Müşteriler Muhasebesi SAP Best Practices
Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Bu senaryo, müşterilere ilişkin muhasebe verilerinin Müşteriler Muhasebesine kaydedilmesiyle ilgilidir. Faydalar Müşteriler Muhasebesi satış yönetiminin de bir parçasıdır. Müşteriler Muhasebesindeki tüm kayıtlar ayrıca doğrudan Defteri Kebir'de de kaydedilir. Ödeme programı doğrudan borçlandırmayı ve peşinatları otomatik olarak yürütebilir. Anahtar Süreç Adımları Peşinat talebini kaydedin Peşinatı manüel olarak kaydedin Müşteri faturasını kaydedin Fatura referansı içeren bir alacak dekontu kaydedin Manüel peşinat mahsuplaştırması Ödeme programı kullanarak ödemeleri kaydetme Manüel ödeme kaydetme Müşteri hesaplarındaki açık kalemleri otomatik denkleştirme
Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Müşteri hesaplarındaki açık kalemleri manüel denkleştirme Manüel hesap özeti işleme Hesap özetini yeniden işleme İhtar Bakiye faizini hesaplama Arızi kayıtlar Kredi limiti belirleme Kredi kontrol raporlaması
Gerekli SAP Uygulamaları ve Şirket Rolleri Enhancement package 5 for SAP ERP 6.0 Şirket Rolleri Müşteri hesaplarındaki açık kalemleri otomatik denkleştirme Müşteri hesaplarındaki açık kalemleri manüel denkleştirme Manüel hesap özeti işleme Hesap özetini yeniden işleme İhtar Bakiye faizini hesaplama Arızi kayıtlar Kredi limiti belirleme Kredi kontrol raporlaması.
Ayrıntılı Süreç Tanımı Müşteriler Muhasebesi Verileri Müşteriler Muhasebesine kaydettiğinizde, sistem bir belge yaratır ve girilen verileri defteri kebire aktarır. Daha sonra ana hesaplar (Kâr ve Zarar) ve müşteri hesapları, müşteri ödeme aktiviteleriyle ilgili işleme (alacaklar, peşinat, alacak dekontu vb.) göre güncellenir. Tüm ticari işlemler hesap araçlarına kaydedilir, bu araçlar tarafından yönetilir ve bu müşteri için ana veri kayıtları yaratılır. Çok yüksek ana veri hacminin oluşmasını önlemek için bir defalık müşteriler kullanılır.
Müşteriler Muhasebesi İş Akışı Diyagramı Müşteriler Muhasebesi Olay Ana Veriler Peşinat Belge Girişi Denkleştirme İhtar Raporlama Müşteriler Muhasebesi Müşteri Muhasebe Belgesini Görüntüleme Proses Kararı Proses Kararı Proses Kararı Proses Kararı İhtar Müşteri Münferit Kalemlerini Görüntüleme ve Değiştirme Müşteri Faturalarını Kaydedin Peşinat Talebini Kaydetme Otomatik Denkleştirme Müşteri Ana Verileri Yaratma Arızi Kayıtlar Müşteri Bakiyelerini Görüntüleme Manüel Denkleştirme Faiz Hesaplama Programını Başlatma Arızi Hesap Yaratma Peşinatı Manüel Olarak Kaydetme Faturaya Referans ile Alacak Dekontu Kaydetme Manüel Hesap Özeti İşlemesi Kredi Limiti Belirleme Manüel Peşinat Mahsuplaştırması Proses Kararı Hesap Özetinin Yeniden İşlenmesi Kredi Kontrol Raporlaması Ödeme Programı Kullanarak Ödemeleri Kaydetme Manüel Ödeme Kullanarak Ödemeleri Kaydetme
Anahtar Sembol Tanım Kullanım Açıklamaları Sembol Tanım Bant: Accounts Payable Clerk veya Sales Representative gibi bir kullanıcı rolünü tanımlar. Bu bant aynı zamanda belirli bir rolden çok, bir organizasyon birimi veya grubunu da tanımlayabilir. Bu tablodaki diğer iş akışı sembolleri bu satırlara dahildir. Senaryodaki tüm rolleri kapsamaya yetecek sayıda satırınız vardır. Rol bandı söz konusu rol için yaygın görevleri içerir. Harici Olaylar: Senaryoyu başlatan, sonlandıran veya senaryodaki olayların gidişatını etkileyen olayları içerir. Akış çizgisi (kesiksiz):: Çizgi, adımların normal sırasını ve senaryodaki akış yönünü gösterir. Akış çizgisi (kesikli): Çizgi, senaryodaki sık kullanılmayan veya şartlı görevlere akışı gösterir. Çizgi ayrıca iş akışına dahil belgelere de gidebilir. Bir senaryo prosesindeki veya adım olmayan bir olaydaki iki görevi birbirine bağlar İş Bağlantısı / Olayı: Senaryoya girilmesine veya senaryodan çıkılmasına yol açan veya senaryo sırasında gerçekleşen harici bir Prosese giden bir işlemi tanımlar Belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez Birim Proses: Senaryonun adım adım kapsadığı bir görevi gösterir Belgedeki bir görev adımına karşılık gelir Proses Referansı: Senaryo başka bir senaryonun tamamına referans veriyorsa, senaryo numarasını ve adını buraya girin. Alt Proses Referansı: Senaryo kısmen başka bir senaryoya referans veriyorsa, senaryo numarasını, adını ve bu senaryodaki adım numaralarını buraya girin Proses Kararı: Son kullanıcı tarafından yapılacak bir seçimi gösteren, bir karar / dallanma noktasını belirtir. Çizgiler, karonun değişik bölümlerinden çıkan farklı seçenekleri temsil eder. Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; adımın yürütülmesinden sonra yapılacak bir seçimi yansıtır Sembol Tanım Kullanım Açıklamaları Sonraki Diyagrama / Son Diyagramdan: Diyagramın sonraki / önceki sayfasına yönlendirir Akış diyagramı sonraki / önceki sayfada devam eder Yazılı Kopya / Belge: Basılı bir belge, rapor veya formu gösterir Belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bir görev adımı tarafından oluşturulan bir belgeyi yansıtmak için kullanılır; bu şekil, çıkan hiçbir akış çizgisini içermez Mali Gerçekleşmeler: Bir mali kayıt belgesini gösterir Bütçe Planlama: Bir bütçe planlama belgesini gösterir Manüel Proses: Manüel olarak yapılan bir görevi kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; depoda bir kamyonun boşaltılması gibi manüel olarak gerçekleştirilen ve iş akışını etkileyen bir görevi yansıtmak için kullanılır. Var Olan Versiyon / Veriler: Bu blok, harici bir prosesten beslenen verileri kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bu şekil harici bir kaynaktan gelen verileri yansıtır; bu adım gelen herhangi bir akış çizgisini içermez Sistem Başarılı / Başarısız Kararı: Bu blok, yazılım tarafından alınan otomatik bir kararı kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bir adımın yürütülmesinden sonra sistem tarafından alınan otomatik bir kararı yansıtmak için kullanılır. Diyagram Bağlantısı <İşlev> SAP Harici Yazılı Kopya / Belge Mali Gerçekleşmeler İş Bağlantısı / Olayı Bütçe Planlama Birim Proses Manüel Proses Proses Referansı Mevcut Versiyon / Veriler Alt Proses Referansı Proses Kararı Sistem Başarılı / Başarısız Kararı