Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
ODTÜ GV ÖZEL DENİZLİ İLKOKULU
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI. ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI.
Tartışma Yönetme Deniz YENİ Nisan 2007.
ROL OYNAMA.
DİNLEME BECERİSİ.
21. Yüzyıl becerileri.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Beyin Fırtınasının Uygulanması Sırasında Dikkat Edilecek Hususlar:
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ
KONUŞMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN.
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
ROL OYNAMA ve DRAMA.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
KONUŞMA HALKASI.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
İletişim Becerileri Yapılandırılmış Grup Rehberliği Programı
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Eğitim Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
BEYİN FIRTINASI TEKNİĞİ
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
İletişim Becerileri Yapılandırılmış Grup Rehberliği Programı Programın Düzeyi: Lise 1. sınıf öğrencileri Oturum sayısı : Beş Programın Genel Amacı : İletişim.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Programdan Sorular.
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
21. YY BECERİLERİ.
KONUŞMA EĞİTİMİ.
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler Kdz.Ereğli-2014

Konuşma Becerisi ve Önemi Günlük yaşamda en çok kullandığı becerilerden biri, Konuşma kurallarını uygulama Sesini ve beden dilini kullanma Hazırlıklı konuşmalar yapabilme Kendi konuşmasını değerlendirebilme Kendini sözlü olarak ifade edebilme

Konuşma Becerisinin Geliştirilmesinde Kullanılan Teknikler Serbest anlatma çalışmaları Sorular sorarak cevaplamalarının istenmesi Okunanların sınıfta anlatılması Tahmin etme çalışmaları Konuşmadaki becerilerin kontrolü, sıralama, sınıflama, ilişki kurma, yorumlama, sorgulama çalışmaları Beyin fırtınasının kullanımı Dramatizasyon çalışmaları Tartışmaların yapılması Söz korosu: şiirin ve metnin birlikte okunması Görsel materyal üzerine konuşma Güzel ve etkili konuşma etkinlikleri Tekerleme çalışmaları İrticalen konuşma alıştırmaları

Konuşma Becerisinin Geliştirilmesinde Kullanılan Teknikler İkna Etme Amaç: Bir konu hakkındaki fikirlerin dinleyiciler tarafından kabul edilmesini ve benimsenmesini sağlamaktır. Bir fikrin desteklenmesi için argümanlar bulunur ve sınıfta sunulur. Eleştirel Konuşma Amaç: Tarafsız bakış açısı ile olumlu ve olumsuz yanları ile bir konuya bakma, fikir ve çözüm üretme becerilerini geliştirmektir. Bir konu alınır, tarafsız bilimsel gözle sunar.

Konuşma Becerisinin Geliştirilmesinde Kullanılan Teknikler Katılımlı Konuşma Amaç: Dinleyicileri konuşma sürecine katarak konunun anlaşılmasını kolaylaştırma ve konuya farklı bakış açıları getirmektir. Konuşma yer yer kesilir, dinleyicilerin duygu, düşünceleri vs. alınır. Tartışma: Öğrencilerin fikirlerini savunabilmelerini geliştirmektir. Konu seçilir, araştırma yapılır. Empati Kurarak Konuşma Amaç: Karşısındakinin değer yargılarını, duygu ve düşüncelerini anladığını hissettirerek etkili iletişim kurdurmaktır. Konu belirlenir. Konuşma yaptırılır, bir başka kişi de konuşanı anlayarak konuşma yapar.

Konuşma Becerisinin Geliştirilmesinde Kullanılan Teknikler Güdümlü Konuşma Amaç: Öğrencilerin bir konu hakkındaki bilgilerini, duygularını, düşüncelerini etkili bir şekilde anlatma becerilerini geliştirmektir. Bir konu seçilir. Öğrenciler belirlenir bu konu hakkında konuşmaları istenir. Serbest Konuşma Amaç: Her hangi bir konudaki düşüncelerini sözlü olarak ifade gücü geliştirmektir. Öğrencilere kendilerini ifade etme fırsatı verilir.

Konuşma Becerisinin Geliştirilmesinde Kullanılan Teknikler Yaratıcı Konuşma Amaç: Öğrencilerin konuşma yeteneklerinin ve yaratıcılıklarını geliştirmektir. Konu verilir öğrenci konuşur, diğer öğrenci farklı bakış açısı ile konuya devam eder. Tümevarım Amaç: Öğrencilerin genelleme becerilerinin gelişmesini sağlamaktır Konu verilir farklı bakış açısından konuşulur. En sonunda genel bir yargıya varmaları istenir

Konuşma Becerisinin Geliştirilmesinde Kullanılan Teknikler Tümdengelim Amaç: Herhangi bir genel görüşün özel durumlara uygulanabilmesi için fikir geliştirmelerini sağlamaktır. Genel ilkeler çerçevesinde bir konu verilir. Bunun özel durumlar için de uygulanması için konuşmaları istenir. Hafızada Tutma Tekniği Konuşmanın kesintiye uğratılmadan kurallarına uygun olarak yapılabilmesini sağlamaktır. Öğrencilerin konuşmaları ile ilgili imgeler oluşturarak zihinlerinde bir sıraya koyabilmeleri sağlanır. Kaynak Murat Özbay’ın Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II kitabı