TAHSİN YENTUR İLKOKULU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Advertisements

7-19 YAŞ ETKİLİ ANNE BABA EĞİTİMİ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
YENİDOĞAN İŞİTME TARAMASI RİSKLİ BEBEKLERİN TARANMASI
Yrd. Doç. Dr. Yasemin ÇAYIR
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
REHBERLİK.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
Aile eğitimi.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
5. BÖLÜM 0-18 YAŞ ÇOCUKLARININ GELİŞİM DÖNEMLERİ ve ÖZELLİKLERİ
REHBERLİK DERSİ III.
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ANNE BABANIN ROLÜ
Bilgilendirme Sunusu
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
Sapkınlık, Aile ve Arkadaşlar
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
7-19 YA Ş A İ LE E Ğİ T İ M İ S İ BEL METE REHBER Ö Ğ RETMEN ULUS ORTAOKULU E Ğ ITIM Ö Ğ RETIM Y ı L ı.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
0-18 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
YIL SONU SEMİNER ÇALIŞMASI
AİLE EĞİTİMİ PROJESİ PROJENİN ADI: Aile Eğitimi Projesi
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
GELECEĞİ PLANLAMAK MESLEK SEÇİMİ.
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
BÖLÜM 5 CİNSİYET. BÖLÜM 5 CİNSİYET CİNSİYET Cinsiyet Üzerindeki Biyolojik, Sosyal ve Bilişsel Etkiler Cinsiyet Kalıp Yargıları, Benzerlikler ve Farklılıklar.
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
ERGENLER İÇİN YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ PROGRAMI
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Anne Baba Tutumları ve Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri.
Risk faktörleri-koruyucu faktörler perspektifi
EVİN OKULA YAKINLAŞMASI PROJESİ
GENÇLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
ÇOCUK VE ERGENLERDE CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü Sağlık Sunumları:
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
Kariyer Danışmanlığı Uygulaması
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK DERSİ III.
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

TAHSİN YENTUR İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ SUNAR

7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI TAHSİN YENTUR İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK SERVİSİ 7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI 7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI HAKKINDA GENEL BİLGİLER VELİ DAVETİYESİ.doc

NEDEN ANNE BABA EĞİTİMİ? 7-19 Yaş Aile Eğitimi Programı ailelerin var olan bilgi ve becerilerini geliştirerek daha sağlıklı çocuklar yetiştirmelerini destekler. Anne babanın eğitimi çocuk yetiştirmede ciddi sorunların önlenmesini sağlayan önemli bir etmendir. Anne- baba eğitimi, sağlıklı, kendine güvenen çocuklar yetiştirmede aileye destek vermeyi amaçlar. Bu program aileyi eğitime dahil etmenin bir yoludur. Bu programın, temel hedeflerinden birisi de anne babanın örnek olma rolünü güçlendirmektir. Sonuç olarak, çocuğun gelişiminde önemli rol oynayan anne babanın, çocuğun eğitimine etkin olarak katılabilmesi, onunla sağlıklı bir etkileşime girebilmesi ve gelişimini destekleyici bir ortam hazırlayabilmesi gibi konularda desteklenmesi gerekmektedir. Bu nedenlerle aile eğitim programları ile ailelerin bilinçlendirilmesi önem kazanmaktadır.

1.PROGRAMIN GENEL FELSEFESİ Çocuğun yüksek yararı çerçevesinde 7-19 yaş çocuklar ile etkileşimde bulunan tüm bireylerin çocuk gelişimine maksimum katkı sağlamasına destek vermektir. Bu program, ebeveynlerin güçlü noktalarını fark ederek, var olan becerilerini güçlendirmeyi hedeflemektedir. “Bütün anne babalar iyidir ve çocukları için ellerinden gelenin en iyisini yaparlar” temel felsefesinden hareket eder. Bu program, çocuk haklarına duyarlıdır. Çocuk haklarının yanı sıra anne babanın insan ve kadın haklarına da saygılı olmayı benimser.

1.PROGRAMIN GENEL FELSEFESİ (devam) Bu program, cinsiyet ayrımcılığına karşı duyarlıdır. Bu nedenle uygulamalarda farklılıklar olabileceğini de öngörerek anne babanın birlikte katılımını teşvik eden bir yapıyı benimser. Bu program, içinde yaşadığımız kültürdeki ailenin güçlü yanlarına duyarlı ve uygun olmayı hedeflemektedir. Bu program, kişisel güçlenmeden yola çıkarak toplumsal güçlenmeye katkı sağlamayı hedefler.

2. 7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMININ HEDEFİ Programın Genel Hedefi 7-19 Yaş Aile Eğitimi Programı’nın en genel hedefi anne, baba, çocuk ve ergen ilişkisini güçlendirerek çocuğun/ergenin var olan potansiyelini gerçekleştirmesini sağlamaktır. Programın Özel Hedefleri: Ebeveynlerin anne, baba ve eş olarak, aile içindeki rollerini görebilmelerini sağlayabilmek Ebeveynlerin, kendi ve çocuklarıyla olan ilişkilerinde, aile içindeki roller ve karar alma sürecinde, toplumsal cinsiyet ayrımı yapmaksızın, eşitlikçi ve katılımcı bir yaklaşım içinde olmalarını sağlayabilmek. Ebeveynlerin, çocuklarının ergenlik döneminin genel özelliklerine ilişkin farkındalıklarını arttırmak.

Programın Özel Hedefleri: Ailelerin, ergenlik dönemindeki çocukları ile olan ilişkide kullandıkları iletişim becerilerini güçlendirmek. Ailelere risk etkenlerinin kendileri ve çocukları üzerindeki duygusal ve davranışsal etkilerini fark ettirerek, riskli durumlar karşısında, hangi yaklaşımlarla hareket edebileceklerini fark etmelerini sağlamak. Aileleri, çocukla geçirilen zamanı etkin planlayabilmeleri için desteklemek. Ebeveynlerin çatışma yönetim becerilerini arttırmak. Anne ve babaların, çocuğun kişiliğinin gelişmesi ve istendik davranışlarının kalıcı hale gelmesi için kullandıkları olumlu yöntemleri geliştirmek. Ebeveynlerde, çocuklarının geleceğini planlama sürecinde, olması gereken durumlara ilişkin farkındalığı arttırmak.

1. OTURUM ERGENİ TANIMAK

ERGENİ TANIMAK 1. OTURUM OTURUMUN GENEL AMAÇLARI Bu oturumu tamamlayan katılımcılar; 1- Ergenlik dönemindeki gelişim alanlarını tanırlar. 2- Ergenlik dönemindeki değişimleri fark ederler 3- Ergenlik döneminde hem çocuklara hem de yakın çevresine nasıl destek olabileceklerinin farkına varırlar 4- Ergenlik döneminde gelişim dönemlerini desteklemeye yönelik bilgi ve beceriler kazanırlar

ERGENİ TANIMAK 1. OTURUM OTURUM BAŞLIKLARI 1- GELİŞİM ALANLARI VE ERGENLİK DÖNEMİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ 2-ERGENLİKTE BEDENSEL GELİŞİM 3-ERGENLİKTE ZİHİNSEL GELİŞİM 4-ERGENLİKTE DUYGUSAL GELİŞİM 5-ERGENLİKTE SOSYAL GELİŞİM 6-ERGENLİKTE CİNSEL GELİŞİM VE TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİ 7-AKTİVİTE BELİRLEME VE OTURUMU BİTİRME

2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK

2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK OTURUMUN GENEL AMAÇLARI Bu oturumu tamamlayan katılımcılar, İletişimle ilgili temel bilgiler edinirler. İletişimde zamanı etkin olarak düzenleyebilirler, Ergen çocuklarına yönelik kullanabile-cekleri iletişim becerilerini geliştirirler.

2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK OTURUM BAŞLIKLARI 1-İletişim ve İlişki Kavramları 2-Farklı Yaşlardaki İletişimde Zamanı Planlama 3-Sözlü-Sözsüz İletişim Becerileri 4-Eşlerarası İletişimin Aile İçi İletişime Etkisi 5-Aktivite Belirleme/ Oturumu Bitirme

3. OTURUM BİRLİKTE BÜYÜMEK

BİRLİKTE BÜYÜMEK 3. OTURUM OTURUMUN GENEL AMAÇLARI Bu oturumu tamamlayan katılımcılar, 1. Anne baba ve eş olarak aile içindeki rollerinin farkına varırlar. 2. Sağlıklı bir ilişki için gerekli becerileri kazanırlar.

BİRLİKTE BÜYÜMEK 3. OTURUM OTURUM BAŞLIKLARI Aile Yaşam Döngüsü İlişki Nedir? İnsan İhtiyaçları Nelerdir? Ebeveyn Olmak (Anne Babalık Rolü) Ebeveynler (Anne-Baba) Çocuk Karşısında Nasıl Davranmalı? Aktivite Belirleme/ Oturumu Bitirme

4. OTURUM AİLE TUTUMLARI

AİLE TUTUMLARI 4. OTURUM OTURUMUN GENEL AMAÇLARI Bu oturumu tamamlayan katılımcılar, Aile içi farklı tutumların kendileri ve çocuk- ları üzerindeki etkisinin farkında olurlar 2. Sağlıklı bir ilişki için yetkin tutum becerisi geliştirirler

AİLE TUTUMLARI 4. OTURUM OTURUM BAŞLIKLARI Aile İçi Tutumlar Yetkin Tutum Ailenin Rolü ve Sınırlar Aktivite Belirleme/ Oturumu Bitirme

5. OTURUM RİSKİ YÖNETMEK

RİSKİ YÖNETMEK 5. OTURUM OTURUMUN GENEL AMAÇLARI Bu oturumu tamamlayan katılımcılar, Risk etkenlerinin kendileri ve çocukları üzerindeki duygusal ve davranışsal etki- lerinin farkında olurlar. 2. Riskli durumlar karşısında, uygun yaklaşımlarla hareket etme becerisi geliştirirler.

RİSKİ YÖNETMEK 5. OTURUM OTURUM BAŞLIKLARI Risk Nedir? Risk Etkenleri Nelerdir? Gelişim Dönemlerine Göre Risk Takvimi Riskler Karşısında Ailenin Yapabilecekleri Aktivite Belirleme/ Oturumu Bitirme

6. OTURUM OLUMLU DAVRANIŞ KAZANDIRMA

OTURUMUN GENEL AMAÇLARI Bu oturumu tamamlayan katılımcılar, OLUMLU DAVRANIŞ KAZANDIRMA OTURUMUN GENEL AMAÇLARI Bu oturumu tamamlayan katılımcılar, Kişiliğin oluşumu ve davranış değiştirmede kullanılabilecek yöntemler hakkında bilgi edinirler. 2. İstenmeyen davranışı değiştirebilme ve olumlu davranışı kalıcı hale getirebilme becerisi kazanırlar.

6. OTURUM OLUMLU DAVRANIŞ KAZANDIRMA OTURUM BAŞLIKLARI Kişilik Nedir ve Nasıl Oluşur? Davranış Kazandırma. Eleştiri ve Takdirin Ergenin Kişiliğine ve Davranışlarına Etkisi Aktivite Belirleme/ Oturumu Bitirme

7. OTURUM UZLAŞABİLMEK

7. OTURUM UZLAŞABİLMEK OTURUMUN GENEL AMAÇLARI Bu oturumu tamamlayan katılımcılar, Çatışma hakkında bilgi edinirler. Dönem özelliklerinden kaynaklanan çatışmaları fark ederler. 3. Çatışma çözme becerisi kazanırlar.

7. OTURUM UZLAŞABİLMEK OTURUM BAŞLIKLARI Çatışmanın Tanımı ve Çatışma Türleri. Üç Farklı Dönemde Çatışmanın Algılanışı. Çatışmanın Akışı. Çatışma Çözmede 6 Basamak. İlişki Stratejileri. Çatışmayı Çözmeye Hazır Olmak: Öfke Kontrolü Aktivite Belirleme/ Oturumu Bitirme

8. OTURUM GELECEĞİ PLANLAMAK

8. OTURUM GELECEĞİ PLANLAMAK OTURUMUN GENEL AMAÇLARI Bu oturumu tamamlayan katılımcılar, Geleceği planlamanın, çocuklarının gele- ceği ve meslek seçimindeki önemini kav- rarlar. 2. Geleceği planlamada ve meslek seçiminde kendi rollerinin önemini öğrenirler. 3. Geleceği planlamada bireysel ve toplumsal engellerin farkına varırlar.

8. OTURUM GELECEĞİ PLANLAMAK OTURUM BAŞLIKLARI Geleceği Planlama Nedir? Geleceği Planlamamızda Karşılaştığımız Güçlükler Geleceğe Umutla Bakabilmek. Neler Yapabilirim? Aktivite Belirleme/ Oturumu Bitirme

7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI UYGULAMA TAKVİMİ OTURUMLAR 09:00-12:00 1. Oturum 2.Oturum 3.Oturum 4.Oturum 5.Oturum 6.Oturum 7.Oturum 8.Oturum

Oturumlar ve İçerikleri 1. Oturum: 1 Öykü, 5 etkinlik, Aktivite Belirleme Çalışması 2. Oturum: 1 Öykü, 8 etkinlik, Aktivite Belirleme Çalışması 3.Oturum: 2 Öykü, 5 etkinlik, Aktivite Belirleme Çalışması 4.Oturum: 1 Öykü, 6 etkinlik, Aktivite Belirleme Çalışması 5.Oturum: 1 Öykü, 4 etkinlik, Aktivite Belirleme Çalışması 6.Oturum: 1 Öykü, 5 etkinlik, Aktivite Belirleme Çalışması 7.Oturum: 1 Öykü, 2 etkinlik, Aktivite Belirleme Çalışması 8.Oturum: 1 Öykü, 6 etkinlik, Neler Yapabilirim Çalışması Var. YÖNTEM: Grup Tartışması, Anlatım, Soru-Cevap, Küçük Grup Çalışması, Hayalinde Canlandırma, Tartışma, Slayt Sunum, Alıştırma, Oyun, Rol Oynama-Canlandırma, Öykü.