İNTERNETTE YENİ BİR İŞ MODELİ OLARAK GRUP ALIŞVERİŞ SİTELERİ VE TÜRKİYE’DEKİ DURUMU Kemal Şahin Mimar Sinan Üniversitesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-Ticaret Nedir? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret.
Advertisements

Merhaba… akıllı çözümler üretir.. Akıllı Ticaret B2B Ürün Sunumu.
Performans, etkinlik, erişim ve fiyat önemli ise...
Kurumlarda Teknolojiyle Bir Adım Sonra OYUNUN TARAFLARI KİMLER ? 13 Eylül 2012 Doğan Aral Bilgi ve İletişim Teknolojileri Md.
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
Strateji Tasarımı İlker acar.
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
KOSGEB DESTEK ve HİZMETLERİ
CHICAGO POS for TURKISH HOME TEXTILE TÜRK EV TEKSTİLİ SEKTÖRÜ İÇİN ŞİKAGO SATIŞ NOKTASI 444 CENTER Inc.
YENİ MOBİL YAZICILAR. Mobil Yaşam Gittikçe Büyüyor • çeyrekte toplam akıllı telefon kullanımı 1 milyar cihaza ulaştı. • 2015 yılında bu rakamın.
Gökhan AY Süreç Geliştirme Yöneticisi.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
C R M.
Küresel Büyüme Oranları (%)
E-TİCARET VE GÜVENLİĞİ. E TİCARET NEDİR? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
KalDer - Üye Memnuniyeti Araştırması TMME Araştırma, KalDer’in 2005 yılından bu yana KA Araştırma tarafından yürütülen TMME modelinin KalDer müşterileri.
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
Bankacılık ‘ta Yeni CRM Yaklaşımları M
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Yandex Reklamları.
KOSGEB DESTEKLERİ
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
Kıvılcım Kurumsal Danışmanlık ve Proje Tasarım Merkezi
İşletme & Tarım Bankacılığı Gökhan ERTÜRK İşletme ve Tarım Bankacılığı Grubu - Genel Müdür Yardımcısı 4 Mayıs İstanbul.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
HAFTA I.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
İKTİSAT Girişimcilik - Girişimciliğe Giriş -.
Küresel Kriz Sonrası Türkiye’de Finansal Sistem “Bankacılık Sektörü” Ekrem Keskin Mayıs 2010.
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Yeni Pazarlama Teknikleri
Kavramlar, Dünyada ve Türkiye’deki Uygulamaları
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
E-Ticaret Yrd.Doç.Dr.Emin BORANDAĞ
Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
İşletmeye Giriş Konu 2: İşletme Kurulması ve Türleri
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
T.C. KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEK OKULU SATI Ş I ARTIRMANIN YOLLARI İ LKNUR ÖZDEM İ R.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Yrd. DOÇ. DR. LEVENT VURGUN
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
İ ÇERIK Değer Zinciri ve E-Ticaret Amazon.com Wireless ve Ses Tabanlı E-Ticaret E-Ticaretin Avantaj ve Dezavantajları E-Ticaret İş.
Hedeflerinize Bizimle Ulaşın...!
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
İş Planı.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PROJE PLAN VE YÖNETİMİ ELİF ŞEKER SEHER EBRU DENİZER
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

İNTERNETTE YENİ BİR İŞ MODELİ OLARAK GRUP ALIŞVERİŞ SİTELERİ VE TÜRKİYE’DEKİ DURUMU Kemal Şahin Mimar Sinan Üniversitesi

Herşey… Amazon’da bir kitabın satılması ile başladı!

Önce sayılar… Türkiye’deki e-ticaret hacmi 2010 yılında bir önceki seneye göre %48 büyüme göstererek, 15,2 milyar TL’ye ulaştı 2011’in ilk üç ayında işlem adeti 28 milyon geçen seneye göre %40 artış

Önce sayılar… Hız(%54.1), uygun fiyat(%36) ve esneklik internet’ten alışverişin temel nedenleri Internet’ten satış yapmanın en büyük zorluğu operasyonel konular (%16) Teslimat, stok, tedarikçi

Peki Hangi E-ticaret Modeli Dikey e-ticaret Yatay e-ticaret

Dikey E-ticaret Modeli Giriş Bariyeri Pazar Analizi Tedarikçiler İş Yönetimi Müşteri İlişkileri Pazarlama Rakipler!

Dikey’den Grup’a Geçiş Oyun Teorisindeki Güven Sözleşmesi Grup Alışveriş %50’ye varan indirimYüksek satış oranı Kısıtlı zaman dilimiBilinirliği arttırma Yüksek Müşteri Oranı Müşteriler içinİşletmeler için Sınırlı sayıda Satışlardan komisyon Pazarlama aktiviteleri Platform kullanım ücreti Girişimciler için

Türkiye’deki Durum Şu an da 70’den fazla oyuncu var! Groupon Faktörü Pazarda ilk olma! Niş alan yaratma Groupon Faktörü Pazarda ilk olma! Niş alan yaratma

Türkiye’deki Durum 3 büyükler

Türkiye’deki Durum 3 büyükler

Pazarı Bekleyen Riskler Türk Faktörü – Her Türk kendi fırsatını yaratır! Fırsat yaratan işletmelerin sorumlulukları Fırsatın kalitesi ve içeriği Fırsatları sunan sitelerin sorumlulukları – müşteri memnuniyeti Operasyonu güçlendirmek Kitleyi sadık müşteriye çevirmek Büyük ölçekli fırsatlar

Sonuç Oyun alanı hiç de kolay değil! dikeyden yataya geçiş Niş alanlara çekilme Hedef kitleyi doğru tanımlama ve yakın durma Doğru ihtiyaç analizi

Teşekkürler! Kemal Şahin Resimler için ve google arama motoruna teşekkürler Ya Sorular?