Önceki Dersi Hatırlama !!

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Advertisements

Saatte V km hız ile giden bir aracın t zamanda aldığı yolu bulan metodu yazınız. Metodu kullanacak bir program yazınız. ( yol=hız*zaman, x=V*t) — Metot.
C# - Metotlar.
SCANNER SINIFI ve KLAVYEDEN VERİ OKUNMASI
Nesnelerin Özellikleri. - Üye nesneler - friend belirtesi - Nesnelerin operatörlere yüklenmesi - this yerel (lokal) değişkeni - inline tanımlı üye fonksiyonlar.
Tuğba DEMİREL
Zeynep Çelik Sunar….
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Nesneye Dayalı Programlama
Polymorphism.  Bir işlem birden fazla tip üzerinde çalışabilir  Metot temel tip arayüzünü kullanır  İşlem çalışan metot tarafından yapılır.
Miras Alma EM-406 Java.
NESNEYE DAYALI MODELLEME VE TASARIM
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 6: Sınıflar
P AKET E RIŞIMLERI SıNıFLARıN YENIDEN KULLANıMı. P AKET ( P ACKAGE ) Paketler kütüphaneleri oluşturan elemanlardır. import java.io.BufferedReader; BufferedReader.
KOPYA YAPICI FONKSİYON, STATİK ELEMANLAR, ARKADAŞ SINIF VE FONKSİYONLAR, NESNE DİZİLERİ Yılmaz Kılıçaslan.
Sınıfların Tekrardan Kullanılması
Nesne Tabanlı Programlama
Nesneye Yönelik Programlama Dr. Pelin GÖRGEL
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA
P 2. Ünitede Nesneye Dayalı Programlama anlatılıyor. p Nesneye dayalı programlama yeni veri tiplerinin ve bu tipleri işletmek için gereken işlemleri oluşturmayı.
DELEGATE OOP-UYG.
Erişim Denetimi, Fonksiyon
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA -METOTLAR-
Önemli noktalar Paradigma Nesnelere Giriş Mesajlar / Ara bağlantılar
METODLAR.
C# Metot Overloading (Aşırı yükleme)
Sorular? Öneriler?. Referanslar Referanslar (Tekrar) Eğer aşağıdaki gibi yazarsak ne olur: int x; double y; char c; ???
Chapter 7: Using Methods. Metotları ve Kodlamayı Gizlemeyi Anlama Metot – Kapsüllenmiş ifadeler serisini gerçekleştiren bir görev – Kullanılan metodun.
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
C++ Temelleri C++ genel amaçlı, nesne tabanlı, yüksek seviye programlama dilidir.
Java Sınıf ve Nesne Kavramı UML Gösterimi
Sınıflar ve Fonksiyonlar
Ses Kontrol Metodlar ile ilgili son birkaç söz Tekrar: Programlama için başlıca 3 model.
Metotlar.
METOTLAR.
ÇOK BİÇİMLİLİK POLYMORPHISM
Kalıtım.
JAVA’DA DÖNGÜLER.
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
Demet AYDIN METODLAR Demet AYDIN
Class KahveFincani { public KahveFincani() { System.out.println("KahveFincani..."); } } public class YapilandirciBasitOrnek { public static void main(String[]
JAVA’DA DİZİLER Dr.Galip AYDIN.
Sınıflar ve Nesneler Sınıf: bir nesnenin şablonunu, kalıbını, şeklini, davranışını, kalıtımını değişkenleri, metodları ve ebeveynleri vasıtasıyla tanımlar.
Bölüm 5 Nesneler ve Metotlar
Bil 102 Bölüm 6 Diziler.
 this anahtar sözcüğü, içinde bulunulan nesneye ait bir referans döndürür; bunun sayesinde nesnelere ait global alanlara erişme fırsatı bulunur. Şöyle.
Bil 102 Bölüm 3 Java’da Program Akış Denetimi Bil 1021.
Bölüm 8 – Nesne-Tabanlı Programlama
Outline 4.1 Giriş 4.2 Algoritmalar 4.3 Pseudocode 4.4 Kontrol İfadeleri 4.5 if tek-seçimli ifadeler 4.6 if else seçimli ifadeler 4.7 while döngü ifadeleri.
JAVA PROGRAMLAMA ORNEKLER
Görsel C# ile Windows Programlama
SINIFLAR ve NESNELER. İlk sınıfımızı ekleyelim class KrediHesap { public ulong HesapNo; public double Limit; public string KartSahibi; }
BTP206– Görsel Programlama II
SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz
Nesne Tabanlı Programlama ve Metotlar
KALITIM(INHERITANCE) Öğr.Gör. Murat ASLANYÜREK. KALITIM KAVRAMINA GİRİŞ  Kalıtım, sınıflardan yeni sınıflar türetmeyi sağlar.  Türetilen yeni sınıflar,
10. NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA Öğr.Gör. Murat ASLANYÜREK.
Sakarya Üniversitesi Bilgisayar ve Bilişim Bilimleri Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Prof. Dr. Ümit Kocabıçak Prof. Dr. Cemil Öz Doç. Dr. Ahmet Turan.
JAVA 1. GİRİŞ & TARİHÇE Java, Sun Microsystems mühendislerinden James Gosling tarafından geliştirilmeye başlanmıştır. Açık kodlu. Nesneye yönelik. Düzlemden.
İbrahim Olgaç PROGRAMLAMA DİLLERİ SUNUMU C#
Nesneye Dayalı Programlama
5- class & object Nesne Yönelimli Programlama - i
3.hafta METODLAR.
JAVA’DA DİZİLER. Özet  Dizi: belirli sayıda ve aynı veri türünden de ğ işkenlere aynı adla erişilmesini sa ğ layan bir yapıdır.  Dizilerde döngü işlemleri.
Kurucular(Yapıcılar), Yıkıcılar
Nesneye Dayalı Programlama 1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nesneye Dayalı Programlama 1
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Önceki Dersi Hatırlama !! Nesne Tabanlı Programlamaya (NTP) ait 3 ana konu Kapsüllenme Miras Polimorfizm Nesne Tabanlı Programlama da geçen ders öğrendiğimiz bazı terimler Sınıf Obje Bir sınıfı oluşturan yapılar Üye Sınıf örneği Gizlilik (kapsüllenme) Mesaj Alıcı Hiyerarşi çeşidi Geç bağlanma (late binding)

Giriş Bu bölümde Objeleri (nesneleri) nasıl oluşturacağız Ve onları nasıl kullanacağımızı öğreneceğiz.

Sınıf Temelleri Sınıf içinde tanımlanan metot ve değişkenlere, sınıfın üyeleri denir. Java sınıfları bir main() metoduna sahip olmak zorunda değildir. Eğer o sınıf programın başlangıcı ise o zaman bir tane main metodu tanımlanır. Appletlerde ise main metoduna ihtiyaç duyulmaz.

Basit Sınıf class Kutu { double en; double boy; double yukseklik; } Kutu sandik = new Kutu(); Kutu sandik  nesnenin referansını bildirir. sandik= new Kutu()  bir kutu nesnesi oluşturulur.

New Komutu New komutu: Bellekte bir nesne için dinamik olarak yer ayırır. Run-time zamanında olur. Basit tipler için nesne oluşturulmaz.Böylece bu tipteki değişkenler daha verimli çalışırlar.

public class port { public static void main(String[] args) { Sablon nesne=new Sablon(); nesne.metod(); } } // ana class class Sablon { public void metod() System.out.print("işte nesne tabanlı program"); }//diğer class

port ve sablon adında iki sınıfımız var. port.java, port sınıfını gösteriyor. sablon.java, sablon sınıfını gösteriyor. public tanıtılmış sınıflar mutlaka ayrı dosyalarda tanıtılmalıdır.aynı dosyada 1 tane puplic olur sablon sınıfı kendi başına çalıştırılamaz. main metodu yok main metodunu içeren sınıf olan port sınıfı, sablon objesini oluşturur ve kullanır.

Her Java sınıfı başka bir sınıfı miras alır. port sınıfı java.lang.Object sınıfını miras alır (extend). Eğer bir sınıf tanımında extend sözcüğü yoksa o sınıf Kesinlikle Object sınıfını miras almıştır. Object Sınıfı Metotları Object clone() boolean equals(Object nesne) void finalize() String toString() Class getClas() int hashCode() void notify() ....

Sınıf yapılandırıcısı ( constructor) Sınıf ismi ile aynı adı taşır. Sınıfa ait değişkenlerin ilk değerlerini verir. O sınıfa ait bir obje oluşturulacağı zaman otomatik olarak yapılandırıcı çağrılır. Özel tip bir metottur Parametre alabilir ama geriye değer döndürmez. Bir sınıf birden fazla yapılandırıcıya sahip olabilir.(overloading sayesinde)

Sınıf yapılandırıcısı ( constructor) Eğer uygulamamıza herhangi bir yapılandırıcı koymazsak Java bu işlemi kendi otomatik olarak yapmaktadır. Varsayılan yapılandırcılar (parametresiz yapılandırcılar,default constructor veya “no-args” constructor) içi boş bir yordam olarak düşünülebilir Eğer kendimiz yapılandırıcı yazarsak, Java bizden varsıyılan yapılandırıcı desteğini çekecektir. Kendimize ait özel yapılandırıcılar tanımlarsak Java’ya "Ben ne yaptığımı biliyorum, lütfen karışma" demiş oluruz.

Aşırı Yüklenmiş (Overloaded)Yapılandırıcılar Kullanmak Aşırı Yüklenmiş Yapılandırıcılar Aynı ismi alan metodlar (aynı sınıfın içinde) Parametre listeleri farklı olmak zorunda

hatırlayın class adını yazdıktan sonra nokta koyarak çağırıyorduk. statik metodlar Statik metodlar hatırlayın class adını yazdıktan sonra nokta koyarak çağırıyorduk. Math.pow() Statik olmayan metodlar bu metodlar sınıf üzerinden türetilmiş bir nesne ile ancak çağrılabilirler. Sablon nesne=new Sablon(); nesne.metod(); Main metodu neden static ?? Çünkü JVM nin hiçbir nesne oluşturmadan bu metodu çağırabilmesi lazım

Sınıfın Erişim Alanları Sınıf değişkenleri ve metodları Sınıf değişkenleri (üyeleri) tüm sınıf metodları tarafından erişilebilir. (Global değişken) Üyeler isimleriyle refere edilirler. nesne.Üyeİsmi Saklı sınıf değişkenleri ( içinde bulunulan sınıfı temsil eder) this.değişkenismi

Üyelere Erişimde Kontrol Üye erişim alanını değiştiriciler Sınıf değişkenlerine ve metodlarına erişim anahtarları public Değişkenler ve metodlar sınıf tarafından üretilen nesneler tarafından ulaşılabilir. private Değişkenler ve metodlar sınıf tarafından üretilen nesneler tarafından ulaşılamazlar.

Kullanılan Nesnenin Üyelerine this Kalıbı ile Referans Verme Anahtar kelime this (this reference) Nesnenin kendisini referans etmesini sağlar. Bu referans sayesinde nesnelere ait global alanlara erişme fırsatı buluruz.

Bir class çatısı anahtar class classİsmi { anahtar veritipi veriadi; public classİsmi() { // sınıf yapılandırıcısı } anahtar donustipi metodismi(parametre1,….) // metoda ait ifadeler Anahtar:public,private,static

Kullandığımız clasların incelenmesi Üye değişkenlerini seçebilme Üye metodlarını seçebilme Sınıf yapılandırıcılarını seçebilme Math sınıfı, JoptionPane,Jbutton,Jlabel,String

Kullandığımız sınıfları yazalım sürekli yapılan işler için yeni sınıflar yazalım Math sınıfını yazalım Türkçe tarih sınıfı yazalım (hangiAy(),hangiGun(),ayinKaci(),kacinciAy()) kelimeDuzenle sınıfı yazalım (kucukHarfYap(),buyukHarfYap(), turkceKarekterDuzelt(),