Geometrik Cisimler.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PERSPEKTİF Yukarıya doğru uzanan kenarlar YÜKSEKLİK kenarlarıdır.
Advertisements

DOĞRU VE DÜZLEM.
GEOMETRiNiN TEMEL KAVRAMLARI
PERSPEKTİF PERSPEKTİF (İZDÜŞÜM) :Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek şekilde.
DOĞRUNUN YOLCULUĞU.
ERÜNAL SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
Geometrik Şekiller.
YENİ MATEMATİK Cisim Atölyesi
GEOMETRİK CİSİMLER.
Geometrik Cisimler ve Şekiller
Açıyı tanıyalım
2.Element ve BileŞikler Okul bahçemizi çevreleyen demir parmaklıklar, mutfakta kullandığımız bakır cezve ve alüminyum tencereler sırasıyla çok sayıda demir,
GEOMETRİK CİSİMLER.
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
TEMEL DİKKLİK KAVRAMI E d k O Düzlemde G F E n m d B p Uzayda.
Kazanımlar : Geometrik Cisimler
Geometrik Cisimler ve Şekiller
GEOMETRİK CİSİMLERDE DÖNME HAREKETİ
Bu slaytımızda PİRAMİT hakkında bilgiler izleyeceğiz.
ÜÇ BOYUTLU DÜNYAYA HOŞGELDİNİZ
Geometrik Cisimler.
GEOMETRİK CİSİMLER.
AYDINLIKEVLER İLKÖĞRETİM OKULU
Ekleyen: Netlen.weebly.com.
Doğruların doğrultuları
GEOMETRİK CİSİMLER.
Karenin Çevre Uzunluğu
KATI CİSİMLERİN ALAN VE HACİMLERİ
KÜMELERDE İŞLEMLER KÜMELERDE BİRLEŞİM İŞLEMİ KÜMELERDE KESİŞİM İŞLEMİ
GEOMETRİK CİSİMLER VE ÖZELLİKLERİ
HACİM ÖLÇME.
CİSİMLERİN YÜZEYLERİ.
Maddenin ölçülebilir özellikleri
1/20 GRAFİKLER Yandaki grafik, hangi çeşit grafiktir? Şekil Sütun Çizgi Daire KIZ ERKEK   Her resim 4 öğrenciyi gösteriyor A B C D.
GEOMETRiK CiSiMLER.
DİK PRİZMALAR Tabanları birbirine eş herhangi bir çokgen ve yan
Çevre ve Alan İlköğretim 6. Sınıf.
GEOMETRİK CİSİMLER.
Uzayda Kapalı Yüzeyler
GEOMETRiNiN TEMEL KAVRAMLARI
BİR DÜZLEM İLE BİR GEOMETRİK CİSMİN ARA KESİTİNİ BELİRLEME
MEHMET GÖK 2/B SINIFI ÖĞRETMENİ
YENİ MATEMATİK Cisim Atölyesi
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
Matematik kümeler vedat çelik mesut kılınç.
HACİM ÖLÇME.
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK
DİKDÖRTGENLER PRİZMASI
GEOMETRİK CİSİMLER ABDULLAH AYDEMİR
KATI CİSİMLERİN ALAN VE HACİMLERİ
Uzayda Kapalı Yüzeyler
GEOMETRİK CİSİMLER.
GEOMETRİK CİSİMLER.
EMİNE TAVİL GÖNÜL BAYDEMİR ZELİHA AYDEMİR
DİKDÖRTGENLER PRİZMASI KARE PRİZMA VE KÜPÜN HACMİ
KONU : GEOMETRİK CİSİMLER KAZANIM :
Uzayda Kapalı Yüzeyler
ÇOK YÜZLÜLER VE ARAKESİTLERİ: Çok yüzlüler, tüm yüzleri ve tüm ayrıtları eş olan düzgün cisimlerdir. Bu cisimlere PLATONİK CİSİMLER denir. Bütün yüzleri.
PRİZMALAR VE PİRAMİTLER
GEOMETRİK CİSİMLER VE ÖZELLİKLERİ
5.Sınıf GEOMETRİK CİSİMLER Düzenleyen : Ömer TÖK.
5.Sınıf ALAN HESAPLAMALARI Düzenleyen : Ömer TÖK.
HAZIRLAYAN: Salih YERLİ SINIFI: 6\A NUMARASI: 1287
ALAN HESAPLAMALARI Doğru Parçası Milyonlarca Noktanın Birleşmesi ile oluşmuştur. … Şeklin Çevresini Ölçmek için uzunlukları.
BOYUT Hikmet SIRMA.
Matematik 3 Geometri.
GEOMETRİK CİSİMLER VE ŞEKİLLER
Sunum transkripti:

Geometrik Cisimler

Bu yapıları inceleyerek kaçar küpten oluştuğunu bulmaya çalışalım. Küplerimizi kullanarak bu yapıları oluşturalım.

Bu yapılar neye benziyor ve özellikleri neler olabilir?

UÇ ÇİZGİLERİ VERİLEN YAPILAR Aşağıdaki şekli sadece uç sınırları kalacak hale getirelim. Şimdi de bunun tersini yapalım. Her iki yapıda da eşit sayıda küp bulunmaktadır.

Verilen yapılarda kaçar tane küp olduğunu bulalım. Yandaki yapı kaç küpten oluşmuştur? Küpleri tamamlayarak küp sayısı bulalım.

Bu yapılarda kaçar tane küp olduğunu bulabilir miyiz?

BOYUT NEDİR?

Bu diyaloga göre boyutun ne olduğunu açıklayabilir misiniz? Doğukan’la arkadaşı hafta sonu ne yapacakları hakkında konuşuyorlardı. Doğukan: Ben bu hafta sonu sinemaya gideceğim. 3 boyutlu bir animasyon filmi gelmiş. Onu izleyeceğim. Arkadaşı: -Yaa! 3 boyutlu mu? O, nasıl oluyor? - Ben de daha önce izlemedim. Ama bildiğim kadarıyla her şey gerçek gibi oluyormuş. Hayvanlar, insanlar ve nesneler 3 boyutlarıyla yani en, boy ve yükseklikleriyle görünüyorlarmış. Bu diyaloga göre boyutun ne olduğunu açıklayabilir misiniz?

Aşağıdaki fotoğrafları dikkatlice inceleyelim. Gördüklerinizin hepsi kaldırıma çizilmiş 3 boyutlu resimlerdir.

Bir birim küp sizce kaç boyutludur? Bir birim küpte; EN, BOY ve YÜKSEKLİK olmak üzere 3 boyut bulunmaktadır. YÜKSEKLİK EN BOY

Boyutlara Göre Sınıflama

Nesnelerin uzunluk, en ve yükseklik gibi büyüklüklerle ifade edilen özellikleri vardır. Nesnelerin cinsi, yeri ve duruşlarına göre bazı durumlarda uzunluk yerine boy, çevre ve sınır geçer. Bazı nesnelerde çap eni karşılar. Bazı durumlarda ise yükseklik yerine derinlik ve kalınlık kullanılır.

BİR BOYUTLULAR : Doğru, ışın ve doğru parçası bir boyutludur. Bu şekiller en, boy ve yükseklikten sadece birine sahiptirler. DOĞRU: Noktaların bir araya gelmesiyle oluşan çizgiye denir. Yani noktalar kümesidir. Sonsuza kadar devam eder. IŞIN: Başlangıç noktası belli, bitiş noktası belli olmayan doğrulara denir. [ OA ışını O A A B DOĞRU PARÇASI: Başlangıç ve bitiş noktaları belli olan doğrulara denir. [ AB ] doğru parçası

İKİ BOYUTLULAR : Düzlemsel şekiller iki boyutludur. Bu şekiller “boy ve en” , “uzunluk ve genişlik” veya “çevre ve çap” gibi yalnız iki büyüklüğe sahiptirler.

ÜÇ BOYUTLULAR : Prizmalar, piramitler, silindir, küre ve koni gibi tüm geometrik cisimler üç boyutludur. Bu cisimler “boy,en,derinlik” gibi üç büyüklüğe sahiptir.

ALAN ; 2 BOYUTLU NESNELER İÇİN KULLANILAN BİR ÖZELLİKTİR HACİM İSE; 3 BOYUTLU NESNELER İÇİN KULLANILAN BİR ÖZELLİKTİR.

ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME Aşağıdaki yapılar kaç eş küpten oluşmuştur? Kutunun tamamını doldurmak için kaç eş küp daha gerekir? 10 eş küpten oluşmuştur. 8 eş küp daha gerekir. 7 eş küpten oluşmuştur. 11 eş küp daha gerekir. 6 eş küpten oluşmuştur. 10 eş küp daha gerekir.

Aynı büyüklükte iki küp, yan yana yapıştırılırsa hangi geometrik şekil elde edilir? Kare Prizma

Dikdörtgenler Prizması Eş iki kare prizmayı, şekildeki gibi birleştirirsek hangi geometrik şekli elde ederiz? Dikdörtgenler Prizması

Dikdörtgenler Prizması Eş iki dikdörtgen prizmayı, şekildeki gibi birleştirirsek hangi geometrik şekli elde ederiz? Dikdörtgenler Prizması

Aşağıdaki A yapısında bir küpün yerinde değişiklik yapılarak B yapısı oluşturuluyor. B yapısında yeri değişmiş olan küpü boyayınız. A B

TABLO VE ŞEMA

Köpek Kedi Fil Kuş Tavşan 7 9 8 15 11 Ece , sınıftaki arkadaşlarının en çok hangi hayvanları sevdiğini merak etmiş , bunları arkadaşlarına sorarak verileri toplamaya başlamıştır. Düzenli bir bilgi sahibi olmak için öncelikle aşağıdaki gibi bir tablo yapmış, arkadaşlarının sevdiği hayvanların çetelesini tutmuştur. Ece, daha sonra çetele tablosunu dikkate alarak sıklık tablosunu oluşturmuş ve merakını gidermiştir. Köpek Kedi Fil Kuş Tavşan 7 9 8 15 11

EN ÇOK SEVİLEN HAYVANLAR Ece, tablodaki sonuçları şemayla da göstererek, sonuçları arkadaşlarıyla paylaşmıştır. EN ÇOK SEVİLEN HAYVANLAR Köpek 7 Tavşan 11 Kuş 15 Kedi 9 Fil 8

Günde Diş Fırçalama Sayısı ANKET Dişlerinizi günde kaç kez fırçalıyorsunuz? a) Hiç b) 1 c) 2 d) 3 2) Dişlerinizde çürük var mı? a) Var b) Yok 28 kişilik bir sınıfta yapılan bu anketin sonuçları aşağıda verilmiştir. Yapılan anket, diş fırçalama sayısı ile dişte çürük olup olmaması durumunu göstermektedir. Dişlerde Çürük Olup Olmaması Günde Diş Fırçalama Sayısı 1 2 3 Toplam Var 6 4 2 1 13 Yok 3 5 7 15 Toplam 6 7 7 8 28

Günde Diş Fırçalama Sayısı 28 8 7 6 Toplam 15 5 3 Yok 13 1 2 4 Var Günde Diş Fırçalama Sayısı Dişlerde Çürük Olup Olmaması Tabloya bakarak aşağıdaki soruları cevaplandıralım. Dişlerini günde 2 kez fırçalayan kaç kişi vardır? Sınıfta dişinde çürük olan kaç kişi vardır? Dişini en çok fırçalayan gruptan dişinde çürük olan ve olmayan kişi sayısın karşılaştırınız? Dişinde çürük olan gruptan günde 1, 2 ve 3 kez fırçalayanlarla , hiç fırçalamayanların sayısı karşılaştırınız. Tabloda verilen bilgilerdeki diş fırçalama sayısı ile dişte çürük olup olmama arasındaki ilişkiye bakarak, diş fırçalamanın gerekliliği konusunda neler söyleyebilirsiniz?

SESLER ÜNSÜZLER ÜNLÜLER Yukarıda seslerle ilgili bir şema yapılmıştır. KALIN ÜNLÜLER İNCE ÜNLÜLER SERT ÜNSÜZLER YUMUŞAK ÜNSÜZLER a, ı, o ,u e, i, ö, ü f, s, t, k, ç, ş, h, p b, c, d, g, ğ, j, l, m, n, r, v, y, z Yukarıda seslerle ilgili bir şema yapılmıştır. Bu şemaya göre sorular oluşturmaya çalışınız.

Aşağıdaki tabloda öğrencilerin en çok sevdiği meyveler gösterilmiştir. Boş bırakılan yerlere gelmesi gereken sayılar hangileridir? Bu sayıları yazarak tabloyu dolduralım. Toplam Kız 23 18 9 50 Erkek 30 12 8 50 Toplam 53 30 17 100