İNTERNETTE YENİ BİR İŞ MODELİ OLARAK GRUP ALIŞVERİŞ SİTELERİ VE TÜRKİYE’DEKİ DURUMU Kemal Şahin Mimar Sinan Üniversitesi
Herşey… Amazon’da bir kitabın satılması ile başladı!
Önce sayılar… Türkiye’deki e-ticaret hacmi 2010 yılında bir önceki seneye göre %48 büyüme göstererek, 15,2 milyar TL’ye ulaştı 2011’in ilk üç ayında işlem adeti 28 milyon geçen seneye göre %40 artış
Önce sayılar… Hız(%54.1), uygun fiyat(%36) ve esneklik internet’ten alışverişin temel nedenleri Internet’ten satış yapmanın en büyük zorluğu operasyonel konular (%16) Teslimat, stok, tedarikçi
Peki Hangi E-ticaret Modeli Dikey e-ticaret Yatay e-ticaret
Dikey E-ticaret Modeli Giriş Bariyeri Pazar Analizi Tedarikçiler İş Yönetimi Müşteri İlişkileri Pazarlama Rakipler!
Dikey’den Grup’a Geçiş Oyun Teorisindeki Güven Sözleşmesi Grup Alışveriş %50’ye varan indirimYüksek satış oranı Kısıtlı zaman dilimiBilinirliği arttırma Yüksek Müşteri Oranı Müşteriler içinİşletmeler için Sınırlı sayıda Satışlardan komisyon Pazarlama aktiviteleri Platform kullanım ücreti Girişimciler için
Türkiye’deki Durum Şu an da 70’den fazla oyuncu var! Groupon Faktörü Pazarda ilk olma! Niş alan yaratma Groupon Faktörü Pazarda ilk olma! Niş alan yaratma
Türkiye’deki Durum 3 büyükler
Türkiye’deki Durum 3 büyükler
Pazarı Bekleyen Riskler Türk Faktörü – Her Türk kendi fırsatını yaratır! Fırsat yaratan işletmelerin sorumlulukları Fırsatın kalitesi ve içeriği Fırsatları sunan sitelerin sorumlulukları – müşteri memnuniyeti Operasyonu güçlendirmek Kitleyi sadık müşteriye çevirmek Büyük ölçekli fırsatlar
Sonuç Oyun alanı hiç de kolay değil! dikeyden yataya geçiş Niş alanlara çekilme Hedef kitleyi doğru tanımlama ve yakın durma Doğru ihtiyaç analizi
Teşekkürler! Kemal Şahin Resimler için ve google arama motoruna teşekkürler Ya Sorular?