında bilgi sahibi olmayan yetişkinler, onlarla iletişim kurmada, onlara karşı koymada, düşünce tarzlarını zorlamada ve akranlarıyla olan problemlerini çözmelerine yardımcı olmada zorluk çekecektir.
Müfredat Planlanmasına Bir Rehber Küçük çocukların düşünme stilleri ve davranışlarını tam olarak kavrama, bu yaş grubu için uygun faaliyet ve materyal hazırlama için kritik bir öneme sahiptir. Gelişimsel özellikleri görmezden gelmek yaşlarına uygun olmayan bir müfredat oluşturulmasına sebep olabilir.
Çocukların Gözlemlenmesi ve Özel Gereksinimlerin Belirlenmesi İçin Bir Rehber Gözlemler etkili öğretimin temel taşlarıdır. Öğretmenler ve bakıcılar müfredat programlama ve eğitimsel müdahale kararlarını çocukların gelişimsel ihtiyaçları üzerine yapılmış gözlemlere dayandırırlar.
Farklılıkların Anlaşılması ve Takdir Edilmesi İçin Bir Rehber Karakter ve davranışlar; mizaç, kültür, cinsiyet, sosyo—ekonomik statü ve başka diğer faktörlerin etkisiyle değişiklikler gösterir. Çocuklar kendilerine özgü şekillerde geliştikleri için yetersiz veya risk altında olarak değerlendirilmemelidir. Farklı hayat tecrübeleri sebebiyle alternatif iletişim yolları sergileyebilirler.
Hakların Savunulması ve Kamu Politikalarının Şekillendirilmesi İçin Bir Rehber Pek çok öğretmen ve bakıcı, profesyonel rollerinin sınıflarının dört duvarının dışına uzandığının bilincindedir. Çoğu zaman, kamu politikası yapanlara çocuk haklarının savunuculuğunu ve lobisini yapar, yerel gazetelerin yazı yönetmenlerine mektuplar yazar, politik hareket gruplarında görev alır veya çocuklar için programlar oluşturmayı destekleyen adayların kampanyalarına katılırlar. Bu kitap bu tür bir savunuculuk için rehber olarak hizmet eder.
Erken Çocukluk Gelişimi Neden Çok Kültürlü Bir Bakış Açısıyla İncelenmelidir? Bu yeni yüzyılda, geleneksel olarak yetersiz temsil edilmiş grupların çocukları —genelde azınlık olarak anılırlar. Farklı kültürlerden gelen çocukların yetişkin ve akranlarıyla iletişimleri, nasıl oynayıp öğrendikleri ve okul ve öğretmenleri nasıl değerlendirdikleri de farklılıklar gösterir.
Kendine özgü farklı gereksinimler Özel gereksinimler Aşağıdaki anahtar terimler farklılığın değişik kaynaklarını açıklığa kavuşturmada yardımcıdır: Kendine özgü farklı gereksinimler Özel gereksinimler Kültürel / etnik farklılıklar Sosyo–ekonomik statü (SES) Farklı ırklardan çocuklar/tarihi olarak yetersiz temsil edilmiş grupların çocukları
Özet Gelişim insanların zaman içinde niteliksel ve niceliksel olarak değişimi sürecidir. Bu süreç hakkında bilgili olmak profesyonellerin küçük çocuklarla etkili iletişimine, müfredat planlamasına, özel gereksinimleri olan çocukların belirlenmesine, kamu politikalarının şekillendirilmesine ve çocuk hakları savunuculuğuna yardımcı olur.
Çocuk gelişimini çok kültürlü bir bakış acısıyla öğrenmek çok önemlidir. Çünkü kültürel farklılıklar, ABD’de giderek çoğalıyor ve çocukların da düşüncesinde, öğrenmesinde, oynamasında, iletişim ve karşılıklı etkileşiminde kültürel varyasyonlar görülüyor.