Müşteri Hizmetleri/ Karşılama Oranı Planlaması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Advertisements

DOĞAL SAYILAR.
Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetiminde Üst Düzey Yönetim Programı (TMPLSM)
ENERJİ GÜVENLİĞİ ve ENERJİ ARZI
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Dr. Burçin Bozkaya Seda Uğurlu Dr. Ronan deKervenoael.
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
Ekonomik Sipariş Miktarı ‘ESM’
-Demografik- Nüfus Analizi
Ğ We take care of your vision ...your care provider.
ÜPK FİNAL ÖNCESİ ÇALIŞMA SORULARI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
DÖNEM SONU İŞLEMLERİ ÜNİTE 4 STOKLAR.
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
Bütünleşik Dökümhane Çözümü
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Soruya geri dön
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Tedarikçi Tarafından Yönetilen Stoklar (TYS)
Chapter 4 Deterministik Talep altında Stok Kontrol
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1/20 ÖLÇÜLER (Uzunluk) 4 metre kaç santimetredir? A B C D.
Lojistikte & Tedarik Zinciri Yönetiminde Üst Düzey Yönetim Programı (TMPLSM)
1/20 ÖLÇÜLER (Değer Ölçüleri) A B C D Kaç tane 1 YTL, 5 YTL eder?
Zihinden Toplama ve Çıkarma İşlemi
Envanter. Envanter Envanter bir Mali Yatırımdır Sonuçları: Talep Tahmininde Hata Planlama Hataları Kayıt Kusurları Kalite, İşgücü, Makine Problemleri.
Top Management Program in Logistics & Supply Chain Management (TMPLSM) Üretim ve Operasyon Yönetimi 5: Kapasite.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Stok Nedir? Bir işletmede üretimi tamamlanıp satışa hazır hale gelen mallar ile, bu malların üretimi için gerekli olan hammaddeler, yardımcı maddeler,
FİNAL SINAVI İÇİN TEKRAR
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Çalışma Sermayesi Yönetimi
4 X x X X X
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
“Stok Taşıma Maliyetinin” Ölçülmesi
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
Lojistik Stratejisinde Tedarik
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
Beklenen Getirinin ve Riskin Ölçülmesi
Study Turkish Sayılar... Study Turkish
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Sermaye Maliyeti Yatırımcı açısından sermaye maliyeti;
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
Çalışma Sermayesi Finansmanı
ÜÇGENDE AÇILAR 7.sınıf.
Eskişehir Şubesi Cevdet ÜRENCİK CMF.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
ÜNİTE 17 HİSSE SENEDİ DEĞERLEMESİ
Diferansiyel Denklemler
STOK YÖNETİMİ Mba Operasyon yönetimi
Örn: Dönen varlıkları: 40 TL
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Pi Magic — İş Uygulamaları Yatay Çözümler Endüstri Çözümleri Yönetim.
STOK YÖNETİMİ Mba Operasyon yönetimi

Slayt 0 SEKİZİNCİ BÖLÜM VARLIKLARIN YÖNETİMİ. İşletme Sermayesinin Finansmanı Örn: X A.Ş.’nin satışları cari dönemde TL’dir. Aynı dönemde işletmenin.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Sunum transkripti:

Müşteri Hizmetleri/ Karşılama Oranı Planlaması Stok Planlaması ve Yönetimi Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri

Karşılama Oranı Planlaması Fill Rate Forecasting EOQ Replenishment Positioning Inventory

Lojistik ve Stok Planlama Stratejisi Segmentasyonu Kanal 1 Kanal 2 Kanal 3 Kanal n A B C nA nB nC Ürün grubu 1 Ürün grubu 2 Ürün grubu 3 Ürün grubu n Müşteri Hizmetleri politikası, tedarik politikası, nakliyestratejisi ve depolama stratejilerini içeren bir lojistik stratejisi, kanal ve müşteri sınıfı bazında ve bunların içinde de ürün grubu ve parça bazında bölümlendirilmelidir.

Müşteriler ne ister? Hazır Ürün

Karşılama Oranı Planlaması Optimum Karşılama Oranı ya da Gerçek Karşılama Oranı Müşteri Memnuniyeti Bilgisayar Destekli Karşılama Oranı Planlaması Vaka Çalışmaları

Tanımlama Karşılama Oranı Stok Karşılama Oranı, Müşterinin İhtiyacını Karşılayacak Ürünün hazır olması için gerekli Tanımlama ve Planlamadır Karşılama Oranı aşağıdakiler tarafından belirlenir: Ürün Tipi Müşteri Tipi Kanal Değerlendirme Metodu

Optimum Müşteri Hizmeti Seviyesi / Karşılama Oranı $3,000 $2,500 Stok Taşıma Maliyetit Kayıp Satış Maliyeti Toplam Politika Maliyeti $2,000 $1,500 $1,000 $500 $- 50.000% 60.000% 65.000% 70.000% 75.000% 80.000% 85.000% 90.000% 92.500% 95.000% 97.000% 98.000% 99.000% 99.500% 99.700% 99.950% KArşılama Oranı olarak ölçümlenen Müşteri Hizmet Seviyesi

Toplam Stok Maliyetine karşı Karşılama Oranı TSM = Kayıp Satış Maliyeti + Stok Taşıma Maliyeti = KSM + STM KSM = Karşılanamayan Talep x Birim Fiyat x Azlık faktörü = T x (1-KO) x BF x AF STM = Ortalama Stok Seviyesi x Birim Stok Değeri x Stok Taşıma Oranı = OSS x BSD x STO

Stok Politikasının Toplam Maliyeti Toplam Politika Maliyeti TPm = f(ufr) Kayıp Satış Maliyeti + Stok Taşıma Maliyeti KSM = f(ufr) STM= f(ufr) x x Yıllık Talep Ortalama Stok Değeri Stok Taşıma Oranı YT OSD STO % Karşılanamayan Talep x x (1-ufr) Ortalama Stok Seviyesi Birim Stok Değeri OSS BSD Birim Satış Fiyatı BSF + x Ekonomik Sipariş Miktarı (yarım) Güvenlik Stoğu Azlık Faktörü ESM/2 GS AF Yıllık Talep 1/Stok Taşıma Oranı. Tahmin Hataları GS = f(h, bkm, TS) YT 1/STO h Sipariş Maliyeti 1/Birim Stok Değeri Birim Karşılama Maliyeti SM 1/BSD bkm ESM = [(2*YT*SM)/(STO*BSD)]1/2 Teslim Süresiı TS

Optimum Karşılama Oranı Planlama Parametreleri Stok taşıma Oranı (STO) Satınalma Sipariş Maliyeti (SSM) Azlık Faktörü (AF) Birim Satış Fiyatı (BSF) Birim Stok Değeri (BSD) Teslim Süresi (T) Yıllık Talep (YT) Tahmin Hataları (h)

Beklenen Sonuç Optimum Karşılama Oranı Optimum Stok Devir Hızı Verimli Sipariş Miktarları Sonuçların Segmentasyonu Ürüne göre/segment Müşteriye göre/segment

Parametreler Stok Taşıma Maliyeti Ortalama Stok Değeri % Maliyet Kategorisi Yıllık Maliyet Sermayenin Fırsat Maliyeti Eskime Saklama ve Elleçleme Sigorta Vergiler Azalma Stok Taşıma Oranı

Parametreler Ürün Tipine Göre Teslimat Süresindeki Talepteki sapma Teslimatta süresindeki talebin Standart Sapması Sipariş Maliyeti Tahmini yıllık Talep Stok Taşıma Oranı Kıtlık Maliyeti Satış Fiyatı ($/birim) Stok değeri ($ / birim) Teslimat Süresi (yıl) Teslimat Süresisndeki Talep Kalem Adı

Sonuç Ekonomik / Verimli Sipariş Miktarı Ekonomik Sipariş Miktarı Sipariş Maliyeti Toplam Talep Stok Taşıma Oranı Stok Değeri ESM

Sonuç Ortalama Stok Değerine karşı Geri Dönüşler

Sonuç Karşılama Oranı Optimizasyonu

Hangi Karşılama Oranı? SENARYO 2 Hat Karşılama Hat Karşılama Oranı %80 Parça Sipariş Sipariş edilen alınan A 1,000 990 B 2,000 1,990 C 4,000 3,990 D 2,000 1,990 E 1,000 990 Toplam 10,000 9,950 Hat Karşılama Oranı 0.0% Sipariş Karşılama Oranı 99.5% SENARYO 2 Parça Sipariş Sipariş edilen alınan Part A 1,000 1,000 B 2,000 2,000 C 4,000 0 D 2,000 2,000 E 1,000 1,000 Toplam 10,000 6,000 Hat Karşılama Oranı %80 Sipariş Karşılama Oranı %60

Ürüne göre Karşılama Oranı Aynı KARŞILAMA ORANI Ürün Hizmet Seviyesil Siparişte olam olasılığı* 95% 97% 3% * Parça Gereksinim Sıklığı Keyboard PC CPU 95% 97% 3% Farklı KARŞILAMA ORANI Keyboard PC CPU PARÇA KARŞILAMA ORANI 95% 98% 0% PARÇA DEĞERİ ($) STOK($) $1,054 $50 $1,384 $500 $1,216 $50 $0 $500

Siparişe karşı Ürün: Karşılama Oranı Nedir? Tanımla: Pij = j ürününün i siparişinde olma olasılığı  i = Zamanında tamamlanan i sipariş oranı  j = j ürününün karşılanma oranı Õ þ ý ü î í ì ú û ù ê ë é W - = j ij P i 1 q

Karşılama Oranının Modellenmesi Tavsiyeler

Model vs. Mevcut Karşılama Oranı Kategoriye göre

Eldeki Stok Model vs. Mevcut Model vs.Mevcut Karşılama Oranı $0 $20.000.000 $40.000.000 $60.000.000 $80.000.000 $100.000.000 $120.000.000 A+ A B C D Total Popülerlik Seviyesi Eldeki stok Mevcut elde Model elde Model sonuçları fırsatçıya stok taşıma maliyetinden $9.5 milyonun üzerinde tasarruf sağlayabileceğini ve eldeki stoğu $22 milyona düşürebileceğini gösterir.

Model vs. Mevcut – DC Eldeki Stok $0 $5.000.000 $10.000.000 $15.000.000 $20.000.000 $25.000.000 $30.000.000 $35.000.000 $40.000.000 $45.000.000 $50.000.000 A+ A B C D Total Popülerlik Seviyesi Eldeki stok Değeri Mevcut Elde Model Elde

Model vs. Mevcut Hizmet Stoğu Model vs. Mevcut - RTS Eldeki Stok $0 $10.000.000 $20.000.000 $30.000.000 $40.000.000 $50.000.000 $60.000.000 $70.000.000 $80.000.000 $90.000.000 A+ A B C D Total Popularity Strata Eldeki Stok Mevcut Elde Model Elde

Model vs. Mevcut Doğrudan Satış Stok Devirleri Mevcut vs. Model DS Stok Devir Hızı (DH) 16,7 6,3 4,8 1,5 0,0 6,8 6,0 3,8 2,9 4,6 2,0 4,0 8,0 10,0 12,0 14,0 16,0 18,0 A+ A B C D Total Popularity Strata Stok Devirleri DS-MEvcut DH DS-Model DH

Model vs. Mevcut Hizmet Stok Devirleri Mevcut vs. Model RTS Stok Devirleri 2,6 0,6 0,3 0,1 0,0 0,9 3,1 1,5 1,8 0,5 1,0 2,0 2,5 3,0 3,5 A+ A B C D Total Popülerlik Seviyesi Stok devirleri RTS-EMvcut Devir RTS-Model Devir

Model vs. Mevcut Kategori başına Stok Devirleri Mevcut vs. Model Stok Devirleri - Milpitas 7,0 2,0 0,6 0,0 2,6 5,7 2,9 1,5 3,3 1,0 3,0 4,0 5,0 6,0 8,0 A+ A B C D Total Stok Devirleri Total-Mevcut Devirler Total-Model Devirler

Stok Model Analizi 2.6% 3.0% 7.1% 29.2% 47.0% 32.0% 14.0% 7.0% 0.0% 16% 20% 21% 27% 17% 59.1% 10.0% 20.0% 30.0% 40.0% 50.0% 60.0% 70.0% A's B's C's D's E's %CAIV %Satışlar %CatSKUs

Bir Karşılama Oranı Planlama Modelinden Tavsiyeler 91,66% 98,21% 97,03% 90,00% 93,5% 92,0% 95% 97% 12,85 9,90 6,96 4,17 2,35 2,30 3,00 84,00% 86,00% 88,00% 92,00% 94,00% 96,00% 98,00% 100,00% A's B's C's D's E's Model Mevcut Bireysel hedef World-Class Hedef Karşılama Oranı 0,00 2,00 4,00 6,00 8,00 10,00 12,00 14,00 Turns Line Fill

Bir Karşılama Oranı Planlama Modelinden Tavsiyeler

Stok Dengeleme Karşılama Oranı Planlayıcısını kullanarak uygulayın ®