VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
Advertisements

ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
KAYSERİDE YASANMIS POLIS KAYITLARINA GEÇEN GERCEK BIR HIKAYE
KALİTELİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Demet TAŞDAN.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
BAŞARININ ANAHTARI
Büyük taşlar Önemli işler
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Tavşanın yarış hikayesi
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
BÖLÜM 1 BAŞARIYA GİDEN YOL.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI KYK SAMSUN 1998 BÖLÜM 1 ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK ÇALIŞMAYI SÜRDÜRMEK.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Yanlışları azaltmanın yolları nelerdir?
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Etkin Çalışma Yöntemleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
♫ Sesi açıp tıklayınız ! ♫ Sesi açıp tıklayınız ! Copyright © 2008 Tommy's Window. All Rights Reserved.
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
Verimli Ders Çalışma Semineri
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
REHBERLİK SERVİSİ.
SINAVDAN ÖNCE YAPACAKLARIMIZ.
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
ZAMAN YÖNETİMİ Zaman aslında herkes için sabittir, diğer bir deyişle herkes için 1 saat 60 dakika 1 günde 24 saat 1440 dakika, haftada 7 gün 168 saat vardır.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
YGS ve LYS başarısı için öğrencilerimizin yapması gerekenler Yunus Emre Anadolu Lisesi-Rehberlik Servisi.
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
SINAVDAN ÖNCE YAPACAKLARIMIZ.. SINAV HAFTASI DENEME SINAVI ÇÖZÜN.(SAAT 10:00-12:00 ARASI) UYKU DÜZENİNİZE DİKKAT EDİN. SİZE ZARAR VEREBİLECEK ETKİNLİKLER.
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARININ SIRLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
Adım Adım Başarıya.... Çalıştığınız masada başka bir işle uğraşmayın Evde kendinize bir köşe, mümkünse bir oda hazırlayın. Ders çalışırken kesinlikle.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz İLERİYE YÖNELİK AMAÇLARIMIZI BELİRLEMENİN ÖNEMİ.
Verimli Ders Çalışma. Başarılı insan amaçlarına, belirlediği zaman diliminde ulaşır…
NOT TUT : NOT TUTMAK,ÖĞRENİLEN KONUNUN HATIRDA TUTULMASINI DOLAYISIYLAUNUTU LMAYIP O KONUNUN O KİŞİYE MAL OLMASINI SAĞLAR.
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
REHBERLİK SERVİSİ.
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Esen güven rehber öGretmen ve psikolojik danISman

ÇALIŞMA ORTAMINA İLİŞKİN DÜZENLEMELER Çalışma odası mümkün olduğunca fazla sıcak veya soğuk olmamalıdır. Çalışma odası düzenli olarak havalandırılmalı ve sessiz olmalıdır. Çalışma masası ve yüksekliği çalışan kişinin boyuna uygun olmalıdır. Ders çalışırken müzik televizyon vs dinlenmemelidir.

ÇALIŞMA ORTAMINA İLİŞKİN DÜZENLEMELER Ders çalışma ortamında, dikkatin dağılmasına yol açacak resim, afiş gibi malzemeler olmamalıdır. Çalışmaya başlamadan önce, çalışma sırasında gerekli olacak bütün malzemenin el altında bulunması, dikkatin dağılmaması açısından önemlidir.

ZİHNİN DAĞILMASINI ÖNLEME Zihnin dağılması herkesin karşılaştığı bir durumdur. Buna yol açan sebepler içten ve dıştan gelir. Zihnin dağılmasına yol açan iç sebepler; hayal kurmak ve endişe etmektir.

ZİHNİN DAĞILMASINI ÖNLEME Hayal kurmaya başladığınızı fark ederseniz ya hayal kurmayı kendinize ödül olarak vererek, bunu dinlenme aralığınıza erteleyin yada hayalinizi kurmaya devam edin ve tamamlayınca da dersinize dönün. Hayalinizi bir türlü bitiremiyorsanız kalkıp dolaşın veya hafif bir fiziksel egzersiz yapın.

ZİHNİN DAĞILMASINI ÖNLEME Zihnin dağılmasına yol açan dışsal sebepler; odada asılı posterler, yatarak ders çalışmak, müzik dinlemek, televizyon izlemek, bir şeyler atıştırmak ve gezinmektir.

AMAÇLARIN VE ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİ Zamanı kontrol etmek hayatı kontrol etmektir. Başarılı olabilmek için enerjinizi, günlük olayların peşinde harcayarak geçirmek değil, amaçlarınız doğrultusunda kullanmak önemlidir. Zamanı öncelikleriniz doğrultusunda kullanabilmek için uzun, orta ve kısa dönemli amaçlarınızın belirlenmesi gerekir.Örnek; kısa dönemli amaç; okul derslerinde başarılı olmak, orta dönemli amaç; ilköğretim diploması almak, uzun dönemli amaç; istenilen iyi bir liseye girmek.

AMAÇLARIN VE ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİ Listenin en üstünde yer alan hayat amacınızı büyük harflerle bir kartona yazıp, çalışma masanıza asın. Bu daha iyi motive olmanızı sağlayacaktır. Bir çok amacı bir arada gerçekleştirmek kolay değildir. Bu nedenle seçim yapıp en önemli ve kendinizi en güçlü hissettiğiniz amaca yönlendirin. Amacınızı gerçekleştirmek için her gün belli bir süre ayırın ve bu süreye kesinlikle uyun.

ZAMANI DÜZENLEMEK VE PROGRAM YAPMAK Zamanın etkili bir şekilde kullanılması günlük programın düzenlenmesiyle mümkündür, Zamanı iyi kullanmak için geçmişte zamanın nasıl ziyan edildiğinin bilinmesi gerekmektedir.

Bir Hikaye; Profesör sınıfa girip karşısında duran öğrencilerine kısa bir süre baktıktan sonra "Bugün Zaman Yönetimi konusunda deneyle karışık bir sınav yapacağız" dedi. Kürsüye yürüdü, kürsünün altından kocaman bir kavanoz çıkarttı. Arkadan masanın altından bir düzine yumruk büyüklüğünde taş aldı ve taşları büyük bir dikkatle kavanozun içine yerleştirmeye başladı. Kavanozun daha başka taş almayacağına emin olduktan sonra öğrencilerine döndü ve "bu kavanoz doldu mu?" diye sordu. Öğrenciler hep bir ağızdan "Doldu" diye cevapladılar. Profesör "Öyle mi?" dedi ve kürsünün altına eğilerek bir kova çakıl taşı çıkarttı. Çakıl taşlarını kavanozun ağzından yavaş yavaş döktü. Sonra kavanozu sallayarak çakılların taşların arasına yerleşmesini sağladı.

Sonra öğrencilerine dönerek bir kez daha "bu kavanoz doldu mu Sonra öğrencilerine dönerek bir kez daha "bu kavanoz doldu mu?" diye sordu. Bir öğrenci "dolmadı herhalde" diye cevap verdi. "Doğru" dedi Profesör ve gene kürsünün altına eğilerek bir kova kum aldı ve yavaş yavaş tüm kum taneleri taşlarla mucirlerin arasına nüfuz edene kadar döktü. Gene öğrencilerine döndü ve "bu kavanoz doldu mu?" diye sordu. Tüm sınıf bir ağızdan "Hayır" diye bağırdılar. "Güzel" dedi Profesör ve kürsünün altına eğilerek bir sürahi su aldı ve kavanoz ağzına kadar doluncaya dek suyu boşalttı. Sonra öğrencilerine dönerek "bu deneyin amacı neydi" diye sordu. Bir öğrenci hemen "Zamanımız ne kadar dolu görünürse görünsün daha ayırabileceğimiz zamanımız mutlaka vardır" diye atladı. "Hayır" dedi Profesör, bu deneyin esas anlatmak istediği "Eğer büyük taşları baştan yerleştirmezsen küçükler girdikten sonra büyükleri hiç bir zaman kavanozun içine koyamazsın" gerçeğidir.

Öğrenciler şaşkınlık içinde birbirlerine bakarken Profesör devam etti; “Sizin hayatınızdaki büyük taşlar nedir?Bu akşam uykuya yatmadan önce iyice düşünün ve sizin büyük taşlarınız hangileridir iyi karar verin. Bilin ki büyük taşlarınızı kavanoza ilk  olarak yerleştirmezseniz hiç bir zaman bir daha koyamazsınız, o zaman da ne kendinize, ne çevrenize, ne de ülkenize faydalı olursunuz".

ZAMANI DÜZENLEMEK VE PROGRAM YAPMAK En iyi ders çalışma yöntemi; çalışmak, tekrarlamak ve dinlemektir. Zaman tasarrufu için televizyondan uzak durun ve programlarda seçici olun. Boş geçen her süreyi tekrar yaparak geçirin,

ÇALIŞMA VE TEKRAR PROGRAMI İnsan öğrendiğini çok hızlı unutur. Başta ve sonda öğrenilen daha çok akılda kalır. Uzun bir listeyi öğrenmeye çalışmak yerine, listeyi daha küçük parçalara bölerek öğrenmek daha kolaydır.

ÇALIŞMA VE TEKRAR PROGRAMI Yapılacak çalışmada en iyi verimi almak için öğrenmeyi 20-40 dakikalık aralıklara ayırmak gerekmektedir. Problem çözerken çözüme ulaşıncaya kadar ara vermemek gerekir. 20-40 dakika arası ders çalıştıktan sonra 10 dakika tekrar yapmak gerekir, Her çalışma aralığı sonunda 10 dakika dinlenmek gerekmektedir,

ÇALIŞMA VE TEKRAR PROGRAMI Hiç tekrar yapılmazsa öğrenilenlerin % 80’i unutulur, Notların tekrar yazılması veya çalıştıktan sonra notların tekrar, hızla gözden geçirilmesi, hatırlamayı pekiştirir, Öğrenilenlerin düzenli aralıklarla tekrarlanması gerekir, Gece yatmadan önce gün içinde öğrenilenlerin 10 dakika süreyle hızlı bir şekilde tekrarlanması, sabah kalkınca da gözden geçirilmesi bilgiyi pekiştirir.

DERS ÇALIŞIRKEN İZLENİLECEK YOL Önce çalıştığınız konunun (kitabin) baslıklarına göz atin böylece konu hakkında genel bir bilginiz olacak. Çalıştığınız bölümü bastan sona atlamadan sadece okuyun. Simdi konuyu genel hatlarıyla anladınız. Atlamadan okumanızı tavsiye ettik çünkü ayrıntıları ile okunan şeyler daha çok akılda kalır. Aklınızda kalabilecek bir ayrıntıyla konuyu daha rahat hatırlayabilirsiniz. Konuyu ikinci kez sadece not ederek ve soru çıkararak okuyun Kendi kendinize konuyu anlatın ve sorulara cevap verin Bir süre dinlendikten sonra genel bir tekrar yapın. ( sorularınızı tekrar cevaplayıp notlarınıza bir göz atin) Bölümler arasında kısa dinlenme süreleri koyabilirsiniz.

ETKİN DİNLEME Konuyla ilgili ön okuma yapın. Sorular çıkarın, konunun fikirleri üzerinde yorum yapın, Hızlı okuma yavaş okumadan daha iyi anlaşılır. Bu nedenle hızlı okumaya çalışın, Dudakları kıpırdatarak okuma, okumanın hızını düşürür. Yapılması gereken kelime gruplarını okuyacak şekilde dikkati toplamaktır.

ÖĞRENMEK İÇİN OKUMA (ETKİN OKUMA) İzleme, sorma, okuma, anlatma ve tekrarlama basamaklarından meydana gelmektedir. İzle; genel fikir edinme ve ana fikri anlamak için bölüme 3-4 dakika göz atmaktır. Sor; bölümün hangi amaçla okunacağı konusunda sorular hazırlamak ve neleri öğrenmek istediğinizi belirlemektir. Oku; hazırlanmış sorulara cevap alacak şekilde okumaktır. Anlat; sadece notlara bakarak önemli noktaları anlatmaktır. Tekrarla; bütünüyle hafızadan yapılan tekrarlar 4-5 dakika sürer. Unutmamak gerekir ki öğrenmek için ders başında çok vakit geçirmek değil, çok sayıda tekrar yapmak gerekir.

HEPİNİZE BAŞARILAR… 