Öfke, insanı inciten ya da yararına dokunan bir olay karşısında içinde duyduğu, kendisini sert davranışlara zorlayan durumdur. ÖFKE NEDİR?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Iletişimde üç filtre
Advertisements

ÖFKEYLE BAŞ ETME.
İLETİŞİM BECERİLERİ ve DANIŞMANLIK.
ÇATALCA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
Değerler Eğitimi Özgüven.
ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
ÇOCUKLARLA İLETİŞİM NASIL KURULUR?
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
ANA-BABA / ÇOCUK İLETİŞİMİNE BAĞLI RUHSAL YAŞAM SENARYOLARI
İLETİŞİM.
DİNLEME.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
Çoğu konuşma “katli” kasıtsız ve kalıcıdır Çünkü “KATİL” sorunun farkında bile değildir.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
MURGUL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ REHBERLİK HİZMETLERİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
AGİT IŞIK PSİKOLOJİK DANIŞMAN
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Okul Rehberlik Servisi
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE ÖĞRENCİLERİMİZE BAZI ÖNERİLER
ÖFKE KONTROL EDİLEBİLİR BİR DUYGUDUR
İLKÖĞRETİM ÇAĞINDAKİ ÇOCUKLAR İLE NASIL İLETİŞİM KURULUR?
ETKİLİ İLETİŞİM.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
Psk.Birkan BUZOL İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
BEN DİLİ SEN DİLİ.
ÖFKE KONTROLÜ Hatice ARAN Rehber Öğretmen.
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
Matematikten Neden Korkarız?
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
HAZIRLAYAN : EGE KÖMÜRCÜOĞLU SINIFI : 7-C NUMARASI : 333 İLETİŞİM.
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
KAYGI NEDİR. Büyük felaketler büyük insanların yetiştiği okuldur
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ÇALIŞAN VE ÇALIŞMAYAN ANNELERİN ÇOCUKLARI ARASINDAKİ İLETİŞİM FARKLARI
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Telefon ç alar. Y ö netici, “ Bir saat i ç inde odama gelin, manzaraya bakacağız. ” der. Kapı a ç ıktır. Işıklar yanmaktadır. Y ö netici “ Manzara karanlık.
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ HAZıRLAYAN: AHMET AKTAŞ. 1- DÜRÜST VE DOĞAL OLUN Kesinlikle yapay olmayın. Siz ne kadar saklamaya çalışsanız bile mutlaka açık verirsiniz.
ETKİLİ ANA BABA OLMAK… Psikolojik Danışman: Yavuz ERTEKİN.
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
DUYGULARIMI KONTROL EDİYORUM
En uzak mesafe ne Afrika’dır
NAGİHAN KAŞAR PSİKOLOJİK DANIŞMAN
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
İLETİŞİM.
Empati.
İLETİŞİM ANA-BABA TUTUMLARI
FATMA YILDIZ REHBER ÖĞRETMEN
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Öğrenci Semineri
ZORBA MISIN?.
Sunum transkripti:

Öfke, insanı inciten ya da yararına dokunan bir olay karşısında içinde duyduğu, kendisini sert davranışlara zorlayan durumdur. ÖFKE NEDİR?

Öfkeni yapraklara yaz sonbaharda dökülsün, derdini rüzgara yaz estikçe uzaklara götürsün....

Öfkelenmek denildiğinde, genellikle insanların aklına olumsuz bir duygu gelir. Acaba öfke gerçekten yıkıcı bir duygu mudur?

 Öfkelenmek sağlıklı ele alındığında normaldir ve duygusal dengelenmeye katkı sağlar.  Öfke, olumlu yönlendirilebilen, sosyal ilişkileri yapılandırabilen ve çatışmalarla başa çıkmayı öğretebilen bir tepkidir.

 Öfkeyle baş edemeyen çocuklar, okulda arkadaş edinme problemi yaşayabilir, diğer çocukların kızdırıp kışkırtabilecekleri kolay hedefler olabilirler.

ÖĞRETMENLER NELER YAPABİLİR?

Çocuktaki öfkenin nedeni hakkında onunla konuşmaya çalışın. Sağlıklı öğretmen-öğrenci ilişkisinde kişiler olumlu ve olumsuz duygularını açık, içten ve özgür bir biçimde paylaşırlar.

Çocuktaki öfkenin nedenini anlamaya çalışın. Unutmayın ki öfke ikincil bir duygudur, altında yatan duyguyu anlamak ve paylaşmak daha önemlidir. Öğrencinizi gerçekten anlamak mı istiyorsunuz? Olayları yaşananları, dünyayı bir de onun gözüyle görmeye çalışın. Her şey sizin tarafınızdan bakıldığında görüldüğü gibi olmayabilir.

SEN MESAJI YERİNE BEN MESAJI VERİN. Bunun yerine... Kendi duygularınızdan söz edin.

Öğrenciyi olduğu gibi kabul edin: Çocuğu sorunu ile birlikte yargılamadan kabul etmek; çocuğun hata yapabileceğini, yaşının icabı doğru yargılayamayacağını düşünerek, çocuğu o anda (yani sorunu sırasında ) günahı ve sevabıyla kabul ederek, onu anlamaya çalışmaktır.

Edilgin Dinleme Yapın: Sessizlik kadar kişiye konuşma olanağı tanıyan güçlü bir etken yoktur. Sadece sessiz durarak karşıdaki kişiye, çocuğa konuşma alanı bıraktığımız için, çocuk konuşmaya yönelebilir.

Kapı Aralayıcı Mesajlar Kullanın:  Bazı kimseler daha çok konuşmak için ek yüreklendirme beklerler. Bu tür bir destekleme için verilen mesajlara "kapı aralayıcılar" denir. "Bu konuda daha fazla bir şey söylemek ister misin?“ “Hımm, ilginç, devam etmek ister misin?"