MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HAZIRLAYAN : FATİME ÖNEL
Advertisements

Televizyon ve okul başarısı
TELEVİZYON VE BİLGİSAYAR
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
BAŞARININ ANAHTARI
OTİZM (AUTISM).
GERÇEK ÖZÜR BEDENDE DEGİL DÜŞÜNCE VE ANLAYIŞTADIR.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
MESLEK TANITIMLARI.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
8/B SINIFI VELİ TOPLANTISI
DİL VE KONUŞMA ENGELLİLER
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
Konuşma Engelinin Türleri
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
YAŞLI HASTA İLE İLETİŞİM
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
1. Din ve Ahlak Hakkında Neler Biliyorum ve Besmele
ÇOCUK HASTA İLE İLETİŞİM ADÖLESAN HASTA İLE İLETİŞİM
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Gerekli Zamanı Ayırın Gerekli Zamanı Ayırın Kullanacağınız Materyalleri Edinin Kullanacağınız Materyalleri.
SURRAM.
AİLE ÇOCUK VE TELEVİZYON
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
ÇOCUKLARDA DİL VE KONUŞMA PROBLEMLERİ
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
TV VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
TELEVİZYON BAĞIMLILIĞI
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
Mola, çocuk bakımından her türlü etkinliğin kısa bir süreliğine durdurulmasıdır.
1,2,3,4-A SINIFI VELİ Toplantısına HOŞGELDİNİZ..
Yazdırma: Yazıcınız bizim yazıcılarımız gibi yazdırmayabilir; bu nedenle birkaç deneme baskısı yaptığınızdan emin olun. Hizalama yeterince doğru olmuyorsa,
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
HİKÂYE ANLATMA TEKNİKLERİ
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Diksiyon nedir? Konuşmada, kelimenin seçilmesi, imlasına ve veznine göre söylenmesi ve ifadenin rahatlıkla anlatılması. Fesahat, belagat, telaffuz ve natıka kelimeleri.
OTİZM.
Sözcük ( Kelime ) Tek başına anlamı olan ve cümle kurmaya yarayan sözlere , sözcük ( kelime ) denir.
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
Otizmin belirtileri, değerlendirilmesi ve tanılama
Adım Adım Başarıya.... Çalıştığınız masada başka bir işle uğraşmayın Evde kendinize bir köşe, mümkünse bir oda hazırlayın. Ders çalışırken kesinlikle.
BAĞIMLILIK TÜRLERİ 1-TEKNOLOJİ 2-TÜTÜN 3-MADDE 4-ALKOL 5-KUMAR
DİL GELİŞİMİ.
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU
TELEVİZYONUN İNSAN HAYATINDAKİ YERİ, ÖNEMİ VE ETKİLERİ
SUNUM / SUNUŞ.
OKULÖNCESİ DÖNEMDE TV VE BİLGİSAYAR KULLANIMI
ÇOCUĞUM NASIL ÖĞRENİYOR?. “Geleceğin Cahili,okumayan kişi olmayacaktır. Nasıl öğreneceğini bilmeyen kişi olacaktır. Alvin Toffler.
TV. – BİLGİSAYAR – İNTERNET – TELEFON. DOĞRU KULLANIMI
ÇOCUK ve TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I

DİL VE İLETİŞİM BOZUKLUKLARI Sağlık Bilimleri Fakültesi
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ 2013-2014 GECİKMİŞ KONUŞMA MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ 2013-2014

GECİKMİŞ KONUŞMA çocuğun konuşmasının kendi yaşından beklenenden çok geride olması  veya çok yavaş gelişme göstermesidir. 2 yaşında bir bebek ortalama olarak 50 kelime kullanır ve kısa cümleler yapar. Eğer çocuk  3-4  yaşında bu duruma gelmemişse konuşma sorunu vardır.

GECİKMİŞ KONUŞMANIN BELİRTİLERİ: konuşma kısıtlıdır. Yaşıtlarından çok az kelime bilirler. Cümle kurmada güçlükleri vardır, isteklerini sözcüklerle anlatma yerine jest, mimik veya başka bir işaretler kullanarak anlatırlar. sesleri çok çabuk çıkarırlar.

GECİKMİŞ KONUŞMANIN BELİRTİLERİ: Başkalarının konuşmalarına ilgisizdirler. Daha çabuk ağlama, bağırma, oyuncak atma, fırlatma, kırma, yıkma, dağıtma gibi hırçın hareketler gösterebilirler. Bazıları insanlardan ayrı kalmak, bir köşeye çekilmek ve kendi başlarına oynamak isterler.

GECİKMİŞ KONUŞMANIN NEDENLERİ FİZİKSEL ETKENLER (İŞİTME GÜÇLÜĞÜ İLE Çene, dudak,dil,damak PROBLEMLERİ) SOSYAL ETKENLER (AİLE,OKUL VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI)

GECİKMİŞ KONUŞMA VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI Çocuklar ortalama olarak günde 3-4 saat TV izlemektedir. Çocuklar yılda, 900 saati okulda, 1500 saati ise TV karşısında geçirmektedir. 5 çocuktan birinin odasında TV bulunmaktaDIR.

0-3 yaş döneminde TV’nin karşısında pasif olarak ZAMAN geçiren ÇOCUKLARDA; konuşmaya başlamada, jest ve mimiklerin gelişmesinde gecikmeler ve yetersizlikler görülecektir. kendi halinde olmaktan rahatsızlık duymama, seslenince bakmama, göz kontağı kuramama, yaşıtlarına karşı ilgisizlik, kendi etrafında dönme, sallanma, canlı varlıklardan çok cansız varlıklara karşı ilgi duyma, cümle kurmak yerine daha basit kelimeler ile kendini ifade etme gibi sıkıntılar

3-6 yaş grubuna olan etkiler Bu süreçte argo kelimeler çocukların dikkatini çekmektedir. Okul öncesi dönemde çocukların her şeyi gerçekmiş gibi algılayabilirler ve o davranışları yapmaya çalışırlar. Çocukların televizyonda gördükleri şiddet sahnelerinden etkilenirler.

Ne Yapmalı? Öncelikle televizyonu ne sıklıkla izlediğinizi belirleyin. Televizyonu sürekli açık tutmayın. Yemek yediğiniz odada televizyon varsa kapalı tutmaya çalışın. Televizyonu çocuğunuz huysuzlandığında ya da ağladığında susturmak amacıyla kullanmayın. Kendinize zaman ayırabilmek için televizyonu yardımcı olarak görmeyin. Çocuğunuzun televizyon izleme süresini siz belirleyin (bu süre okul öncesi dönemde günde 1 saati geçmemeli) ve bu konuda taviz vermeyin.

Çocuğunuzun öğrenme sürecine yardımcı olması için kitaplardan destek alın. İzlediği programları birlikte seçin ve mümkün olduğunca beraber izlemeye gayret gösterin. İzlediği programlarda gerçek olan ve olmayan arasındaki farkı açıklayın. Şiddet içeren çizgi filmleri ve büyüklere hitap eden dizileri izlemesine asla izin vermeyin. Ailece birlikte oynayabileceğiniz oyunlar bulmaya çalışın. Günlük işlerinize çocuğunuzu da dahil etmeye gayret gösterin. Örneğin siz yemek yaparken çocuğunuz sizin resminizi yapabilir. Böylece sürekli televizyon izleme fikrini kafasından uzaklaştırabilirsiniz.

KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.