TAKDİR ETMEK Kazanım: Başkalarının başarılarını ve olumlu davranışlarını takdir eder. 10. Sınıf 42 nolu kazanım etkinliği.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mütekaip Görüşme (Follow Up)
Advertisements

SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
"Bacımın İffeti Batmakta Rezilin Gözüne.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
Oo sesi sunumu.
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
BİR YETİŞKİNİN BİR ÇOCUĞA SÖYLEDİĞİ EN GÜZEL 30 SÖZ
Hazırlayan: Zeynep Adsoy Türkçe Öğretmenliği/2 No:
Nesneye Yönelik Programlama
İkinci Grup Üçüncü Harf O sesi sunumu.
EWAN 22 YAŞINA O YIL BASMIŞTI, KENDİNDEN EMİN, ZEKİ VE ÇEKİCİ BİR GENÇ ADAM OLMANIN GURURUNU TAŞIYORDU. EWAN 22 YAŞINA O YIL BASMIŞTI, KENDİNDEN EMİN,
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
KOŞULSUZ KABUL Kazanım: İnsanları olduğu gibi kabul eder.
AŞK GÜNLÜĞÜ.
SORUNLARIM VE ÇÖZÜMLERİM
GAYRET EDEN BAŞARIR ,BAŞARAN KAZANIR
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ÖZGÜRLÜK VE SORUMLULUK
12 sınıf 59 nolu kazanım etkinliği
Ş EYMA ÖZÇEL İ K & EZG İ USTA 8\A 541 & 538 Ö Ğ RETMEN:SELMA ERASLAN
Nesneye Yönelik Programlama (2. Sunu). Konsol Üzerinde Türkçe Karakterler Görebilmek İçin…
NASIL GÖRÜNÜYORUM? Kazanım: Başkalarının kendisi ile ilgili görüşlerinin bireyin kendini algılama biçimini nasıl etkilediğini fark eder. 10 sınıf 23 nolu.
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
MESLEKİ HEDEFLERİM Kazanım: Kısa ve uzun dönemde mesleki hedeflerini belirler. 11. Sınıf 91 nolu kazanım etkinliği.
Etkili İletişime Giriş
KİM KİMİ YENECEK? Kazanım: *Öfke ile baş etmede yapıcı yollar kullanır. 9. Sınıf 33 nolu kazanım etkinliği *Bu etkinlik özel bilgi ve deneyim gerektirdiği.
ÖZEL HAYAT Kazanım: İnsanların özel hayatına saygı gösterir.
BAŞARI Kazanım: Başarı ve başarısızlığa neden olan etmenleri belirler.
HAKLAR VE ÖDEVLER Amaç : Okuldaki haklarını bilmek.Ailedeki haklarımızı bilmek.Ailedeki ödevlerini bilmek. Haklar ve ödevler dengesini kavrama. Düzey.
ÇOCUKLAR İÇİN BEŞ SEVGİ DİLİ
ÇOCUĞA OLUMLU DAVRANIŞ KAZANDIRMA
EĞİTSEL ALANLAR Kazanım: Eğitsel alanlardaki güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir. 9. Sınıf 8 nolu kazanım etkinliği.
4.Sınıf Türkçe Dersi Hazırlayan: Ayşe Adıgüzel
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
HİKMET SIRMA Hey arkadaşlar! Tekerleme bilir misiniz? Eminim bu tekerlemeyi de biliyorsunuzdur. Haydi o zaman birlikte dinleyelim.
Bugün küçük mucizelerin günü olsun..
YEREL ÇEVREDE İŞ VAR MI? Kazanım: Bulunduğu çevredeki meslekleri değerlendirir. 12. Sınıf 102 nolu kazanım etkinliği.
ARKADAŞIM Kazanım: Karşı cins ile sağlıklı arkadaşlık ilişkileri geliştirmenin önemini kavrar. 10. Sınıf 43 nolu kazanım etkinliği.
=>CÜMLEDE ANLAM<=
NE İŞ OLSA YAPAR MIYIM? Kazanım: Ortaöğretim sonrasında kendisine uygun olacak iş imkânlarını belirler. 12. Sınıf 104 nolu kazanım etkinliği.
Zamirler Esranur ÇİNKO 6-B 314.
ALAN SEÇİMİMİMİZİ NELER ETKİLER?
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
Bugün küçük mucizelerin günü olsun..
1.soru ………………….. önemini öğrenmeden , ……………….önemini anlayamazsın Cümlesindeki boş bırakılan yerlere aşağıdaki sözcük çiftlerinden hangisi getirilebilir.
  Sevgili TEDP ;    Başlangıçta sen benim için angarya bir çalışmaydın. Sabah uyan, evin işini yap, TEDP etkinliklerine katıl, okulda ders yap…Çok yoğun.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
KÜLTÜREL BİRİKİM Kazanım: Kültürel birikimin kişiliğine ve kariyerine katkılarını belirtir. 12. Sınıf 27 nolu kazanım etkinliği.
Minik serçe Poppi’nin en iyi arkadaşı,karşı tepedeki kardan adamdı.
Gece gökyüzünü incelediniz mi? Neler gördünüz?
DEĞİŞEN AİLE Kazanım: Aile yaşamında değişen kadın erkek rollerini fark eder. 12. Sınıf 61 nolu kazanım etkinliği.
SINAVIM VE KAYGIM Kazanım: Sınav kaygısının akademik başarıya etkisini açıklar. 9. Sınıf 7 nolu kazanım etkinliği Bu şablon bir grup ayarında eğitim malzemesi.
YURTDIŞI İŞ PİYASASINDA MESLEKLER
GAYRET EDEN BAŞARIR ,BAŞARAN KAZANIR
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
CÜMLE TÜRLERİ.
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
Etik Günü 25 Mayıs tarihi bütün dünyada etik günü olarak kutlanmaktadır. Bizim kültürümüze kavram ve çerçeve olarak farklı olan bu terim son yıllarda ülkemizde.
Anlamlarına Göre Tümceler
GENÇLERDE UYUM.
Simetri Hikmet Sırma.
MADDE VE YAPISI SORU BANKASI
FATMA YILDIZ REHBER ÖĞRETMEN
LOGO
Arkadaşlarımla çiçekleri gezmeye gittik ama birbirimizi kaybettik.
SENİNLE GURUR DUYUYORUM
SOSYAL BİLGİLER Örnek Ders Anlatımı Farklı Konulardan
3 sayısı,2 sayısından…….fazladır.
sayısı 2 sayısından 2 fazladır..
Sunum transkripti:

TAKDİR ETMEK Kazanım: Başkalarının başarılarını ve olumlu davranışlarını takdir eder. 10. Sınıf 42 nolu kazanım etkinliği

Takdir ediyor muyuz? Çevremizdeki insanların başarıları ve olumlu davranışları karşısında beğenimizi nasıl ifade ediyorsunuz? (Cevapları tahtaya yazabiliriz)  Eline sağlık  Çok güzel olmuş  Harika  Nefis  Çok hoşuma gitti  Aferin  Çok beğendim vb.

Takdir ettiğimizi hangi cümlelerle ifade ediyoruz? Arkadaşlarınızın başarılarını ve olumlu davranışlarını düşünelim... Arkadaşlarınızın başarılarını ve olumlu davranışlarını takdir cümleleri ile arkadaşlarına ifade etseniz ne söylerdiniz? Örnek takdir cümleleri verilebilir:  ”Açık sözlülüğünü beğeniyorum.”  ”Sınıfa girince, neşeli olarak günaydın demen hoşuma gidiyor.”  ”Çok iyi not tutuyorsun.”  ”Seninle konuşmak beni rahatlatıyor, çok iyi bir dinleyicisin” vb.

Takdir etmek? Ama nasıl? Aşağıdaki soruları birlikte cevaplayalım…  Arkadaşlarınızdan duyduğunuz takdir ifadeleri nelerdi? Ne hissettiniz?  Siz başkalarını takdir ederken neler hissediyorsunuz?  Günlük hayatınızda çevrenizdeki insanlar tarafından takdir gördüğünüzde neler hissediyorsunuz?  İnsanlar genelde hangi durumlarda birbirini takdir eder?  Takdir edilmek kişilerin davranışlarını nasıl etkiler?

Takdir etmek ve edilmek… Bir gencin, çevresindekiler tarafından takdir edilmesi olumlu benlik algısı geliştirmesi için çok önemlidir. Başkalarının olumlu özelliklerini görebilmek ve takdir edebilmek de sağlıklı insan ilişkileri için takdir edilmek kadar önemlidir. *MEB, c. (2002)’den uyarlanmıştır.