MERHABA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Advertisements

İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
LİDERLİK.
MERHABA.
MERHABA.
Sınıf İçi Etkileşim ve İletişim
İLETİŞİM.
İLETİŞİM MODELLERİ.
Öğrencilerle Etkili İletişim Kurma Becerisi
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
REHBERLİK.
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
ANNE BABA TUTUMLARI.
MERHABA.
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
Öğretim Durumlarını Planlama
MERHABA.
MERHABA.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
MERHABA.
Sözlükte "iletişim" ne demek?
İLETİŞİM ENGELLERİ.
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR.
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
Aile İçi İletişim.
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM
Sosyal Bilgiler İletişim
ÇOCUKLARINIZ DİYOR Kİ;
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
Kişisel Rehberlik.
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
SINIF YÖNETİMİ.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
Dr. Tuncay Ergene Eğitim Fakültesi Hacettepe Üniversitesi
ILETISIM BECERILERININ GELISIMI Banu Hueck. ÖGRETMEN-ÖGRENCI ILISKISI Ögretme bir kisi tarafindan gerceklestirilirken ögrenme bir baskasinda olusur Bu.
GÜVENLİ OKULLAR. GÜVENLİ OKUL KRİTERLERİ Olumlu ilişkiler kurulmasını sağlar. Çocukların duygularını özgürce ifade edebilecekleri olanaklar yaratır. Çocuk.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
2018 – 2019 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

MERHABA

SINIF YÖNETİMİ SINIF İÇİ İLETİŞİM ve ETKİLEŞİM

İLETİŞİM İLETİ ALICI KAYNAK KANAL DÖNÜT BİLGİ, DUYGU, HAREKET, SES, RESİM, YAZI ALICI ÖĞRENCİ KAYNAK ÖĞRETMEN, ARAÇ KANAL EĞİTİM DURUMLARI, ORTAM, YÖNTEM, TEKNİK YORUMLAMA ÇEVİRME-ÖTELEME), NEDENİNİ AÇIKLAR, TARTIŞIR, BİLDİKLERİNİ YORUMLAR, GENELLEMELER YAPAR. DÖNÜT 3

SINIF İÇİ ETKİLEŞİM ve İLETİŞİM ETKİLEŞİMDİR: DEĞİŞTİRME AMACI VARDIR. SADECE SÖZEL DEĞİLDİR: BEDEN DURUŞU JEST ve MİMİKLER DOKUNMA GÖZ TEMASI ÜRÜN SESSİZLİK/TEPKİSİZLİK ETKİN DİNLEME İLETİŞİMİN SÖZDEN DAHA ETKİLİ UNSURLARIDIR.

SINIF İÇİ ETKİLEŞİM ve İLETİŞİM ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ: DIŞ GÖRÜNÜM KENDİNE GÜVEN HOŞGÖRÜLÜ OLMA SEVECEN ve ANLAYIŞLI OLMA ESPRİLİ OLMA SEN DİLİ-BEN DİLİ

SINIF İÇİ ETKİLEŞİM ve İLETİŞİM ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ: ÖĞRENCİYİ KATEGORİZE ETMEZ. TANIMLAMAYA ÇALIŞMAZ.

SINIF İÇİ ETKİLEŞİM ve İLETİŞİM ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ: ÖĞRENCİYİ KATEGORİZE ETMEZ. TANIMLAMAYA ÇALIŞMAZ. KATEGORİZE EDERSE; BAŞARISIZ ÖĞRENCİLERİN: YAN YANA OTURMASINA İZİN VERİR. DAHA AZ GÖZ TEMASI KURAR ve GÜLÜMSER. DAHA AZ SÖZ VERİR. DAHA KISA SÜREDE SÖZÜNÜ KESER. DAHA AZ İPUCU VERİR. YANLIŞLARI DAHA ÇOK ELEŞTİRİR. YANLIŞ DÜZELTMEDE DAHA AZ SÜRE VERİR. DAHA AZ ÖDÜLLENDİRİR. YARATICI ve OLUMLU FARKLILIKLARI GÖRMEZ.

SINIF İÇİ ETKİLEŞİM ve İLETİŞİM ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ: ÖĞRENCİYİ KATEGORİZE ETMEZ. TANIMLAMAYA ÇALIŞMAZ. KATEGORİZE ETMEZSE; ÖĞRENCİLERLE: İLGİLENMEKTEN ZEVK ALIR. SICAK ve ARKADAŞÇA YAKLAŞIR. KENDİ İSTEKLERİNİ ve İHTİYAÇLARINI SINIFA ANLATIR, AÇIKLAR. ÖĞRENCİYİ KABUL EDER, ANLAMAYA ÇALIŞIR. ÖĞRENCİLERE KENDİLERİNİN ANLAŞILDIĞINI, KORUNDUĞUNU ve OLUMLU ÖZELLİKLERİNİN DESTEKLENDİĞİNİ HİSSETTİRİR.

SINIF İÇİ ETKİLEŞİM ve İLETİŞİM (KATEGORİZE ETMEK) KENDİNİ DOĞRULAYAN KEHANETLERDE BULUNMAK

SINIF İÇİ ETKİLEŞİM ve İLETİŞİM

SINIF İÇİ ETKİLEŞİM ve İLETİŞİM İLETİŞİM ENGELLERİ: EMİR VERMEK, YÖNLENDİRMEK UYARMAK, GÖZDAĞI VERMEK YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK, SUÇLAMAK AD TAKMAK, ALAY ETMEK YORUMLAMAK, ANALİZ ETMEK, TANI KOYMAK

SINIF İÇİ ETKİLEŞİM ve İLETİŞİM PROBLEM KARŞISINDA DURUŞUMUZ/İLETİŞİM ENGELLERİ: SORUNDAN YANA OLMAK PROBLEMİ ABARTIR BİR DEFADA ÇOK PROBLEM SUNAR GENELLEMELER YAPAR KİŞİLERİ TARTIŞIR SESSİZ ÇOĞUNLUĞU KAYBEDER DİNLEMEZ İLETİŞİM ENGELLERİNİ KULLANIR SEÇENEK SUNMAZ GEÇMİŞE DÖNÜKTÜR

SINIF İÇİ ETKİLEŞİM ve İLETİŞİM PROBLEM KARŞISINDA DURUŞUMUZ/İLETİŞİM KOLAYLIKLARI: ÇÖZÜMDEN YANA OLMAK GELECEĞE DÖNÜKTÜR SİZ NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ OLAYLARI, SİSTEMİ TARTIŞIR ÇÖZÜM ARAR SEÇENEKLER ÜRETİR OLUMLU YÖNLENDİRME YAPAR BİREYSEL KONULARI TEK TEK GÖRÜŞÜR

ÇATIŞMAYI ve UZLAŞMAYI BİLİR. ZİNCİRİN SAĞLAMLIĞI, EN ZAYIF HALKASININ SINIF İÇİ ETKİLEŞİM ve İLETİŞİM YETERLİ Mİ? PROBLEMİN BAŞKA KİŞİLERDEN YARDIM ALINARAK ÇÖZÜLMESİ, ÇATIŞANLARI ETKİSİZ ve YÖNETİLEN KİŞİLER HALİNE GETİREREK AŞAĞILAR; ÇATIŞMAYI KAPALI ALANDA DEVAM ETTİRİR. ÇATIŞMALARI, BİRŞEYLERİ PAYLAŞABİLDİĞİMİZ İNSANLARLA YAŞARIZ. ÇAĞDAŞ İNSAN, ÇATIŞMAYI ve UZLAŞMAYI BİLİR. ZİNCİRİN SAĞLAMLIĞI, EN ZAYIF HALKASININ GÜCÜ KADARDIR. SADECE BİRBİRİNİ ÖNEMSEMEYEN GELİŞMEYE KAPALI İLİŞKİLER PROBLEM ÜRETMEZ

SINIF YÖNETİMİNDE ÖĞRETMEN SINIF İÇİ ETKİLEŞİM ve İLETİŞİM SINIF YÖNETİMİNDE ÖĞRETMEN AŞAĞILAMAZ, RENCİDE ETMEZ, YARGILAMAZ, AD TAKMAZ, ALAY ETMEZ, YOK SAYMAZ, KÜÇÜK GÖRMEZ, AYRIM YAPMAZ, ÖĞÜT VERMEZ, ÖNYARGILI OLMAZ, KÜÇÜK DÜŞÜRMEZ, TEHDİT ETMEZ, AHKAM KESMEZ, KİŞİSEL TANILAMA ve GENELLEME YAPMAZ

SINIF YÖNETİMİNDE ÖĞRETMEN SINIF İÇİ ETKİLEŞİM ve İLETİŞİM SINIF YÖNETİMİNDE ÖĞRETMEN *ÖRNEK DAVRANIŞLARI İLE MODEL OLUR. *SINIFIN FİZİKSEL YAPISINI ETKİLİ İLETİŞİM İÇİN DÜZENLER. *SINIFTA ETKİLİ İLETİŞİM ORTAMI OLUŞTURUR. *DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME ÇALIŞMASINI PROGRAM ve PLANLARI İLE YÖNETİR. *ÖĞRETİM ZAMANINI VERİMLİ BİR ŞEKİLDE KULLANIR. *DEMOKRATİK BİR SINIF ORTAMI OLUŞTURUR. *BEKLENTİLERİNİ AÇIK ve ANLAŞILIR ŞEKİLDE İFADE EDER. *ÖĞRENCİLERİ ÖĞRENMEYE GÜDÜLER. *ÖĞRENCİLERİN KENDİLERİNİ ÖZGÜRCE İFADE ETTİĞİ BİR DURUM OLUŞTURUR. *ANLAŞILIR AÇIKLAMALAR YAPAR, YÖNERGELER VERİR. *EKSİK veya YANLIŞ CEVAPLARDA İPUÇLARI VEREREK DOĞRUYA YÖNLENDİRİR. *BEDEN DİLİNİ ETKİLİ KULLANIR, SÖZEL DİLİYLE DESTEKLER. *SES TONUNU KONUYA GÖRE ŞEKİLLENDİRİR. *İLKELİ ve KARARLI DAVRANARAK SINIF LİDERİ OLUR. *ÖĞRETİMİ KESİNTİYE UĞRATAN veya ENGELLEYEN DAVRANIŞLARA ÖNLEM ALIR. *CEZADAN ÇOK ÖDÜL KULLANIR, YAPICIDIR, OLUMLU YÖNLENDİRME YAPAR. *ÖĞRENCİLER ARASINDA AYRIM YAPMAZ, SEVGİ-SAYGI İLİŞKİSİNİ DESTEKLER. *EMPATİK DÜŞÜNÜR, UZUN DEĞİL-KISA GÖZ BAĞLANTISI İLE İLETİ VERİR.

SINIF YÖNETİMİ SINIFTA FİZİKSEL DÜZEN

SINIF YÖNETİMİNDE FİZİKSEL DÜZEN SINIFTA FİZİKSEL DÜZENLEMENİN AMACI: İÇERİĞİN GEREKTİRDİĞİ; EN ÜST DÜZEY İLETİŞİMİ SAĞLAMAK ÖĞRETME-ÖĞRETME ETKİNLİKLERİNE KATILMAYI KOLAYLAŞTIRMAK

SINIF YÖNETİMİNDE FİZİKSEL DÜZEN U DÜZENİ? *ÖĞRENCİ-ÖĞRENCİ, ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ YOĞUNDUR. *ÖĞRENCİLER ÖĞRETİME YOĞUN BİÇİMDE KATILIR. *ORTA ALAN GÖSTERİ ve ETKİNLİĞE UYGUNDUR. *HER TÜRLÜ MATERYAL KULLANILABİLİR. DAİRE DÜZENİ? *ÖĞRENCİ-ÖĞRENCİ, ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ YOĞUNDUR. *KATILANLARIN HEPSİ YÜZ YÜZE İLETİŞİM İÇİNDEDİR . *TARTIŞMA, BEYİN FIRTINASI GİBİ ÇALIŞMALAR İÇİN UYGUNDUR. KÜME DÜZENİ? *ÖĞRENCİ-ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ YOĞUNDUR. *ÖĞRENCİLER ÖĞRETİME YOĞUN BİÇİMDE KATILIR. *İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME İÇİN EN UYGUN DURUMDUR. EKİP RUHU YAKALANABİLİR. *PAYLAŞIM, DAYANIŞMA ve SORUMLULUK ALMAYI DESTEKLER.

SINIF YÖNETİMİNDE FİZİKSEL DÜZEN KONFERANS MASASI DÜZENİ? *ÖĞRENCİ-ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ YOĞUNDUR. *ÖĞRENCİLER ÖĞRETİME YOĞUN BİÇİMDE KATILIR. *RESMİ BİR İLETİŞİM YAPISI OLUŞUR. GRUPLARIN GRUPLANMASI DÜZENİ? *ÖĞRENCİ-ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ YOĞUNDUR. *İKİNCİ SIRADAKİ ÖĞRENCİLER MASAYA YAKIN GRUBUN ÇALIŞMALARINI AKTİF OLARAK İZLEYEBİLİR. *ROL YAPMA, MÜNAZARA GRUP ÇALIŞMALARININ İZLENMESİ GİBİ ETKİNLİKLERDE KULLANILIR. İSTASYON DÜZENİ? *ÖĞRENCİ-ARAÇ-ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ YOĞUNDUR. *BİREYSEL ve GRUP ÇALIŞMALARINA UYGUNDUR. *LABORATUVAR ÇALIŞMALARINDA ETKİN KULLANILIR. *YAPARAK-YAŞAYARAK ÖĞRENME FIRSATI VERİR. SIRALI DÜZEN? *KLASİK SINIF DÜZENİDİR. *DAHA ÇOK ÖĞRENCİ-ÖĞRETMEN İLETİŞİMİ OLUR. *KONU ve ÖĞRETMEN MERKEZLİ ÇALIŞMALARA UYGUNDUR. *ÖĞRENCİ-ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ EN ALT DÜZEYDEDİR.

DOSTÇA KALIN