İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DEĞERLİ KATILIMCILAR HEPİNİZ HOŞ GELDİNİZ!
Advertisements

PSİKOSOSYAL KORUMA VE ÖNLEME ÇALIŞMALARI
ÖĞRENCİ VE YAŞAM KOÇLUĞU PROGRAMI
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
KONUŞMA KURALLARI Pot kırmamak için düşünerek konuşunuz.
İLETİŞİM.
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
SUNUM.
SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
Antalya Rehberlik ve Araştırma Merkezi
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
Antalya Rehberlik ve Araştırma Merkezi
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İLETİŞİM ENGELLERİ.
ETKİLİ VE DOĞRU İLETİŞİM
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ETKİLİ İLETİŞİM.
DEĞERLİ KATILIMCILAR HEPİNİZ HOŞ GELDİNİZ!
Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ANNE BABA SEMİNERLERİ MART 2005
İLETİŞİM Kendimizi anlatma ve karşımızdakini anlama çabası ile sözlü ya da sözsüz olarak kurulan ilişki biçimidir.
ZONGULDAK PSİKOEĞİTİM İL EKİBİ SUNAR
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
İLETİŞİM BECERİLERİ ANNE BABA SEMİNERİ
İletişim ve Empati.
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
HOŞGELDİNİZ.
HOŞ GELDİNİZ....
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ETKİLİ İLETİŞİM.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
ETKİLİ İLETİŞİM.
ANİ YAŞANAN VE YAŞAMI TEHDİT EDEN OLAYLAR
PSİKOSOSYAL VELİ SEMİNERİ
İlköğretim Grubu ÖĞRETMEN EĞİTİM SEMİNERİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
KEKEMELİK 1.
AMACIMIZ… Bu Çalışmamızın Amacı; “Meğer ben yanlış anlamışım”,
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
‘ ANNE – BABA EĞİTİM SEMİNERİ’
ERGEN ÇOCUĞUNUZLA ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ-II
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
M.E.B./UNICEF PSİKOSOSYAL OKUL PROJESİ TRAVMA SONRASI NORMAL TEPKİLER M.E.B./UNICEF PSİKOSOSYAL OKUL PROJESİ PSİKOEĞİTİM UYGULAMA EL KİTABINDAN DERLENMİŞTİR.
ROTARY BÖLGE VAKFI İŞİTME ENGELLİLER İLK VE ORTA OKULU Toplantı Tarihi:01/12/2010 Toplantı Konusu: İşitme Engelli Öğrencilerle Etkili İletişim Kurabilme.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
DİNLEME.
PS İ KOSOSYAL OKUL PROJES İ Ö Ğ RETMEN E Ğİ T İ M İ.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ TEST
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Gökçe Erinç Büyükşengür
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
Sunum transkripti:

İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.

İLETİŞİMİN TEMEL KURALLARI (1) Konuşulanları yarıda Kesmeyin, Kişiler hakkında yorum yapmayın, Dinlerken başka şeyler yapmayın, Yargılamayın ve eleştirmeyin,   Savunmaya geçmeyin; sadece dinleyin, Birisi ağlamaya başladığında tedirgin olmayın,

İLETİŞİMİN TEMEL KURALLARI (2) Çok fazla konuşmayın,   Zıtlaşmayın ve tartışmayın,   Saldırgan tavırlar takınmayın, Anlatılanlara gülmeyin; insanları utandırmayın,   Duygularınızı gizlemeye çalışmayın, Kişileri karar vermeye, yorum yapmaya zorlamayın,

İLETİŞİMİN TEMEL KURALLARI (3) Geri bildirim verin, Daha iyi anlamak için sorular sorun, Empatik, sabırlı ve kabul edici olun, Gerçekçi ve belirli önerilerde bulunun, Etkileşime önem verin, uygun olduğunda kişiye dokunun ve sarılın, Dikkatli bir şekilde dinleyin ve dinlediğinizi davranışlarınızla belli edin,

İLETİŞİMİN TEMEL KURALLARI (4) Yeri ve zamanı uygun olduğunda şaka yapın, gülümseyin, Göz teması kurun, Basit ve anlaşılır bir dil kullanın, Açık uçlu sorular sorun, Yumuşak bir sesle ve acele etmeden konuşun, Çocukla yüz yüze konuşun, gerekirse yere, yanına oturun,

İLETİŞİM ENGELLERİ Kendi kişisel algımızı gerçekmiş gibi düşünmek, Tek bir olaydan giderek kişiyi tanıdığımızı düşünmek, Kendimizi ifade etmekten kaçınmak, onun yerine anlaşılmayı beklemek, Beklentilerimizin söyleneni yorumlamakta etkili olması, İletişimde dinlemek ve anlamaya çalışmak yerine hemen yargılamak,   Konuştuğumuzda da herkesin bizim düşünce ve duygularımızı hemen anlayıp onaylaması ve paylaşması gerektiğine inanmak,

Hoşumuza gitmeyen bir şeyi duymak istemeyiz. NEDEN DİNLEMEYİZ? Hoşumuza gitmeyen bir şeyi duymak istemeyiz. Hoşlanmadığımız bir insanın söylediklerini dinlemekte zorlanırız.         Eğer karşımızdakinin ne söyleyeceğini biliyorsak (bildiğimizi zannedersek) dinlemeyiz.   Karşımızdaki daha sözüne başlar başlamaz cevap hazırlamaya başladığımız için ne dediğini duyamayız.  

NASIL DAHA İYİ DİNLERİZ? Onu daha iyi anlamak için sorular sorun. Dikkatinizi konuşulana verip duygularınızı kontrol etmeye çalışın.  Konuşurken dinleyemezsiniz! konuşmayı kesin ve dinlemeye istekli olduğunuzu gösterin. Kendinizi konuşanın yerine koyun. Onun bakış açısını, tutumlarını, değerlerini ve yaşını gözönüne alarak anlamaya çalışın.