3.Ünite Öğrenme,Bellek,Düşünme DÜŞÜNMENİN YAPITAŞLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
………………. İLKÖĞRETİM OKULU
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
KUVVET Cihad AYDIN.
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
OLAY ve OLAYLARIN ÇOK BOYUTLULUĞU OLGU ve GÖRÜŞ KAVRAM GENELLEME
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
Kale ve Filin Özellikleri
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
Köylü ulusun efendisidir.
SIFATLAR ÖN AD.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Bilişsel Öğrenme Kuramı
Kümeler.
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
KAVRAM ÖĞRETİMİ.
4 KARE.
1 ÖMER ASKERDEN EMLAK KREDİ İLKÖĞRETİM OKULU UZMAN MATEMATİK ÖĞRETMENİ AKSARAY ÜNİTE: HARFLİ İFADELER VE DENKLEMLER KONU:HARFLİ İFADELERİ ÇARPANLARA AYIRMA.
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
BİÇİMBİLİM Bugün biçimbilim adı altında yapılan araştırmaların, sözcüklerin kökenlerinin saptanması,ek ve kök olarak belirlenmeleri, dilbilgisinin en.
11-14 yaş arasına yöneliktir. AYŞE GÜL 2010
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
ÜNİTE 2: KILASİK MANTIK KONU KAVRAM ÇEŞİTLERİ.
Görsel / Uzaysal Zeka.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
TEST – 1.
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
9.Sınıf Psikoloji 4.Ünite Ruh Sağlığının Temelleri
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
Ek-2 Örnekler.
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
ÖĞRENME KURAMLARI DAVRANIŞÇI ÖĞRENME BİLİŞSEL ÖĞRENME.
DERS 11 BELİRLİ İNTEGRAL (ALAN).
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
RASYONEL SAYILARLA TOPLAMA ve ÇIKARMA İŞLEMLERİ
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU İLK OKULU.
BÖLÜM 6.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
BİLİŞSEL (KOGNİTİF) GELİŞİM
GELİŞİM VE ÖĞRENME GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Ders 4 BİLİŞSEL GELİŞİM
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
DİL-DÜŞÜNCE-DUYGU İLİŞKİSİ
İSİMLER (ADLAR) Varlıkları veya kavramları karşılayan sözcüklerdir.
Bölüm 1 : Genel Kavramlar
BİLGİ FELSEFESİ  BİLGİNİN OLUŞUM SÜRECİ  BİLGİ TÜRLERİ.
KAVRAM OLAY ve OLAYLARIN ÇOK BOYUTLULUĞU GENELLEME OLGU ve GÖRÜŞ
Ders 2 Kavram Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
KÜMELER HAZIR MISIN?.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
JEROME BRUNER’in Bilişsel Gelişim Teorisi
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
ÖĞRENMEDE BİLİŞSEL YAKLAŞIM: BİLGİYİ İŞLEME MODELİ
Zihin Haritalama Tekniği. 1.Kavramı merkeze yerleştirin.
Sunum transkripti:

3.Ünite Öğrenme,Bellek,Düşünme DÜŞÜNMENİN YAPITAŞLARI 9.Sınıf Psikoloji 3.Ünite Öğrenme,Bellek,Düşünme DÜŞÜNMENİN YAPITAŞLARI 26.Hafta (24-28 / 03 / 2014 )

DÜŞÜNMENİN YAPI TAŞLARI

Çevrede iç ve dış uyarıcılar var ..Çevrede iç ve dış uyarıcılar var .Bilgi (canlının duyu organlarını etkiliyor) .Deşifre( bilgi işlemleme süreçleri ile bilgiler farklı biçimlerde şifrelenip,duyumsanıyor) .Yeniden Şifreleme( sonra algılanıyor,KSB’de bilinç alanına getiriliyor) .Özümseyerek Şifreleme ( dikkatlilik altında özümsenerek tekrarlanıyor ve USB’e aktarılıyor)

.Bu bilişsel süreçlerin sonucunda BİLGİLER ; …örtük bellek veya …açık belleğin .anısal veya anlamsal bellek bölümlerinde depolanır.

DÜŞÜNME Düşünme ; bugüne kadar işlenen konulardan farklı bir özelliğe sahiptir. ..Gerek algılama olayında , gerek öğrenmede ,insan dış çevre ile iç içedir. ..ALGILAMA yoluyla, öğrenmeyle bellekte depolanan bilgiler, simgeler adeta sahneye yeniden çıkarlar. .Artık,doğrudan dış dünya ile ilişki yoktur.

İşte DÜŞÜNME bu sembollerle gerçekleşir ..İşte DÜŞÜNME bu sembollerle gerçekleşir. Bu nedenle daha soyut bir özellik taşır. Düşünme en genel anlamda; ..eşya ve olayların sembolleri arasında bağ kurmak olarak tanımlanabilir.

Düşünmenin Yapı Taşları : 1.)İmge 2.)Sembol 3.)Kavram 4.)Kategori dir.

Düşünmenin Yapı Taşları İMGE SEMBOL KAVRAM KATEGORİ

Duyu organlarının dıştan algıladığı bir nesnenin bilince yansıyan yanı İmgeler : Duyu organlarının dıştan algıladığı bir nesnenin bilince yansıyan yanı

..Algıladığımız, öğrendiğimiz,,kavramlaştırdığımız oluşların zihinde yerleşen sembollerine İMGE denir. ..İmgeler, sanki nesnelerin , kavramların, olayların zihin tarafından çekilmiş filmi gibidir. ..’’ limon ‘’ kelimesini duyduğumuz zaman , zihnimizde limon imgesi belirir ,,hatta buna bağlı olarak ağzımız bile sulanır.

Bir imge düşünce ürünü olarak gerçekleri yansıtan zihinsel bir görüntü Sembol : Bir imge düşünce ürünü olarak gerçekleri yansıtan zihinsel bir görüntü

..Semboller ( simge ) ; nesne, olay veya süreçleri temsil etmek için seçilen, onların yerine kullanılan temsillerdir. ..En bilinen simgesel temsil DİLDİR. ..Kelimeler ve onlarla kurulan cümleler nesne, olay, süreç veya düşünceler konusunda bilgi verirler.

Bir türe ait ortaklaşa niteliklerin bir isim altında toplanması Kavramlar : Bir türe ait ortaklaşa niteliklerin bir isim altında toplanması

Kavramlar ; soyut düşünmedeki simgelerdir Kavramlar ; soyut düşünmedeki simgelerdir. ..İmge ve semboller , bireysel ve somut bir özelliğe sahipken , kavram soyut ve genel özellik taşır. ..Bir tek kedinin ( bizim kedimiz ) zihindeki izi imgedir. Başka kediler de gördükçe benzerliklere dayanan bir gruplama yapılır. ‘’ KEDİ ‘’ kavramı oluşur. Kedi kavramı,bütün kedileri içine alan bir kavramdır. Bu kavrama,genelleme yoluyla ulaşılmıştır.

..Bir başka örnek ; .farklı varlıklarda bulunan ortak özellikler ayrılarak kavram elde edilir. Mesela ..limon sarıdır, ..kanarya sarıdır, ..çiçek sarıdır, ..kumaş sarıdır

Varlıklardan sarı ayrılarak, renk kavramı oluşur ..Varlıklardan sarı ayrılarak, renk kavramı oluşur. .Sarı kavramını varlıklardan ayırmak mümkün olmadığı halde , düşüncede bu ayrımı yaparak ,ayrıca renk,sayı gibi kavramlar üzerinde düşünmemiz mümkündür. Kavramlar ,akıl yürütme ve zekayı oluşturan ögelerin problem çözme amacıyla çalışması için birer yapı taşı durumundadır.

Kategoriler : Özellikler kümesi

Kategoriler, genelden özele doğru sıralanır ..Kategoriler, genelden özele doğru sıralanır. ..Bellek, iki ayrı kategoride ele alınır. KSB ve USB .Kategoriler ekonomi sağlar. .Kategoriler, bir özelliği yada öğeyi bağlı olduğu bütünden , düşünce yada sözle ayırmasıdır.

Örn; ..benzer biçimde kırmızı olan bayrak , kan nar elma gül gibi nesnelerden ,kırmızı olma özelliğini soyutlayarak, ‘’kırmızı’’kavramına varılır.

Önce somut kavramlar öğrenilir ( ev,anne,baba,araba,okul gibi ) ..Önce somut kavramlar öğrenilir ( ev,anne,baba,araba,okul gibi ) ..sonra, soyut kavramlar öğrenilir ( iyi, kötü, güzel, çirkin gibi )

DÜŞÜNEN ADAM HEYKELİ ( Rodin )

HAZIRLAYAN HARİKA ATA