Müşteri Hizmetleri/ Karşılama Oranı Planlaması Stok Planlaması ve Yönetimi Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri
Karşılama Oranı Planlaması Fill Rate Forecasting EOQ Replenishment Positioning Inventory
Lojistik ve Stok Planlama Stratejisi Segmentasyonu Kanal 1 Kanal 2 Kanal 3 Kanal n A B C nA nB nC Ürün grubu 1 Ürün grubu 2 Ürün grubu 3 Ürün grubu n Müşteri Hizmetleri politikası, tedarik politikası, nakliyestratejisi ve depolama stratejilerini içeren bir lojistik stratejisi, kanal ve müşteri sınıfı bazında ve bunların içinde de ürün grubu ve parça bazında bölümlendirilmelidir.
Müşteriler ne ister? Hazır Ürün
Karşılama Oranı Planlaması Optimum Karşılama Oranı ya da Gerçek Karşılama Oranı Müşteri Memnuniyeti Bilgisayar Destekli Karşılama Oranı Planlaması Vaka Çalışmaları
Tanımlama Karşılama Oranı Stok Karşılama Oranı, Müşterinin İhtiyacını Karşılayacak Ürünün hazır olması için gerekli Tanımlama ve Planlamadır Karşılama Oranı aşağıdakiler tarafından belirlenir: Ürün Tipi Müşteri Tipi Kanal Değerlendirme Metodu
Optimum Müşteri Hizmeti Seviyesi / Karşılama Oranı $3,000 $2,500 Stok Taşıma Maliyetit Kayıp Satış Maliyeti Toplam Politika Maliyeti $2,000 $1,500 $1,000 $500 $- 50.000% 60.000% 65.000% 70.000% 75.000% 80.000% 85.000% 90.000% 92.500% 95.000% 97.000% 98.000% 99.000% 99.500% 99.700% 99.950% KArşılama Oranı olarak ölçümlenen Müşteri Hizmet Seviyesi
Toplam Stok Maliyetine karşı Karşılama Oranı TSM = Kayıp Satış Maliyeti + Stok Taşıma Maliyeti = KSM + STM KSM = Karşılanamayan Talep x Birim Fiyat x Azlık faktörü = T x (1-KO) x BF x AF STM = Ortalama Stok Seviyesi x Birim Stok Değeri x Stok Taşıma Oranı = OSS x BSD x STO
Stok Politikasının Toplam Maliyeti Toplam Politika Maliyeti TPm = f(ufr) Kayıp Satış Maliyeti + Stok Taşıma Maliyeti KSM = f(ufr) STM= f(ufr) x x Yıllık Talep Ortalama Stok Değeri Stok Taşıma Oranı YT OSD STO % Karşılanamayan Talep x x (1-ufr) Ortalama Stok Seviyesi Birim Stok Değeri OSS BSD Birim Satış Fiyatı BSF + x Ekonomik Sipariş Miktarı (yarım) Güvenlik Stoğu Azlık Faktörü ESM/2 GS AF Yıllık Talep 1/Stok Taşıma Oranı. Tahmin Hataları GS = f(h, bkm, TS) YT 1/STO h Sipariş Maliyeti 1/Birim Stok Değeri Birim Karşılama Maliyeti SM 1/BSD bkm ESM = [(2*YT*SM)/(STO*BSD)]1/2 Teslim Süresiı TS
Optimum Karşılama Oranı Planlama Parametreleri Stok taşıma Oranı (STO) Satınalma Sipariş Maliyeti (SSM) Azlık Faktörü (AF) Birim Satış Fiyatı (BSF) Birim Stok Değeri (BSD) Teslim Süresi (T) Yıllık Talep (YT) Tahmin Hataları (h)
Beklenen Sonuç Optimum Karşılama Oranı Optimum Stok Devir Hızı Verimli Sipariş Miktarları Sonuçların Segmentasyonu Ürüne göre/segment Müşteriye göre/segment
Parametreler Stok Taşıma Maliyeti Ortalama Stok Değeri % Maliyet Kategorisi Yıllık Maliyet Sermayenin Fırsat Maliyeti Eskime Saklama ve Elleçleme Sigorta Vergiler Azalma Stok Taşıma Oranı
Parametreler Ürün Tipine Göre Teslimat Süresindeki Talepteki sapma Teslimatta süresindeki talebin Standart Sapması Sipariş Maliyeti Tahmini yıllık Talep Stok Taşıma Oranı Kıtlık Maliyeti Satış Fiyatı ($/birim) Stok değeri ($ / birim) Teslimat Süresi (yıl) Teslimat Süresisndeki Talep Kalem Adı
Sonuç Ekonomik / Verimli Sipariş Miktarı Ekonomik Sipariş Miktarı Sipariş Maliyeti Toplam Talep Stok Taşıma Oranı Stok Değeri ESM
Sonuç Ortalama Stok Değerine karşı Geri Dönüşler
Sonuç Karşılama Oranı Optimizasyonu
Hangi Karşılama Oranı? SENARYO 2 Hat Karşılama Hat Karşılama Oranı %80 Parça Sipariş Sipariş edilen alınan A 1,000 990 B 2,000 1,990 C 4,000 3,990 D 2,000 1,990 E 1,000 990 Toplam 10,000 9,950 Hat Karşılama Oranı 0.0% Sipariş Karşılama Oranı 99.5% SENARYO 2 Parça Sipariş Sipariş edilen alınan Part A 1,000 1,000 B 2,000 2,000 C 4,000 0 D 2,000 2,000 E 1,000 1,000 Toplam 10,000 6,000 Hat Karşılama Oranı %80 Sipariş Karşılama Oranı %60
Ürüne göre Karşılama Oranı Aynı KARŞILAMA ORANI Ürün Hizmet Seviyesil Siparişte olam olasılığı* 95% 97% 3% * Parça Gereksinim Sıklığı Keyboard PC CPU 95% 97% 3% Farklı KARŞILAMA ORANI Keyboard PC CPU PARÇA KARŞILAMA ORANI 95% 98% 0% PARÇA DEĞERİ ($) STOK($) $1,054 $50 $1,384 $500 $1,216 $50 $0 $500
Siparişe karşı Ürün: Karşılama Oranı Nedir? Tanımla: Pij = j ürününün i siparişinde olma olasılığı i = Zamanında tamamlanan i sipariş oranı j = j ürününün karşılanma oranı Õ þ ý ü î í ì ú û ù ê ë é W - = j ij P i 1 q
Karşılama Oranının Modellenmesi Tavsiyeler
Model vs. Mevcut Karşılama Oranı Kategoriye göre
Eldeki Stok Model vs. Mevcut Model vs.Mevcut Karşılama Oranı $0 $20.000.000 $40.000.000 $60.000.000 $80.000.000 $100.000.000 $120.000.000 A+ A B C D Total Popülerlik Seviyesi Eldeki stok Mevcut elde Model elde Model sonuçları fırsatçıya stok taşıma maliyetinden $9.5 milyonun üzerinde tasarruf sağlayabileceğini ve eldeki stoğu $22 milyona düşürebileceğini gösterir.
Model vs. Mevcut – DC Eldeki Stok $0 $5.000.000 $10.000.000 $15.000.000 $20.000.000 $25.000.000 $30.000.000 $35.000.000 $40.000.000 $45.000.000 $50.000.000 A+ A B C D Total Popülerlik Seviyesi Eldeki stok Değeri Mevcut Elde Model Elde
Model vs. Mevcut Hizmet Stoğu Model vs. Mevcut - RTS Eldeki Stok $0 $10.000.000 $20.000.000 $30.000.000 $40.000.000 $50.000.000 $60.000.000 $70.000.000 $80.000.000 $90.000.000 A+ A B C D Total Popularity Strata Eldeki Stok Mevcut Elde Model Elde
Model vs. Mevcut Doğrudan Satış Stok Devirleri Mevcut vs. Model DS Stok Devir Hızı (DH) 16,7 6,3 4,8 1,5 0,0 6,8 6,0 3,8 2,9 4,6 2,0 4,0 8,0 10,0 12,0 14,0 16,0 18,0 A+ A B C D Total Popularity Strata Stok Devirleri DS-MEvcut DH DS-Model DH
Model vs. Mevcut Hizmet Stok Devirleri Mevcut vs. Model RTS Stok Devirleri 2,6 0,6 0,3 0,1 0,0 0,9 3,1 1,5 1,8 0,5 1,0 2,0 2,5 3,0 3,5 A+ A B C D Total Popülerlik Seviyesi Stok devirleri RTS-EMvcut Devir RTS-Model Devir
Model vs. Mevcut Kategori başına Stok Devirleri Mevcut vs. Model Stok Devirleri - Milpitas 7,0 2,0 0,6 0,0 2,6 5,7 2,9 1,5 3,3 1,0 3,0 4,0 5,0 6,0 8,0 A+ A B C D Total Stok Devirleri Total-Mevcut Devirler Total-Model Devirler
Stok Model Analizi 2.6% 3.0% 7.1% 29.2% 47.0% 32.0% 14.0% 7.0% 0.0% 16% 20% 21% 27% 17% 59.1% 10.0% 20.0% 30.0% 40.0% 50.0% 60.0% 70.0% A's B's C's D's E's %CAIV %Satışlar %CatSKUs
Bir Karşılama Oranı Planlama Modelinden Tavsiyeler 91,66% 98,21% 97,03% 90,00% 93,5% 92,0% 95% 97% 12,85 9,90 6,96 4,17 2,35 2,30 3,00 84,00% 86,00% 88,00% 92,00% 94,00% 96,00% 98,00% 100,00% A's B's C's D's E's Model Mevcut Bireysel hedef World-Class Hedef Karşılama Oranı 0,00 2,00 4,00 6,00 8,00 10,00 12,00 14,00 Turns Line Fill
Bir Karşılama Oranı Planlama Modelinden Tavsiyeler
Stok Dengeleme Karşılama Oranı Planlayıcısını kullanarak uygulayın ®